Gruppekjøp Acoustic Elegance - påmeldingsfrist 9.februar 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke hva jeg skal si Tor, frustrerende som f... har sendt flere mailer og bedt om bekreftede leveringstider og responsen jeg får er en masse unnskyldninger for at det tar tid. Det blir så meningsløst av og til at jeg har faktisk ikke lyst å eksponere noen for det i offentlighet.
    Utdrag fra siste melding 30.juni.
    I am making progress, just slowly. Attached are images of the ones that are done and packaged. There are several others that are completed awaiting testing. There are 20 more on the tables for your order now as well. I am doing everything I can go get them done.

Dine drivere er ferdige. Jeg sender John en oppdatert epost i løpet av første halvdel denne uken. Målet nå må bli å få sendt første pall når den er fyllt opp.

Vedlegg

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.090
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Fikk melding av John i går :)

Screen Shot 2015-07-08 at 22.01.30.png

11713608_10155805077735501_1869018764_n.jpg

Nå må nok - jeg - få fingeren ut og se til å få pusset, sparklet og malt litt i tiden som kommer. Har selv hatt en backlog herifra til månen siden nyttår, men nå i sommer skal det være mulig å få gjort noe.

Sist redigert:

Terje Berg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Antall liker
    1.080
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    "Testing and packaging now" Betyr nok ikke at alle driverene er klar til sending..

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.623
    Torget vurderinger
    10
    Vel vel. Defekt Groundsound er sendt til Danmark. Nå skulle jeg ønske at jeg hadde Lyngdorf og et par satelitter :)

Vedlegg

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.623
    Torget vurderinger
    10
    Den feite innvendige/utvendige heldekkende pakningen er ikke så fin om man skal ha solide M5 unbraco med skiver og islagsmuttere:

Vedlegg

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.167
    Torget vurderinger
    16
    Kan du ikke bare legge skruen på innsiden av pakningen?!?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.623
    Torget vurderinger
    10
    Hodet er såpass høyt at da buler det opp.
    På dipolene har jeg brukt små treskruer og da funker det fint.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.542
    Torget vurderinger
    23
    Er det de samme tykke mykplastkantene som jeg så på noen 15" for et par år siden?

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    du kan bruke kork og lage pakninger av det i steden, evt. borret opp pakningen så du får skruehodet på innsiden, mindre skiver som tres på innsiden.

så du har ikke fått fyrt dem opp pga groundsound?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.623
    Torget vurderinger
    10
    du kan bruke kork og lage pakninger av det i steden, evt. borret opp pakningen så du får skruehodet på innsiden, mindre skiver som tres på innsiden.

Bore opp pakningen er en god idee. Eller kanskje droppe den og heller ha litt god gammeldags pakningstape på baksiden?
    Kork? Klippe ut en ring av et svært flak?
    Groundsound streika etter 5 timers bruk og er sendt tilbake til Danmark :(

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2

Bore opp pakningen er en god idee. Eller kanskje droppe den og heller ha litt god gammeldags pakningstape på baksiden?
    Kork? Klippe ut en ring av et svært flak?
    Groundsound streika etter 5 timers bruk og er sendt tilbake til Danmark :(
    kork, ja. får flak i alle slags tykkelser i diverse hobbybutikker og sånt. man skjærer ut ringer med element som ytre mal og evt. en annen mal for hullet i kassa. limer mot kasse eller bare legger det mellom. evt. bare bruke pakningsape rundt basketen på elementet slik du sier. mange veier til rom :) kork er liksom litt "stilig". ble mye brukt på eldre jbl, vet jeg.

det var trist å høre, typisk at sånt skjer akkurat når det ikke skal skje. :(

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.542
    Torget vurderinger
    23
    Kan du ikke plukke av den gyselige plasten?

8

8x12_TOM

Gjest
    De plastringene havner i søpla før elementene er innafor døra, hvis det følger med da. Da er det hundre ganger bedre med litt synlig, røff støpejernsramme.

D

Dåbbel J

Gjest
    Og. . Når det er sagt.... så kommer vel undertegnede på en god 3 plass 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.542
    Torget vurderinger
    23
    og toer'n er...?

D

Dåbbel J

Gjest
    Untatt blikstersgutta (egen liga og klassifisering ) så vet jeg ikke om det er Emo eller Slukster..

8)

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    hel, du har glemt å spraye skruene sorte. stapp dem i isopor og gi hodene en omgang med sprayboksen :)

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    De plastringene havner i søpla før elementene er innafor døra, hvis det følger med da. Da er det hundre ganger bedre med litt synlig, røff støpejernsramme.
    er usikker på om det blir noe fint med mindre du limer på foam-gasket. her er surround limt fast i basket, men det er ikke noe gasket oppå ramme og surround, så det blir seende rimelig quirky & uferdig ut. blir seende slik ut

U9tXPbk.jpg

passene foam gasket kan du sikkert skaffe på ebay.

8

8x12_TOM

Gjest
    Dagens oppløftende melding; We are going to be finishing up the last of the 18” woofers by next week then this order will be complete.
    Dette var 17 dager siden, så da er vel elementene godt ute på Atlanteren nå:)

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Ja meg i hekken... :rolleyes:

We are almost done with the woofers. The 18’s are the only ones remaining. All other woofers are completed. T-yokes are being machined so we expect to build these next week. This is what we have left.

FredrikC 2x TD18H+8
    Audiom 8x Dipole18-D16
    Northpole 4x Dipole18-D8
    Zaibz 4x Dipole18-D16

northpole

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Antall liker
    609
    Er heldigvis en tålmodig sjel men synes det er merkelig hvor lite selvinnsikt som utvises.Forespeilet 1 mnd produksjonstid og ender opp med minimum 5 mnd .Dette MÅ jo være elementer i særklasse siden dem kan overleve i bransjen ;-)

Terje Berg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Antall liker
    1.080
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    northpole: Har du lyst å dele litt planene du har med Dipole18"

northpole

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Antall liker
    609
    northpole: Har du lyst å dele litt planene du har med Dipole18"
    Det har jeg ikke noe imot.Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal .Har i dag trykkammer høyttalere som deles aktivt mot 4 stk peerless 12" subber .Ser for meg mulige alternativ ene er og bruke subbene opp til ca 40-50 hz og AE dipol med kansje bredbånds elementer helt opp .andre alternativ er å sjalte ut subber og bruke AE dipole 18 som rene basser men er i tenkeboksen med både oppsett av elementer og deling/type delefilter.har i dag både Dp 502 delefilter og minidsp 10x10hd håper svaret ble greit skal prøve å svare etter beste evne så bare spør og også gi innput hvis du har :)

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Grusomt seig materie dette guys, men nå håper jeg snart å motta beskjeden om at ting er gått på båt og er på sin lange vei over Atlanteren.
    Ting har endret seg i ventetiden. Jeg bytter jobb og kommer ikke lengre til å pendle til Bergen. Det blir derfor enklere å ta i mot forsendelsen i Stavanger. Terje Berg har vært så sabla grei og tilbudt sin hjelp til mottak, det forenkler arbeidet og logistikken betydelig.

Når meldingen fra John kommer, dvs. fraktregningen, så sender jeg en oppdatert mail til alle mann med betalingsinfo for sluttoppgjør. Jeg tenker vi tar alt under ett da:
    - skipsfrakt (fordeler skipsfrakten ut fra vekt på den enkeltes bestilling. )
    - Spedisjonsgebyr (guestimerer 4000kr, evt. overskytende tilbakebetales til hver enkelt)
    - MVA
    - Innlandsfrakt (avhenger av fraktløsning)

For de nordpå tenker jeg å sende elementene med posten. Hvis dere ønsker annet så gi en lyd.

Så vil jeg fri til dere på østlandet. Er det noen som kunne tenke seg en Stavangertur og hente elementene som skal til østlandsområdet? Dvs. fra Langesund og østover? Gi meg en lyd :)

8

8x12_TOM

Gjest
    Jeg stiller opp, er dønn klar for henting i Stavanger når ting er klart, men hvor mye er det som skal opp til Østlandet? Jeg bor i Langesund og tar gjerne melkerute oppover med siste stopp i f.eks Oslo. Har bare en maxi caddy. Var fint plass til 10stk 24" på tilsammen 420 kg. Er det mye mer en det må det kanskje en skaphenger til.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn