Gruppekjøp Acoustic Elegance - påmeldingsfrist 9.februar 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• audiom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg kan godt ta turen fra Askim til Langesund og ta med meg de som skal til Akershus/Oslo/Østfoldområde. Skal selv ha 8 x dipole 18-16
    Kjører også maxi-caddy.
    Mvh. Stein

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Jeg stiller opp, er dønn klar for henting i Stavanger når ting er klart, men hvor mye er det som skal opp til Østlandet? Jeg bor i Langesund og tar gjerne melkerute oppover med siste stopp i f.eks Oslo. Har bare en maxi caddy. Var fint plass til 10stk 24" på tilsammen 420 kg. Er det mye mer en det må det kanskje en skaphenger til.
    Det hadde vært genialt om du fikk til 8x12 Tom :) Volumet av drivere er kanskje litt voldsomt til Caddy-en. Totalt skal det 36 element med samlet vekt på ca 500kg østover. 26 av de skal videre fra Langesund. Det totale volumet avhenger av hvordan det kan stables, men tviler vel på at Caddy-en alene klarer det fra Stavanger.

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan godt ta turen fra Askim til Langesund og ta med meg de som skal til Akershus/Oslo/Østfoldområde. Skal selv ha 8 x dipole 18-16
    Kjører også maxi-caddy.
    Mvh. Stein
    Generøst av deg også audiom, setter stor pris på offerviljen!

8

8x12_TOM

Gjest
    Jeg stiller opp, er dønn klar for henting i Stavanger når ting er klart, men hvor mye er det som skal opp til Østlandet? Jeg bor i Langesund og tar gjerne melkerute oppover med siste stopp i f.eks Oslo. Har bare en maxi caddy. Var fint plass til 10stk 24" på tilsammen 420 kg. Er det mye mer en det må det kanskje en skaphenger til.
    Det hadde vært genialt om du fikk til 8x12 Tom :) Volumet av drivere er kanskje litt voldsomt til Caddy-en. Totalt skal det 36 element med samlet vekt på ca 500kg østover. 26 av de skal videre fra Langesund. Det totale volumet avhenger av hvordan det kan stables, men tviler vel på at Caddy-en alene klarer det fra Stavanger.
    Vekt blir da ingen problem, men volum kan bli uten henger. I teorien skal det gå to europaller i en meters høyde i en M-caddy, så det kommer veldig ann på hvor kompakt dette blir stablet. Det er heller ingen problem å ta med en skaphenger, for å være helt sikker, men da hadde det vært fint om det var mulighet for å spleise på den tusenlappen det koster for leie - har ikke selv en slik henger.

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Flottings! Send meg bilder av Caddyens lasterom med målene klattet på hvis du gidder. Jeg kan da gjøre en øvelse i stabling med 3D verktøy ;D

8

8x12_TOM

Gjest
    Dette er den størst kuben jeg får hel inn i lasterommet, men de innerste første 80cm har en bredde på 135 cm og over hjulbuene er det også en del større bredde
    mål av caddy.jpg

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Noe ala denne du ser for deg Tytte?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.506
    Torget vurderinger
    10
    Dette er den størst kuben jeg får hel inn i lasterommet, men de innerste første 80cm har en bredde på 135 cm og over hjulbuene er det også en del større bredde
    Vis vedlegget 332412
    Nå er jeg kun 184 lang og hvertfall ikke drøye metern hver vei i grunnflate :rolleyes:
    En del bredere over hjulbuene? Nå har jeg hørt det og!

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Det er vi vel alle :) Kan ikke si hvor mye jeg gleder meg til å få disse elementene i hus. Blir mye testing fremover for å si det slik.

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Rart med det. Dere er på banen stort sett når hin karen svarer på ukesgamle henvendelser. Men breaking new i dag folkens. Fikk epost for to min siden om at elementene er ferdige!!! :)
    De pakkes nå på pallene før de sendes den lange veien på båt til Stavanger. Da skal det ikke være så lenge før shippingfakturaen ligger i innboksen min og vi har en ETA å forholde oss til.

8

8x12_TOM

Gjest
    Nå kjente jeg det begynte å sitre inni meg av rein spenning. Dette skal bli himla moro

8

8x12_TOM

Gjest
    Til jul... til jul T.A. 8)
    Klippet fra JetCarrier sin side

Sjøgods sendes ukentlig fra USA
    Vi har ingen garantert leveringstid på sjøfrakt men erfaringsmessig går det ca. 21 dager fra båten går til vi har godset klar for utsending i Norge.

Da har duden der borte over 3 måneder på å få pakket ferdig og sendt med båt;)

Sist redigert:
    8

8x12_TOM

Gjest
    Er elementene på sjøen? Drar til Bali i to uker nå, så håper ikke jeg skaper forsinkelser i forhold til henting og kjøring av elementer

Sist redigert:

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.801
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    God tur:) Skal du bo i "The Golden Getto" (nusa dua)? Flott sted har veldig lyst til å dra dit igjen.

8

8x12_TOM

Gjest
    God tur:) Skal du bo i "The Golden Getto" (nusa dua)? Flott sted har veldig lyst til å dra dit igjen.
    Siden ingen vil snakke om høyttalere her så tar vi litt turprat i steden. Bor på et mindre sted i nærheten av Lovina(Melka) som er et ok sted hvis du tolererer at delfiner bor litt trangt. Bor på nordsiden av øyen fordi det er lettere med fjellturer derifra. Kommer til å flytte ned til Nusa Dua de siste dagene for å føle litt på den siden av bali også.

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Hvordan står det til her nå? Har ikke hørt noe. Er det noe som hindrer pallen fra å være på sjøen? :confused::rolleyes:

Fresmi

Medlem
    Ble medlem
    28.08.2013
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Hver gang John sier noe så kan du som regel legge på en måned så det nærmer seg vel avreise nå.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.506
    Torget vurderinger
    10
    Tytte jobber nærmest døgnkontinuerlig i ny jobb men fortalte meg at før helgen var fraktberegningen klar, skulle betales og deretter settes på en båt. Tipper det tar tre uker pluss diverse håndtering i Norge.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Da må det vel være håp om at elementene er i hus før nyttår.

09.10.2015, 09:36

Regarding shipment of the Norway group buy, these woofers will finally ship tomorrow. There were a few models that required custom voice coils that we did not stock. Our vendor was very backed up and the small quantity we ordered did not get high priority. Typical lead time is only about 4 weeks for custom coils. We waited up to 12 weeks for some of them. The shipping payment was made to us recently. We planned to ship last week but a dispute with Amid Logistics had to be settled. They charged us an extra $9 for the shipment that recently went to Sweden. They would not allow a new shipment to be made until they received a $9 payment and applied it to our account. It is horrible that such a small amount was able to delay the shipment another week. They informed us yesterday that they finally applied the payment. Shipment is being arranged for tomorrow. I will post up some pictures of the pallets being loaded in the next few days.

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Litt besynderlig at andre enn den som har satt bestillingen informeres uoppfordret om status. Eller er det bare jeg som er litt hårsår :rolleyes:
    Uansett, pallene gikk ut dørene hos AE kl. 21:05 norsk tid i går.

FredrikC

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Ja.
    Han burde også poste direkte i denne tråden siden han tydeligvis har funnet frem til tråden til nait$.

Dette er en ganske stor bestiling og han burde se verdien i at så mange nye kunder får en god opplevelse.

8

8x12_TOM

Gjest
    Flott at elementene er på vei over. Skjønner at dette gruppekjøpet har hatt lav prioritet da det er andre som har kjøpt elementer etter oss og har elementene i hende allerede. Suppegjøk kaller vi sånne som driver på denne måten

Sist redigert:
    8

8x12_TOM

Gjest
    Forreste er et bilde av noen paller og en lovnad fra han ikke verdt allverden. Sporingsnummer tar vi gjerne i mot med takk.

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Har mottatt en bekreftelse sendt fra shippingselsakpet til AE om at varene er på vei. Sporingsinfo bedre enn det får vi ikke sjøveien fra den kanten.

audiom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    19
    Når det nå ser ut til at det kommer høyttalere snart:rolleyes:, kanskje jeg er optimist, er det på tide å lage monteringshull til disse. Er det noen som vet hvor nøyaktig målene i databladet er? Dumt å få CNC frest hull og monteringshull og de ikke passer.

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Elementene er på vei, men våger ikke lengre rope bål og brann med den historikken vi har hatt så langt. ETA er neste uke.

Audiodidakt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Antall liker
    628
    Torget vurderinger
    6
    Når det nå ser ut til at det kommer høyttalere snart:rolleyes:, kanskje jeg er optimist, er det på tide å lage monteringshull til disse. Er det noen som vet hvor nøyaktig målene i databladet er? Dumt å få CNC frest hull og monteringshull og de ikke passer.
    Index of /pdfs

audiom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    19
    Ja, jeg har databladet, men er målene nøyaktige? Er litt redd for å få laget hullene og det ikke passer. Tilliten til AE er litt redusert etter 3/4 års ventetid med mange bortforklaringer.
    Det er tross alt 8 store og 64 små hull som skal lages.

Sist redigert:

Audiodidakt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Antall liker
    628
    Torget vurderinger
    6
    Det skal jeg ikke svare sikkert på, men jeg har ikke fått med meg tidligere at det har vært klager på uriktige tegninger.

8 store høres ut som et spennende prosjekt...

TEK

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg har databladet, men er målene nøyaktige? Er litt redd for å få laget hullene og det ikke passer. Tilliten til AE er litt redusert etter 3/4 års ventetid med mange bortforklaringer.
    Det er tross alt 8 store og 64 små hull som skal lages.
    Når du først har ventet 3/4 år så er det vel kanskje like greit å vente et par uke til før du lager hullene ;-)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn