KnB skrev:Hæ ;D
Har plass i bunkersen jeggut_man skrev:Men først må jeg kvitte meg med noe av det overflødige som opptar gulvplass her![]()
Da er den diskvalifisertimpulse skrev:Du har helt rett, Gutty. Fidelity har en til test as we speak. Dermed står det et eksemplar hos redaktøren. Prisen er nok et problem for de fleste, skulle jeg tro. Omkring 350.000,-...........![]()
LMC skrev:da blir det enten latterlig billige Trio´r eller et drittdårlig lytterom! ;D
mvh
Leif
Kalles spennvidde, gutten min! Lev litt lenger så sitter'n!Canales skrev:hvordan dere to gubbene kan gå fra shemale til okking og oiing over hi-fi priser på bare tre innlegg, og det helt uprovosert, er meg en gåte.
forklar da følgende:pengesluk skrev:Egentlig rart hvor mye bedre det har blitt, det låt jo knall før også ???
Dette er det mange som har opplevd, og lurt på, Vermin! Inkl. meg selv! Dette som holder liv i oppgraderingsdemonene; bare LITT til.....
Sannheten er AT DET STOPPER ALDRI!! ALLTID ROM FOR FORBEDRINGER! DETTE ER HOBBYENS FORBANNELSE! OG FRELSE!
BTW det SHEMALE-bildet ovenfor er ganske tøft, og veldig beskrivende!
Se på øynene: Oppover = venter på noe godt....
Nedover = har alt fått noe godt....
LMC skrev:Sitat fra: Canales på I dag kl. 11:15:27
hvordan dere to gubbene kan gå fra shemale til okking og oiing over hi-fi priser på bare tre innlegg, og det helt uprovosert, er meg en gåte.
Sluk: Kalles spennvidde, gutten min! Lev litt lenger så sitter'n!
shemalen var ikke min skyld!
jeg holder meg til 1´rn ;D
mvh
Leif
EDIT
PS C Anales: med det nicket ville jeg holdt meg langt unna en shemale debatt![]()
- Om jeg tør være så fri, Gut Man?? I tråden din?? Bare en liten kommentar? Fint!Dazed skrev:I denne tråden så det nå ikke ut som du hadde noen motforestillinger mot avsindige priser for stereoanlegg.pengesluk skrev:Det er et trist bilde du tegner der, Leif, desverre så er det også helt relevant. Og så for jævlig i typisk amerikansk "bigger, more, even BIGGER" ånd.![]()
Dere kan vel samkjøre da?? I mine øyne (og ører?) er 300B = "Buttplug for beginners"Canales skrev:LMC skrev:Sitat fra: Canales på I dag kl. 11:15:27
hvordan dere to gubbene kan gå fra shemale til okking og oiing over hi-fi priser på bare tre innlegg, og det helt uprovosert, er meg en gåte.
Sluk: Kalles spennvidde, gutten min! Lev litt lenger så sitter'n!
shemalen var ikke min skyld!
jeg holder meg til 1´rn ;D
mvh
Leif
EDIT
PS C Anales: med det nicket ville jeg holdt meg langt unna en shemale debatt![]()
hehhe, det skal ikke mye til før dere to gubbjævler tar agnet. ;D
![]()
såså, lmc, jeg er ikke interessert.![]()
du kan trygt stappe buttpluggen tilbake i 2'ern igjen.
Glimrende tiltak for å rekruttere både til horn/rør (eller "the other side" som enkelte lettskremte kaller det) og ikke minst generelt til hobbyen. Hørte mange kommentarer på messa om avsindige priser og at det ikke nyttet å drive med dette lenger etc. etc. Synd selvsagt, og jeg stiller gjerne opp på dette og gir litt tilbake til en hobby som har gitt meg 40 år med ubeskrivelig mye glede, latter, tilfredshet "by achievements", nye muligheter og sist men ikke minst; fantastisk mange flotte kontakter som har blitt til gode venner etter hvert.gut_man skrev:Sluket, du hadde en ide på Hortenmessa om å forene krefter med LMC og vise ungdommen at man kan ha mye gøy og få bra lyd med rør og hønn uten å måtte belåne mamma og pappas enebolig for å finansiere det. Har nevnt det for noen av alliansebrødrene som tente på ideen. Kan ikke du og LMC legge en plan og stille opp? så ser vi om ikke hornalliansen kan leie seg et rom på årets messe.
Hoho! Jada, jeg skjønner.pengesluk skrev:- Om jeg tør være så fri, Gut Man?? I tråden din?? Bare en liten kommentar? Fint!
Altså, Herr Dazed, saken er som følger:
Regner med du sikter til tråden om "hvor mye man må svi av før det låter" etc.
Det jeg sier der, og også redegjør for, er at man godt kan gjøre kål på en mill. for å få god lyd. Det har jeg ingen problemer med å forsvare. Folk bruker like mye og mere til på andre hobbier, hvorav flere er kamuflert som "nødvendigheter" og avklassifisert som hobby selv om det egentlig ER det for den det gjelder. Å bruke en mill. på lyd er ikke det samme som å vettløst kaste seg på kjøpsbølgen og svi av 1,5 mill. bare på høyttalere. En mill. riktig brukt, på hele installasjonen inkl. rommet med tilliggende herligheter, er det jeg kaller en fornuftig investering dersom resultatet er glimrende og i tråd med eiers ønsker, intensjoner, økonomiske bærekraft og eventuelle andre momenter. Man må anta at vedkommende er noe over middels musikkinteressert.
"Riktig brukt" definerer jeg da som kompetent avveining av produktenes kost/nytteverdi med påfølgende anskaffelse, bevisst forhold tol rommets kvaliteter og oppbygging og ikke minst andre tekniske forhold type dedikert kurs, strømrensing osv.
Håper du ser forskjellen på dette og bare blindt handle med gaffeltruck såkalte "reference" produkter som er kunstig priset i henhold til markedskrefter og hensynet til at "there's a sucker born every minute", vi prøver oss med den prisen og så får vi se hva som skjer.
Vi er vel alle sammen glade i penger, og vil vel gjerne tjene en slant, men det er ikke all galskap en nødvendigvis er nødt til å være med på ei heller tiljuble nærmest som en fetish.
En Rockport fullt utstyr komplett platespiller i desidert topp klasse, til $ 60.000 hvorav underleveranser utgjør $ 20.000 i kost INN til produsent, med et sluttresultat som er helt i særklasse mht. ytelse og eierglede, DET har jeg ingen problemer med. Er sågar "rimelig" sett i denne kontekst.
Et sett høyttalere til $ 150.000 - hvorav elementene eks. er kommersielt tilgjengelige for $ 3.000,- og resten kan gjenskapes og endog kanskje forbedres for en småpenge, DET har jeg problemer med å svelge.
Dette er bakgrunnen for mitt lille sukk ovenfor. At dette skremmer folk fra hobbyen vår er det triste. Om noen filmstjerner og dopa popartister blir klådd for penger er jeg ganske så likegyldig til. Håper du ser forskjellen.
Men, men-men .... var det ikke oss to mot CANALES, da??LMC skrev:om man skal velge rør etter rompa skjønner jeg at du vil bygge med 1610! 8)