Vermin skrev:Stikk å legg deg!
Gods of Vermin her nå... Må hørra litt te ;D
Vermin skrev:Stikk å legg deg!
gut_man skrev:Vermin skrev:Stikk å legg deg!
Gods of Vermin her nå... Må hørra litt te ;D
Mere du venter jo lengre tid tar det. Posten i ett nøtteskall det vettu.gut_man skrev:Går her og sparker småstein og håper i det lengste at AS posten klarer å få levert litt nytt stæsj til meg i dag. Venter bla. en Duelund kabel som jeg tenkte å teste mellom effekt og pre. Hadde innom en liknende diy kabel (flettet flatsølv) på snarvisitt for en stund tilbake. Den gjorde mye bra med lyden, så jeg tenkte det var verdt å teste over litt tid. Denne helga har jeg litt tid til slikt, så det hadde passet fint å få den i dag.
gut_man skrev:I dag har jeg nok engang lært at FORSTERKEREN SKAL KOBLES RETT I VEGGEN og ikke via dynamikkdrepende haifai strømpadder. Ikke den jeg har jaff!
Bruker en T+A padde som jeg har hatt i noen år. Etter en flau erfaring med Nordost Valhalla nettkabler, er jeg svært skeptisk til Thor også. Valhalla ble rett og slett parkert av Furutech nettkablene mine! Lyden ble anemisk og jeg mistet sjokkerende mye dynamikk med Valhalla koblet til min daværende preamp (EAR 864). Har fått overbevisende tilbakemeldinger på Celius paddene som bla. H.R og 65finger har testet. Får prøve å lokke 65finger vestover igjen til våren med padda si, så får jeg teste ut. Mulig jeg kan få lånt meg en Thor og en Powerplant for test også. Får vel betegne meg selv som skeptisk, men klar for å overbevisesSkrotnisse skrev:Hvilken strømpadde bruker du?
For omtrent ett års tid sida hadde jeg ei monster-padde i anlegget og opplevde mye av det samme som deg; sterkt redusert dynamikk ved å koble effekttrinnet til denne. Men når jeg fikk inn Nordost Thor var det heller tvert om og boksen ble stående.
I og med at du har et rimelig avslørende anlegg kan det jo være en mulighet å teste ut forskjellige padder; finnes jo nok av disse i haifai-jungelen![]()
Har spilt med dem i anlegget et par dager, men er ganske travel med eksamensforberedelser om dagen. Siste eksamen i morgen, så jeg regner med å få litt bedre tid etter den. Første inntrykk er at den virker å fungere bra. Mener å kunne detektere en lysere klangbalanse enn med BM kabelen som den erstattet, men de dynamiske egenskapene i anlegget er intakte, så det er ikke snakk om slank lyd på noen måte. Skal koble tilbake til BM kabel etterhvert og rapportere litt mer inngående. Må få inn et par ører til second opinion også. Mulig at jeg har vent meg til en litt mørk klangbalanse og bør kalibrere hodet/ørene til litt mer lys og sprudling? Er i grunnen klar for en kabelaften når jeg får mine rykende ferske nyutviklede Black Magic signalkabler! Får skramle sammen det sedvanlige lyttepanelet når de ankommer..HCS skrev:Blir spennede å høre om hva du synes om Duelund gutty..![]()
kan ta med padde når det passer men etter nyttår 8)gut_man skrev:Bruker en T+A padde som jeg har hatt i noen år. Etter en flau erfaring med Nordost Valhalla nettkabler, er jeg svært skeptisk til Thor også. Valhalla ble rett og slett parkert av Furutech nettkablene mine! Lyden ble anemisk og jeg mistet sjokkerende mye dynamikk med Valhalla koblet til min daværende preamp (EAR 864). Har fått overbevisende tilbakemeldinger på Celius paddene som bla. H.R og 65finger har testet. Får prøve å lokke 65finger vestover igjen til våren med padda si, så får jeg teste ut. Mulig jeg kan få lånt meg en Thor og en Powerplant for test også. Får vel betegne meg selv som skeptisk, men klar for å overbevisesSkrotnisse skrev:Hvilken strømpadde bruker du?
For omtrent ett års tid sida hadde jeg ei monster-padde i anlegget og opplevde mye av det samme som deg; sterkt redusert dynamikk ved å koble effekttrinnet til denne. Men når jeg fikk inn Nordost Thor var det heller tvert om og boksen ble stående.
I og med at du har et rimelig avslørende anlegg kan det jo være en mulighet å teste ut forskjellige padder; finnes jo nok av disse i haifai-jungelen![]()
Er uansett et par andre ting som skal på plass først.
He he, jeg er som sagt åpen for å overbevises. Er det sånn å forstå at du har har Hydra 6 i anlegget ditt? I så fall får du vurdere å melde deg på nytt SAFER kurs, ta dingsen med i bagasjen og ta turen nedom meg så jeg får teste ;Djames skrev:Sikkert mange anbefalinger på strømremedier. Men må si at Shyniata Hydra 6 imponerte meg når vi holdt på med å teste filter. Lærdommen var at filter påvirker lyden på samme måte som strømkabler. Men Hydra 6 hadde en lydsignatur som jeg likte svært godt. Blir overrasket hvis du får reduert bassdynamikk med det i systemet.
James
Med buss gjennom rike, på kryss og tversgut_man skrev:Innertier Canales![]()
gut_man skrev:Something is cooking ;D Hard pakke ventes tirsdag 8)
JanR skrev:gut_man skrev:Something is cooking ;D Hard pakke ventes tirsdag 8)hver tirsdag ??? :![]()
(jeg vet, dårlig)
/jan
Canales skrev:JanR skrev:gut_man skrev:Something is cooking ;D Hard pakke ventes tirsdag 8)hver tirsdag ??? :![]()
(jeg vet, dårlig)
/jan
bra at du vet
Med båt finger. Det var den måten det ble færrest omlastninger, og minst risiko for unevneligheter65finger skrev:Med buss gjennom rike, på kryss og tversgut_man skrev:Innertier Canales![]()
Eller i det minste Sandnes (hvor jeg har avtalt å plukke opp sendingen)JanR skrev:Polen-tromsø-polen :
Skulle det ikke vært noe Egersund innimellom der ???
/jan
Phu, ble litt bekymret hergut_man skrev:Eller i det minste Sandnes (hvor jeg har avtalt å plukke opp sendingen)JanR skrev:Polen-tromsø-polen :
/janHar nok lagt inn stopp der serru, på veien fra Tromsø til Polen.
Ja ffs, skulle stæsjet havne i polen, tror jeg at jeg ender på poleT ;D ;D Er jeg heldig, får jeg henta allerede på mandag. Forstod det sånn at båten ankom mandag, så det er lov å håpeJanR skrev:Phu, ble litt bekymret hergut_man skrev:Eller i det minste Sandnes (hvor jeg har avtalt å plukke opp sendingen)JanR skrev:Polen-tromsø-polen :
/jan
gut_man skrev:Ja ffs, skulle stæsjet havne i polen, tror jeg at jeg ender på poleT ;D ;DJanR skrev:Phu, ble litt bekymret hergut_man skrev:Eller i det minste Sandnes (hvor jeg har avtalt å plukke opp sendingen)JanR skrev:Polen-tromsø-polen :
/jan
Tja, tjo mye mulig det Haavard 8) pluss noen bokstaver til ;DHaavard skrev:Bokstavene BP er vel ikke inni pakken?
Håvard