gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    i praksis ender du opp med å bytte hele filteret minus powersupply og chassis
    puristisk, men hva gjør man ikke for å optimere lyden...:cool:

mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Ser bra ut Leif! Tusen takk for at du gadd påta deg jobben.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    :mad:Herlig... Installerte tre nye harddisker på musikkserveren med resultat at all musikk som lå der fra før forsvant. Det aller meste hadde jeg backup på andre disker, men en del kjøpt musikk fra HDbits er borte vekk. Hvis noen skulle ha følgende titler liggende i 24/96 flac format, stiller jeg med glede harddisk plass til rådighet for en sikkerhetskopi:
    Hiromi - Home
    Pineapple Thief - All The Wars
    Ben Harper - By my side
    Calexico - Algiers
    Steve Vai - The story of light
    Globus - Break from this world
    Dean Pepper - Airborn

Ellers er jeg nå klar med 670 skiver i DSD format og ca 9Tb harddisk plass på RAID konfigurert server.. Så uansett om jeg skulle ha mistet overnevnte skiver kan det fort vise seg at det totalt sett var verdt det:rolleyes:. Mangler bare litt hardware på plass så er jeg i gang med et nytt digitalformat som jeg er veldig spent på.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Fikk anbefalt en genial iPad/iPhone app av min svoger; Discovr Music. En fantastisk kul måte å finne ny musikk på! Har brukt mye Spotify og related artists funksjonen, men det var mye lettere å manøvrere i denne appen som lager kart med beslektede band som man kan klikke på og høre musikk i integrert spiller eller med ett tastetrykk finne artisten på Spotify. Anbefales!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.916
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hi hi, her kjenner jeg at det er helt greit og dilte noen hundre meter bak, og plukke opp erfaringene,
    veldig inne i "skjønner ingenting"-land.....

ShineySmileysBlink.jpg

/ Morten

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    I dag har jeg opplevd noe som jeg aldri trodde jeg skulle oppleve. Et surt oppgulp fra skatteetaten med krav om forskudds skatt med krav på størrelse med halvparten av fjorårets omsetning dumpet ned i posten for litt siden. En telefon til det lokale ligningskontoret betalte seg med lutter forståelse og spontan utregning av nytt beløp som er litt mer i den realistiske enden av hva mitt beskjedne enkeltmannsforetak presterer. De skulle til og med se på om de ikke klarte å fikse det så jeg kunne betale bare første termin selv om den er forfalt og jeg egentlig skal betale hele beløpet etter regelverket. Hurra for medgjørlige mennesker i en etat man ikke forventer fleksibilitet. Nå hører det med til historien at det kun var min egen feil og rot i papirer som gjorde at krav om hele beløpet kom dumpende. Lærepenge: Ikke la ungene hente inn posten!

Da gjenstår det bare å spre den karmaen inn i tollvesenet slik at bass elementene til OB'ene som er satt i varetekt blir løslatt aber kjapt! For her er jeg i full gang med forberedelser til elektriker kommer for å sette opp vegg kontakter til ny plassering av anlegget i morgen tidlig.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    Problemet er at de forskjellige etaten ikke er koblet opp mot InterKarma (c) Sluket, slik at gode egenskaper ikke enkelt kan reproduseres etatene i mellom! Jeg har også god erfaring med skatteetaten m.h.t. fleksibilitet og ordninger/forståelse. Trollvesenet blir nok verre. Der fungere kun "yes Massa" og tålmodighet.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    dette er trolig en koordinert sympatiaksjon fra trollvesenet, for at dere ikke skal måtte kaste bort tid på laaange bilturer og ligge inne med rumpa i været, nå vårsola skinner:cool:

mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    Skulle heller likt å hatt ræva til tolleren i været; så skulle jeg kjørt en honningkrukke oppi'n og blåst i bjørnefløyta :cool:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Akkurat ferdig med dagens sjauing... Fyttigrisen så mye jobb å flytte platehyller! Ut med plater, finne alternativ lagringsplass samtidig som man må sørge for å ikke lage kaos i alfabetiseringen. Når den jobben var gjort, var det bare å bære dem tilbake og sette i hyllene. Etter at rommet hadde blitt ryddet til bunns, fått seg en grundig omgang med støvklut og støvsuger stod flytting av anlegget for tur. Tok bare halve racket i kveld. Resten flyttes i morgen etter at elektrikeren har fått strøm på plass der anlegget skal stå. Blir ganske kult til slutt tror jeg. Skal få tatt noen bilder i morgen når jobben er gjort.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.916
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Æsj, sånt er mye arbeid!

Når det gjelder å flytte vinyl, har jeg alltid brukt nummererte bæreposer.
    Det blir ikke for tungt å bære, og du er garantert å beholde alfabetisk orden.

ShineySmileysBlink.jpg

/ Morten

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Skal jeg bare hente Superkuben, så slipper du og løfte mere på den? :cool:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Spørs om den kan avhentes denne helgen.. Ser dårlig ut:( Nå ser det ut som Postjævlene løper ærend for Tollvesenet også.. Hva pokker skal de vurdere? Sende og fikse det er det vi betaler dem for ffs.
    Postpakkemelding.jpg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    typisk melding om faktura og annen påkrevd info ikke er klistret i plastlomme på UTSIDEN av pakken
    send det nødvendige til :
    privatfortolling@posten.no med henvisning til sporingsnr i heading
    da "løsner" den ila dagen
    mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Hva annet enn faktura trenger de da?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    evt kopi av Paypal eller annen ovf/betaling for sikkerhets skyld
    evt noe som forklarer hva varen er...... fex "høyttaler deler"
    de blir usikre når de ikke vet hvordan den skal klassifiseres
    mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Fikk fort klarert med avsender at alt av papirer er forskriftsmessig lagt ved og klistret utenpå. Ellers er flyttejobben unnagjort og elektriker har vært her. Nå har jeg 16 kontakter i veggen bak anlegget, det burde vel holde en stund :) Ellers er jeg vel så smått innstilt på å tilbringe helgen uten DSD og uten nye basstårn. Trøsten får være at ommøbleringen har betalt seg lydmessig. Lurer på om jeg må få Vermin til å komme innom en tur i ettermiddag for å verifisere?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Noe skjer i hvert fall selv om jeg heller skulle ønske at status var; lastet på bil, leveres kunde i ettermiddag:) Midlertidig lagret klinger ikke like godt imo..
    Ny status posten.jpg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    synes det er morsommere med slike statusmeldinger som jeg får ja.

fedex.jpg

Er det enda mer forsinkelser på bassene?

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Fikk fort klarert med avsender at alt av papirer er forskriftsmessig lagt ved og klistret utenpå. Ellers er flyttejobben unnagjort og elektriker har vært her. Nå har jeg 16 kontakter i veggen bak anlegget, det burde vel holde en stund :) Ellers er jeg vel så smått innstilt på å tilbringe helgen uten DSD og uten nye basstårn. Trøsten får være at ommøbleringen har betalt seg lydmessig. Lurer på om jeg må få Vermin til å komme innom en tur i ettermiddag for å verifisere?

Tøft
    Skal prøve og få tid :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Noe skjer i hvert fall selv om jeg heller skulle ønske at status var; lastet på bil, leveres kunde i ettermiddag:) Midlertidig lagret klinger ikke like godt imo..
    Vis vedlegget 193425

ring kundeservice ASAP
    denne beskjeden betyr at du får brev i Posten med et skjema med fullmakt og der de ber om diverse papirer/fullmakt
    ved å være litt fremoverlent kan du løse det fort
    det som satt utenpå kan ha falt av......
    mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Tok en telefon til kundeservice. Det manglet ingenting, alt i sin skjønneste orden:) Telefonen gjorde i det minste at jeg rykket frem i køen. Den hyggelige Karmøy damen jeg snakket med klarerte alt med tolleren mens jeg ventet i telefonen. Pakken fortolles nuh :cool: Kanskje det er lov å håpe på å kunne spille DSD filer på lørdag da?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Sluket, karer du å gjøre det samme med bassene?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    Gidder ikke. Drekka & pule isteden.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    Nei, måtte bare ha en plausibel macho unnskyldning! Egentlig blir det å stelle litt med potteplantene og hygge seg med en Latte..

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    og jeg blir mobba på jobben for å dra til Chelsea Flower Show! ? :rolleyes:

mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    Vel, vi vet jo alle hva slags tøfler som drar dit.. men jeg synes vel egentlig ikke at kollegaene dine er helt de rette til å mobbe... de blautdyra har sikkert enda "verre" ting på samvittigheten enn CFS.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    sant nok
    frontkanaler så store som dice!
    mvh
    Leif

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Takk for kaffe :)
    Det er så digg og se skikkelige systemer hvor elektronikken er plassert på sidelinja og høytalerene får spille fritt bakover i rommet. Det at det hele låter litt mere frempå kan vel faktisk også være påvirket av mangel på vibrasjoner og feedback? Bare en tanke.
    I det hele synes jeg da det låter skikkelig tøft, og er svært spent på videre utvikling ift bassystemet til Slukhals

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Takk for besøk og ærlig tilbakemelding. Med tanke på hvordan klangen i lytterommet har endret karakteristikk når vi sitter to personer og snakker tror jeg at det meste av forklaringen på endret lyd ligger her. Nå har jeg jo faktisk et snev av etterklang i rommet og det har jeg aldri hatt før. Den positive effekten på bassen er i grunnen nok til at jeg ikke plages nevneverdig av en litt kjøligere klang enn jeg foretrekker. I morgen skal jeg bytte rundt på rørene og sette inn mine gamle smooth plates og høre hva som skjer. La merke til at mine nyinnkjøpte Fisher/Telefunken smooth plates var betraktelig kjøligere i klangen enn de som stod i. Trodde kanskje at det hadde noe med at de gamle var slitne og dvaske i lyden og at dette var NOS rør som rett og slett var strammere i lyden.

Tror kanskje jeg kan håpe på å få min nyanskaffelse (som var ment å være ventekos mens jeg ventet på basser...) på lørdag. Da blir det i hvert fall skikkelig usb/spdif konvertering og DSD premiere i hula! Har 670 DSD album som ligger på serveren og venter på å vise hva de duger til..Mye å glede seg til:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn