gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har sett de filterkassene ja. Synd og skam å gjemme bort så flotte komponenter i lukkede bokser. Hvis jeg bare finner en måte å få det pent på, så går jeg for åpen løsning! Duelund er vakkert og dyrt ja. Hvis kondisene og spolene gjør like mye med lyden som motstandene er de derimot verdt det imo!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.117
    Antall liker
    6.641
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Bare å dra kortet gutty. Svir i gjerningsøyeblikket og frem til du får pakket dem ut, etter det så kommer du helt sikkert til å lure på hvorfor det tok deg så lang tid å handle...
    koster jo ikke mer en et par mellomtonedrivere tross alt.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.060
    Antall liker
    11.037
    Torget vurderinger
    10
    Og dette er i kjellern til Sluket som kjeder seg i sommerferien:
     

    Vedlegg

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Da melder jeg meg på som gjest, med øyeblikkelig virkning......
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Keep them coming HEL! Greit med litt inspirasjon i ventetiden... Ellers har jeg startet ferie. Endelig! Som vanlig har jeg tatt på meg alt for mye jobb i forkant så neste uke er forbeholdt rekreasjon og utelukkende aktiviteter som kan passere som rekreasjon. Alle ungene er bortreist hele uka og kona starter ikke ferie før neste fredag. Venter JJ innom i løpet av uka også og det passerer definitivt som rekreasjon. Blir bæltrivelig! Akkurat nå nytes litt single malt til tonene fra en av årets utgivelser imo:

    Edit: Bestilte akkurat denne på vinyl! Når man har betalt får man complimentary download av skiva i valgfritt format. Dritfett!!
     
    Sist redigert:

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kul skive InDeed!

    Synd jeg drar på ferie når først en fra vestbredden har forvilla seg bortover her, men jeg regner med du kan klare og skremme vettet av han med sørstats dynamikk og mengdevis av malt.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Skal nok besørge både det ene og det andre ja :cool: Kom forresten over en annonse for det som vel må være verdens dyreste fulltonehøyttaler:
    Verdens dyreste fulltone høyttaler.png
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Er det sånn malt gutta fra vestbredden liker?? Kan det serveres i skål med skje? Smøres det på flatbrød? Eller smeltes det i mikroen og serveres i tutekopp?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Her er mulighetene mange gutter:
    sliders_990_auto_q_Magic_Malt.jpg


    Eller med skje:
    malt o meal.png
     
    J

    J.J

    Gjest
    Plutselig så ble jeg usikker på om det er godt at jeg fikk ryggproblemer.....:confused:

    Vel... jeg må dessverre avlyse gutty, ryggen har slått seg vrang - og jeg er hjemme igjen :(
    Hadde et par fine dager i fjellet, men måtte reise hjem idag.

    Om det viser seg at det blir bedre raskt så gir jeg beskjed!!

    Synd at det skjedde nå :(

    /JR
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hmmm, var det maltfantasiene som skremte ryggen?? Det var synd :( Hadde sett frem til besøk JJ. Du får pleie ryggen så best du kan, så har du stående invitasjon om du skulle få lyst til å ta turen ved en senere anledning.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Henvendte meg til dCS her om dagen for å høre om de hadde en formening om hvorfor jeg ikke får spilt DSD filer. De bekreftet det Man har sagt til meg før, at Paganini dacen ikke aksepterer DSD over single wire spdif, eller DoP (DSD over PCM) som dCS kaller det. I svaret fra dCS fortalte de at det kommer en software oppgradering i løpet av de nærmeste månedene som fikser dette. Etter denne hyggelige meldingen tenkte jeg at det var best å gå systematisk til verks for å elliminere alt som jeg kunne ellimiere av evt. feil. Man har saumfart MPD etter mulige feil uten å finne noe. Og det var ikke så rart, for når jeg feilsøkte fant jeg ut at feilen lå i digitalkabelen som jeg har brukt mellom U-Clock og Paganini dac. Ut med Klotz kabelen som har tjenestegjort i noen år og inn med en gammel svart stiv DP koax kabel og vips så spilte 24/192 hires filene mine helt knirkefritt. 24/176 som er DoP signalet locker også fint. Så da er det bare å lene seg tilbake og vente på softwareoppgraderingen! Å bytte ut digitalkabelen som må ha fått seg en knekk et eller annet sted gjorde seg også lydmessig. Marius Müllers - plugged høres like fet og live ut som den skal. Har reagert på at lyden har vært noe tynn og har manglet noe av den organiske mellomtonen som jeg vet at dette dCS settet er kapabelt til. Synderen var altså en "syk" digitalkabel.
    Neste spørsmål blir da; Hvor god er den gamle svarte DP kabelen? Jeg vet at den har vært dratt fram som en meget habil digitalkabel tidligere, og jeg har selv brukt den i flere år mellom min gamle Electrocompaniet cd spiller og DP dac. Prøvde også en tynn sølvkabel fra Nordost som jeg dengang ikke likte så godt. Nå har jeg imidlertid en del sølv liggende og lurer litt på å mekke meg en digitalkabel etter samme lest som signalkablene av tynne sølvledere i bommull. Hvor mange 0,5mm ledere bør jeg bruke i kabelen? To eller fire? Bruker fire på signalkablene og tvinner så disse. Har forsåvidt slike signalkabler som jeg kan teste for å høre hvordan de funker, men gidder ikke bruke fire ledere hvis det ikke er nødvendig. Har overhodet ikke problemer med innstrålt støy når jeg bruker sølkablene som signalkabler. Er det rett å anta at en digitalkabel ikke er mer sårbar enn en signalkabel for støyproblematikk?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da har jeg testet en av mine diy sølv i bommull signalkabler som digitalkabel (spdif til spdi) mellom U-clock og dac og kan fastlå at de duger VELDIG bra til dette bruket også:cool: Har tredd en tilovers sølvkabel i bommullsstrømpe i kveld og har også noen standard bullet plugger liggende som jeg tenker å bruke til terminering. Blir ikke lange kabelen, men så trenger jeg ikke lange saken for å koble komponentene sammen heller. Siden signalkabelen funker så bra, blir det tilsvarende doble o,5mm ledere til pluss/minus for digitalkabel også. Skal dobbeltsjekke med å koble tilbake DP kabelen før jeg starter loddejobben i morgen. Det var ikke noe i veien med lyden fra DP kabelen heller da. Den er bedre skjermet, er i utgangspunktet en coax kabel og dermed i teorien bedre egnet til formålet, men den har ikke sølvledere og sølv gjør noe med lyden som jeg liker. Av og til er det morsomt å utfordre teoriene.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.574
    Antall liker
    106.741
    Torget vurderinger
    23
    Whatever floats your boat, Gutty. Koster jo ikke rart å prøve heller.
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Gleder meg til å komme hjem nå... Håper vi kan ta en kaffe/øl en kveld så jeg får sjekket oppgraderingene:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvordan funker det egentlig med bassene så langt bak mellomtone og diskant ? Hvor stor er avstanden ?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Det funker helt utmerket med bassene såpass langt bak satelittene HCS. Har plassert alt på linje for å teste hvor mye som evt. ofres og konklusjonen var at det hadde ingen hensikt. Dette ble også målt for å bekrefte hva vi hørte! Regner med at det går greit fordi jeg deler så lavt. Med delefrekvenser opp mot 5-600Hz ville jeg nok fått problemer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har testa DP mot diy sølv digitalkabel og konklusjonen er klar: Forskjellene er i småtingsavdelingen. Ikke lett å høre forskjell i det hele tatt, men jeg fikk en følelse av litt mer luft og bedre oppløsning i diskantområdet med sølvkabelen så da blir det sølv mellom U-clock og dac! Koster meg itt'no så da kan jeg la meg styre av følelsene
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Har du muighet for og bruke noe annet enn RCA?

    BNC eller XLR?

    rca vil alltid være den desidert dårligste løsningen av disse 3, og det høres svært godt når du treffer impedansen imo
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har ikke andre tilkoblingsmuligheter for usb signalet nei. Så jeg slipper unna nevroser på det området;) Har mekka sølvkabelen og den virker fint. Låter gjør den også så da tror jeg at jeg sier meg fornøyd
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.574
    Antall liker
    106.741
    Torget vurderinger
    23
    Skiftet element enda? :rolleyes: Eller glimrer latstokkene fortsatt med sitt fravær?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Lite hjelp å få på den fronten. Hadde håpa på litt hjelp fra JJ, men når han hørte at han måtte jobbe for kost og losji fikk han vondt i ryggen;)...
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.574
    Antall liker
    106.741
    Torget vurderinger
    23
    En klassiker det der ryggjaget ja, bruker den selv ved enkelte anledninger! Visste ikke at ungdommen har begynt å ta etter?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    I kveld er det livat her! Bilde tatt fra terassen nå i kveld. Rett før det braker løs med torden og lyn.
    Stormskyer lite.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn