Thats Deep!Støy er som pendling til og fra jobb. Du kan leve med det helt til du oppdager at dersom man slutter å pendle hvor jævlig det egentlig er.
Har hatt problemer med brum fra Kamala preampen. Visste om det da jeg kjøpte den og har en deal med Moiz om å gå over den når jeg får igjen Aesthetix ampen min. Vi mistenkte en dårlig lodding var syndebukken. Da Kamala har litt ukurante må og har et dypere kabinett enn standard, tenkte jeg å sette under en BASE plattform så ikke føttene på preampen bare stod halveis innpå racket. Etter å ha gjort det var jaggu brumminga borte.. Kan det rett og slett være at kabinettet til preen er litt dårlig skjermet på undersiden og at Border Patrol PSU'ene som står 10 cm nedenfor har forårsaket innstrålt støy? Det er jo bly i BASE plattformene som ganske sikkert har isolert for dette. Ingen av de andre preampene jeg har hatt stående på samme sted har vært plaget. Kan en dårlig lodding fungere som en antenne og gjøre en pre mer følsom for innstrålt støy??
Prøv å løfte delefrekvensen til 250-300 så avlaster du 8" noe voldsomt... og gitarlyden blir garantert ikke noe dårligereFikk i går installert og testet siste versjon av Mans MPD/Linux (PC avspiller og tweaka Linux operativsystem) på Mac Minien min. Der var det jammen skjedd en del gitt. Man kan kanskje opplyse litt om hvilke endringer som er gjort for det har jeg ikke kunnskap til å gjengi. Jeg kan imidlertid rapportere om enda bedre lyd med større gjennomsiktighet og mye bedre oppløsning som graver frem detaljer i musikken på en meget ørevennlig måte. Spesielt på frekvensflankene har det skjedd en del. Bassinstrumenter fremstår med enda flere mikrodetaljer som lett kan høres der nede i dypet og gjengivelsen er hakket mer homogen og tightere enn tidligere MPD versjoner uten at det går ut over trøkk på noe vis, mens diskanten har blitt enda mer luftig og detaljert.
Totalt sett begynner lyden virkelig å gå seg til her nå. Det eneste ankepunktet jeg har akkurat nå, er en liten tendens til hardhet i mellomtonen hvis jeg drar skikkelig på med rufsete fuzz gitarer. Da snakker vi over 100dB! Korreksjonskretsen for whizzer peaken er ikke på plass enda, så jeg håper at denne fikser biffen. Eller bare slå meg til ro med at ikke alle fuzz-gitarer er innspilt for å høres delikate ut
Se litt på det du! Det finnes vel alternativer til Seiden også? Ser forøvrig at den dyreste Seiden switchen koster 370 dollar på Parts Connexion uten at jeg aner hvilken som er aktuell. Det var ikke grisedyrt da...En slik løsning ville jo gitt en fantastisk fleksibilitet! Mangler bare eksterne potmeter for nivåjustering, så ville det vært fullkomment 8)sant nok, men det vil kreve litt tankearbeid å få regnet ut R for de ønskede delefrekvensene
kan godt se på det.....
men ADVARSEL
de er pissedyre! mere enn han betalte for filteret
mvh
Leif