gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Du får stille deg opp med kameraet og knipse noen gode lyn-bilder!
    Og husk å trekke ut anlegget ;)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Det siste bildet der minnet om en "white mans ass", klar for spooning!
    Nok om det, var oppom en tur i gutterommet i dag og fikk hørt litt på greiene.
    Nå som alt har fått spillt seg til litt og elementene fått jobbet seg inn begynner det og smake fugl

    Lydbildet er svært homogent og låter svært naturtro, koblet direkte fra dCS dacen din låt det en smule blodfattig oppover sammenlignet med bunnoktavene.
    Koblet du til den billige kjipe kina-preen fikk toppen hakket mere kjøtt og blod (til tross for en svakt slør) som gjorde det hele svært mye mere sammenhengende.
    Tror du har mye glede i vente når du får koblet til en skikkelig pre-amp igjen, hjertet i etthvert stereoannlegg.
    Moralen er uansett: Billig pre er langt bedre enn ingen pre!

    Morro er det lell at det grer seg til, du har jo sparka avgårde noen hundrelapper på det systemet her. Og da burde det prestere, noe det da altså gjør i stor grad.
    Bare hygge og spille allslags musikk på, selv om det da skiller svært godt på innspillingene. Noe et skikkelig annlegg SKAL gjøre imo.

    Takk for alt
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Alltid hyggelig med besøk Vermin. Takk for ærlige tilbakemeldinger. Det begynner å bli bra synes jeg selv, men systemet er enda ikke helt i mål. Det skal justeres litt i delefilteret og jeg tror at du med ørene identifiserte den whizzer induserte peaken som målinger har vist og som jeg jobber med å få fikset på. Så er jeg ganske overbevist om at Duelund kondiser og spoler vil gi ytterligere et løft. Med langt fremskreden preamp fetish er jeg hjertens enig i bemerkningene om preamp. Det blir godt å få Callistoen på plass etter en service hos Cobra2. Da vet jeg at mellomtonen faller på plass bl.a.
    Ellers har jeg fått gjort en hel del ting i dag; handlet strømrenser fra Trafomatic (stoler på dine ører og din begeistring for Classic 500 og kopierer deg på den) og fått fatt i rørtester. Med så mye rør i anlegget er det galskap å ikke ha en tester i hus. I tillegg fikk jeg verdifulle innspill på "problemet" med antiskating på armen min. Litt flaut å ikke komme på årsaken til problemet selv, men når det er såpass enkelt å fikse som å justere på armliften skal man ikke klage:rolleyes: Dette burde jeg ha visst!!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har i dag sendt noen sinte mailer til Schenker som tilsynelatende trenger tre døgn på å få en pakke fra Stavanger til Egersund. Fikk ikke en gang en beklager, men dette pleier vanligvis å gå raskere fra damen som ringte for å si at de la pakken på bil i Stavanger i dag for å levere den hit i morgen. "Unnskyld meg, men det har da aldri tatt et døgn på å kjøre fra Stavanger til Egersund, det tar en liten time under normale omstendigheter". Ja, ehhem vi kjører ikke før i kveld.... Pakken skulle i følge Shcenker sine systemer vært her i går. Slår pinadø et slag for AS Posten tror jeg, de refunderer i det minste frakt hvis de ikke leverer innenfor fristene sine. Dette var skralle greier må jeg si...
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.574
    Antall liker
    106.741
    Torget vurderinger
    23
    Spektakulært foto, Gutsy! Sikkert det samme været som tok kverken på både trådløs router, modem, dekoder OG alarmsentral hjemme hos meg!

    Stormskyer lite 2.jpg


    BEN DOVER Productions
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har ramla utpå og foretatt et impulskjøp:

    Trafomatic Kamala.jpg

    Dette startet med at Shadow sin Trafomatic Experience Line One preamp kom inn døra for test. Den var et svært så trivelig bekjentskap som var både spretten, dynamisk og delikat i lyden. Så kom det meg for øret at Sjuris solgte unna som en full sjømann og jeg visste at han hadde et interessant eksemplar av arten. Fra Trafomatic sin custom line: Kamala pre. Denne har jeg hørt noen ganger hjemme hos ham. Den knocka lett ut VTL preampen hans i en direkte sammenligning. Etter litt research fant jeg ut at den måtte testes. I fraværet av min kjære Aesthetix Callisto har abstinensene etter en ordentlig back up pre virkelig meldt seg og med Kamala i anlegget var jammen santen en hel del av de lydkarakteristika som kjennetegner de virkelig gode preampene på plass. Bassautoritet med en velartikulert og slagferdig mellombass, en deilig organisk varm og smekkende mellomtone og fin oppløsning oppover i frekvensområdet også. Så bra var det at jeg nå har fått meg en ny reserve preamp. Kamala blir! Og jeg er nå offisielt Trafomatic fan! De to preampene som har vært innom har vært veldig bra imo. Hadde jeg vært på utkikk etter en ny hoved preamp spørs det nok om ikke jeg måtte bedt Moiz om å sende meg en Reference preamp til test:cool: Classic 500 filteret er stuck i Stavanger og leveres i morgen. Blir spennende å høre hva det gjør.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da var Classic 500 også på plass!
    Trafomatic Classic 500.jpg


    Har koblet dac, pre og riaa til den og førsteinntrykket er at lyden fremstår mer frigjort fra høyttalerne samt at det er lettere å holde instrumenter fra hverandre når det trøkkes skikkelig til. Dette gjør at lyden oppleves mer oppløst, men samtidig roligere. Vet ikke hvordan jeg bedre kan forklare det jeg hører. Har aldri hatt noen ordentlige strømremedier, men jeg må si jeg er ganske så overrasket over hvor stor forskjell det var med denne klumpen forspent foran de tre komponentene. Den virker og blir stående:cool:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.574
    Antall liker
    106.741
    Torget vurderinger
    23
    Det du hører er det du IKKE hører, dvs. støykomponenter som er blitt mindre/forsvunnet. Da trer detaljer og ting bedre frem fordi selve støygulvet har blitt lavere.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    God forklaring Slukster! Trafomatic sin egen forklaring; Trafomatic Audio's Classic 500 power conditioner uses narrow-band transformer coupling from a custom 800VA toroid to filter out unwanted AC line harmonics. At 250Hz, attenuation already is 10dB, at ultrasonic frequencies in the 100kHz band, it is a very significant 45dB. The Classic 500 offers outlets for three components
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.984
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ofte visste man ikke at man hadde støy før den er borte!
    da ble det plutselig åpenbart
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.574
    Antall liker
    106.741
    Torget vurderinger
    23
    Det er ihvertfall slik jeg selv opplevde det med tre stk. PS Audio P600. Var plaget av 50 hz. periodevise innslag, og installerte de for å få bukt med dette. Bonusen var den totalt uventede generelle støyfjerningen, som førte til roligere lydbilde og større detaljeringsgrad. Videre gjetter jeg på at dette er særlig hensiktsmessig når en har høyeffektive systemer (som evner å gjengi mer detaljer) og ikke minst et generelt lavt støygulv i selve lytterommet. Jeg måler ned mot 27 dB og da blir anleggets egenstøy enda viktigere å få ned.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.117
    Antall liker
    6.641
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Støy er som pendling til og fra jobb. Du kan leve med det helt til du oppdager at dersom man slutter å pendle hvor jævlig det egentlig er.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har hatt problemer med brum fra Kamala preampen. Visste om det da jeg kjøpte den og har en deal med Moiz om å gå over den når jeg får igjen Aesthetix ampen min. Vi mistenkte en dårlig lodding var syndebukken. Da Kamala har litt ukurante må og har et dypere kabinett enn standard, tenkte jeg å sette under en BASE plattform så ikke føttene på preampen bare stod halveis innpå racket. Etter å ha gjort det var jaggu brumminga borte.. Kan det rett og slett være at kabinettet til preen er litt dårlig skjermet på undersiden og at Border Patrol PSU'ene som står 10 cm nedenfor har forårsaket innstrålt støy? Det er jo bly i BASE plattformene som ganske sikkert har isolert for dette. Ingen av de andre preampene jeg har hatt stående på samme sted har vært plaget. Kan en dårlig lodding fungere som en antenne og gjøre en pre mer følsom for innstrålt støy??
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Har hatt problemer med brum fra Kamala preampen. Visste om det da jeg kjøpte den og har en deal med Moiz om å gå over den når jeg får igjen Aesthetix ampen min. Vi mistenkte en dårlig lodding var syndebukken. Da Kamala har litt ukurante må og har et dypere kabinett enn standard, tenkte jeg å sette under en BASE plattform så ikke føttene på preampen bare stod halveis innpå racket. Etter å ha gjort det var jaggu brumminga borte.. Kan det rett og slett være at kabinettet til preen er litt dårlig skjermet på undersiden og at Border Patrol PSU'ene som står 10 cm nedenfor har forårsaket innstrålt støy? Det er jo bly i BASE plattformene som ganske sikkert har isolert for dette. Ingen av de andre preampene jeg har hatt stående på samme sted har vært plaget. Kan en dårlig lodding fungere som en antenne og gjøre en pre mer følsom for innstrålt støy??

    Det kan det helt klart være!
    Hadde selv brumming fra en rør-pre en gang i tiden, pga basestasjonen til heimens trådløse tlf stod oppå preen....
    Og Sonos-systemet mitt er MYE mer stabilt, etter at jeg tok bort basestasjonen for husets trådløse tlf som stod next to Bridge`n......
    Skal ikke alltid så mye til før ting påvirkes negativt, tydeligvis....

    mvh
    Proffen
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har shoppa en del på ebay siste døgn. Må jo teste litt forskjellige rør til den nyankomne preampen. Tung Sol 50 talls 5687 skal testes, og jeg har også på vei alternativer/back ups til resten av rørene.

    Ellers har rhodium/carbon vært kveldens tema:
    Rhodium Carbon nettstikk.jpg

    Må mekke noen nye nettkabler og disse ser bare så dritsexy ut at jeg må teste. Prisen, ca 500kr for et sett. Det kan man vel koste på seg når det ser ut som det gjør :cool:
    Rhodium Carbon rca plugger.jpg

    Har jo holdt på å mekke noen signalkabler der jeg har brukt bulletplugger. Samtidig har jeg noen svindyre kjøpekabler med sånne dritsexy rhodium/carbon plugger. Verdt å teste om jeg kan øke det visuelle inntrykket på disse kablene med disse pluggene. Og om det har noen lydmessig konsekvens. Prisen; 380kr for 8 plugger inkl frakt:cool:
    Rhodium Carbon høyttaler terminaler.jpg

    Når Duelund filterkomponentene ankommer må jeg etter all sannsynlighet tenke ut en alternativ løsning til mine Sluk-produserte filterbokser som nok blir for små. Da blir disse pene å se på. Pris; 500kr inkl. frakt for to par ;)

    Knallgøy å handle når man finner ting til sånne priser :cool:
     
    Sist redigert:

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Fikk i går installert og testet siste versjon av Mans MPD/Linux (PC avspiller og tweaka Linux operativsystem) på Mac Minien min. Der var det jammen skjedd en del gitt. Man kan kanskje opplyse litt om hvilke endringer som er gjort for det har jeg ikke kunnskap til å gjengi. Jeg kan imidlertid rapportere om enda bedre lyd med større gjennomsiktighet og mye bedre oppløsning som graver frem detaljer i musikken på en meget ørevennlig måte. Spesielt på frekvensflankene har det skjedd en del. Bassinstrumenter fremstår med enda flere mikrodetaljer som lett kan høres der nede i dypet og gjengivelsen er hakket mer homogen og tightere enn tidligere MPD versjoner uten at det går ut over trøkk på noe vis, mens diskanten har blitt enda mer luftig og detaljert.

    Totalt sett begynner lyden virkelig å gå seg til her nå. Det eneste ankepunktet jeg har akkurat nå, er en liten tendens til hardhet i mellomtonen hvis jeg drar skikkelig på med rufsete fuzz gitarer. Da snakker vi over 100dB! Korreksjonskretsen for whizzer peaken er ikke på plass enda, så jeg håper at denne fikser biffen. Eller bare slå meg til ro med at ikke alle fuzz-gitarer er innspilt for å høres delikate ut;)
     
    Sist redigert:

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da er bestilling lagt inn på nytt riaa trinn. Planen har hele tiden vært å ha to oppegående vinylrigger, og når nyracket snart er klart blir det plass til å rigge opp VPI/Airtangent komboen. Jeg ønsker et transistorbasert riaa trinn for å kunne veksle mellom rør/transistor riaa. Riaa trinnet som er bestilt er en videreutvikling av et riaa trinn som var innom her for en stund siden for test og som gjorde et fantastisk inntrykk og spilte fullt på høyde med min Aesthetix IO!! Den nye versjonen av riaa trinnet skal etter sigende være enda hvassere lydmessig. Dette er ikke hyllevare så det er følgelig en del leveringstid, men jeg har god tid jeg.

    Duelund godisen som jeg venter på, er bekreftet sendt fra DK i slutten av måneden. Så det blir ikke så langt over den estimerte leveringstiden på 10 uker. Ellers har jeg bestemt meg for å forsøke meg på litt høyere deling melllom OB'er og satelitter. Filterløsningen som LMC har laget for meg er ganske genial da man enkelt kan demontere kretskortet og sette inn et nytt med annen delefrekvens. Ikke så brukervennlig i en utforskningsfase som f.eks First Watt B4, men når man har funnet ideell delefrekvens og nivåer, er det ikke noe stort poeng i å ha muligheten til å ratte dette på knotter. Lydmessig fungerer Rod Elliot filteret nydelig!! Jeg er usikker på om delefrekvens på 300Hz vil medføre faseproblemer siden basstårn og satelitter ikke står på linje, men det er kun en måte å finne det ut på. Fungerer det ikke, spiller det veldig bra som det gjør så får jeg heller gjemme kretskortet med 300Hz deling i skuffen til ungene flytter ut og jeg kan utvide lytterommet og plassere ting litt mer ideelt. Regner med å vinne en del mer smekk oppover i frekvens med høyere deling.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.574
    Antall liker
    106.741
    Torget vurderinger
    23
    Fikk i går installert og testet siste versjon av Mans MPD/Linux (PC avspiller og tweaka Linux operativsystem) på Mac Minien min. Der var det jammen skjedd en del gitt. Man kan kanskje opplyse litt om hvilke endringer som er gjort for det har jeg ikke kunnskap til å gjengi. Jeg kan imidlertid rapportere om enda bedre lyd med større gjennomsiktighet og mye bedre oppløsning som graver frem detaljer i musikken på en meget ørevennlig måte. Spesielt på frekvensflankene har det skjedd en del. Bassinstrumenter fremstår med enda flere mikrodetaljer som lett kan høres der nede i dypet og gjengivelsen er hakket mer homogen og tightere enn tidligere MPD versjoner uten at det går ut over trøkk på noe vis, mens diskanten har blitt enda mer luftig og detaljert.

    Totalt sett begynner lyden virkelig å gå seg til her nå. Det eneste ankepunktet jeg har akkurat nå, er en liten tendens til hardhet i mellomtonen hvis jeg drar skikkelig på med rufsete fuzz gitarer. Da snakker vi over 100dB! Korreksjonskretsen for whizzer peaken er ikke på plass enda, så jeg håper at denne fikser biffen. Eller bare slå meg til ro med at ikke alle fuzz-gitarer er innspilt for å høres delikate ut;)
    Prøv å løfte delefrekvensen til 250-300 så avlaster du 8" noe voldsomt... og gitarlyden blir garantert ikke noe dårligere :cool:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.984
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    skal sjekker verdiene for 300Hz
    mulig du bare kan lodde inn noen ekstra motstander UTEN å bytte kortet :cool:
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Med de potensielle gevinstene og avlastningen av 8", høres dette ut som noe jeg ikke kan la være å prøve. Om jeg skal rote med loddebolt oppi filteret er en helt annen sak. Får smile fint til Shadow og be om hjelp til å lodde inn motstander dersom det er aktuelt. Skulle fasedjevelen gi meg store problemer, er det vel en enkel sak å reversere?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.060
    Antall liker
    11.037
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har, som J.J som kjent er uhyre interresert i, forsket mye på delefrekvenser og det er som Sluket sier enormt å hente på å avlaste 8 tommern. Når jeg deler så høyt som 500 Hz kan jeg spille sinnsykt høyt med 8" fulltoner uten den minste antydning til at lyden klapper sammen. En fulltone er dog alt under stor belastning når den dekker et svært bredt frekvensområde.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.984
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Hei igjen Gutty
    det enkleste du kan gjøre er å kjøpe en bråte (40 stykk)med 11K motstand 1% 1/4watt
    om du lodder en på parallellt med hver av de brun brun sort rød får du 5K5 Ohm som gir ca 205Hz
    om du lodder på en til slik at du har tre like i verdi fortsatt i parallell, får du 3K3 Ohm som gir ca 340 Hz
    da slipper du unna med bare motstandsverdier og ikke helt nye kort

    Frequency = 205, Hz

    R = 5,49 k Ohms
    C = 100, nF
    2C = 200, nF

    Frequency = 340, Hz

    R = 3,31 k Ohms
    C = 100, nF
    2C = 200, nF


    mye bedre enn å bygge nye kort med opamper, kontakter etc
    billigere blir det og og du får testet med en gang du får tak i motstander

    mvh
    Leif
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.984
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    evt så vil 5K7 i parallell med 11K som sitter der gi deg 3K75 som tilsvarer 300Hz
    likeledes vil 7K7 gi deg ca 4K5 og 250Hz
    sender deg et regne ark i excel, så du kan tulle litt rundt og se hvilke verdier som parallellkoblet med 11K som sitter i filteret fra før gir ønsket frekvens
    mvh
    Leif
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.574
    Antall liker
    106.741
    Torget vurderinger
    23
    Da er jo ikke veien lang til en Seiden switch heller
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.984
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    sant nok, men det vil kreve litt tankearbeid å få regnet ut R for de ønskede delefrekvensene
    kan godt se på det.....
    men ADVARSEL
    de er pissedyre! mere enn han betalte for filteret :rolleyes:
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Takker for utmerket support LMC!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    sant nok, men det vil kreve litt tankearbeid å få regnet ut R for de ønskede delefrekvensene
    kan godt se på det.....
    men ADVARSEL
    de er pissedyre! mere enn han betalte for filteret :rolleyes:
    mvh
    Leif
    Se litt på det du! Det finnes vel alternativer til Seiden også? Ser forøvrig at den dyreste Seiden switchen koster 370 dollar på Parts Connexion uten at jeg aner hvilken som er aktuell. Det var ikke grisedyrt da...En slik løsning ville jo gitt en fantastisk fleksibilitet! Mangler bare eksterne potmeter for nivåjustering, så ville det vært fullkomment 8)
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Hvilke ledninger plugget du disse støpslene ?

    Vurderer å lage noen selv da jeg trenger noen lekre stumper til subbene mine. Hvordan er skrutilkoplingene på disse, ok kvalitet inni også?


    Rhodium%20Carbon%20nettstikk[1].jpg
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hvilken kvalitet det er på støpslene internt vet jeg ikke. De er på vei fra Hong Kong og der har de hatt litt trøbbel med postgangen sist ukene etter hva jeg har erfart... Har kjøpt meg noen meter Furutech FP314Ag nettkabel. Bruker en grovere Furutech kabel ellers i anlegget, men jeg kom over denne svært billig og tenkte det var verdt å prøve.
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.176
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken Seiden vender kan gjøre denne jobben? Du vil trenge en med 14 eller 2 med 7 poler.
    -m
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Kanskje Sluket har et ess oppi ermet siden det var ham som foreslo Seiden? Eller har du forslag Madman?
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.574
    Antall liker
    106.741
    Torget vurderinger
    23
    Stått opp Morten???

    Gutty;

    Re. Seiden; så lenge den har nok poler (som Mad antyder) så er det bra. Omtrent som at kablenes viktigste oppgave er å rekke frem til pluggene :cool: De er ikke SÅ svinedyre - uansett er det pølse i slaktetida i dette gamet og i forhold til hva du har investert ellers. Og fleksibiliteten og enkelheten blir upåklagelig. Innspart tid kan omsettes i mer musikktid! Du slipper dessuten å ligge på kne til bønn foran husalteret, med myntinnkastet blottlagt.
     
    Sist redigert:

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Ble seint før jeg var ferdig på jobb i dag gitt.. Synker ned i stolen og hører denne før 21 nyhetene og senga kaller
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har vært en tur hos Vermin i ettermiddag og bygget rack.
    IMG_1063.jpg

    Bæltivelig snekkerbod! Først måtte vi kappe til plater som skal bli hyller i rack.

    IMG_1064.jpg

    Så var det i med rampa muttere og bolter. Begynner å ta form.

    IMG_1066.jpg

    Tadaaaa, sånn omtrent ferdig. Gjenstår litt finpuss og støvtørk så tar jeg det hjem i morgen ettermiddag. Er meget godt fornøyd med resultatet!

    IMG_1068.jpg

    Kvalitetskontroll på at alt er i vater! Jammen ble det ikke beint. Vermin er en kløpper med sag, drill og hammer gitt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn