gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Guttys pølsefingre har mekka filters. Første er ferdig! Nå får jeg ihvertfall teste og starte innspilling, så fremt de funker da, har ikke fått testa enda...
    Duelund cast filter.jpg
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Ikke så det bra ut, og ikke ble det lyd heller :( Hjeeeeeelp...
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.925
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    hehe, PUST! Gå tilbake, step by step. Er det ikke lyd er det en plass det ikke er kontakt, frem med multimeteret!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Var lyd i en diskant, det var det hele :( Har en ide om hvor i lendet jeg har blingsa, men orker ikke feilsøke i kveld.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.804
    Antall liker
    21.607
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    forsiktig, så du ikke blåser diskantene ved å sende inn fullsignal...
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Ohyeah;):cool: Da var det lyd!!! Ser fremdeles ikke ut som en million, men det speller!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.903
    Antall liker
    107.932
    Torget vurderinger
    23
    Ahhh... her får jeg det fint, i due-lunden!!:D

    Duelund cast filter.jpg
     
    Sist redigert:

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Haha :cool: Point taken Slukster. Det er bare det at jeg ikke har nok know how til å begi meg ut på å endre layout. Må vente til noen med litt mer vett på dette kan hjelpe meg. Varmer loddebolten så du kan trylle fram en vakker layout på fine fjøler under treffet;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.903
    Antall liker
    107.932
    Torget vurderinger
    23
    Var litt slem der, men det passet så fint med de ornitoligiske fakta også...

    Haha.. øvelse gjør mester, Gutty! Bare pass på at du ikke sender lavfrekvent signal inn i T500. Sjekk og dobbeltsjekk og test gjerne ut med et billig element eller en liten høyttaler etc. før du kobler opp gromsakene.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.998
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    enkleste er å lage layout kliss likt slik skjemaet er tegnet
    bare legg ut komponentene på en flate lik skjemaet og koble sammen
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har lest litt om break in tid på Duelund kondisene og forventer at ting endrer seg litt etterhvert. Allerede etter et par skiver spilt har ting endret seg til det bedre og dette smaker det fugl av :cool: (joda Slukster ornitologien passer godt inn i settingen). Foreløpig er det mer kropp i mellomtone, litt ull i nedre mellomtone/mellombass (som jevnes for hvert spor jeg spiller) og en oppløsning som frembringer bredgliset. Samtidig virker alt roligere, jeg kan spille høyere uten at det blir påtrengende. Mesut og JJ, det er bare å spare til Duelund stæsj for dette svinger!!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.903
    Antall liker
    107.932
    Torget vurderinger
    23

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.998
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Triplanar er IKKE egnet! den tar i høyre utrigger!
    så en på Audiogon som hadde skåret ut et stykke av utriggeren for at Triplanar skulle få gå fritt!
    armen er regnet for å være bra,men jeg personlig misliker unipivotarmer
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    One arm rules them all; Kuzma 4point!! Basisen ser jo ut å være rene røverkjøpet. Har bare lest tester av armen og da sammen med Basis drivverk, ingen som klagde på armen da ihvertfall:) Har forøvrig ikke plass til flere spillere her.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.903
    Antall liker
    107.932
    Torget vurderinger
    23
    Spilleren har jo bælbra plass på siden av tallerken..??? Eller eksisterer det flere varianter?
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.998
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    vedr unipivot mente jeg Basis Vector
    Wheaton har jeg selv hatt og måtte selge den pga Ovation
    beste armen jeg har prøvd etter min nåværende
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da har jeg fått en time her og en time der foran BeerGuts med Duelund. Akkurat nå snurrer jeg vinyl og endringene er som følger; Alt er bedre definert fra topp til bunn, mer detaljer og mer smekk. Eneste jeg stusser litt på er at det kan virke som jeg må justere ned nivået på basstårna litt. Har lest om at andre også har nevnt dette fenomenet med CAST kondisene at det virker som om man mister noe gain. Foreløpig sitter jeg på henda og spiller mine kjente plater for å avgjøre om det er justering eller om det er et eller annet akustisk fenomen som gjør at det oppleves annerledes. Har litt vondt for å tro det, men gir det litt tid. Ikke så mye stress å justere et par dB. Lyden er dritbra uansett, så det er egentlig bare en interessant observasjon!
     
    • Liker
    Reaksjoner: H.R

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Sluket har gitt meg kråkereir-nevroser. Så da har jeg startet research. I en interesant artikkel om Tannoy Westminster Duelund filter prosjektet; http://jeffsplace.me/wordpress/?p=4079, finner jeg følgende utsagn:


    Duelund-XO-on-walnut-4.jpg

    "Notice the copper set screw lugs I used for connections. No signal degrading solder. Just wire on wire for maximum fidelity. You have to manually change the jumpers by loosening a screw and changing the jumper location, but in reality that’s not much of a bother over the stock setup.
    I bought my copper set screw lugs from McMaster-Carr. The item description is “Copper Set Screw Lug, Straight Tongue, 14-8 AWG, #10 Stud, Item # 6923K61″ in case you want to order some for yourself. The copper set screw lugs are $1.82 each. I ordered 55 of them, which gave me a few extras to work with."

    Noen som har en kvalifisert formening om å bruke "lugs" kontra lodde? Jeg trodde lodding var det beste?

    Som ikke det var nok, kommer det jaggu påstand om at montasje på heltre gir lydmessige forbedringer "
    Just a quick comment on sonics: using a natural tone wood like walnut in combination with the Neotech wire made a huge difference in sonics & musicality compared to the plywood breadboard & generic hookup wire I was using. I guess there’s a reason that musical instruments are made out of tone woods instead of plywood! Take note.​

     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.998
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    sikkert noe med resonnansspekter i treet å gjøre
    men det beste skulle man tro var uten resonnanser
    Gary rapporterer samme med bruk av treklosser som footers under amper og store lydmessige forskjeller avhengig av treslag
    men hvor gal har man tid til å være?:confused:
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hmm, får høre om HR har noe kapp etter rack prosjektet sitt.. Når man allikevel skal finne fjøler å montere på, kan det liksågodt være heltre som andre ting. Pent ble det ihvertfall. Hva med kobber-lugs kontra lodding da?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Fikk pakke med superkondiser fra Oblivion i dag. De ble sporenstreks montert over terminalene på fe203 i forsøk på å dempe noe av den uroen som har vært omtalt tidligere. De trenger litt tid for å gå seg til, men jeg kan allerede konstatere at de gjør mye av det som Oblivion håpet på. Mellomtonen virker smoothere! Nå skal jeg bare spille og kose meg mens Duelund og Oblivions superkondiser (noen superhurtige vintage sølvgreier som ikke er å få tak i lenger og som jeg ikke husker navnet på) går seg til. Oh lykke:cool:
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Dette begynner virkelig å bli fett:) Håper det passer at jeg tar turen ila neste uke og hører på oppgraderingen...? Får jeg til i nærheten av den vinyllyden du har nå om dagen, skal jeg være særdeles happy:)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Joda, det begynner å gå seg til. Trenger nok en stund før alle filterkomponenter er innspilt, og jeg klarte jo seff ikke dy meg med å justere på nivåer i det elektroniske filteret så nå er jeg på den galeien i tillegg. Er ikke sikker på om det var et sjakktrekk for ting endrer seg hele tiden og jeg justerer meg skakk på nivåer... Jaja, ikke mer enn fortjent :p Ser om det ikke er rom for en kopp kaffe og en lytt på mandag dagtid. Reiser til Bergen igjen mandags kveld og er ikke hjemme igjen før sent onsdag kveld.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Noe å se fram til. Fikk nettopp svar fra dCS på purring om ny software til Paganini; "[FONT=&quot]In regards to your query, the software to enable the Paganini DAC to accept 176, 192 and DoP data is now in verification. We aim to release the software in the forthcoming weeks. I have made a note and will let you know as soon as the software has been released."

    [/FONT]
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Bæltrivelig med besøk av alliansebrødre og veldig gøy at lyden tydeligvis falt i smak. OB'ene fra Sluket er rett og slett det beste jeg har hørt av bass utenom SLOBsa hans og de fortjener all uhildet omtale de kan få, så bare kjør på med lyrikk folkens! Morsomt å få demonstrert for dere hvordan Nagaokaene vokser når de suppleres med et kompetent bass system:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn