Da har det endelig ankommet mer morro. Ventet i 7 døgn på at denne fuglen skulle lande etter ferden fra Nederland. Personlig hilsen på esken:
Oppi esken en sprellfersk ny Van den Hul Colibri XGP
Sånn ser en flunk ny VdH S1 sliping ut i mikroskop:
Hadde lyst å prøve det nye vidunderverktøyet for justering av geometri også. Må si at jeg er begeistret. Tror aldri jeg har hatt en nål som har hatt så nøyaktig geometri. Det skal sies at den lange nålefanen på Colibri gjør justering ganske mye lettere enn pickuper med kortere nålefane og dermed kortere siktelinje. Her er et bilde fra oppsett med Feichert protractoren (step 2 Lofgren)
Så til nest siste del av justering som var den opprinnelige tanken med usb mikroskopet. Å kunne justere korrekt SRA (stylus rake angle). Begynner på 90 grader, nullstiller VTA tower og tar siste rest på øret tenker jeg.
Aller siste justering med den nyeste utgaven av Ortofons digitalvekt. Nå med to desimaler:
Lyden: Tja, den trenger nok litt innspilling, men jg kjenner absolutt til en del av de ekstreme kvalitetene som jeg hørte på light weight utgaven som jeg lånte fra Vermin. Hopp, sprett, tjo og hei
Fremdeles litt sSSS'ete, men det skal vi få orden på
Foreløpig innfrir den forventningene. Kommer tilbake med mer etterhvert.