gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.599
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Kommer mätmöjligheten (vinklar etc.) med programvaran till USB-mikroskopet?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Ja, man kan måle vinkler på medfølgende programvare. Programvaren heter Cooling Tech. Vermin strever med kinesiske menyer, jeg har fått installert med engelske menyer, men med bilde snudd opp ned... Kanskje det finnes noen bedre programmer som kan brukes med mikroskopet? Når det er sagt, gjør dette programmet tilsynelatende jobben (dersom jeg bare får snudd bildet)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Hehe, har prøvd det Vermin. Problemet blir da å få fokusert da den mekanismen da ligger utilgjengelig i stativet..

ivarlo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Hei

Er Cooling tech softwaren til Windows? Vet at endel av disse usb-mikroskopene funker med miXscope software til Mac

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hehe, har prøvd det Vermin. Problemet blir da å få fokusert da den mekanismen da ligger utilgjengelig i stativet..
    Neida, du flytter det lenger frem i stativet, jeg får det iallefall til helt uten problemer

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Ja det er windows software. Aner ikke om dette er kompatibelt med mac, men det skulle ikke undre meg om noen føler for å teste

Hei

Er Cooling tech softwaren til Windows? Vet at endel av disse usb-mikroskopene funker med miXscope software til Mac

ivarlo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Da har det endelig ankommet mer morro. Ventet i 7 døgn på at denne fuglen skulle lande etter ferden fra Nederland. Personlig hilsen på esken:
    Hilsen fra VdH.jpg

Oppi esken en sprellfersk ny Van den Hul Colibri XGP

Canary in box.jpg

Sånn ser en flunk ny VdH S1 sliping ut i mikroskop:
    Colibri ny diamant.jpg

Hadde lyst å prøve det nye vidunderverktøyet for justering av geometri også. Må si at jeg er begeistret. Tror aldri jeg har hatt en nål som har hatt så nøyaktig geometri. Det skal sies at den lange nålefanen på Colibri gjør justering ganske mye lettere enn pickuper med kortere nålefane og dermed kortere siktelinje. Her er et bilde fra oppsett med Feichert protractoren (step 2 Lofgren)
    Colibri justering step 2.jpg

Så til nest siste del av justering som var den opprinnelige tanken med usb mikroskopet. Å kunne justere korrekt SRA (stylus rake angle). Begynner på 90 grader, nullstiller VTA tower og tar siste rest på øret tenker jeg.
    Colibri montert 90 grader VTA.jpg

Aller siste justering med den nyeste utgaven av Ortofons digitalvekt. Nå med to desimaler:
    Ortofon vekt.jpg

Lyden: Tja, den trenger nok litt innspilling, men jg kjenner absolutt til en del av de ekstreme kvalitetene som jeg hørte på light weight utgaven som jeg lånte fra Vermin. Hopp, sprett, tjo og hei:cool: Fremdeles litt sSSS'ete, men det skal vi få orden på:) Foreløpig innfrir den forventningene. Kommer tilbake med mer etterhvert.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Bærre lækkert! 😎
    Nå skulle vi snart blåst støvet av Adjust+ programmet (om vi finner det) og målt "perfekt" azimuth
    og antiskating også.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.599
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det USB-mikroskopet är ju helt outstanding också för oss bisittare som får se extremt detaljerade bilder! Härligt!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Har justert enda litt på VTA. Fant ut at det ble litt feil å justere med en cd oppå en vinylplate. Tykkelsen utgjør en del høyde-mm som gir en ganske kraftig endring av vinkelen når jeg kontrollmåler med nåla på vinylplate. Så jeg begynte VTA justering fra scratch og endte opp her:
    Colibri VTA 92 grader.jpg

VTF satt til 1,40 igjen... Så kjör vi igjen;)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Så spiller vi litt musikk og lar fuglen få flydd seg inn :)
    Colibri på 4Point.jpg

ogla

Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    742
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer med ny pu gutman!

Jeg har lest litt om å justere sra og det ser ut til å være forskjellig hvordan man skal legge senterlinjen, alt etter om det er symmetrisk eller asymmetrisk slipning.
    Sier noen produsenter noe om dette, eller er det noen steder å finne ut dette etter type slipning generelt?

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Gratulerer med ny pu gutman!

Jeg har lest litt om å justere sra og det ser ut til å være forskjellig hvordan man skal legge senterlinjen, alt etter om det er symmetrisk eller asymmetrisk slipning.
    Sier noen produsenter noe om dette, eller er det noen steder å finne ut dette etter type slipning generelt?
    Er ikke midten i midten lenger heller nå.......? ;)
    Man kan alltids måle sidene:
    612setup.leading.jpg
    612setup.trailing.jpg

Da får man ett regnestykke som ser slik ut: 180-54.70= 125.3 + 59.38=184.68/2= 92.34.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Ut fra hvordan det spiller med den justeringen jeg har gjort, tror jeg at det er godt nok i haugevis. Som sagt tidligere har jeg aldri hatt en pickup som har hatt så nøyaktig geometri. Takket være usb mikroskopet. Det seiler opp som årets hifi kupp for min del!Kan veldig godt være det er mer å lære om SRA. Har lest noe av det som Fremer har skrevet om temaet tidligere, men det er ganske lenge siden. Skal kikke litt på det.

ogla

Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    742
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Kom på at jeg hadde sett regnestykket før, dette blir jo måten å måle på uansett slipning:)

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Helgen har vært brukt til å besøke bæltrivelige medforumister hjemme, truffet flere medforumister på cafe, platemesse og konsert. Tusen takk for trivelig selskap Skink123, Fosse, Førstedamen, nlykke, endpoint audio og R.E.S. Innimellom masse koselig prat fikk jeg og Vermin lagt slagplanen for mer vinylmorro. Neste sprell fra vår side blir sammenligning av riaa trinn. Først og fremst EAR 912 og Consen riaaen min, så tenkte vi å teste Vermins 912 hos meg opp mot Consen og Aesthetix IO signature. Så har vi også bestilt oss mono pickuper for å se hvor mye godlyd vi kan klare å trylle frem fra mono innspillingene våre. Jeg har ikke klart å glemme lytteseansen hos ivarlo der jeg ble ganske så "soundstruck" over godlyden som ble tryllet frem fra de gamle monoplatene han spilte. AudioTechnica AT33-mono er på vei i posten! Det blir med andre ord mye mer vinylmorro etterhvert. Må bare få unnagjort litt jobbreise denne uka først.. Stay tuned!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.612
    Torget vurderinger
    23
    Beklager nok en gang at jeg ikke hadde anledning, Gutty - da hadde jo det hele vert perfekt :D Next time..

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Kan ikke passe for alle. På så kort varsel som vi ga, er jeg ganske så overveldet over at vi hadde fullt program både fredag og lørdag! Vi tar det gijen neste gang Slukfar, no stress!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Glitrende! Tusen takk for transporthjelpen H.R

liliya

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    484
    Torget vurderinger
    14
    Og samtidig som jeg hentet forsterkeren din, greide H.R. å overbevise meg om at horn kan spille slik at det tilfredsstiller mine "lyd-idealer". Samtidig satte Håvard meg på noen gode ideer om "selvproduksjon" av kjøleprofiler ved omstøping av feks. gamle aluminium gearkasser . En både opplevelses og lærerik tur til Jessheim. Takk for at du ga så mye av din tid Håvard.

Eivind Stillingen

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Da er VPI riggen konvertert til mono! AT33 Mono er montert. Planen er at Fidelity Research FR64fx skal tjenestegjøre som arm for mono-pickupen på "Lenco bastarden" min. Det er på en måte en sirkel som slutttes da alle monoplatene jeg har, er arvegods fra min far som spilte alle disse platene på den orginale Lencoen som jeg har høstet deler fra til bastarden min. Ligger mao. mye nostalgi i dettte prosjektet .Har spilt mye mono i kveld. Jimi Hendrix, Jimmy Smith, Stones og Beatles låter bemerkelsesverdig mye bedre i orginal mono-drakt enn i remastrete stereoutgaver av opprinnelig mono innspilling. Har lagt merke til at en hel del innspillinger er merket stereo - playable mono. Disse høres mye bedre ut i mono enn i stereo. Noen som kjenner til hvorfor det er sånn? Har også fått XLR Switch boksen fra Kramer i hus. Den funker helt etter hensikten:cool: så jeg har nå utvidet fra 2 til 5 analoge innganger på Groundsound'en. Eneste problemet med Krameren er at de stive Black Magic kablene som jeg fant frem fra skuffen har et større moment enn den klarer å stå imot. Prøver å blutacke den til racket med vekt på et par dager i håp om at den blir sående. Ser litt bedre ut enn om den henger i kablene;)

Sist redigert:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Bunken med monoplater har vokst betraktelig i løpet av kvelden ettersom jeg har gått gjennom kasser med arvegods. AT33 Mono fremstår som et bedre og bedre kjøp ettersom jeg pløyer meg nedover i bunken. Så hvis noen sitter på gjerdet og vurderer en mono pickup, er rådet klart: Hopp ned og skaff deg en av disse pickupene før de er ute av produksjon! Latterlig bra lyd til en latterlig lav penge om man har et par snes monoplater! Har man ikke det, er dette faktisk så kult at jeg absolutt ville vurdert å anskaffe meg en grei samling monoplater for å forsvare innkjøp av denne pickupen.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.523
    Torget vurderinger
    27
    Tilbakemeldingene fra Vermin og deg har fått meg til å forandre mening! Jeg dropper en stereo-pickup til og skaffer meg en mono-pickup. Tror ikke jeg har noen mono-plater men ser at det er mengder av dem på nett og hos Big Dipper.

Starter antakeligvis med samme pickup som dere har skaffet dere.

Takk for inspirerende lesning!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Morsomt Fosse! Tror ikke du vil angre på den beslutningen.

Det ble stort sett spilt monoskiver her under nattens lytteseanse. Som Vermin sier, oppleves dette som et helt annet format. Noe av det mest fascinerende foruten minimalt med rillestøy, er dybden i lydbildet. Som BigSwifty bemerket i Vermins tråd er et utrolig kult dybdeperspektiv på en del innspillinger. Jeg har også middelmådige og dårlige mono opptak i samlingen, men jeg har også en hel del som låter imponerende bra.

Jeg måtte improvisere litt da AT pickupen var for lett til de loddene jeg har tilgjengelig til Airtangent armen min her. Lurer litt på om det minste loddet står på Ref armen som er hos LMC for rep.??

Minste loddet jeg har her veier 47gram. Løste det med å lesse på muttere på monteringsskruene og en ekstra mutter limt på med en dæsj blutac. Trodde jeg hadde en plate til å montere mellom pickup og arm for å øke masse/vekt, men den kan jeg ikke finne. Ser ikke veldig imponerende ut, men det funka etter hensikten. VTF er satt til anbefalte 2,5gram og VTA er nøytral målt på øyet.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    I kveld er VdH Colibri i førersetet. Sitter og jobber litt utover og lar meg fascinere av hva den nye fuglen i samlingen min presterer. Den er fremdeles fersk. Jeg har nok knappe 10 timer på nåla enda. Opprinnelig plan var å la den få en del timer i går/natt, men jeg det var så gøy med mono og gamle plater at jeg heller prioriterte det. Hører klar forskjell fra helt sprell fersk pickup til nå. Og denne fuglen synger UTROLIG vakkert. Skulle kanskje bare mangle siden det tross alt er toppmodellen til VdH det er snakk om.

Jeg lånte jo Vermins lightweight utgave en ukes tid, og jeg kjenner igjen alle de ekstreme kvalitetene fra den. Reference XGP er i følge VdH en enda bedre match til 4Point armen min. Det høres i form av enda større dynamiske kontraster med en noe mer organisk gjengivelse og imo litt bedre egenskaper i bassen. Så var det ingen ulempe at denne utgaven av Colibri har høyere output! Den virker å matche IO'en min ganske perferkt da jeg har kunnet redusere gain en del og dermed redusert rør-sus betydelig. Med lw versjonen var dette en issue på IO. Jeg fikk med den heller ikke nok output til å drive Consen riaaen min. Har ikke testet med min Colibri, men jeg kan aldri tenke meg at det skal være problematisk.

Jeg har skrytt av Audio Technica pickupen og mono generelt som synes å elliminere MYE rillestøy. Når det er sagt, så er en korrekt satt opp Colibri jaggu ikke langt unna. Dette har overrasket meg litt siden dette er et ankepunkt i flere tester. Jeg opplever Colibri som overlegen alt jeg har hørt av pickuper tidligere på dette punktet. Den lille rillestøyen som slipper gjennom, undertrykkes på en svært elegant måte.

Ellers er Colibri/4Point komboen så langt en oppvisning i dynamikk og oppløsning. Hadde ikke tenkt å skrive så mye om lytteinntrykk før fuglen hadde fått en del timer på nåla, men begeistringen tok overhånd. Dere får ha meg unnskyldt.... To be continued:cool:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Har vært inne og rota i filteret for å fintune gain nivå mellom bass/mellomtone/diskant på et tidspunkt i forrige uke. Så ble jeg forkjøla og alt har hørts jævlig ut uansett hva jeg har gjort. I går begynte omsider lokket foran ørene å forsvinne, men alt hørtes like jævlig ut her håkke som:mad: Etter mange iherdige forsøk på å justere inn godlyden ved å fintune VTA/SRA og VTF endte det med fullt oppsett av Colibri og 4point fra scratch etter at alle forsøk på å tyne dynamikk og musikk ut av vinylriggen mislyktes. Hjalp like lite det også :p

I kveld tenkte jeg at jeg måtte dobbeltsjekke med digital kilde for å være sikker på om det var Colibrien som var føkka på et eller annet vis... Det hørtes like flatt og jævlig ut. Hentet opp siste versjon av filteret og oppdager til min forbauselse at all gainjustering var borte. Alt står på 0... Kunne forklaringen være så enkel? Rattet gain etter hukommelsen, matet innstillingene inn i Groundsound og vips så var dynamikken og livet tilbake. Dobbelt puh!!

Regner med at det er jeg som har blingsa og programmert inn flat gain over hele fjøla. Er sinnsykt letta for at forklaringen var så enkel. Begynte i går å bli redd for at det var noe alvorlig galt med den nye fuglen som jeg har prøvd å få spilt inn til tross for forkjøleleslokk for øra.

Så nå er status; Korrekt oppsatt arm og pickup på alle parameter (igjen:rolleyes:) og lyden begynner virkelig å innfri høye forventninger! Klangbalansen begynner å gå seg til;) og Colibrien øser igjen detaljer og dynamikk ut av platerillene! For ordens skyld: Gain nivåer og filter var korrekt justert da jeg rapporterte lyd i forrige innlegg så dette har jeg kødda til i løpet av siste uka.. Jaja. Desto mer morsomt å høre musikk i kveld. Blir nok en sen start på hjemmekontoret i morgen, for det står mye plater i hylla som må høres gjennom før natten får overtaket her!

Sist redigert:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    På tide med en liten oppdatering herfra. Nå ble det litt mange nye komponenter tett på hverandre. Først ut var jo F5 turbo choke monoblokkene som liliya bygget for meg. Disse har nå fått en hel del timer på baken og jeg har fått gjort meg opp et solid inntrykk av lyd. Må ta et lite forbehold i forhold til at jeg ikke har sammenlignet med monoblokker uten choker, så noe av den lydmessige gevinsten kan ligge i større tilgjengelig psu for hver kanal også. Uansett synes jeg at LMC sin betegnelse av choke vs. no choke er såpass betegnende for hva jeg hører, at jeg ikke gidder vri hjernen for å komme opp med en egen. Mer harmonics var LMC sin konklusjon og jeg kan bare si meg hjertens enig! Jeg ser meg ikke tilbake og legger ut mine F5 amper for salg.

Så var det VdH Colibri. Jeg ga en teaser på lyden etter ca 10 timers spilling. Alt hva jeg uttrykte der, gjelder ennå. I høyeste grad. Har stort sett trålet alt som finnes på nett og forum om Colibri og det står mye som er veldig sant. Samtidig er mange av de mer seriøse testene foretatt før Colibri ble tilgjengelig i såpass mange og tilpasningsdyktige varianter som nå. Sannsynligvis gjør det at jeg opplever den som mindre kilen å få til enn noen av de tidligere versjonene. Det gjenstår enda å forsøke litt forskjellig geometri, men det spiller så bra at jeg ikke føler det helt store behovet for å skru. Jeg har endt opp med 90 grader SRA og 1.45 g VTF med Lofgren geometri. Lydmessig har det etterhvert som nåla har fått flere timer blitt enda mere sprett, futt og fart. Bassen fremstår som det beste jeg har fått ut av vinylriggen min noensinne. Ekstrem dynamikk er en egenskap som går igjen over hele frekvensspekteret sammen med den forventede magiske VdH oppløsningen. Skal jeg dra frem et spesielt område som imponerer er det kanskje sparket i mellombassen som jeg også hørte med den lånte lw utgaven. Ellers er det lett å høre familielikheten mellom Colibri, Canary og Grasshopper og like lett å høre at Colibri er sjefen med mer av alt.

Pickupen fremstår som altetende mht musikk og øser generøst ut hardtslående dynamikk og fresende fuzzgitarer med like stor selvfølgelighet som mer lavmælte akustiske jazz trioer med masse rominformasjon i opptaket. Siste Steven Wilson skiva (som forøvrig imo er den beste soloskiva fra den kanten) fremstår helt uten harde kanter med et herlig driv der alle detaljer bare er på plass uten å stikke seg frem. I komplekse partier der det foregår mye i lydbildet som mot slutten av låta 3 years older, gjengis det hele med et troverdig crescendo uten at lyden kollapser eller hardner til på noe vis. Min erfaring er at mange arm/pickup komboer kan rote slike partier til og man mister fokus på drivet i bassområdet. 4 Point og Colibri viser ingen tegn til å knele! En av mine trofaste referanseplater (som jeg har omtalt før) er June Tabor and the Oyster band - Freedom and rain gjengis med et "thump" i stortromma som jeg ikke har hørt fra noen andre pickuper her før. Diskanten gnistrer mens mellomtoneregisteret leverer vokal og skarptrommer på en svært så troverdig og organisk måte.

Kortfattet konklusjon: Veldig fornøyd :cool:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Tok en dobbeltsjekk av SRA i dag. Var ikke 100% fornøyd med bilde og siktelinjer fra siste justering. Lyden sitter 100%, så jeg var i grunnen mest interessert i å få en nøyaktig måling av SRA så jeg vet hva den er. Fikk plassert mikroskopet nærmere enn forrige gang og fikk også plottet litt lengre siktelinjer.
    Colibri SRA 26 mars 2015.jpg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.914
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hmmm
    har ikke testet mitt ennå
    ser veldig handy ut...

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Fant en veldig fin og grundig test av 4point i dag. Har aldri helt fått dreisen på antiskatingen og på mine VdH pickuper som trives best med lav VTF har jeg alltid hatt problemer med at antiskatingloddet har vært for tungt. Nå tror jeg jammen at jeg har funnet ut hvorfor. Sakset herfra Kuzma Stabi Ref2 & 4Point | HiFilive | Page 4
    "ANTI-SKATING – I encountered a serious problem with the tonearm and that is once the phono cable has been placed in its reading position it does have an effect on the turn of the tonearm. I had thought it didn’t, I was wrong, it does. For one whole week, I scratched my head trying to think of a way to obtain less force on the outside of the tonearm because I had verified that when bias is at a minimum (without the counterweight present) it still yields a high value. When the cable is in a listening position, it is essential to place the cylinder clockwise, leaving the cables pointing at 3 o’clock approximately; from that point on, the anti-skating began working perfectly. I then inserted the counterweight anew and readjusted it to obtain the exact value necessary for my Hifi News Test LP. Yey! Hallelujah!"
    Har ikke testet med test-lp enda, men jeg har alltid opplevd at armen har dratt seg plagsomt og merkbart utover når jeg har hatt på loddet. Dette skjedde ikke når jeg fulgte oppskriften over. Har ellers også lekt meg litt med dempingen av armen i dag etter at Vermin meldte om at han ikke hadde suksess med demping hos seg. Jeg endte opp med å bruke silikon i dempetrauene da jeg satte opp armen med Dynaen min og har i grunnen aldri tenkt så mye mer over det. Etter å ha fått Vermins rapporter og ha lest artikkelen jeg linket til, klarte jeg ikke å motstå fristelsen. Her ble det for mye av det gode uten demping. Jeg mistet kropp i mellomtoneområdet og diskanten stakk av gårde i beste "hør på meg" stil. Dette er tydeligvis ganske systemavhengig.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.523
    Torget vurderinger
    27
    Dette med hvordan ledningen skal stå plassert er omtalt i manualen. Den skal stå i en bue, mot VTA-tårnet. Og det rimer vel med det du skriver, da er den fri, men gir minst spenn= minst anti-skating.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Hmm, den detaljen har ihvertfall gått både meg og andre hus forbi tydeligvis. Fikk forøvrig BAC tonearm kabel fra UK i dag. Manglet den for å få Fidelity Research armen min i drift. Satser på å få montert FR64fx på VPI. Har et armbord med hull drillet for 9" som jeg satser på at skal passe. Tenkte å teste XV-1s i FR armen. Veldig praktisk med SME innfestningen når man har en del pickuper liggende som man vil bytte på å spille på. Blir nok i første omgang bytting mellom XV-1s og mono pickup tenker jeg. Nå må jeg bare få somlet meg til å handle hjem noen ekstra headshell.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.523
    Torget vurderinger
    27
    Når du ser at kabelen skal være klokken tre, du tenker da sett bakfra, slik at den står i bue mot VTA-tårnet?
    Det kan være at brukermanualen er endret, supplert.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Har ramla utpå monokjøret i kveld. AT mono pickupen får min stadig voksende bunke mono skiver til å glitre! Den fremstår som et bedre og bedre kjøp. For tiden synes det helt meningsfullt å dedikere en vinylrigg til monoskiver..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn