Siste rapport fra Colibri/4point fikling. For det første antiskating og kabelfesting. Når jeg sjekker med null antiskating og senker pickup på speil, dras den utover når jeg monterer kabelfestet som herrene Fosse og Trondmeg foreslår. Ved å vri på den slik at kabelen stikker ut mot arm, ca kl 09/10 sett bakfra står pickup rolig når den senkes mot speilet. Da oppfører også antiskatingen seg som den skal. Så da tenker jeg at jeg lar den stå slik.
Ellers har jeg slitt litt med sibilanter eller sssZZZss'er. Vermin anbefalte Stevenson geometri og 110% nøyaktighet i justeringen. Så jeg har brukt litt tid med lupe og lykt for å få alt så nøyaktig som mulig..Likte godt resultatet med Stevenson lydmessig. Toppen gjengis mer vektløst og lyden virker mer avslappet og lettflytende. Har også senket VTA (slakere SRA) og disse tiltakene har tilsammen tatt det meste av sssZZZss'ene, men helt borte er de ikke. Det var da jævlig så kilen denne fuglen skulle være da...Får invitere Vermin på en workshop og se om vi ikke får tøylet sibilantene.