|
Nå har jeg kjøpt brukt innenlands, så jeg kan ikke si sikkert. Mener å ha hørt ca 100k for den versjonen som står i hula mi. SE300b bikker nok 60k med frakt og mva. En psu veier 12-15kg mener jeg å huske..HCS skrev:Hvor mye kommer den sånn ca på i rpsi ferdig inn til landet gutty ? Flott beskrivelse forøvrig... Mye veier forresten psu'ene ?
Min veier 15kg, MB psu. Tror dine er ett par - tre kg tyngre. Mye jerngut_man skrev:En psu veier 12-15kg mener jeg å huske..
Jeg er veldig enig i presiseringen av kvaliteten på SE300b Canales. Prøvde å la det komme frem i min beskrivelse, men det er lett for at slikt drukner i lovprising av det man fokuserer på i en sånn setting. Jeg tror de fleste som møter SE300b vil måtte revurdere mange av sine meninger om 300b. For dette er noe ganske annet enn hva i hvertfall jeg har hørt av 300b før, annet som i en positivt overraskende annerledeshet! Som sagt var jeg så tilfreds med SE300b, at jeg på et tidspunkt var ganske vaklende på om jeg skulle våge å oppgradere i frykt for å miste noe av det jeg likte så godt med denne ampen. Man skal også huske på at SE300b er en ganske anvendelig sak som med relativt enkle grep kan omkonfigureres til høy gain versjon med passiv volumpot (funker da som en integrert amp med et input), selv om de aller fleste bruker ampen i low gain versjon med utkoblet (bypasset) volumpot. Man kan også oppgradere ampen til S10 versjon med dobbel psu, og med exd oppgradering som innebærer cryobehandlede komponenter (som nevnt tidligere). En rimelig fleksibel, grei og fremtidssikker sak som kan være inngangsbilletten til BorderPatrols lydunivers..Canales skrev:fin beskrivelse av lydforskjeller mellom s/exd og standard, gutty.
men, når det er sagt, så tror jeg en standard se300b (i nyeste, oppdatert low gain versjon) fremdeles vil være flere hakk over det meste av amper når man kobler til et par ag'er, som jo har aktive basser og ikke er like sulten på watt og strøm.
btw, janr har nok rett, tror psu'ene veier godt over 15kg iaff.
men du, gutty, hvorfor har du sånne små, fislete utgangstrafoer?![]()
![]()
![]()
gut_man skrev:Når det gjelder størrelse på trafoer, må det ganske enkelt være for at du kompenserer for størrelsen Canales ;D Eller så har det med dobbelt så mye effekt (hva i all verden man nå skal med det) og dobbelt antall rør å gjøre? Veit da faen?
Du kan bruke kan bruke både EZ81 og 80 i psu's ? Eller har jeg misforstått ?gut_man skrev:Neste rør rulleprosjekt, blir å teste ut JJ ez81 rør i psuene til S10 ampen. Jeg liker bunndraget JJ rørene gir i psu, der KT77 rør har erstattet NOS Mullard el34 rør med stort hell. Så kanskje jeg kan få en tilsvarende effekt i psu? Synes det er gøy å teste litt forskjellige alternativer. Jeg synes det er en fin måte å bli kjent med ny rør-elektronikk på.
Prøve ett par Gradoer heller, lukket er for homoergut_man skrev:Hifi substitutt... Sennheiser HD580, en batteridrevet headamp jeg ikke husker navnet på og PC som lydkilde. Minner meg på hvorfor jeg foretrekker rør og hønnKanskje jeg skulle utvide med et lukket sett øreklokker?
Takker, tror dette blir knall jegJanR skrev:Fått den i hus ?
Og grats
/jan