gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Ja, det høres veldig kjent ut. Er ikke helt enig i det han skriver om symfonisk musikk, men opplever slik musikk mer variabel i mono. Noe er fantastisk og noe er så som så.

    Her er en annen beskrivelse (om Miyajima Zero, fra highfidelity.pl):

    In order to understand the phenomenon of mono cartridges you need to hear one of them. It does not have to be as sophisticated model as the ZERO; the simplest cartridge will do, provided it has been designed from the beginning to the end as a mono cartridge. Let me repeat: you need to hear it. I will try to introduce you to the kind of sound we get with these cartridges and how it differs from similarly priced stereo models from the same manufacturer, but please treat it as a guide, as an invitation to your own auditions. Reviews serve primarily as indicating the direction of search, are supposed to make you sensitive to certain things, the task of the reviewer is to find solutions; reviews, however, will never replace your own auditions. In the case of mono cartridges the matter is even goes deeper, to the more basic aspects. The problem is that few music lovers remember the sound of a monaural system. The vast majority were born in the stereo system era and knows no other reality. But even those whose first albums, first audio systems and hence cartridges were monophonic, and who are still active music lovers, audiophiles, have for years now been using stereo cartridges and – I bet – no longer remember how it once sounded. For we have an "imprinted" picture, a sort of "structure" of the sound played back at home, and this image is a stereo.
    The first contact with a good mono cartridge on a good turntable is shocking. Suddenly we realize so many new things, so different from what we’ve grown used to, that we can feel overwhelmed by this wealth. Key aspects of such audition immediately stand out but it is hard for us to evaluate them as we are busy with simple categorizing of new experiences.
    First – the volume of sound. Mono recordings from the 1950s and even early 1960s were the peak of mastery of sound engineers. They were always considered as the most important and were the focus of attention of their producer and recorded musicians. Stereo versions, prepared in parallel if at all, were treated as a backup, as a curiosity. That’s why good mono recordings are extraordinary! Due to their huge volume of sound.
    One might expect that mono sound played back from two speakers will be focused on axis and auditioning, and will be really tiny. It is not. Such sound fills the space between the speakers and if we play it for people unaware they are listening to a mono record they will not believe us if we tell them about it; so expansive is that sound and so incredibly full. Then – naturalness. The said fullness results in an impression of normalcy, of naturalness. Listening to Cry Me a Riversung by Julie Garland on the original edition of her album Julie is Her Name Vol. 1 will leave us dumbstruck. The Miyajima cartridge allows conveying warmth and resolution to such degree that the same recording played back from a good HQCD seems pale, sickly thin. There's something about mono vinyl that just can’t be reproduced on CD. I remember auditions at Janusz’s, a member of the Krakow Sonic Society, when he was very much into vocal jazz from 1950s and I remember the amazing sound of good, mono CDs (almost exclusively Japanese mini LPs). But I have never heard anything like this.
    Next – dynamics. Vinyl record is considered by its supporters to be the champion in this respect. I have doubts about it as it’s not always the case. What played a major role in the shaping of popular opinion is the fact of psychoacoustic masking effects that occur in the LP format. It is known that mastering for vinyl uses heavy compression, otherwise it couldn’t be stored on the record. At the same time, however, I accept "by faith" what I have over and over again confirmed by subsequent auditions: vinyl seems to sound a whole lot more dynamic than a CD. Most CD players in this comparison sounds flat and boring, unfortunately.
    The Zero, the work of Mr. Noriyuka Miyajima, would be "Vinyl" in the above comparison and a classic stereo cartridge would be a digital player. I'm exaggerating? Maybe a little, but not too much. I compared head-to-head two versions of The Doors debut album released in a box set by Atlantic Records – mono and stereo. I paid a special attention to the track The End since I consider it the best on the album, but also as the closest track to the disc center it has the lowest linear speed (and thus quality). Stereo version is very endearing. It's just that mono blows it out of the water with its fullness, power and dynamics. The possibility of setting a higher needle pressure results in truly outstanding groove tracking. Classic 1.5g – 2g cartridges are not capable of that. Although good ones hold out nicely and don’t jump out of the groove on sudden transients, they compress the sound, nevertheless. Even the Kansui, which I compared with the Zero. With a cartridge of this quality, however, we get a physical transfer of sudden transients, with superb resolution and definition – these are again advantages of the Zero that I have never before heard in any mono cartridge.
    For at the end I need to say something about definition. Records released in the 1960s by Archive Production on heavy vinyl, prepared with great diligence, sound very good. With the mono cartridge they sound unique. We get clear imaging and accurate soundstage, even though there is no information about space that we are used to (stereophony is not natural but after adapting to it can convey a very credible soundstage).
    The sound is very distinct when needed, e.g. at cymbals opening album Study in Brown, and sometimes delicate, ethereal, like on the album by Dinu Lipatti playing Bach; it all depends on how they have been recorded. The ability to show differences between the two is much better with monophonic than stereo cartridges, and it is just brilliant with the Miyajima Zero. Its frequency response is very wide and low bass and upper treble are strong, "physical", more tangible than with stereo cartridges, even the best. Higher harmonics are outstanding and a cleanness of this frequency band is simply shocking even after very good cartridges. Here, there is additionally more depth and solidity of sound.
    Conclusion
    The combination of all the mentioned components results in the sound you will never forget. The Miyajima Labs Zero is a tool I would wish to all lovers of good music. It is the best mono cartridge I've ever heard and one of the best in general. It shows things one may have guessed but hardly ever experienced. It conveys a large volume of instruments in a dynamic way, with great definition. It is also incredibly effective in differentiating recordings. That helped me establish a certain hierarchy of pressings, undoubtedly familiar to many music lovers but for me so badly obvious for the first time. The best sounding are classic pressings from the 1950s followed by those from the 1960s. Even if they are a bit worn out, if cracks occur more often than we would like, they are amazing in showing the presence of vocals, instruments, and space. And cracks are not as troublesome as with stereo cartridges as they come only from the axis in front of us, never from the sides! The next in my hierarchy are re-editions by labels specializing in analog remastering, such as Analogue Productions, Pure Pleasure, and others. And at the end, re-editions of mono records coming from the 1970s. Regardless of pressing, the Miyajima offers big sound, meaty, dynamic, focused and well defined. A dedicated long tonearm with this cartridge or even a second dedicated turntable, just for it, seems to me something mandatory in advanced systems.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.262
    Antall liker
    105.683
    Torget vurderinger
    23
    Og jeg som trodde at JEG var syk...:rolleyes: blir jo reneste helse-freaken ved siden av Ivarlo!!! Voldsom samling med kompetente dreibenker dette.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Ivarlo driver Slukterapi på en torsdag. Er det ikke flott?;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.262
    Antall liker
    105.683
    Torget vurderinger
    23
    Tøft! Jeg får overhode ingen slike tanker om autisme etc., snarere autoritet.... og vet akkurat hvor fascinerende OG viktig det er faktisk å kunne prøve/bytte om komponenter "on the fly". Hadde vært morro med en diskusjonsaften ved neste vestlandsbesøk. Har noen dreibenker/armer/pick-ups selv :cool:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.262
    Antall liker
    105.683
    Torget vurderinger
    23
    Står da vitterligen noen her nå! Men det ser jo ikke du, som ikke gidder å løfte ræva ut av den formsydde Skavlanstolen og oppdatere deg!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Bare en stille oppfordring til å dra huet ut av hønnprosjektene og legge litt arbeide i å få opp en skikkelig analogkilde det Sluket. Shit in, shit out :p
     
    J

    J.J

    Gjest
    Hønnprosjekter er livsviktige!!! Mannen MÅ jo holde på me sånne ting

    Heller se på det som en SKIKKELIG backup når psu til datan havarerer :cool:
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da var det helg. Fikk mail fra Partsconnexion i går om at Duelund stæsjet var ankommet. Regner med det shippes over dammen i løpet av dagen. Oh lykke :) Da er det mulig at alliansebrødrene får presentert ølmager med Duelund hvis alt går kjapt og Shadow har kjangs til å hjelpe meg med layout og filterstrikking. Håper å få til noe ala dette:

    Panatela-from-crossover.jpg

    Ellers har jeg vært på dypdykk i platesamlinga for å se hva den byr på av mono innspillinger. Foreløpig er det ikke mye, men de jeg har kommer fra min fars platesamling på rundt 1000 plater og den samlinga overtar jeg litt etter litt. Vet at det er mye mer mono skiver i den samlinga så investeringen i en Miyajima mono pickup er haket av på budsjettet. Må bare få inn litt utestående først. Her er monoskivene jeg fant:
    Monoplater.jpg


    Hendrix skiva er jeg litt usikker på, men det står stereo also playable on mono på den. Hovedproblemet med den skiva er at den har vært med på litt for mange fester i min fars ungdom. Rillestøyen lar seg ikke vaske bort. Har et håp om at en mono pickup vil kunne gi den nytt liv! Ivarlo demonstrerte hvordan selv tilsynelatende herpede skiver var relativt støyfrie avspilt med mono pickupen hans.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.262
    Antall liker
    105.683
    Torget vurderinger
    23
    Hva blir det neste.... voksruller?
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Voksruller, nei først et par-tre generasjoner med steinplater, 78-pickuper med forskjellig diameter på nålen og egne eq-kurver. Så voksruller...
    Vi får forresten ta oss en prat ved anledning:).


    Om det står stereo på så gamle plater så er det sannsynligvis det, du kan jo sjekke med stereo-pickup. Så gamle plater er ofte mikset med svært "vid" stereo, gjerne ett instrument i hver kanal.
    Om det ikke står noe er sjansen større for mono.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.262
    Antall liker
    105.683
    Torget vurderinger
    23
    Voksruller, nei først et par-tre generasjoner med steinplater, 78-pickuper med forskjellig diameter på nålen og egne eq-kurver. Så voksruller...
    Vi får forresten ta oss en prat ved anledning:).


    Om det står stereo på så gamle plater så er det sannsynligvis det, du kan jo sjekke med stereo-pickup. Så gamle plater er ofte mikset med svært "vid" stereo, gjerne ett instrument i hver kanal.
    Om det ikke står noe er sjansen større for mono.
    Copy that. Skal i gang med bygging av et par plinth for Victor TT-101 og SP-10, samt heavy mod av en Micro RX-1500 (fine vinterprosjekt).
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hehe, moro å få det beste ut av platene man har (og venter inn) da. Hadde aldri tenkt tanken på mono-pickup før jeg fikk demoen hos Ivarlo. Koser meg glugg med å veksle mellom Lenco/4point og VPI/Airtangent riggene og ikke minst med å ha fått spillerne mine opp i et rack som gjør det greit å få justert pickupene. Racket mitt er kanskje litt høyt i forhold til estetiske preferanser, men det funker som f. når jeg jobber med vinylriggene. Kom forresten over et par lekkerbiskener på Audiogon;
    Garrard.jpg

    Garrard i nydelig plinth! Og en tilsvarende gyselig pris...$12895

    Technics SP10 mkII m Kuzma 4 point.JPG


    Technics SP10 mkII next generation/quiet core til $11895. Nydelig med Kuzma 4 point.
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Flotte spillere gut_man (både i hula og på bildene).

    Sluket: Hva slags materialer tenker du å bruke? Tre, stein eller kunststoff?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.262
    Antall liker
    105.683
    Torget vurderinger
    23
    Flotte spillere gut_man (både i hula og på bildene).

    Sluket: Hva slags materialer tenker du å bruke? Tre, stein eller kunststoff?
    Ja takk! Har forsket litt på emnet i noen tid nå, vet en god del men det er enda mer jeg ikke vet som jeg gjerne skulle hatt rede på... Har lyst til å prøve ut en sandwich konstruksjon. Treverk ha jeg ikke noe spesielt forhold til, synes vel egentlig et slikt lite formfast materiale ikke har så mye i et finmekanisk apparat å gjøre. Sikkert mange som er uenige men det får stå sin prøve. Er opptatt av avkoblingen mellom arm/drivverk, at den blir god samtidig som avstander, mål og vinkler må være permanente. I det hele tatt ligger det mange morsomme utfordringer i å bygge noe slikt, tverrfagligheten er påtagelig og det er det som gjør det så interessant. Elsker slike prosjekter, med oppstilling av features, benefits, design goals osv. kombinert med faktainnsamling på materialer, teknikker, egenskaper osv. osv. Det gjelder å ha noe å bryne seg på så en ikke visner helt bort :cool: Med de mulighetene vi har i dag ref. internett, ny produksjonsteknologi, forenklet tilgang og logistikk worldwide er det jo blitt en sann fornøyelse å være DIY'er. Tid som tidligere gikk bort i ikkeproduktivt detektivarbeide kan nå trades i bedre resultat eller raskere "produksjonstid" osv.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.262
    Antall liker
    105.683
    Torget vurderinger
    23
    Skifer legger bare sten til byrden..
     

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Skifer har givet mig de bedste resultater.
    Du har lov å fortelle litt mer sander. Hva har du testet med, hva har du sammenlignet mot osv.

    Efter mange år med fjedrede grammofoner,oplevede jeg en modificeret Garrad levere bas i en kvalitet jeg aldrig havde troet mulig.
    Besluttede derefter at bygge selv da de Micro Seiki modeller med høj vægt var for dyre til min smag (havde gang i bil,båd,hus,første kuld unger osv)
    Det nemmeste var for mig at bruge træ,og det blev også til en række smukke modeller udført i massiv eg,poppel og bøg,alle baseret på lejer fra Micro Seiki samt DIY alutallerkener i vægtklassen fra 8 til 22 kilo.
    Da SME lancerede deres model 30 fik jeg mod på et paradigmeskift og kastede mig ud i et meget dyrt DIY kopiprojekt,som til min forbavselse kun gjorde en ting bedre end mine forskellige stive plinter - nemlig en anden klang,hvilket jeg mente lå i materialevalget (aluminium)
    En bekendt henvendte sig med en smadret thorens og spurgte om jeg kunne bruge stumperne,hvorefter jeg i sjov lavede en plint i skifer (kostede 500kr med huller hos stenhuggeren) ...og da jeg hørte den spille første gang,var jeg klar over at materialet var træ og aluminium overlegent mht neutralitet.
    Siden har jeg bygget 3 heavye med forskellige tallerkener,og er meget tilfreds med sounden.
    Et ønske kunne være en dag at prøve Nottingham Analogs topkit/"plademåtte" - ellers er min foretrukne måtte Record Interface Mat.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Ga mer mening nå sander. Hyggelig når andre deler sine erfaringer. Det er mange variabler som spiller inn. Ikke minst personlige preferanser.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Leser litt om noe av arvegodset som har ankommet heimen. Som jeg snakket med Ivarlo om, lurte jeg på om f.eks Jimi Hendrix Are you experienced som jeg mente å ha i førsteutgivelse (for Norge) var stereo eller mono. På coveret står det at skiva er stereo, also playable mono. Når jeg spiller skiva på ordinær pu, høres den vitterlig ut som en mono-inspilling. Mitt eksemplar har serienr. 184 085. Steve Hoffman skriver litt om akkurat denne utgivelsen; Jimi Hendrix Are You Experienced FIRST UK STEREO pressing is? | Steve Hoffman Music Forums
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.546
    Antall liker
    4.520
    Torget vurderinger
    10
    Her var det mye snadder, nydelige saker!

    Mvh.
    SAL
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Flotte spillere gut_man (både i hula og på bildene).

    Sluket: Hva slags materialer tenker du å bruke? Tre, stein eller kunststoff?
    Ja takk! Har forsket litt på emnet i noen tid nå, vet en god del men det er enda mer jeg ikke vet som jeg gjerne skulle hatt rede på... Har lyst til å prøve ut en sandwich konstruksjon. Treverk ha jeg ikke noe spesielt forhold til, synes vel egentlig et slikt lite formfast materiale ikke har så mye i et finmekanisk apparat å gjøre. Sikkert mange som er uenige men det får stå sin prøve. Er opptatt av avkoblingen mellom arm/drivverk, at den blir god samtidig som avstander, mål og vinkler må være permanente. I det hele tatt ligger det mange morsomme utfordringer i å bygge noe slikt, tverrfagligheten er påtagelig og det er det som gjør det så interessant. Elsker slike prosjekter, med oppstilling av features, benefits, design goals osv. kombinert med faktainnsamling på materialer, teknikker, egenskaper osv. osv. Det gjelder å ha noe å bryne seg på så en ikke visner helt bort :cool: Med de mulighetene vi har i dag ref. internett, ny produksjonsteknologi, forenklet tilgang og logistikk worldwide er det jo blitt en sann fornøyelse å være DIY'er. Tid som tidligere gikk bort i ikkeproduktivt detektivarbeide kan nå trades i bedre resultat eller raskere "produksjonstid" osv.
    Spennende. Mekanisk stabilitet er viktig, og avkobling likeså. Videre vil ethvert materiale (og kombinasjon) ha sin egen klang og dempeevne. En kan gå for mest mulig nøytralt materiale, samtidig kan en risikere at materialet demper for godt slik at livet suges ut av musikken. Har ikke noe fasitsvar på hva som er best, muligens vil også samme plinth låte forskjellig med divverk med forskjellig prinsipp.

    Videre må en huske at alle ting bidrar. Det har vært populært med demperinger rundt tallerkenen på Garrard-spillere. Min 401 står i et skiferplinth. Jeg har hatt en mistanke om at skiferen demper denne spilleren for mye, men da jeg fjernet demperingene skjønte jeg at det var de som var synderne. Skulle likevel gjerne prøvd et treplinth til denne for å høre hvordan det ville låte. Alle kombinasjoner har sin "farge". Så gjelder det å finne en man liker.:)

    Har sett at det er skrevet endel generelt om materialer og klang-egenskaper på Lenco Heaven. Og så har du alle som beskriver sine personlige erfaringer. Ofte er det nok slik at folk har prøvd et eller to forskjellige materiale og så lovpriser det de likte best av dem. Det er ikke sikkert at konklusjonen er allmenngyldig.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Jøss. Da er Duelund komponentene allerede i Oslo. Sendt med UPS express og har estimert levering på onsdag! Det var kjapt levert gitt. Sitter da med følgende dilemma; skal jeg demostrere høyttalersystemet med de innspilte komponentene jeg har nå, eller gjøre et forsøk på å få putta inn Duelund til alliansetreffet? Aner ikke hvor lang tid disse sakene trenger for å yte optimalt. Det kan jo hende at det låter knall rett ut av esken... Hmmmmm valgets kval :( Får starte med å høre om Shadow har tid til å hjelpe meg med layout og lodding en dag. Stoler ikke helt på egne loddeferdigheter når det endelige filteret skal strikkes. Dumt å ødelegge maks potensiale med et par tre kaldloddinger..
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.262
    Antall liker
    105.683
    Torget vurderinger
    23
    Spill med det filteret du har, Gutty - de sløfokkene som kommer nedover til treffet er så innsausa uansett at det spiller ingen rolle! :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Betyr liker fra dere at dere helst vil ha gammel filtre uten Duelund kondiser og spole JJ og HCS? Kan forøvrig rapportere om at Ayreon - into the electric castle låter aldeles fortreffelig spilt på BeerGuts også. Cruiser avgårde på 100dB for øyeblikket :) Mye av hemmeligheten ligger i det vanvittige smekket som Slukbassene presterer.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ta det filtret du liker best gutty... Regner med du får testet litt på begge... ? Blir artig å høre uansett vet du..
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Med de forbedringene jeg opplevde med kondisene spørs det om jeg klarer å holde meg:p Får ikke sammenlignet uteom før og etter da jeg skal bruke en del av det som står i filteret i dag i de endelige filtrene med Duelund også. Vi får se hva det blir til:cool: Nå mangler det bare at Marchand også ankommer før treffet. Det hadde vært knall!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.262
    Antall liker
    105.683
    Torget vurderinger
    23
    - og jeg helte innpå helt til det låt bra.... (øl-ører) og våknet opp med en diger ælj på sub'en!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Får håpe du tar turen du også da Slukster. Så får vi satse på litt rom i colaen din :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da kom det jammen pakke på døra:cool:
    Duelund.jpg

    De Cast kondisene er det grøvste jeg har sett. iPhonen min er lagt på siden for å illustrere størrelsen!! Kjenner det klør i pølsefingra nå gitt...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rene discos-skivene det der... Hva er inni de mon tro ? Flere liter linolje ? :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hehe, aner ikke hva som er inni. Og har ingen ambisjoner om å sprette dem opp for å finne det ut:p Bare de nå leverer varene så er jeg happy! Spørs om det ikke blir til at jeg hiver komponentene i filters og bare lar dem ligge løst til jeg får lokka Shadow opp hit til å foreta endelig installasjon.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Og jammen tror jeg ikke jeg skal få pressa inn alt i de eksisterende filterkabinettene også! Korte inn litt på hullplata som filteret er montert på. Det mener jeg skal la seg gjøre siden Duelund spolen er nusselig i størrelse vs. North Creek spolen, så tror jeg at jeg skal få plass til kondisen festa til en av veggene på kassa!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Alternativ til å montere i kassa og gjemme bort herlighetene kunne være noe over denne lesten:
    BASE filters.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.262
    Antall liker
    105.683
    Torget vurderinger
    23
    Gå for den siste der - med sotet glass over.... "Veckans Runkmotiv!"
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har også et par orginale Lenco plinth liggende. Kanskje jeg kunne erstatte topp-plata med hullete svartmalt huntonitt og montere filters på? Da har jeg sotede støvlokk som passer også :) Første operasjon blir uansett minst mulig intervensjon i eksisterende filters siden det ser ut at jeg må installere herligheten med mine egne pølsefingre i første omgang. Går for en midlertidig løsning nå, så får jeg heller få hjelp til å bytte laskene på filteret med flatsølv i olje samt pynte på layout sånn at filtrene tåler dagens lys etterhvert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn