gWikse`s system
Sånn da har jeg kommet så langt at jeg føler for å skrive litt om denne saken.
Jeg anbefaler først av alt å lese gjennom
denne tråden på head-fi.org dersom denne er aktuell for noen av dere som leser her.
Specs ol finnes i tråden jeg nevnte og søker du i den tråden finner du mest sannsynlig svar på det du lurer på.
Generell beskrivelse av enheten:
1. God dac, finnes dog andre enheter som er mer fremtidsretttet med tanke på usb-tilkobling (kun støtte for 16bit/48Khz). Det gjelder kun usb tilslutningen. Da usb er i generasjonsskifte valgte jeg å ikke bry meg om denne lille tingen da den støtter 24bit/192 på de andre inngangene og jeg har lite tro på å bruke USB til lyd da det er såpass mye enheter som ikke akkurat er gunstig å dele med hifi`n (les: bruk galvanisk skille mellom PC og hifi, eller kjør optisk som ikke kan lede strøm).
Edit: ved bruk av laptop som kilde er det ofte mindre støy på usb-bussen.
2. Enkel og grei å koble rett i ett effekt-trinn med mulighet til å justere volum felles med justering av volum til hodetelefonene. Desverre kobles ikke utgangen til effekt-trinnet ut ved å sette i hodetelefonene. Mangler dog fjernkontroll så det i kombinasjon med at der ikke er analoge innganger gjør at den ikke er en fullverdig pre-amp.
3. Hodetelefon forsterkeren er meget god. Enkelt og greit. Kvalitetslyd for studenten eller andre med "lavt" budsjett.
Lyden er overraskende oppløst og oversiktlig. Dynamikk, rom og bass er alle overraskende bra. Fikk litt sjokk over at perspektivet mitt kunne bli så bra med noe som jeg hadde tiltenkt som en midlertidig funksjonalitetsboks mens jeg venter på bedre tider rent økonomisk og plassmessig.
Den er ingen permanent løsning for mitt vedkommende, men jeg kan leve godt og ha mye musikkglede fra denne.
Om jeg fremdeles hadde vært i bransjen ville jeg trygt kunne anbefalt denne løsningen med en god integrert (10-20k) eller rett i ett effekt-trinn dersom det ikke er så viktig med analog tilslutning og fjernkontroll.
Vil også si at den burde lett være ett godt alternativ til tuner for de som ikke vektlegger digital-lyd så mye, men ønsker en løsning som kan levere lyd til ett mer påkostet system med fokus på analog avspilling. Er greit å kunne sette på en spilleliste i sammenheng med fest eller besøk av den "ikke-hifi-galning-typen" (
). Og en hodetelefonforsterker med god lyd for de gangene en må få med seg noe uten å vekke naboene pga "for god dynamikk" til å kunne ha lyd i de senere timer (de som har dette "problemet" med for god dynamikk vet hva jeg mener).
Den kom på ca 3000,- inkludert frakt og moms. Mao veldig god value for money.
Edit:
Satte på denne, en fin opplevelse med lyset dimmet ned mot slutten av dagen.
spotify:album:14wXAj2FlTt9UNoA0qdRlX