gWikse`s system
Etter å ha slappet av med noen filmer har jeg kommet meg litt videre med rommet, men det går noe tregt med meg om dagen...
Har tenkt litt på å lage en skjult sub, for å spare plass da leiligheten er 27 kvadrat i grunnflate. Rommet under sofa er pr i dag lite utnyttet.
Ang fargevalg så er hvitt først og fremst valgt da det får rommet til å virke større, men rødfargen på veggen innerst i rommet syns jeg er pen så jeg kommer ikke til å male den om selv om å male den hvit trolig hadde gjort at rommet virket større. Noe farge og særpreg må en ha syns jeg.
Høytalerene vil få hedersplass i rommet videre også. Brukte endel tid på å måle opp og plassere de skikkelig. Frontene er nå 1m fra bakvegg og den venstre høytaleren står 70cm fra sideveggen. Jeg liker å sitte nerme høytalerene så stolens rygg er 2.7m fra midt mellom høytalerene som står 3m fra hverandre. Plasseringen er markert på gulvet med tusj så det blir enkelt å sette de tilbake når jeg er ferdig.
Filserver er plassert i en mellomgang hos husvert som da også får bruke den. Den er satt opp for å kunne ha inntil 28 harddisker hvorav 8 er i hotswap mot nåværende raid kontroller som kjører raid 5 med 4 500GB til husvert og Raid5 med 2x1TB og 2x1,5TB som jeg utvider diskenes kapasitet etterhvert som de eventuelt ryker. Husvertens array blir nok flyttet over på hk`s raid kontroller og dermed supplerer jeg mine disker slik at det blir 4x1 til ett array og 4x1,5 til ett annet.
Jeg er også veldig opptatt av at det skal være stille hos meg så maskinen jeg bruker er støydempet til det ekstreme. PC er støydempet i sitt kabinett og igjen plassert inne i ett skap med støydemping. Luft slipper inn nede foran kabinettet og slipper ut oppe bak. Maskinen står også på en oppdelt madrass for å dempe vibrasjonsstøy. Det skal godt gjøres å høre den, men jeg merker desverre fremdeles at den står på, kan desverre ikke sette den i mellomgangen sammen med serveren da jeg må ha DVI dual link til skjermen og hullet i veggen er for lite til å føre mye kabler gjennom.
Nå kommer det litt bilder av diverse.