T
tce-teams
Gjest
Du får ha lykke til da lacerta dette får du til skal du se , få høre hvordan det går da framover da og om du fikk vekk denne spisse diskanten.Jeg vil beholde Atoll CD100 siden den tar seg godt visuellt ut sammen med Atoll IN200. Ellers så er vel Atoll CD100 å regne som en god cd spiller (mener å ha lest gode anmeldeser og den koster i sverige ca. 10 000kr)? Dac bytter jeg gjerne ut. Det skal sies at min primære lydkilde kommer til å være platespiller (ombygd Lenco L75 m/RB300, ortofon 2m red), phono preamp har jeg ikke kjøpt (vurderer Atoll sin). Spotify bruker jeg mest for å finne ny musikk og har ikke så høye krav til denne lydkilden. Jeg har håp om at tipsene ovenfor løser problemet, hvis ikke så blir neste å teste andre høytalere.Og ein ting til lacerta det er verdt og prøve det jonas sier her , kvitt deg med dacen og atollo cd100. Og skaff deg ein hegel dac 10 , 11 , 20 eller 25 , eller ein anen type dac.Tips: Kvitt deg med dacen og Atoll CD100. Disse produserer metall lyder. Skaff deg f, eks Hegel DAC10 (ca 2500kr brukt), så tror jeg du er i mål. Ingen økonomisk oppgradering, men HD10 er i klasse med cd spillere i 20000kr klassen, låter fyldig og behagelig og vil nok få deg til å elske sølvskivene igjen.
Mvh thomas holm.