A
ANM
Gjest
Ja, musikere er kjent for å være svært rasjonelle, ufølsomme individer.Personlig vil jeg kategorisere meg selv som en kritisk lytter.Hadde du forstått hvordan det hele hang sammen hadde du kanskje vært en mer kritisk lytter X3? Du snur jo problemstillingen på hodet. Vi som har investert litt i utstyret bør forvente at konstruktøren har lagt litt vekt på stabilitet i grensesnittene og at behovet for dyr ekstern eq i form av noen kabler er unødig.
Vil vel hevde at de som er har trua på magiske kabler faktisk er ukritiske lyttere.
Jeg er utdannet musiker og har drevet med musikk og studio i over 20 år.
Kanskje og høre forskjell på kabler kan sammenlignes med absolutt gehør,
noen har det og andre ikke
Problemet gjenstår: Hiend-kabelprodusentene benytter seg av beviselig kvasivitenskapelige argumenter og har fortsatt til gode å presentere en eneste etterprøvbar måling av de mest spektakulære påstandene de presenterer. Kombiner dette med at de fleste av de tydeligvis aldri har åpnet en bok om emnet signaloverføring, men kun er kreative drømmere med dollartegn i øynene. Det finnes seriøse kabelprodusenter, disse lager fantastiske kabler basert på vitenskap, kabler og vitenskap som gjør det mulig, mot alle odds, for oss å kommunisere slik vi gjør nå.
Du må gjerne som musiker tillegge deg selv egenskaper menigmann ikke har. Kanskje du feks kan høre musikk i hodet bare ved å se på et noteark, det klarer ikke jeg. Men på lik linje klarer de som er lidenskapelig opptatt av vitenskap se mønster og visualisere komplekse systemer og forutse utfall på en måte du ikke kan.
Om du forventer respekt for ditt virke, gi også andre det.