Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.534
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Er virkelig sjalu på rommet ditt og fremforallt MB2i:p Det jeg hørte nå kan jeg ikke huske fra tidl besøk og stuen nede. Det smekket og trøkket som Pmc'ene skaper i det nye rommet er slemt! Mellantonen har en behaglig lyttevenlighet også.
    PMC speakers er i søkelyset! ett par OB1i hade passet fint hos meg tenker jeg.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Er virkelig sjalu på rommet ditt og fremforallt MB2i:p Det jeg hørte nå kan jeg ikke huske fra tidl besøk og stuen nede. Det smekket og trøkket som Pmc'ene skaper i det nye rommet er slemt! Mellantonen har en behaglig lyttevenlighet også.
    PMC speakers er i søkelyset! ett par OB1i hade passet fint hos meg tenker jeg.
    OB1 har vel som vi snakket om gått ut av produksjon, og vil vel komme på brukt markedet når folk skal oppgradere. Da er det jo bare og være på utkikk. . . Det skal nevnes at jeg ikke har hørt denne modellen selv, så jeg vet jo ikke hva den presterer i bassen. Men hvis man gjør de riktige grepene med Pmc får man jo dyp, tørr og naturlig bassgjenngivelse på de fleste av de større modellene skulle jeg tro. Slutt og være sjalu, få ut fingern nå cash!!;)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.612
    Torget vurderinger
    27
    Gratulerer nlykke! Dette ser veldig fint ut!

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Gratulerer nlykke! Dette ser veldig fint ut!
    Takk Fosse! Du får komme over ved første anledning og inspisere estetikken på det visuelle og audiofile området. Jeg tror du vil like det.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Dæven så lekkert du har fått det på loftet nlykke :cool:
    Stas å høre hvor trivali du har det der oppe.
    En vakker dag legger jeg inn søknad om audiens.
    Er veldig nysgjerrig på de PMC talerne dine.
    Kos deg masse!!!!...

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Dæven så lekkert du har fått det på loftet nlykke :cool:
    Stas å høre hvor trivali du har det der oppe.
    En vakker dag legger jeg inn søknad om audiens.
    Er veldig nysgjerrig på de PMC talerne dine.
    Kos deg masse!!!!...
    Du er hjertelig velkommen Powepoint. Disse Pmcene blomstrer skikkelig her oppe. Du får bare gi meg et lite varsel i forveien så jeg får satt over kaffen. . .:)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Uten noen som helst intensjon om og nære opp under noe mer kabeldebatt her inne, så vil jeg bare nevne i forbindelse med loftet har jeg satt opp egen kurs med en "audiofil " installasjonskabel fra sikringskapet til anlegget. Denne har jeg ikke fått tilkoblet før igår kveld. I mellomtiden har jeg brukt ordinær 2.5m2 skjøteledning fra underetasjen. Fungerte godt den, men her er det lite tvil om at denne nye kabelen bidrar merkbart i riktig retning. Det viktigste den gjør er og senke støygulvet. Dette gjør den så godt at klarheten i lydbildet er nå en fryd og høre på. Om kabelen trenger noe inspilningstid gjenstår jo og se, men hvis dette ikke blir ytligere forbedret, gjør det ingen verdens ting.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.259
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg hadde helt glemt at du er Tweak the Freak. Du får utvise litt varsomhet med skrutrekker'n, selvom jeg skjønner at det er fristende og heller ikke spesielt komplisert :).

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.104
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Fantastisk flott oppsett og vakkert rom! :)

Har sett de PMC'ene live og ble helt satt ut av størrelsen! ;)

ogla

Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    741
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Dette var pent og tøft på samme tid:) Gratulerer med nytt musikkrom!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.059
    Torget vurderinger
    23
    Bare EN kurs? :p. Skal si Dem vi ble skuffet :D

Uten noen som helst intensjon om og nære opp under noe mer kabeldebatt her inne, så vil jeg bare nevne i forbindelse med loftet har jeg satt opp egen kurs med en "audiofil " installasjonskabel fra sikringskapet til anlegget. Denne har jeg ikke fått tilkoblet før igår kveld. I mellomtiden har jeg brukt ordinær 2.5m2 skjøteledning fra underetasjen. Fungerte godt den, men her er det lite tvil om at denne nye kabelen bidrar merkbart i riktig retning. Det viktigste den gjør er og senke støygulvet. Dette gjør den så godt at klarheten i lydbildet er nå en fryd og høre på. Om kabelen trenger noe inspilningstid gjenstår jo og se, men hvis dette ikke blir ytligere forbedret, gjør det ingen verdens ting.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Ja, jeg hadde helt glemt at du er Tweak the Freak. Du får utvise litt varsomhet med skrutrekker'n, selvom jeg skjønner at det er fristende og heller ikke spesielt komplisert :).
    Liker tittelen! Kanskje et nytt nickname. . .;)

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Flott rom ! Gratulerer - ble virkelig fint. (Noe jeg vel egentlig har hatt mistanker om lenge.)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Ja jeg vet at du har to, men jeg er jo noe mer måteholden enn deg. . .foreløbig.:p
    Bare EN kurs? :p. Skal si Dem vi ble skuffet :D

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Flott rom ! Gratulerer - ble virkelig fint. (Noe jeg vel egentlig har hatt mistanker om lenge.)
    Det er vel på tide og få et besøk av Hønefossmafian igjen. . .:cool: Velkommen skal du/dere være!

RonnyJohansen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Utrulig fint rom med mye potensiale!
    Men jeg ville pusset ned spakel skjøtende bedre! og flyttet luftingen til kloakken?

Tipper på at oppsettet ditt kommer til å spille langt bedre etter litt jobbing med demping og kanskje det blir litt diffusjon?
    Uansett, gratulerer med et flott lytterom. btw digg elektronikk!

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.732
    Sted
    Sætre
    Hvordan audiofil audiokabel har du lagt fra sikringsskapet ?:p

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Så det er sagt; jeg har et anstrengt forhold til sparkling etter denne skjauen, men som håndtverker også et utrolig avslappet forhold til finish her hjemme. . .Demping/diffusjon skal prøves ut, og jeg har så smått begynt. Mer om dette kommer snart!:cool:

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Dette ble skapelig, mr.nlykke! Det gikk kjapt, som du sa, å få på plass parkett & alt dilldallet. Tung med ht opp trappen?
    Du har vel ikke fått lyttet særlig intenst og nøye ennå (?) - og vet vel kanskje ikke om du trenger diffusorer i taket?

Gleder meg til en god-lytt!
    Cheers!

G

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Dette ble skapelig, mr.nlykke! Det gikk kjapt, som du sa, å få på plass parkett & alt dilldallet. Tung med ht opp trappen?
    Du har vel ikke fått lyttet særlig intenst og nøye ennå (?) - og vet vel kanskje ikke om du trenger diffusorer i taket?

Gleder meg til en god-lytt!
    Cheers!

G
    Hehe, min eldste sønn var ikke på sitt mest entusiastiske da vi gikk opp med utstyret.Spesielt ikke med mine egen produserte sokler. . .;) Han lurte på hva f. . . disse var for noe.
    Ellers har jeg ikke fått finlyttet slik som jeg pleier, til det har det vært for travelt akkurat nå. Men du hadde faktisk rett i at fraværet av 1 refleksjonsflater slik det står idag, gjør at dette rommet faktisk ikke skriker umidelbart etter akustiske tiltak. Dette er alikavel noe jeg kommer til og forske i etter at alt er på plass. I dette rommet er det ingenting som skal være uprøvd. . .:cool:
    Neste gang du er ute og løper forbi her, må du bare ringe på, så skal du få en lytt og en hvilekaffe. . .:)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Spennende dette med plassering av anlegget i rommet. Tidligere har jeg vært bunnet av og ta hensyn , siden anlegget stod i stua. Nå, som jeg står helt fritt, har jeg også prøvd anlegget på kortsiden av rommet med gavelveggen som frontvegg. Så langt foretrekker jeg det på langsiden av rommet som avbildet lenger oppe i bloggen. Kommer nok til og utforske kortside oppstillingen mer siden, men føler at jeg ikke har fått spilt meg "ferdig" slik det står idag. I denne stillingen er det udiskutabelt også mest dynamikk, punch og morro, og det tar jo en stund og bli lei av. . .:cool:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Etter en lengere periode med ganske intens lytting, kom jeg fram til at anlegget hadde en tendens til og være litt for intens i diskant området, spesielt på inspillinger med heftige utladninger av blåserekker o.l. Dette var først og fremst på høyt volum ( som jeg har for vane og ende opp i. . .)
    Prøvde i dag og skifte kabel mellom mc step-upen og riaaen. Her skiftet jeg fra Audience au24, tilbake til en gammel kjær venn, nemlig Cardas Gold Reference. Vips, der var problemet borte gitt!! Ha en fortsatt god kveld. :cool:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    En liten stemningsrapport fra lydloftet:

IMG_0002.jpg

"inne" i apolloene :cool:.

IMG_0006.jpg

Bryllupsgave fra min kjære audiofile fetter. . .:D

IMG_0005.jpg

Små akustiske tiltak over høytalerne kan skimtes. Grønne planter skal det bli flere av, ikke nødvendigvis p.g.a lydforbedrende egenskaper, men for det estetiske.

IMG_0001.jpg

Sett fra andre siden.

IMG_0004.jpg

Avid'n er forflyttet fra hylle til rack plass, men fungerer like godt der som den gjorde på veggen.Denne er jeg glad i!!

IMG_0003.jpg

"Dirigenten" i anlegget trives fortsatt meget godt. Mulig den blir oppgradert til høsten, hvis økonomien tillater det. . .:p Bygge loft er dyrt.

IMG_0008.jpg

Her tilbringes det mange timer for tiden!:cool:

Ha en fin helg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.059
    Torget vurderinger
    23
    Hei Pettern! Herlige bilder av et flott rom og ubercoole komponenter - gleder meg til sommerfesten alt!

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Hei Pettern! Herlige bilder av et flott rom og ubercoole komponenter - gleder meg til sommerfesten alt!
    Takk for det Sluket! Sommerfesten skal bli morsom. Masse drikke og god mat, også opp på loftet og spille litt Stern så huset rister. . .:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.059
    Torget vurderinger
    23
    Med overlysvinduer og egnet musikkvalg så blir det nok en "Sternstunde" ja! Tror jeg sannelig jeg legger frem litt stjernelåter selv, til nattas musikkøkt.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ska bli otroligt spännande att få ta turen upp i toppetagen och lägga öronen till storebror till mina egna Rogue! Kan du säga något om skillnader med/utan rör-dämparen du har på ett av smårören Petter? Provade du det på mina mono-block?

God helg!

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Ska bli otroligt spännande att få ta turen upp i toppetagen och lägga öronen till storebror till mina egna Rogue! Kan du säga något om skillnader med/utan rör-dämparen du har på ett av smårören Petter? Provade du det på mina mono-block?

God helg!
    Skal bli morsomt og få besøk av deg. De rørdemperingene du ser på bildet inne i Apolloen, er de jeg også brukte på mine 180.
    Det er lenge siden jeg har tatt dem bort og hørt hvilken virkning de har, men jeg husker at jeg i sin tid kjøpte dem og fant ut at de hadde en god virkning mot rørsus som jeg var plaget av en stund. I senere tid har jeg oppgradert signalrørene, og har egentlig ikke sjekket om ringene er nødvendig lenger. . . :rolleyes: Må sjekkes ut.

Petter.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn