nlykke
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 08.02.2008
- Antall liker
- 11.712
Avid acutus reference.BTW, hvilken AVID er det du har?
Avid acutus reference.BTW, hvilken AVID er det du har?
Den test- och prövementaliteten du har är inspirerande! Har litt sus och brum som kommer och går i ena kanalen om dagen som jag provar att få gjort något med. Har bytat runt på rör mellan höger/vänster, men inte hittat felkällan ännu. Ska se om jag får tag i några rör-dämpare, om inte annat för att bara testa och stilla nyfikenheten.Skal bli morsomt og få besøk av deg. De rørdemperingene du ser på bildet inne i Apolloen, er de jeg også brukte på mine 180.Ska bli otroligt spännande att få ta turen upp i toppetagen och lägga öronen till storebror till mina egna Rogue! Kan du säga något om skillnader med/utan rör-dämparen du har på ett av smårören Petter? Provade du det på mina mono-block?
God helg!
Det er lenge siden jeg har tatt dem bort og hørt hvilken virkning de har, men jeg husker at jeg i sin tid kjøpte dem og fant ut at de hadde en god virkning mot rørsus som jeg var plaget av en stund. I senere tid har jeg oppgradert signalrørene, og har egentlig ikke sjekket om ringene er nødvendig lenger. . . Må sjekkes ut.
Petter.
Takk for hyggelig besøk Grumpy!! Bastandig morsomt når man får god respons av andre kyndige i denne hobbyen. Gleder meg til sommerfesten, og lover og slå til på stortromma på alle måter. . .Jeg var innom Lykkegutten i dag. De som ikke har vært innom og hørt "Lykkes" nye loft, har virkelig en opplevelse å se fram til på OVK's sommerfest i august. PMCene har bl.a fått et fantastisk bånndrag i nye omgivelser.
I like!
Jag hur ju allerede fortalt han om lyden til PMC i nya omgivelser, men trur vel ikke på meg!!! Jaså kom han i den pizza cabbenTakk for hyggelig besøk Grumpy!! Bastandig morsomt når man får god respons av andre kyndige i denne hobbyen. Gleder meg til sommerfesten, og lover og slå til på stortromma på alle måter. . .Jeg var innom Lykkegutten i dag. De som ikke har vært innom og hørt "Lykkes" nye loft, har virkelig en opplevelse å se fram til på OVK's sommerfest i august. PMCene har bl.a fått et fantastisk bånndrag i nye omgivelser.
I like!
Jævlig kul bil du kom med . . .
Man må høre tingenes tilstand selv vettu chash. Hvordan går med jakten på pmc i Uk, ser at du har vært over der igjen?Jag hur ju allerede fortalt han om lyden til PMC i nya omgivelser, men trur vel ikke på meg!!! Jaså kom han i den pizza cabbenTakk for hyggelig besøk Grumpy!! Bastandig morsomt når man får god respons av andre kyndige i denne hobbyen. Gleder meg til sommerfesten, og lover og slå til på stortromma på alle måter. . .Jeg var innom Lykkegutten i dag. De som ikke har vært innom og hørt "Lykkes" nye loft, har virkelig en opplevelse å se fram til på OVK's sommerfest i august. PMCene har bl.a fått et fantastisk bånndrag i nye omgivelser.
I like!
Jævlig kul bil du kom med . . .
God sommer
Det var et slemt kallenavn iallefall. . .Hvis "Blingmaster Bass" er imponert må det være slemme greier
Takk.Gratulere med ny phonokabel.
Må innrømme at jeg fikk et lite sjokk når jeg for første gang fikk prøvd en annen kabel enn den medfølgende Van den Hul. Det var en eye-opener. Det må være det stedet det er mest forskjell på kabler. Noe som virker som om at det også er din erfaring.
Skal bli artig å høre på lørdag
Heller ingen kabelnazi, men heller ikke ignorant når jeg hører noe som fungerer. . .Kabelen fra pick-up til RIAA er faktist et sted hvor det er relativt enkelt å høre tildels store forskjeller, har nok med de ekstremt svake signaler å gjøre. Har selv byttet fra en original medfølgende standartkabel til Furutech AG 12 og Silver Arrows, tydelig forbedringer. Ellers er jeg ikke så veldig kabelnazi at det gjør noe....
Takk så mye! Ovk skal jo komme på lørdag, det er bare og komme innom og møte en lystig audiofil gjeng.Fint å hørte at du er oppe med godlyd i nytt rom, og bedre vinyllyd enn noensinne. Gratulerer. Sist jeg var innom var det fortsatt råloft pluss. Du får gi lyd om du skal ha noen innom på en lytt med det første - jeg er som du vet bare noen minutter unna! Og skylder deg fortsatt en gjenvisitt - men sparer den gjerne til jeg har landet en nedre høyttalerløsning.
OVK! Trodde man måtte gjennom en frimurerliknende vettingprosess med diverse rituelle ydmykelser før man fikk delta i slike fora? Lørdag er jeg nok i en 50-årsdag, men takker for tilbudet og håper vi kan få det til en annen gang. Kanskje man i samme slengen burde søke om opptak i OVK?Takk så mye! Ovk skal jo komme på lørdag, det er bare og komme innom og møte en lystig audiofil gjeng.Fint å hørte at du er oppe med godlyd i nytt rom, og bedre vinyllyd enn noensinne. Gratulerer. Sist jeg var innom var det fortsatt råloft pluss. Du får gi lyd om du skal ha noen innom på en lytt med det første - jeg er som du vet bare noen minutter unna! Og skylder deg fortsatt en gjenvisitt - men sparer den gjerne til jeg har landet en nedre høyttalerløsning.
Der kan du se hvor feil man kan tar! Eneste kravet som er i denne gjengen er vel at man er hyggelig, omgjenglig, liker vinyl og kanskje ikke er verdens mest hardbarka avholdsmann. . .OVK! Trodde man måtte gjennom en frimurerliknende vettingprosess med diverse rituelle ydmykelser før man fikk delta i slike fora? Lørdag er jeg nok i en 50-årsdag, men takker for tilbudet og håper vi kan få det til en annen gang. Kanskje man i samme slengen burde søke om opptak i OVK?Takk så mye! Ovk skal jo komme på lørdag, det er bare og komme innom og møte en lystig audiofil gjeng.Fint å hørte at du er oppe med godlyd i nytt rom, og bedre vinyllyd enn noensinne. Gratulerer. Sist jeg var innom var det fortsatt råloft pluss. Du får gi lyd om du skal ha noen innom på en lytt med det første - jeg er som du vet bare noen minutter unna! Og skylder deg fortsatt en gjenvisitt - men sparer den gjerne til jeg har landet en nedre høyttalerløsning.
Skuffet nå. Sier som Groucho Marx: Jeg vil ikke være medlem av en klubb som vil ha meg som medlem. Joda Tror jeg kvalifiserer på det meste der, du kan jo luifte mitt kandidatur på loftet til helga.Der kan du se hvor feil man kan tar! Eneste kravet som er i denne gjengen er vel at man er hyggelig, omgjenglig, liker vinyl og kanskje ikke er verdens mest hardbarka avholdsmann. . .OVK! Trodde man måtte gjennom en frimurerliknende vettingprosess med diverse rituelle ydmykelser før man fikk delta i slike fora? Lørdag er jeg nok i en 50-årsdag, men takker for tilbudet og håper vi kan få det til en annen gang. Kanskje man i samme slengen burde søke om opptak i OVK?Takk så mye! Ovk skal jo komme på lørdag, det er bare og komme innom og møte en lystig audiofil gjeng.Fint å hørte at du er oppe med godlyd i nytt rom, og bedre vinyllyd enn noensinne. Gratulerer. Sist jeg var innom var det fortsatt råloft pluss. Du får gi lyd om du skal ha noen innom på en lytt med det første - jeg er som du vet bare noen minutter unna! Og skylder deg fortsatt en gjenvisitt - men sparer den gjerne til jeg har landet en nedre høyttalerløsning.
Byttet ut standar sikringene mine i Apollo blokkene med Synergistic Research sr20 Quantum fuse. Godt investerte penger!
Senket støygulv, og antagelig av den grunn merkbart bedre definisjon. Dette var ikke på "hakeslepp" nivå, men absolutt merkbart! En annen ting jeg la merke til, var at bias målenålen som før kunne stå med små vibrasjoner når man sjekket biasen, nå står fjellstøtt uten så mye som en eneste vibrasjon. . . God følelse!Vad upplevde du för skillnad?Byttet ut standar sikringene mine i Apollo blokkene med Synergistic Research sr20 Quantum fuse. Godt investerte penger!
Spännande, förmodligen en relativt billig "tweak" som borde testas en dag. Kul när de små tingene gör utslagSenket støygulv, og antagelig av den grunn merkbart bedre definisjon. Dette var ikke på "hakeslepp" nivå, men absolutt merkbart! En annen ting jeg la merke til, var at bias målenålen som før kunne stå med små vibrasjoner når man sjekket biasen, nå står fjellstøtt uten så mye som en eneste vibrasjon. . . God følelse!Vad upplevde du för skillnad?Byttet ut standar sikringene mine i Apollo blokkene med Synergistic Research sr20 Quantum fuse. Godt investerte penger!
Ja ikke sant! Man kan begynne med hovedsikringen ved nettbrønnen ( som jeg har gjort fra før), og så ta resten etter hvert hvis man føler for det. På apolloene måtte jeg jo ha 12 stykker til alle rørene, så det ble jo litt penger. Jeg har hørt oppgradering med rimeligere sikringstyper enn hva jeg bestilte, og det fungerte også godt. Jeg måtte ha disse p.g.a verdien 250mA som Rouge anbefalte på mail. De var ikke begeistret over og gå opp til 1 A sikringer forståelig nok. Det finnes nemlig rimligere men de går ikke lavere enn 1A.Spännande, förmodligen en relativt billig "tweak" som borde testas en dag. Kul när de små tingene gör utslagSenket støygulv, og antagelig av den grunn merkbart bedre definisjon. Dette var ikke på "hakeslepp" nivå, men absolutt merkbart! En annen ting jeg la merke til, var at bias målenålen som før kunne stå med små vibrasjoner når man sjekket biasen, nå står fjellstøtt uten så mye som en eneste vibrasjon. . . God følelse!Vad upplevde du för skillnad?Byttet ut standar sikringene mine i Apollo blokkene med Synergistic Research sr20 Quantum fuse. Godt investerte penger!
Blir lagt till lista över framtida projekt som skal testas ut! Tog ju steget upp och köpte mig en skikkelig platespiller för några dagar sedan så är ute efter matchande pickup i höst/vinter och det må prioriteras förstJa ikke sant! Man kan begynne med hovedsikringen ved nettbrønnen ( som jeg har gjort fra før), og så ta resten etter hvert hvis man føler for det. På apolloene måtte jeg jo ha 12 stykker til alle rørene, så det ble jo litt penger. Jeg har hørt oppgradering med rimeligere sikringstyper enn hva jeg bestilte, og det fungerte også godt. Jeg måtte ha disse p.g.a verdien 250mA som Rouge anbefalte på mail. De var ikke begeistret over og gå opp til 1 A sikringer forståelig nok. Det finnes nemlig rimligere men de går ikke lavere enn 1A.Spännande, förmodligen en relativt billig "tweak" som borde testas en dag. Kul när de små tingene gör utslagSenket støygulv, og antagelig av den grunn merkbart bedre definisjon. Dette var ikke på "hakeslepp" nivå, men absolutt merkbart! En annen ting jeg la merke til, var at bias målenålen som før kunne stå med små vibrasjoner når man sjekket biasen, nå står fjellstøtt uten så mye som en eneste vibrasjon. . . God følelse!
KULT!! Det er som kjent min favoritt type kilde. Hva kjøpte du?Blir lagt till lista över framtida projekt som skal testas ut! Tog ju steget upp och köpte mig en skikkelig platespiller för några dagar sedan så är ute efter matchande pickup i höst/vinter och det må prioriteras förstJa ikke sant! Man kan begynne med hovedsikringen ved nettbrønnen ( som jeg har gjort fra før), og så ta resten etter hvert hvis man føler for det. På apolloene måtte jeg jo ha 12 stykker til alle rørene, så det ble jo litt penger. Jeg har hørt oppgradering med rimeligere sikringstyper enn hva jeg bestilte, og det fungerte også godt. Jeg måtte ha disse p.g.a verdien 250mA som Rouge anbefalte på mail. De var ikke begeistret over og gå opp til 1 A sikringer forståelig nok. Det finnes nemlig rimligere men de går ikke lavere enn 1A.Spännande, förmodligen en relativt billig "tweak" som borde testas en dag. Kul när de små tingene gör utslagSenket støygulv, og antagelig av den grunn merkbart bedre definisjon. Dette var ikke på "hakeslepp" nivå, men absolutt merkbart! En annen ting jeg la merke til, var at bias målenålen som før kunne stå med små vibrasjoner når man sjekket biasen, nå står fjellstøtt uten så mye som en eneste vibrasjon. . . God følelse!
SME 20/2!KULT!! Det er som kjent min favoritt type kilde. Hva kjøpte du?Blir lagt till lista över framtida projekt som skal testas ut! Tog ju steget upp och köpte mig en skikkelig platespiller för några dagar sedan så är ute efter matchande pickup i höst/vinter och det må prioriteras förstJa ikke sant! Man kan begynne med hovedsikringen ved nettbrønnen ( som jeg har gjort fra før), og så ta resten etter hvert hvis man føler for det. På apolloene måtte jeg jo ha 12 stykker til alle rørene, så det ble jo litt penger. Jeg har hørt oppgradering med rimeligere sikringstyper enn hva jeg bestilte, og det fungerte også godt. Jeg måtte ha disse p.g.a verdien 250mA som Rouge anbefalte på mail. De var ikke begeistret over og gå opp til 1 A sikringer forståelig nok. Det finnes nemlig rimligere men de går ikke lavere enn 1A.
Så det nettopp i SME tråden. Gratulerer med nydelig spiller!! Har hørt den ved flere anledninger hos Fosse, og det har aldri vært noen dårlig opplevelse!! Lykke til med jakt på pickup.SME 20/2!KULT!! Det er som kjent min favoritt type kilde. Hva kjøpte du?Blir lagt till lista över framtida projekt som skal testas ut! Tog ju steget upp och köpte mig en skikkelig platespiller för några dagar sedan så är ute efter matchande pickup i höst/vinter och det må prioriteras förstJa ikke sant! Man kan begynne med hovedsikringen ved nettbrønnen ( som jeg har gjort fra før), og så ta resten etter hvert hvis man føler for det. På apolloene måtte jeg jo ha 12 stykker til alle rørene, så det ble jo litt penger. Jeg har hørt oppgradering med rimeligere sikringstyper enn hva jeg bestilte, og det fungerte også godt. Jeg måtte ha disse p.g.a verdien 250mA som Rouge anbefalte på mail. De var ikke begeistret over og gå opp til 1 A sikringer forståelig nok. Det finnes nemlig rimligere men de går ikke lavere enn 1A.
Tusen tack, spelar väldigt bra även med en "ynka" Denon DL-304 så bara undrar hur bra det kan bli med matchande pickup! Blir en förväntansfull höst jag går i möte.Så det nettopp i SME tråden. Gratulerer med nydelig spiller!! Har hørt den ved flere anledninger hos Fosse, og det har aldri vært noen dårlig opplevelse!! Lykke til med jakt på pickup.SME 20/2!KULT!! Det er som kjent min favoritt type kilde. Hva kjøpte du?
Innenfor T-banens åpningstider, fortrinnsvis..Dæsken. Skiftet drivrem og clampfeste på Aviden på frerdag. Begge var slitne, men jeg var ikke klar over at de var så slitne. . . Etter skifte ble det en markant bedre dynamikk og 3d. Hm, fikk nesten lyst til og ta reprise av sommerfesten. . .
Hehe, ja det begynner og bli kaldt og overnatte på Helsfyr t-bane stasjon nå.Innenfor T-banens åpningstider, fortrinnsvis..Dæsken. Skiftet drivrem og clampfeste på Aviden på frerdag. Begge var slitne, men jeg var ikke klar over at de var så slitne. . . Etter skifte ble det en markant bedre dynamikk og 3d. Hm, fikk nesten lyst til og ta reprise av sommerfesten. . .
Pøh, Ikke noe problem! Veldigt vanligt i London's underground, bli med og prøveHehe, ja det begynner og bli kaldt og overnatte på Helsfyr t-bane stasjon nå.Innenfor T-banens åpningstider, fortrinnsvis..Dæsken. Skiftet drivrem og clampfeste på Aviden på frerdag. Begge var slitne, men jeg var ikke klar over at de var så slitne. . . Etter skifte ble det en markant bedre dynamikk og 3d. Hm, fikk nesten lyst til og ta reprise av sommerfesten. . .
En ting er nå deg cash, men husk på at du skal antageligvis ha grumpy ved din side. . . Det tror jeg blir et problem!!Pøh, Ikke noe problem! Veldigt vanligt i London's underground, bli med og prøveHehe, ja det begynner og bli kaldt og overnatte på Helsfyr t-bane stasjon nå.Innenfor T-banens åpningstider, fortrinnsvis..Dæsken. Skiftet drivrem og clampfeste på Aviden på frerdag. Begge var slitne, men jeg var ikke klar over at de var så slitne. . . Etter skifte ble det en markant bedre dynamikk og 3d. Hm, fikk nesten lyst til og ta reprise av sommerfesten. . .
på vett jeg!!!
Ellers har jeg samme erfaring med strikk bytte som deg Petter, Hypern har en ny som låter spennstigt