Erstatningen for smykkeposen var ikke verst den heller.... de kjeksene er de beste og mest fluffy jeg noen gang har spist! A work of love, åpenbartJan da, bare fordi jeg rappet tilbake den feilparkerte smykkeposen fra trappen din bittelille julaften... og spesielt i lys av at jeg har lånt ut villig av mine, når du har overglupsket i deg dine V, så burde du spart deg slike eklatante antydninger...
Mono and Stereo High-End Audio Magazine: Tribute Audio Inductive Volume Control
Den har rimelig gode spec og låter slik. Er en skeptisk til om en choke kan tilføre noe bra, bør man sjekke ut denne. no gain no pain. Mølleren Walt gjorde malt,
Tribute's AVC skrur volumet opp og ned, det er alt (nesten)
Glad to please you:Takk! Dette er er så morsomt å drive med at jeg merker jeg begynner å bli litt manisk.I natt drømte jeg om vinylriggen med en diger bronzefarget step-up som stod og ruvet som noen tvillingtårn i midten. . . Kanskje på tide og komme seg ut å få litt frisk luft!
Hm, dette så både interresant og spennende ut! Her river man ut den gamle volumkontrollen som står i forforsterkeren man har i dag, og setter inn denne her i stede? Ingen hake eller problemer som kan dukke opp?
AVC (Autotransformer Volume Control) er et bastardbegrep utledet av TVC - som betyr Transformer Volume Control. Kanskje Pettern vil låne/prøve min Tribute sølvtrafobestykkede TVC med fjernkontroll og det hele? Best there is...
Vis vedlegget 362268
Den der har jeg stor tro på!Glad to please you:Takk! Dette er er så morsomt å drive med at jeg merker jeg begynner å bli litt manisk.I natt drømte jeg om vinylriggen med en diger bronzefarget step-up som stod og ruvet som noen tvillingtårn i midten. . . Kanskje på tide og komme seg ut å få litt frisk luft!
Vis vedlegget 362271
Cheers!
God bedring! Här kom jag mig så fort jag fick riktig antibiotika. Litt hosta igen, men ellers fin form.Ligger rett ut selv nå. Riktig nok ikke med lungebetennelse men med sterk halsbetennelse. Trøstet meg selv med å bestille fly og hotell til Munchen messa i år. Første gang jeg drar dit, så dette ser jeg fram til!Läste den igår faktiskt. Massa intressant och perfekt lektyr när man ligger flat med lungebetennelse..mc step-up transformers explained
Mulig jeg har linket til denne før, men dette er god lesning. Dessuten forklarer den presist hvorfor jeg nå opplever at Fidelity Researchen fungerer aldeles utmerket med XV-1s. Merk avsnittet om signaltap som følge av lavt forhold mellom kildeimpedanse og sett impedanse. Flott artikkel.
Njaei... ikke brått sikkert det er så enkelt - men dette er i prinsipp en pre, du kan koble en DAC/CD-spiller og/eller en stepup rett inn og ut igjen til poweramps.Hm, dette så både interresant og spennende ut! Her river man ut den gamle volumkontrollen som står i forforsterkeren man har i dag, og setter inn denne her i stede? Ingen hake eller problemer som kan dukke opp?
AVC (Autotransformer Volume Control) er et bastardbegrep utledet av TVC - som betyr Transformer Volume Control. Kanskje Pettern vil låne/prøve min Tribute sølvtrafobestykkede TVC med fjernkontroll og det hele? Best there is...
Vis vedlegget 362268
Du drar det ene sikle produktet etter det andre opp av armè du. . .Njaei... ikke brått sikkert det er så enkelt - men dette er i prinsipp en pre, du kan koble en DAC/CD-spiller og/eller en stepup rett inn og ut igjen til poweramps.Hm, dette så både interresant og spennende ut! Her river man ut den gamle volumkontrollen som står i forforsterkeren man har i dag, og setter inn denne her i stede? Ingen hake eller problemer som kan dukke opp?
Vis vedlegget 362268
Takk!Fantastisk läsning nlykke! Tack för att du delar och det så gott beskrivet. Får bara så otrolig lust att testa step up själv när jag läser dina beskrivelser. Det klør i fingrarna nu![]()
Ja, det står överst på listan nu!Takk!Fantastisk läsning nlykke! Tack för att du delar och det så gott beskrivet. Får bara så otrolig lust att testa step up själv när jag läser dina beskrivelser. Det klør i fingrarna nu![]()
Kan ikke annet enn å anbefale testing av eksterne step-uper. Du kan bare glede deg!
Jaja, så gikk det atter en gang slik det pleier å gå. Plutselig kom Gryphonen på torget og jeg var heldig nok til å få klørne i den. Nå står Dynavectoren og Gryphonen side om side på racket og blinker lurt til hverandre. Har hatt verre kvelder enn denne. . .Gryphon v.s Dynavector.
Da har jeg kost meg siden 6/12 med Gryphon step-upen som jeg fikk låne av Sluket. Dette viste seg å være en meget kompatibel liten sak i mitt system, så en sammenligning med min egen Dynavector ste-up ble naturlig å gjøre.
Vis vedlegget 357661
G. er til motsetning fra D. aktiv i drift. Den er bygget etter dual mono prinsippet og har to separate strømforskynings bokser. Alt er tungt og deilig, typisk et produkt etter min smak.![]()
G. spiller med et skjeldent angasjement. Ingen ting, og da mener jeg INGEN TING blir oversett i inspillingen. Instrument gjengivelsen blir "skutt" ut av høytalerne med en definisjon som er utrolig gøy og høre på. D. er på dette punktet langt mer tilbakelent og mer forbeholden. Du hører det samme og ingen ting er borte, men bare ikke presantert med samme overstrømmende energien.
En ting vil jeg allikavel fremmheve hos G. som en klart bedre egenskap enn D, og det er bassgjenngivelsen. Her brillierer G! Bassen er mer åpen, mer definert og går nok noe dypere enn D. Den er faktisk så god på akkurat dette punktet at jeg hadde heller fått tak i et eksemplar av denne enn å kjøpe et ekstra par vanlige subber til PMC´ne mine. . .Den graver opp bassgjenngivelse av vinylen som ikke noe annet jeg har testet!
Støygulvet er litt lavere på G. i forhold til D, men dette er ikke av veldig stor betydning da støygulvet er akseptabelt på D fra før.
Så da er vel dette nærmest en utklassing av D? Nei. Det er absolutt ikke så enkelt, for når vi kommer til de høyere frekvensgjenngivelsene er det mye snakk om smak, og D. er her klart mer finmasket og nøyansert enn G. Kanskje som en bivirkning av G. enormt engasjerte og frampå spillestil kan den på en del innspillinger være litt mettalisk og hard i toppen. På symfonisk musikk, f.eks. Shostakovich cello konsert nr 2 hører du dette problemet tydelig hos G. Dette er en referanse innspilling som jeg aldri tidligere har hørt denne tendensen i. Men her gjør G. noe som i mine ører blir veldig galt. Ved de dynamiske utblåsningene blir strykere og horn seksjonen hard og unaturlig. Celloen framstår veldig godt, men den ligger stort sett i det freksvens området hvor ikke G. har sin svakhet.
Generelt vil jeg nok si at jeg foretrekker D. på klassisk frammfor G.
Uten og være for sikker tror jeg dette problem området er øvre mellomtone/diskant. Sammenligner man mellomtonen alene mellom G. og D, blir dette et rent spørsmål om smak og behag. Forskjellen er en mer direkte, frampå og åpen presantasjon av G. Mens D. er mer tilbakelent, "mykere" i kantene og med en mer nøyansert klangstruktur.
Denne hobbyen er full av kompromisser. Disse to representantene for hvordan man forsteker opp et signal fra en pick-up,er et veldig godt elsempel på dette. Den ene går litt forsiktig til verks, den andre gir full gass. . . Uansett var dette en ekstremt lærerik opplevelse, og kommer jeg over en G. på bruktmarkedet er det ikke tvil om hva jeg kommer til å gjøre. . .
Ha en fin nyttårs feiring, og GODT NYTT ÅR!
Knallers nlykke
Kos deg langt inn i hifi parnasset på loftet.
Du fortjener`n sånn som du styrær og årnær med å få gromlyd fra kverna.
SKÅL - her går det EGO brygghus Røde toner - framifrå øl - anbefales!
Går greit med en liten singel malt til også![]()
Grattis! Så morro. Gleder meg med deg.
Drit i det nlykkeKnallers nlykke
Kos deg langt inn i hifi parnasset på loftet.
Du fortjener`n sånn som du styrær og årnær med å få gromlyd fra kverna.
SKÅL - her går det EGO brygghus Røde toner - framifrå øl - anbefales!
Går greit med en liten singel malt til også![]()
Her er stemningen god med "We want Miles", Lagavulin og Gryphonen som hamrer ut funkbassen til Marcus Miller!Nå må jeg huske på at det er en arbeidsdag i morgen. . .
![]()
yeah, what's keeping you ???Ja kanskje jeg skulle ha en OVK sammenkomst snart. . .?![]()
Ingen verdens ting! Skal ta en kikk i kalenderen når jeg kommer hjem, så får vi se. . .yeah, what's keeping you ???Ja kanskje jeg skulle ha en OVK sammenkomst snart. . .?![]()