Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Disse var kule, spes bass-elementet. Har du noen specs på de å dele med oss ? ;)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    ja, mener du hadde 4 stk 4 ohm elementer ? - i området rundt 1 ohm ? ( og et 4 ohms element er jo sjeldent så MYE som 4 ohm..) husker kansje feil , det er jo hard kost uansett hva slags trinn en har.
    det jo ikke bestandig teori og praksis henger helt sammen, så jeg skal være litt forsiktig i svingene her !

    MVH
    Det stemmer sånn røflig den beskrivelsen du gir. Enden på visa er iallefall at dette totalt sett ikke bare ble et bytte p.g.a. høydeproblematikken i det nye lydrommet, men også viste seg og bli en markant lydmessig oppgradering . . .;)

    Mvh Petter.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Gratulerer! Disse var kule, spes bass-elementet. Har du noen specs på de å dele med oss ? ;)
    Takker så mye ! Jeg må innrømme at jeg ikke har fått lest meg opp på de tekniske specs ang basselementet, men det kommer . Etter hva jeg har skjønt på noe av det som står på PMC sine sider, er dette et element PMC modifiserer selv , slik at det skal fungere optimalt iforhold til transmisjonslinje prisnsippet. Her er et lite nærbilde :

    IMG_3943.jpg


    Mvh Petter.

    Obs, det bildet var visst lagt ut tidligere, men det gjør ingen ting. . .:rolleyes:
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.812
    Antall liker
    26.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Då jeg og Grumpy hade mast om og få komme og høre på de nye høytalere, så blev vi invitert igår før en liten lytte seans
    Bilder blev tatt og allt log tilrette før ett litet repotasje her og nå
    men ettersom kamera kabeln virker ha blitt igen på hytta, så venter vi litt med fortsettelsen syns jeg..... Men morro var det

    Takk for att vi fikk komme, To be cont......
    Mvh
    Roger
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Då jeg og Grumpy hade mast om og få komme og høre på de nye høytalere, så blev vi invitert igår før en liten lytte seans
    Bilder blev tatt og allt log tilrette før ett litet repotasje her og nå
    men ettersom kamera kabeln virker ha blitt igen på hytta, så venter vi litt med fortsettelsen syns jeg..... Men morro var det

    Takk for att vi fikk komme, To be cont......
    Mvh
    Roger
    Veldig hyggelig med besøk i går av deg og Grumpy ! Ser fram til fortsettelsen av denne lille reportasjen. . .:cool:

    Mvh Petter.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    De ser heftige ut de der, og det gjør spec's på disse også! PMC mb2i, hva koster disse? -jeg så de litt "mindre"PMC iB2i ligger på 94k hos NAT. Lyden er vel uansett absolut reference tror jeg til tross for at de er litt mindre.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Føler at jeg har fått litt sving på bildene etter hvert. . .:rolleyes: Her kommer noen nye stemningsbilder etter enda en lytterøkt i ettermiddag :

    IMG_4006.jpg


    IMG_4009.jpg


    IMG_4007.jpg


    Må bare innrømme at jeg liker disse bedre og bedre . . .:)

    Mvh Petter.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja helt klart, meget flotte bilder av disse råtassene.
    Vi tro dine Rogue 180 monoblokker trives med å fore disse;)

    gismo
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    De ser heftige ut de der, og det gjør spec's på disse også! PMC mb2i, hva koster disse? -jeg så de litt "mindre"PMC iB2i ligger på 94k hos NAT. Lyden er vel uansett absolut reference tror jeg til tross for at de er litt mindre.
    Mine kostet 130 K, det var visstnok ikke med stativer , men jeg var heldig, og fikk de inkludert. Ib2i var den jeg testet, og hadde rommet mitt vært noe mindre ( nå er det 32 m2 ), hadde jeg kjøpt disse. Mb2i opplever jeg som "mer av alt" + at dynamikken er etter min mening den største forskjellen på disse to modellene . Du har helt rett i at dette er uansett referanselyd !

    Mvh Petter.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Ja helt klart, meget flotte bilder av disse råtassene.
    Vi tro dine Rogue 180 monoblokker trives med å fore disse;)

    gismo
    Tusen takk . Matchen mellom Rouge og Pmc er så langt jeg kan forstå meget god . Leste litt rundt på nettet om at transmisjonslinje prinsippet i utgangspunktet var en dårlig match med rør. Dette er absolutt ikke min erfaring , men jeg tilføyer da at min eneste erfaring, er den jeg har gjort nå med dette kjøpet. Har man rørutstyr
    som ligger på en 10-20 watt , er det i allefall viktig og få disse høytalerne testet på dette utstyret. Mb2i liker visst mye power, selv om de fungerer perfekt her hjemme ; de kan nemlig Tri-ampes med et effekttrinn for hvert element. Hva resultatet av dette blir, ligger noe utenfor mitt kunskapsområdet. . .:rolleyes: , men at jeg kommer dit en dag hvor nysjerrigheten får meg til og teste dette, skal man jo aldri se bort ifra. . .;)

    Mvh Petter.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.812
    Antall liker
    26.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Og så fant jeg kabeln, samboeren hade ryddet:rolleyes: Ettersom jeg og Grumpy hade mast på Petter om og få komme og høre på de nye høytalerne, så blev vi bedt på en lytte stund sist Fredag.
    Grumpy sendte meg en sms tidl på dagen, viss jeg møtte opp litt tidl så skulle han spendere på Øl
    Dette var iværtfall en opptur hitlls idag konstaterte Grumpen:rolleyes:

    P6080125.JPG


    Denne gangen tok vi t-banen til Blindern isteden for Vindern:eek:

    P6080126.JPG


    Petter er en kraftkarl når det gjelder alt av utstyr

    P6080141.JPG


    Ett oversikt bilde på anlegget som vi også sett tidl i tråden

    P6080130.JPG


    Det er vanskligt og skjønne hur svære disse kassene er ut fra bilder, idag når jeg kaste søppel kom jag og tenke på mb2i sammenlignet med søppelkassen, alltså størelsen:rolleyes:
    samt att det er en nydelig finnish på dem.

    P6080128.JPG


    Vi spillte faktiskt mest cd denne gangen, Grumpy hade en exlusive Gold disc med blandet drops. Selv hade jag min eminente demo plata med meg. Men den fikk vi ikke hørt på, ettersom Wadian ikke er leskunnig!!! kveldens nedtur bhuu...

    P6080136.JPG


    Det blev også snurret noen plater på den nydelige Avid spiller

    P6080139.JPG


    Og hur låter nå dette! Det er ikke så lenge siden vi var hjemme hos Petter og hørte Adyton oppsettet og det huskes fortsatt
    les mer om det på Oslo VinylKlubb - www.oslovinylklubb.net
    Det enormt store lydbildet er der fortsatt samt att sweetspot brer ut seg i hele lyttesofan som Ht var plassert nå. lydsignaturen er nog ikke så veldigt anerledes fra
    Adyton, hade nog trodd at PMC skulle va litt neutrale som monitorer de er.
    Den største forskjellen er vel att mb2i klarer seg selv på egen hånd uten noen bas kasser, samt att dynamikken er kraftigare, hur som helst låter dette veldigt bra

    På Grumpy's Gold disc:eek: fantes Nils L Keith don't g ett spår man hørt til lede
    låter vel stort sett alltid bra uansett anlegg, men fikk en positiv opplevelse over dynamikken og kraften i strengene her, xl power!!!
    Hos Petter har jag hørt klassisk musikk som er en nytelse! blir veldigt troverdigt i det store rommet, syns ikke mb2i gjorde det noe dårligere enn Adyton vad jag husker!

    Som en kommentar hade jag gjort meg en forestilling om att de skulle va enda mer punch og trykk nedover i dem, (missførstå ikke det er trykk!!!) det er også tidl i eier
    fasen/inspill-tid samt att du har ett projekt på gang på loftet som er veldigt spennede.

    Takk for oss vi kommer gjerne tilbake
     
    Sist redigert:

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med bæltøffe høytalere Hagen :)
    Mellomtonen har jeg erfaring med og likte dem i eget hus.

    Men - ble det ikke oppsett på loftet?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.619
    Antall liker
    15.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Igrunn like greit at Wadiaen ikke leste svenskens cd. Svensk halvpunk hadde neppe klart å gjøre inntrykk allikevel!

    Inntrykkene som sitter igjen er allikevel mange. PMCene låter langt unna sitt monitorisk utseende. Alt henger veldig godt isammen med god luft i spilleuttrykket. Toppen er behagelig avdempet og blir aldri stresset, selv på full messingutblåsing. Nedover sitter jeg med en innbilt følelse av at Rougene skulle ha hatt enda mer power for å spille ut frekvensen helt i bånn. Pcm oppgir få timers innspilling, men jeg tror nok det er et uforløst potensiale.

    Vi besiktiget loftetasjen Emotikon - det kommende hjemmet til PMCene. Det kommer definitivt til å bli meget bra!

    Takk for gjestfriheten Petter. PMCene smakte som solmodne norske jordbær med rikelig fløte.
    Du kan trygt be resten av OVK på loftsdans når tiden er inne for det. Det er et hint ;-)

    Mvh
    Jan P.
     
    Sist redigert:

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vi besiktiget loftetasjen Emotikon - det kommende hjemmet til PMCene. Det kommer definitivt til å bli meget bra!

    Mvh
    Jan P.
    Supert!
    En vil jo gjerne at artsfrender skal få hobbyen til å klaffe :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Og så fant jeg kabeln, samboeren hade ryddet:rolleyes: Ettersom jeg og Grumpy hade mast på Petter om og få komme og høre på de nye høytalerne, så blev vi bedt på en lytte stund sist Fredag.
    Grumpy sendte meg en sms tidl på dagen, viss jeg møtte opp litt tidl så skulle han spendere på Øl
    Dette var iværtfall en opptur hitlls idag konstaterte Grumpen:rolleyes:

    Vis vedlegget 140729

    Denne gangen tok vi t-banen til Blindern isteden for Vindern:eek:

    Vis vedlegget 140730

    Petter er en kraftkarl når det gjelder alt av utstyr

    Vis vedlegget 140731

    Ett oversikt bilde på anlegget som vi også sett tidl i tråden

    Vis vedlegget 140732

    Det er vanskligt og skjønne hur svære disse kassene er ut fra bilder, idag når jeg kaste søppel kom jag og tenke på mb2i sammenlignet med søppelkassen, alltså størelsen:rolleyes:
    samt att det er en nydelig finnish på dem.

    Vis vedlegget 140733

    Vi spillte faktiskt mest cd denne gangen, Grumpy hade en exlusive Gold disc med blandet drops. Selv hade jag min eminente demo plata med meg. Men den fikk vi ikke hørt på, ettersom Wadian ikke er leskunnig!!! kveldens nedtur bhuu...

    Vis vedlegget 140734

    Det blev også snurret noen plater på den nydelige Avid spiller

    Vis vedlegget 140735

    Og hur låter nå dette! Det er ikke så lenge siden vi var hjemme hos Petter og hørte Adyton oppsettet og det huskes fortsatt
    les mer om det på Oslo VinylKlubb - www.oslovinylklubb.net
    Det enormt store lydbildet er der fortsatt samt att sweetspot brer ut seg i hele lyttesofan som Ht var plassert nå. lydsignaturen er nog ikke så veldigt anerledes fra
    Adyton, hade nog trodd at PMC skulle va litt neutrale som monitorer de er.
    Den største forskjellen er vel att mb2i klarer seg selv på egen hånd uten noen bas kasser, samt att dynamikken er kraftigare, hur som helst låter dette veldigt bra

    På Grumpy's Gold disc:eek: fantes Nils L Keith don't g ett spår man hørt til lede
    låter vel stort sett alltid bra uansett anlegg, men fikk en positiv opplevelse over dynamikken og kraften i strengene her, xl power!!!
    Hos Petter har jag hørt klassisk musikk som er en nytelse! blir veldigt troverdigt i det store rommet, syns ikke mb2i gjorde det noe dårligere enn Adyton vad jag husker!

    Som en kommentar hade jag gjort meg en forestilling om att de skulle va enda mer punch og trykk nedover i dem, (missførstå ikke det er trykk!!!) det er også tidl i eier
    fasen/inspill-tid samt att du har ett projekt på gang på loftet som er veldigt spennede.

    Takk for oss vi kommer gjerne tilbake
    Tusen takk for flott repotasje cash !! Begynner Grumpy og kjenne pusten av deg som fotograf i nakken. . .?;) Fint og få deres/din oppfatning av tingenes tilstand hjemme hos meg nå ! Som jeg nevnte for dere , er det ulik oppfatning om innspilningtid på disse høytalerne, men jeg tror det tar litt mer tid enn 15 timer som pmc mener selv. Men det vil jo de kommene ukene vise. . .
    Dere er hjertlig velkomne igjen ! Neste gang tar vi kanskje med hele OVK ?!

    Mvh Petter.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.619
    Antall liker
    15.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, jeg mistenker svensken for å ha fått redigeringshjelp av døtrene sine, for så gode bilder har han aldri tatt før :rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Igrunn like greit at Wadiaen ikke leste svenskens cd. Svensk halvpunk hadde neppe klart å gjøre inntrykk allikevel!

    Inntrykkene som sitter igjen er allikevel mange. PMCene låter langt unna sitt monitorisk utseende. Alt henger veldig godt isammen med god luft i spilleuttrykket. Toppen er behagelig avdempet og blir aldri stresset, selv på full messingutblåsing. Nedover sitter jeg med en innbilt følelse av at Rougene skulle ha hatt enda mer power for å spille ut frekvensen helt i bånn. Pcm oppgir få timers innspilling, men jeg tror nok det er et uforløst potensiale.

    Vi besiktiget loftetasjen Emotikon - det kommende hjemmet til PMCene. Det kommer definitivt til å bli meget bra!

    Takk for gjestfriheten Petter. PMCene smakte som solmodne norske jordbær med rikelig fløte.
    Du kan trygt be resten av OVK på loftsdans når tiden er inne for det. Det er et hint ;-)

    Mvh
    Jan P.
    Det kommer jeg til og gjøre ! Tror nok også at innspilningstiden ikke akkurat er over selv om pmc mener den er gjort i løpet av 15 timer. Bassen tar jeg en endelig vurdering av når jeg får instalert meg på loftet. Har en følelse av at nettopp dette frekvensområdet kommer til og bli forsterket der oppe. . .:cool: Tusen takk for besøket ! Setter stor pris på din og cash sin vurderinger !! Dere er hjertlig velkomne tilbake,og da tar vi med resten av OVK. . .

    Mvh Petter.
     

    mr1derful

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    38
    Fantastisk flott anlegg, Nlykke! Meget stilfult oppsett. Hvordan fungerer den armen? Er du fornøyd med den?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Fantastisk flott anlegg, Nlykke! Meget stilfult oppsett. Hvordan fungerer den armen? Er du fornøyd med den?
    Hei.
    Ja den armen er jeg fornøyd med ( Dynavector 507 mk2 ). Har hatt den i overkant av 2 år nå, og oppgraderingsyken har vært totalt fraværende . . .:)
    Den har jo en god del innstillingsmuligheter, så hvis man tar seg god tid, kan man tune den inn slik man vil ha den . Har også testet SME 309 på denne, med også meget godt resultat. Dynavectoren oppfattet jeg allikavel som mer rafinert og forfinet på de fleste områdene, men så koster jo DV en del mer også da . . . Litt trist at man ikke kan ha to armer på Aviden .

    Mvh Petter.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.619
    Antall liker
    15.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ikke så bråskjekk nå!!! husk du var ubevæpnet og jeg har fler bilder
    I know sweedisch, men jeg tok den risikoen allikevel :cool:.

    Det kommer jeg til og gjøre ! Tror nok også at innspilningstiden ikke akkurat er over selv om pmc mener den er gjort i løpet av 15 timer. Bassen tar jeg en endelig vurdering av når jeg får instalert meg på loftet. Har en følelse av at nettopp dette frekvensområdet kommer til og bli forsterket der oppe. . .:cool: Tusen takk for besøket !
    Mvh Petter.
    Ja, det er slettes ikke utenkelig at PMCene blir møne-løftere av dimensjoner i loftsetasjen.

    Jeg bet også merke i at PMCene synes å være meget plasseringsvennlige i betydningen at det var stor bredde og høyde i fokuspunktet (sweetspot). -Meget bra!
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Jag hade ett par MB2 ilag med basmodulerna på gång för några år sadan. Det var Golden Age som hade ett par
    studiomodeller som stått som demo. Detta var före min tinnitus. Tack gode gud att affären inte blev av. Det hade
    ju blivit overkill deluxe.:eek: Det lönar sig att då och då gå in på deras hemsida om man är sugen på PMC. Nu ligger
    ett par IB2i till buds med 50% rabatt.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Jag hade ett par MB2 ilag med basmodulerna på gång för några år sadan. Det var Golden Age som hade ett par
    studiomodeller som stått som demo. Detta var före min tinnitus. Tack gode gud att affären inte blev av. Det hade
    ju blivit overkill deluxe.:eek: Det lönar sig att då och då gå in på deras hemsida om man är sugen på PMC. Nu ligger
    ett par IB2i till buds med 50% rabatt.
    Jeg synes det hørtes helt herlig ut jeg !!;) Men, man må jo ha et rom som passer da . . . Du sier mb2, jeg har ikke fått med meg hva denne "i" oppgraderingen innebar, kan du fortelle meg dette ?

    Mvh Petter.
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Det är den suffix den senaste versionerna av alla deras modeller har. Jag kommer inte ihåg exakt,
    men bland annat tweetern blev ny till i. Samt en hel del till. Finishen fick sig ett rejält lyft om jag
    kommer ihåg diverse hyllningar i hifimagasin. Det gick inte att uppgradera äldre
    modeller.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Når flytter du opp på lytterommet?
    Hallo igjen ! Takk for igår, det var en fin seanse ! Du har som jeg sa gjort et skikkelig byks med anlegget ditt !! Du har all grunn til og være fornøyd !

    Ang. lytter rommet mitt har jeg så smått begynt med rydding og forberedelser av hva og når jeg skal gjøre ting. Det som står først på lista, er at jeg drar hele anlegget opp på loftet og gjør en litt lengere test av hvordan rommet fungerer pr. idag. Det må uansett isoleres der oppe , men jeg håper med dette og få et visst inntrykk av " basis" utgangspunktet. . .:rolleyes: Dette får jeg vel ikke gjort før ferien, men da håper jeg og få gjennomført dette .

    Mvh Petter.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Da har jeg fått oppleve en vinylelskers værste mareritt. I det jeg skal sette stiften på plata, legger jeg merke til at noe er borte - og dette noe er intet mindre enn selve stiften . . .! :mad: Ingen har tørket støv i nærheten av spilleren, ingen andre i familien betjener spilleren, og jeg har saumfart området rundt spilleren på jakt etter stiften, som faktisk ser ut til og ha løsnet fra "godset", uten resultat. Skjønner ingen ting av hvordan dette har skjedd, men at katastrofen er et faktum , er bare å erkjenne !:mad:

    Petter.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.619
    Antall liker
    15.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vi føler med deg Petter. Det er et grusomt øyeblikk hvor trøst er vanskelig å gi.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Takk Grumpy. Hadde jeg bare visst hvordan dette skjedde ville det hjulpet litt, . . Har snakket med Planetsnapa ( Håvar ), og han har som alltid gitt meg gode råd, og skal ta seg av kommunikasjonen med Dynavector . . . Så da er det bare og vente og se. :confused:

    Mvh Petter.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått oppleve en vinylelskers værste mareritt. I det jeg skal sette stiften på plata, legger jeg merke til at noe er borte - og dette noe er intet mindre enn selve stiften . . .! :mad: Ingen har tørket støv i nærheten av spilleren, ingen andre i familien betjener spilleren, og jeg har saumfart området rundt spilleren på jakt etter stiften, som faktisk ser ut til og ha løsnet fra "godset", uten resultat. Skjønner ingen ting av hvordan dette har skjedd, men at katastrofen er et faktum , er bare å erkjenne !:mad:

    Petter.
    Auau, føler med deg!

    Herpet stiften på min egen pu for en stund siden. Både lommeboken min og jeg gråt en stund........

    mvh
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Da har jeg fått oppleve en vinylelskers værste mareritt. I det jeg skal sette stiften på plata, legger jeg merke til at noe er borte - og dette noe er intet mindre enn selve stiften . . .! :mad: Ingen har tørket støv i nærheten av spilleren, ingen andre i familien betjener spilleren, og jeg har saumfart området rundt spilleren på jakt etter stiften, som faktisk ser ut til og ha løsnet fra "godset", uten resultat. Skjønner ingen ting av hvordan dette har skjedd, men at katastrofen er et faktum , er bare å erkjenne !:mad:

    Petter.
    Auau, føler med deg!

    Herpet stiften på min egen pu for en stund siden. Både lommeboken min og jeg gråt en stund........

    mvh
    Ja, jeg er redd dette vil svi på lommeboka !

    Mvh Petter.
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg fått oppleve en vinylelskers værste mareritt. I det jeg skal sette stiften på plata, legger jeg merke til at noe er borte - og dette noe er intet mindre enn selve stiften . . .! :mad: Ingen har tørket støv i nærheten av spilleren, ingen andre i familien betjener spilleren, og jeg har saumfart området rundt spilleren på jakt etter stiften, som faktisk ser ut til og ha løsnet fra "godset", uten resultat. Skjønner ingen ting av hvordan dette har skjedd, men at katastrofen er et faktum , er bare å erkjenne !:mad:

    Petter.
    kondolerer..

    har hatt akkurat samme opplevelsen, kom hjem fra en lite koselig dag på jobben , satte på spillern og rusla bort i sofa`n - kom ingen musikk hmm måtte bort og se pickupen drieiv og subba bortpå papiret i senter helt glatt under - junior hadde vært og klatra i racket.. uansett ikke en pickup i din prisklasse

    ettpar dager etterpå klarte samma krabaten og stikke finger`n tversigjennom strathearn båndmellomtonen ( var umulig å oppdrive..), måtte bygge nye høyttalere .

    mvh
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.812
    Antall liker
    26.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Nej,nej,nej!!! Himla trist Petter
    Dette må ju være en teknisk svikt på elementet.

    mvh
    Roger
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Da har jeg fått oppleve en vinylelskers værste mareritt. I det jeg skal sette stiften på plata, legger jeg merke til at noe er borte - og dette noe er intet mindre enn selve stiften . . .! :mad: Ingen har tørket støv i nærheten av spilleren, ingen andre i familien betjener spilleren, og jeg har saumfart området rundt spilleren på jakt etter stiften, som faktisk ser ut til og ha løsnet fra "godset", uten resultat. Skjønner ingen ting av hvordan dette har skjedd, men at katastrofen er et faktum , er bare å erkjenne !:mad:

    Petter.
    kondolerer..

    har hatt akkurat samme opplevelsen, kom hjem fra en lite koselig dag på jobben , satte på spillern og rusla bort i sofa`n - kom ingen musikk hmm måtte bort og se pickupen drieiv og subba bortpå papiret i senter helt glatt under - junior hadde vært og klatra i racket.. uansett ikke en pickup i din prisklasse

    ettpar dager etterpå klarte samma krabaten og stikke finger`n tversigjennom strathearn båndmellomtonen ( var umulig å oppdrive..), måtte bygge nye høyttalere .

    mvh
    Den historien er jo verre enn min ! Det er nesten en trøst og høre hvor uflaks jeg kunne ha hatt , hvis barna mine var mindre . . .:p Ble det bra høytalere da ?

    Mvh Petter.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Nej,nej,nej!!! Himla trist Petter
    Dette må ju være en teknisk svikt på elementet.

    mvh
    Roger
    Ja det er jo en mulig forklaring, men for og finne ut det, må jeg nok få litt hjelp av Håvar. Har hatt noen pickuper, men det er naturligvis den mest kostbare dette skulle skje med . . .:(

    Mvh Petter.
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg fått oppleve en vinylelskers værste mareritt. I det jeg skal sette stiften på plata, legger jeg merke til at noe er borte - og dette noe er intet mindre enn selve stiften . . .! :mad: Ingen har tørket støv i nærheten av spilleren, ingen andre i familien betjener spilleren, og jeg har saumfart området rundt spilleren på jakt etter stiften, som faktisk ser ut til og ha løsnet fra "godset", uten resultat. Skjønner ingen ting av hvordan dette har skjedd, men at katastrofen er et faktum , er bare å erkjenne !:mad:

    Petter.
    kondolerer..

    har hatt akkurat samme opplevelsen, kom hjem fra en lite koselig dag på jobben , satte på spillern og rusla bort i sofa`n - kom ingen musikk hmm måtte bort og se pickupen drieiv og subba bortpå papiret i senter helt glatt under - junior hadde vært og klatra i racket.. uansett ikke en pickup i din prisklasse

    ettpar dager etterpå klarte samma krabaten og stikke finger`n tversigjennom strathearn båndmellomtonen ( var umulig å oppdrive..), måtte bygge nye høyttalere .

    mvh
    Den historien er jo verre enn min ! Det er nesten en trøst og høre hvor uflaks jeg kunne ha hatt , hvis barna mine var mindre . . .:p Ble det bra høytalere da ?

    Mvh Petter.
    mener jeg gikk inn i en quad periode med enkle/dobble 57 også 63


    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn