Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.318
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det der var jo en fin start. Den Philips boksen mener jeg at jeg også har, og det er en god innspilling! Kos deg.

Jeg begynner og få behov for flere hyller her nå. Det står små bunker her og der i et begynnende kaos. Det neste som må oppgraderes på lydloftet er lagringsplass . . .:rolleyes: God helg til deg også Crosswind!
    Står nästan en hyllmeter med klassiskt här från förr, så detta var mer att betrakta som ett trevligt påfyll. :D Tror det var 24 skivor i den bunken till 400,-.

Är välbara att få gratistips från Fosse när det kommer till lagringstips av vinyl om dagen. Räknar med att det jobbas på heltid med just den saken där i gården. :cool:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Det der var jo en fin start. Den Philips boksen mener jeg at jeg også har, og det er en god innspilling! Kos deg.

Jeg begynner og få behov for flere hyller her nå. Det står små bunker her og der i et begynnende kaos. Det neste som må oppgraderes på lydloftet er lagringsplass . . .:rolleyes: God helg til deg også Crosswind!
    Står nästan en hyllmeter med klassiskt här från förr, så detta var mer att betrakta som ett trevligt påfyll. :D Tror det var 24 skivor i den bunken till 400,-.

Är välbara att få gratistips från Fosse när det kommer till lagringstips av vinyl om dagen. Räknar med att det jobbas på heltid med just den saken där i gården. :cool:
    Hehe, Fosse bringer lagring opp på et høyere nivå! På dette punktet er jeg en enkel sjel som nøyer meg med et nytt hylle sett fra Ikea. Lagrings potensialet oppe på lydloftet er stort, det er bare snakk om rydding og organisering som jeg bare er god til når humøret er der . . .:p

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.352
    Torget vurderinger
    26
    Oiiii!

Her var det mange flotte utgivelser.

Når det kommer til lagring og plass er det vel få rom som har de mulighetene nlykke har. Vanvittig stort gulvareal.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Legenburgerne er plassert. De er stivere enn det jeg er vant med, men når de først er på plass så sitter de!

IMG_1675.jpg

Audience og Legenburg, to forskjellige konstruksjons prinsipper men her jobber de sammen med et overbevisende resultat.

IMG_1676.jpg

Nå er anlegget fyrt opp, og først ut er en gjennomspilling av denne som jeg fikk av Grumpy i går. Spilte den i går og det gav så mersmak at jeg må ha den en gang til.
    Bartok må høres på gode innspillinger og gode anlegg ellers blir han bare en plage. Men når disse forutsetningene stemmer er dette en fantastisk komponist!

IMG_1677.jpg

Ha en avslappende og musikalsk lørdag!

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Oiiii!

Her var det mange flotte utgivelser.

Når det kommer til lagring og plass er det vel få rom som har de mulighetene nlykke har. Vanvittig stort gulvareal.
    Ikke noe å si på utgivelsene nei. Dette kan Grumpy!

Angående lagringsplass har jeg vurdert og begynne og bruke kneveggene. Hvis jeg går for det har jeg nok plass. Ca 16 meter på langveggene og 8 meter i 2 høyder på kortveggene. Da er vi plutselig oppe i en mengde som er vanskelig og forholde seg til med hensyn til og få spilt alt . . .

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.352
    Torget vurderinger
    26
    Typisk sånn bestevestkant-Vinderen-aktivitet. Tipper hun er opptatt av selvrealisering også, i form av maling eller skriving 8)

Må hilse og si at om hun blir sprekere nå så må det være rom for oppgradering, på herresiden.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Ja hun er dypt inne i selvrealiseringen. Spesielt på skrivefronten.:cool: Noe jeg nyter godt av . . . Når hun blir litt for eplekjekk på det fysiske ber jeg henne sette seg på ryggen min mens jeg tar push-ups. Deretter skal hun ta push-ups fra tærne og ikke fra kneet. Her henger hun etter og liker det godt - veldig godt.:cool:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Alternativ 1:

IMG_1676.jpg

Alternativ 2:

IMG_1680.jpg

Vinneren er alt.2 med klar margin. Fy så gode disse er!!

En annen vinner jeg tilfeldigvis kom over var denne kaffen her.

IMG_1681.jpg

Nydelig sterk god kaffe hvor man ikke er i tvil hva en drikker . . .

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.318
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Har du testat Mullard i samma position som CIFTE i Rogue-blocken nlykke? Liker väldigt gott hur CIFTE gör ting mustigare utan att det går på upplösningen lös.

Känner jag är på rätt väg här, men vad med Mullard i stället för CIFTE?

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Har du testat Mullard i samma position som CIFTE i Rogue-blocken nlykke? Liker väldigt gott hur CIFTE gör ting mustigare utan att det går på upplösningen lös.

Ja jeg har testet Telefunken, RCA, Brimar, Siemens og Mullard der du har Cifte rørene nå. Mine favoritter er Brimar og Mullard. Mullard er etter min mening generelt bedre enn Cifte. De har en bedre definisjon og 3D og samtidig denne gode kroppslige klangen. Men de koster også mer. Gode NOS Mullard er vanvittig bra! Hvis du er ute etter mer saft og kropp er dette absolutt veien og gå, men vær oppmerksom på at på étt punkt kan det bikke over og bli litt vel varmt og lukket. Kunsten er og finne den balansen du er fornøyd med. Å blande Mullard og Telefunken kan være en god ide.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.318
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13

Ja jeg har testet Telefunken, RCA, Brimar, Siemens og Mullard der du har Cifte rørene nå. Mine favoritter er Brimar og Mullard. Mullard er etter min mening generelt bedre enn Cifte. De har en bedre definisjon og 3D og samtidig denne gode kroppslige klangen. Men de koster også mer. Gode NOS Mullard er vanvittig bra! Hvis du er ute etter mer saft og kropp er dette absolutt veien og gå, men vær oppmerksom på at på étt punkt kan det bikke over og bli litt vel varmt og lukket. Kunsten er og finne den balansen du er fornøyd med. Å blande Mullard og Telefunken kan være en god ide.
    Audiomix säljer både CIFTE och Mullard NOS till 880,- och 950,- respektive. Prisskillnaden där är så liten att det inte är utslagsgivande på något sätt. Får nog problem å testa Mullard i egen förstärkare, men sätter pris på att du gjort jobben för mig.. :cool:

Har flera TFK ECC83 i boden som eventuellt kan balansera upp Mullard i Rogue, så det borde vara tryggt.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812

Audiomix säljer både CIFTE och Mullard NOS till 880,- och 950,- respektive. Prisskillnaden där är så liten att det inte är utslagsgivande på något sätt. Får nog problem å testa Mullard i egen förstärkare, men sätter pris på att du gjort jobben för mig.. :cool:

Har flera TFK ECC83 i boden som eventuellt kan balansera upp Mullard i Rogue, så det borde vara tryggt.
    Her er det bare å gi full gass Crooswind!:cool: Hvis du også kommer over Brimar må du huske på at disse kan være vel så bra som Mullard og samtidig helt i samme gate.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Jeg er egentlig ingen korelsker, men denne plata var både vellinnspilt og svært godt tolket! Dagens overraskelse. Typisk noe du kan finne på Fretex eller et loppemarked. Hvis du gjør det er det bare å kjøpe!

IMG_1682.jpg

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.433
    Jeg har et demoeksemplar av den nye korkmatten fra Stasis Corporation som du kan få teste, nlykke.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Jeg har et demoeksemplar av den nye korkmatten fra Stasis Corporation som du kan få teste, nlykke.
    Gjerne! Jeg er inne i en jævla fin flyt her på vinylfronten nå, og disse mattene jeg tester nå har absolutt noe for seg selv om det er mer snakk om smak og behag enn en ren forbedring i disse tilfellene. Uansett for tidlig og trekke noen absolutt konklusjon, men disse mattene har innvirkning på lyden.

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.820
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Her på Blindern synes vi litt synd på oss selv i dag. For og få opp humøret har vi bestemt oss for litt trøst. . . Skål!
    Det var dumt, men ser ut til at dere har funnet en god trøst.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ja, ja - ikke noe Barolo her i gården som trøstevin en mandag... For en totning går det i papp. Mangler bare at Sluket legger ut et bilde av at han trøster seg med en Penfolds i titusenkroners-klassen nå:D
    1520880515871228997100.jpg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Baroloen var en presang fra en eller annen fest som jeg hadde glemt. Veldig bra og være glemsom på dette området. Nydelig var den men nå er den borte og det blir en stund til neste gang det blir kjøpt inn i den prisklassen. Her er et bilde av de siste dråper . . .:(

IMG_1691.jpg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Nok en gang spilles denne plata. Jeg merker hvordan den vokser i kvalitet jo mer jeg hører på den. Det er vel noe tidlig og annonsere årets utgivelse, men for min del skal det en hel del til for og matche denne! Løp og kjøp!!

IMG_1593.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.722
    Torget vurderinger
    23
    Gidder ikke.... løpe altså :D Sitter på ræva og taster inn ordren :cool:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.318
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Härligt nlykke! Ett favoritrum. Kommer inom med rören snart. Färdig evaluerat som du såg. :cool:

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Platekompaniet har den, men den er mye billigere på cd enn på vinyl...

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.117
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Platekompaniet har den, men den er mye billigere på cd enn på vinyl...
    Og enda billigere som 24/96 på HDtracks (125 kroner).
    Billigst som ordinær FLAC eller Masters på Tidal... :rolleyes:
    Eneste digitale avspillings mulighet her er cd. Det blir det vel en forandring på det over tid, men enn så lenge må jeg ta til takke med cd . . .
    Fortsett nå med aktiv digital avspilling! vi er vel snart de siste som legger igen noen kroner til artisten i ett fysiskt digitalt album:eek: Flere album jeg kjøpt på slutten typ Chick Corea, Steve Gadd mfl har cover som er forseggjort med leseverdigt innehold som gjør det til en større eieglede:)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Gamle matter skal testes mot nye.

Vis vedlegget 484863

Vis vedlegget 484864

De nye er begge av skinn.
    Denne testen har tatt en litt annen vending enn jeg hadde trodd i starten. Så langt er det bare Acoustic Signature som har blitt analysert, og her hadde jeg fått med en original skinnmatte som fulgte spilleren. I direkte sammenligning med de nye mattene klarte denne seg bra. Den vesentlige forskjellen på disse er at de nye framhever overtonestrukturen noe tydeligere og det blir litt mer nakent i presentasjonen. Hvor vidt mann liker det eller ikke er noe avhenge av innspillingen etter min mening. På klassiske innspillinger som vel og merke er gode, ble jeg svak for de ny mattene.
    Men, så kommer vi til det punktet hvor jeg føler meg dum. Siden jeg fikk spilleren har jeg ikke testet uten matte, og det skulle jeg gjort. Uten matte kommer det nemlig mer klang informasjon, samtidig med en tydeligere definert mellombass og det er noe jeg liker! Her lyder det generelt mer naturlig, mer homogent med mer kropp. Jeg skal ikke begi meg inn på noen teknisk forklaring på dette, men disse integrerte messing sylindrene i tallerkenen kommer nå i direkte kontakt med vinylen og kanskje det er her noe av svaret ligger?

IMG_1697.jpg

Nå skal jeg spille en stund til uten matte for så og gå tilbake til matte igjen bare for og dobbeltsjekke meg selv. Så er det Aviden sin tur. Det blir spennende og høre om jeg får en overraskelse der og . . .

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.812
    Billigst som ordinær FLAC eller Masters på Tidal... :rolleyes:
    Eneste digitale avspillings mulighet her er cd. Det blir det vel en forandring på det over tid, men enn så lenge må jeg ta til takke med cd . . .
    Fortsett nå med aktiv digital avspilling! vi er vel snart de siste som legger igen noen kroner til artisten i ett fysiskt digitalt album:eek: Flere album jeg kjøpt på slutten typ Chick Corea, Steve Gadd mfl har cover som er forseggjort med leseverdigt innehold som gjør det til en større eieglede:)
    Der har du et meget godt poeng Cash! Dessuten hevder sacd seg svært godt når mann får tak i det.:cool:

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Det var egentlig samme erfaringen som jeg har, Petter. Kjøpte også en platematte, men det var bedre uten. Dette fikk jeg også melding om fra importør. Desverre var det etterkant. Årsaken vet jeg ikke, men er det en godt konstruert platespiller så har de tenkt på akkurat dette.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn