Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.543
    Antall liker
    6.818
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Valget blir enkelt. Finner ikke Stern på plate i Oslo så Scofield vinner
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.471
    Antall liker
    26.709
    Torget vurderinger
    24
    Stern hadde jeg ikke noe forhold til før jeg hørte ham live på kanalplassen i Arendal. En sjanger som nok ligger, eller i hvert fall lå, i utkanten av mitt interessefelt. Men, den konserten svingte det av. Jeg husker det som en særdeles god konsertopplevelse.

    Hørtes Scofield få meter unna, kanskje året etter. Skjønte ikke bæret. Kan hende hadde jeg forstått mer i dag, hva vet jeg. Men den konserten fremstod for meg som en som sjekket om pianoet var operativt før konserten. Og innrømmer at det kanskje sier mer om mitt forståelse enn om musikeren.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Stern hadde jeg ikke noe forhold til før jeg hørte ham live på kanalplassen i Arendal. En sjanger som nok ligger, eller i hvert fall lå, i utkanten av mitt interessefelt. Men, den konserten svingte det av. Jeg husker det som en særdeles god konsertopplevelse.

    Hørtes Scofield få meter unna, kanskje året etter. Skjønte ikke bæret. Kan hende hadde jeg forstått mer i dag, hva vet jeg. Men den konserten fremstod for meg som en som sjekket om pianoet var operativt før konserten. Og innrømmer at det kanskje sier mer om mitt forståelse enn om musikeren.
    For meg er musikk som og bevege meg i forskjellige landskaper. Noen liker du ikke, andre elsker du, og noen forholder du deg likegyldig til. Å føle seg forpliktet til og like noe som du ikke føler noe for, ser jeg på som tullete. Scofield liker jeg veldig mye av, men jeg har overhodet ikke noe problemer med og skjønne at andre mener han framstår som en raring.:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.543
    Antall liker
    6.818
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har hørt litt Scofield idag på Spotify. Blir nok et par plater så fort jeg finner dem.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Var på besøk hos Jon i går. Fikk med meg en perle, og som gammel Pastorius fan var jo dette midt i blinken!


    IMG_1591.jpg



    Dette er virkelig en godbit for dem med musikkinteresse i denne retningen.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.543
    Antall liker
    6.818
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Var på besøk hos Jon i går. Fikk med meg en perle, og som gammel Pastorius fan var jo dette midt i blinken!

    Dette er virkelig en godbit for dem med musikkinteresse i denne retningen.
    Takk for en hyggelig lunsj. Så bra at Jaco kom til et hjem der den får mer spilletid en her. Stikker bare innom dersom jeg savner den.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Var på besøk hos Jon i går. Fikk med meg en perle, og som gammel Pastorius fan var jo dette midt i blinken!

    Dette er virkelig en godbit for dem med musikkinteresse i denne retningen.
    Takk for en hyggelig lunsj. Så bra at Jaco kom til et hjem der den får mer spilletid en her. Stikker bare innom dersom jeg savner den.
    Ja takk det samme. En veldig hyggelig lunsj! Her er boksen allerede lyttet gjennom, og jeg kan si deg med det samme at denne kommer til og bli mye spilt fram over.:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.300
    Antall liker
    28.970
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hørte litt fra den oppe hos grumpen, dette liker vi:) Dippern hade den vel inne såg jeg?
    Fantes ett ex på amaz.uk igår til 25£ samme press, den var borte når jeg skulle legge den i kurven:p
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Dippern har den tror jeg også, men du kan også prøve Bare Jazz.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.543
    Antall liker
    6.818
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Den fikk jo jeg også hørt litt fra. Bør nok inn i samlingen. God bedring nlykke.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kald fiskeøse?
    En burk surströmming skall førtæres i kraftigt bakrus tilstand:D
    Og fylla som fører til bakrus blir påspandert? Isåfall kan det jo være at Cash ser på det som et vinn-tap-vinn-scenario. Han er jo svensk, så OVK bør ikke stole på at den foreslåtte sanksjonen oppleves som straff. :rolleyes:
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.300
    Antall liker
    28.970
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Her må definitivt partipisken i bruk!!
    Hvilke sanksjoner innebærer det? :-\
    Spør Sluket. Han pleier og komme med passende sanksjoner . . .;) Jeg hadde i tankene et par ekstremt bak glatte ski på det lengste skirennet Cash går denne sesongen.?:cool:
    Har faktiskt vurdert gå uten feste smøring så det ville bare være en hjelp til min tvilsomhet:) derimot smøre glidet med Lapp Gubbens tvärstopp hade vært ille:p
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Ja vel, vi får sikkert funnet på noe faenskap på neste møte på BJ, så ikke føl deg for trygg .. . :rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Etter en særs hyggelig fest med venner på Kolbotn og en herlig spasertur hjem i natt,


    IMG_1596.jpg



    skal det ikke skje én annen ting i dag enn å tilbringe tiden her.


    IMG_1563.jpg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Jeg kan rapportere om en særdeles fin dag i Stockholm, og dagens vinner er:


    IMG_1636.jpg



    Rett og slett en overbevisende presentasjon selv om det ikke var et eneste rør involvert i kjeden . . . :confused::D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.972
    Antall liker
    108.247
    Torget vurderinger
    23
    Det vet jeg - dette er livsstilsprodukter først og fremst - og er det noen jeg IKKE gidder å bry meg med så kan du være sikker på at det er dette beite her. Har en smellfeit høne (eller hele Eggcentralen egentlig) å plukke med Holger & Co.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Vis vedlegget 481326

    Skulle gjerne vært med på tur !
    Men da blir du med til neste år.:) Er jo naturligvis ikke samme utstyrsmengde som München men veldig bra og utrolig sosial og fin messe.

    IMG_1634.jpg


    Her er en godbit jeg håper og få hørt i dag. Kunne vært ennå flere platespillere etter min smak, men de som er satt opp virker det som er skikkelig gjort. Ha en fortsatt fin søndags morgen. Tuddelu . . .
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Vis vedlegget 481326

    Skulle gjerne vært med på tur !
    Men da blir du med til neste år.:) Er jo naturligvis ikke samme utstyrsmengde som München men veldig bra og utrolig sosial og fin messe.

    Vis vedlegget 481330

    Her er en godbit jeg håper og få hørt i dag. Kunne vært ennå flere platespillere etter min smak, men de som er satt opp virker det som er skikkelig gjort. Ha en fortsatt fin søndags morgen. Tuddelu . . .

    Denne spilleren i dette anlegget spilte meget godt. Stort luftig og naturlig klingene lyd, veldig bra. Designen på Vivid høyttalerne blir jeg ikke helt fortrolig med, men når det spiller så godt hjelper det jo.


    IMG_1643.jpg



    Overrasket over Devialet. Jeg har aldri likt hva dette merket har gjort i demoer jeg har hørt tidligere. Denne gangen spilte det mer enn godkjent! Verden går framover. ;)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    IMG_1637.jpg



    Til tross for en helt annen gjengivelse enn hva jeg er vant med må jeg si at jeg hadde sansen for dette oppsettet. Fin balansert detaljrikdom, god klang og relativt dynamisk i forhold til membran størrelsen. Her var det nydelig håndverk og finish!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Vil nevne at det var et annet rom med Avantgarde Acoustic. Selv om ikke det heller var helt innertier ble jeg sittende en god stund og kose meg. Her var morrofaktoren høy.


    IMG_1621.jpg



    I dette anlegget var det Stromtank S 5000 som stod for leveringen av strøm. Dette er ren batteri drift med en kapasitet på 750 VA og sine ikke umerkelige 115 kg. Kult!


    IMG_1623.jpg



    Det var heller ikke feil at de hadde satt opp Rui Borgers platesnurrer. Det der var en deilig rugg!!


    IMG_1622.jpg



    Anlegget spilte dynamisk, veldig åpent med stor sound stage, men ikke fullt så homogent som en skulle forvente i denne prisklassen. Morro var det lell.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Har hørt denne deilige spilleren her nå ved to anledninger, hos OHS og nå sist på denne messa.


    IMG_1644.jpg



    Dette var to vidt forskjellige anlegg, men jeg har fram til nå fått et bunnsolid inntrykk av dette kompakte flaket. Pick-upen ved denne anledningen var Audio-Technicas
    ART-1000. Dette spilte bra!!!
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 481509


    Til tross for en helt annen gjengivelse enn hva jeg er vant med må jeg si at jeg hadde sansen for dette oppsettet. Fin balansert detaljrikdom, god klang og relativt dynamisk i forhold til membran størrelsen. Her var det nydelig håndverk og finish!
    Hva slags høyttalere og elektronikk er det vi ser her, nlykke? For øvrig takk for gode strålende rapportering fra messa. Moro å lese for oss som ikke var der :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    Høyttalere og elektronikk er fra Voxativ audio. Har bare hørt det én gang før i München, og da traff de ikke på samme måte som denne gangen. De små høyttalerene var det 35K for. De store 70K, og den lekre integrerte forsterkeren gikk for 200K.:D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.665
    Antall liker
    11.676
    En nydelig spiller dette også, men ukjent for meg lydmessig. Men legg merke til disse utsøkte detaljene på finishen.:cool:


    IMG_1620.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn