nlykke
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 08.02.2008
- Antall liker
- 11.812
Gå og vask munnen din!SACD ja... ikke dette vinyldrasset
Gå og vask munnen din!SACD ja... ikke dette vinyldrasset
God helg nlykkeStemningsbilde etter en intensiv arbeidsuke. Åhh, deilig med fredag, og god helg folkens.
Vis vedlegget 543834
Du tänker fri och helg när du ser bildet nlykke. Jag tänker jobb..Stemningsbilde etter en intensiv arbeidsuke. Åhh, deilig med fredag, og god helg folkens.
Vis vedlegget 543834
Du har ingen ting og uroe deg for. Denne er god, meget god.Håper den infrir, för jag har beställt mig én..
Yes sir!Klassisk?
Det har du helt rett i woodrand og det er derfor jeg fortsatt vil beholde den. Jeg har vel hatt 6 andre forforsterkere til test her og ingen av dem har fristet som erstatning! Bakdelen med denne måten og gjøre det på er jo at du må ha full tillit til produsenten i og med at du ikke kan teste denne oppgraderingen før kjøp. Men som alltid her i livet får du ikke i pose og sekk . . . Dessuten er min tillit til dette produktet så høyt det lar seg gjøre.Det har strømmet (ikke streamet!!) mye godlyd via denne på ti år, vil jeg tro Heier på produsenter som vil oppgradere i stedet for å pushe på for at man må bytte.
Kunne ikke beherske meg som vanlig og gikk for Paramount Special Edition MkIII-SI oppgraderingen.Det er ting som tyder på at følgende oppgradering av First Sound lar seg gjennomføre. Oppgraderingen har navnet Presence Deluxe 4.0 MkIII-SI w/ Special Edition Upgrade og er tre trinn opp på stigen i forhold til min utgave som er ca 10 år gammel.
I følge Emmanuel Go(konstruktøren) vil dette være en meget god investering i forhold til pris og vil i praksis kreve en full ombygning av forforsterkeren. Mye har visst skjedd siden jeg kjøpte mitt eksemplar og etter en del innhenting av info fra nettet er disse tingene som har kommet etter MKIII av stor betydning for forbedring av presentasjonen.
Hvis det lar seg gjøre tenker jeg og sende avgårde min MKII før jeg drar på ferie, så blir ventetiden også mindre da jeg uansett er meste parten av ferien på hytta.
Vis vedlegget 546772
Her finner du den tekniske beskrivelsen på de forskjellige nivåene.
http://www.firstsoundaudio.com
Jeg ble heller ikke spesielt overrasket over min egen beslutning . . .Sjeldent har jeg blitt mindre overrasket Blir spennende å følge med på oppgraderingen fra sidelinjen
Er gutten sin detJeg ble heller ikke spesielt overrasket over min egen beslutning . . .Sjeldent har jeg blitt mindre overrasket Blir spennende å følge med på oppgraderingen fra sidelinjen
Hver enkelt oppgradering er ganske dyr alene. Hvis du gjør flere av oppgraderingene samtidig faller enkelt prisen kraftig, ganske logisk(og smart). Jeg er vel ikke spesielt selvgranskende når jeg sier at jeg lett lar meg rive med når jeg først har bestemt meg og er i gang. Heldigvis har jeg en kone som er litt på samme måte så da ender mann opp "med en pølse i slakter tida" mentalitet . . .Er gutten sin detJeg ble heller ikke spesielt overrasket over min egen beslutning . . .Sjeldent har jeg blitt mindre overrasket Blir spennende å følge med på oppgraderingen fra sidelinjen
Skal det oppgraders, så skal det oppgraderes så det merkes
Jeg frykter allerede for egne senskader ved å legge lyttemusklene til årets oppgraderinger til kjente og kjære samler og sanger vi gjerne hiver hos nlykke ut på høsten. Nevnte musikalske perler for svin avspilles jo ikke akkurat vondt hos deg FØR oppgraderingene.
Jeg tviler ikke et millisekund på at dette blir en kostbar affære, men jeg må jo smile av konstruktørens reklame for oppgraderingene.Hver enkelt oppgradering er ganske dyr alene. Hvis du gjør flere av oppgraderingene samtidig faller enkelt prisen kraftig, ganske logisk(og smart). Jeg er vel ikke spesielt selvgranskende når jeg sier at jeg lett lar meg rive med når jeg først har bestemt meg og er i gang. Heldigvis har jeg en kone som er litt på samme måte så da ender mann opp "med en pølse i slakter tida" mentalitet . . .Er gutten sin detJeg ble heller ikke spesielt overrasket over min egen beslutning . . .Sjeldent har jeg blitt mindre overrasket Blir spennende å følge med på oppgraderingen fra sidelinjen
Skal det oppgraders, så skal det oppgraderes så det merkes
Jeg frykter allerede for egne senskader ved å legge lyttemusklene til årets oppgraderinger til kjente og kjære samler og sanger vi gjerne hiver hos nlykke ut på høsten. Nevnte musikalske perler for svin avspilles jo ikke akkurat vondt hos deg FØR oppgraderingene.
Konstruktøren Emmanuel Go er ganske klar på at dette er en kraftig oppgradering. Han mente at hvis jeg hadde hørt min nåværende i en A/B test mot denne nye oppgraderte versjonen ville jeg høre at den låt syntetisk, lite transparent, mye mindre definert i basen og mindre dynamisk. Så her er det forhåpentlig mye og glede seg til.
Du er naturligvis hjertelig velkommen til en inspeksjon når alt er på plass igjen.
Man har det fælt på hyttaGT og en helt fantastisk kveld, det blir ikke bedre enn dette.
Vis vedlegget 548399
Sommerens varmeste og vakreste dag fram til nå.
Billett innhandlet
Da er vi to ...og blir sikkert minst tre med Petter’n.
Dette skal jeg også på!
Tilværelsens utholdelige letthet. Håper du også koser deg glugg ihjel. Hvis du vil spanderer jeg gjerne Mike stern konsert på deg! Du vil ikke angre!Man har det fælt på hyttaGT og en helt fantastisk kveld, det blir ikke bedre enn dette.
Vis vedlegget 548399
Sommerens varmeste og vakreste dag fram til nå.
Her nede serveres GT med agurk (finskåret med ostehøvel) i glasset, snobbete blandevann i rikelig med is.
Det bare å lene seg tilbake nlykke, og "ramle" i sjøen 2-3x i løpet avdagen.
Ha en fortsatt strålende ferie
Billett innhandlet
Da er vi to ...og blir sikkert minst tre med Petter’n.
Ja selvsagt, er Paven katolikk?
Ditto...
Når jeg ser dette forstår jeg hvorfor det kommer så ekstremt god lyd ut av din FSP MKIII SI SE selv før den ble sendt til oppgraderingsbenken. Mindre kan man selvsagt forstå at denne godbiten av en forforsterker ikke er mere utbredt i furet værbitt, da den i mine ører banker det meste av de mer omskrevne og mer «etablerte» hi-end merkene og er helt oppe blant de beste av de beste hvis en forsterkeren kan måles i ren musikalitet! Jeg betviler ikke at konstruktører av denne har funnet måter å forbedre den, men å kalle utgangspunktet syntetisk???! gjør at jeg da mener at 99,7% av andre pre-amper da må låte bare plastikk og myggstikk!Jeg fikk gode nyheter fra New York. First Sound oppgraderingen er ferdig og det gjenstår bare kvalitets sjekk og en liten "break in" så vil den bli sendt tilbake i midten av kommende uke. Dette gleder jeg meg til!
Jeg kommer til og legge ut noen bilder av det nye inventaret når den kommer, men i mellomtiden kan dere jo få et inntrykk om hvordan den så ut før jeg sendte den over kulpen.
Vis vedlegget 548498
Hovedboksen hvor kretskortet ligger på undersiden av kondensatorbanken. Dette er fullstendig ombygget.
Vis vedlegget 548499
Høyre volumkontroll(attunator). Her vil alle motstandene være byttet.
Vis vedlegget 548500
Kondensatoren som er koblet opp til røret i signalveien. Denne er nå byttet.
Vis vedlegget 548501
Den ene av de 2 strømforsyningene for hver kanal. Denne er helt ombygget og forbedret. Dette har fungert feilfritt i 10 år, og det forstår jeg når jeg ser på byggekvaliteten.