nlykke
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 08.02.2008
- Antall liker
- 11.706
Herlig gjeng!!!
Det er bare å jobbe med VTA. Så vil også diskanten også sitte som en "kule" uten å være overfokusert. Denne Allnic Rose har jeg selv erfart ifra Pivot til tangesial armer.I kveld har jeg tilbrakt tiden med denne hos min fetter. Vis vedlegget 878203 Du verden som jeg gleder meg til og følge utviklingen av denne.Den er i dag litt diskantfokusert for min smak men når denne får spilt seg inn tror jeg flere med meg får seg en overraskelse når de besøker Finn. Jeg tror aldri jeg har hørt noe mer dynamisk, rytmisk presist, potent og engasjerende enn denne røde klossen her. 5 timer fløy avgårde på en mandag. Kan ikke bli bedre enn det!
Vet du om klangsignaturen er vesentlig endret fra de eldre modellene? Jeg testet en her for halvannet år siden. Trehus på den jeg testet.I kveld har jeg tilbrakt tiden med denne hos min fetter. Vis vedlegget 878203 Du verden som jeg gleder meg til og følge utviklingen av denne.Den er i dag litt diskantfokusert for min smak men når denne får spilt seg inn tror jeg flere med meg får seg en overraskelse når de besøker Finn. Jeg tror aldri jeg har hørt noe mer dynamisk, rytmisk presist, potent og engasjerende enn denne røde klossen her. 5 timer fløy avgårde på en mandag. Kan ikke bli bedre enn det!
Kan svare deg kort på det Fosse. JA! Det har gjort mye med gummiopphenget mm. som har gitt Allnic pickupene en helt annen klangsignatur. Med de samme gode sporingsegenskaper!Vet du om klangsignaturen er vesentlig endret fra de eldre modellene? Jeg testet en her for halvannet år siden. Trehus på den jeg testet.
Jeg har null erfaring med Allnic sine pick-uper så jeg vet ikke noe om endringene i forhold til tidligere modeller. Jeg mener du fortalte meg at den du hadde på besøk var for lystklingene. Det kan hende du ville være av samme oppfatning nå, jeg synes pr dags dato den er det, men så lenge den har så få spilletimer sier jeg ikke noe om hvordan den kommer til og spille, det har jeg erfaring nok til og holde kjeft om . . .Vet du om klangsignaturen er vesentlig endret fra de eldre modellene? Jeg testet en her for halvannet år siden. Trehus på den jeg testet.
Ny pickup
Det er alt for tidlig og komme med noe meningsfylt synsing men dét jeg allerede kan si er at den er annerledes og at jeg liker det.Wow, en Sikora Standard Max. Er spent på hva du synes om denne mot de to gode drivverkene du allerede har fra før.....
Ja, merket det når vi fraktet kassa opp trappen. Vi var enige om at dét var den høyeste pulsen vi hadde hatt så langt i romjula . . .Litt av et beist
Jeg hade 170 i puls igår, men det kom ikke fra bæring av barske drivverk Spennende spiller aldri hørt/sett dette tidligere.Ja, merket det når vi fraktet kassa opp trappen. Vi var enige om at dét var den høyeste pulsen vi hadde hatt så langt i romjula . . .
Ja jeg har lagt merke til at vi ser på en del like produkter . . . Hvis spilleren blir stående må du jo ta deg en tur.Den har jag siklet over en lång stund nlykke!
Väldigt spänd på att läsa om dina intryck efterhand.
Jeg har fulgt dette merke en stund og benyttet nå anledningen til og få testet den i eget oppsett når jeg fikk tilbud om det. Det lover godt og jeg har på følelsen at det blir et godt audiofil år . . .Jeg hade 170 i puls igår, men det kom ikke fra bæring av barske drivverk Spennende spiller aldri hørt/sett dette tidligere.
Da vil det nye året ivf starte godt Grattis
Så langt bare på test, men første inntrykket er iallfall ikke skuffende.Gratulerer med bøs spiller Nlykke! Kult.
Dette er jo et tilbakelagt stadiet for deg, men du vet jeg har jo bestandig vært fascinert av "Kuzma" lignende konstruksjoner.Gratulerer med spiller i tungvektsklassen.
Beholder jeg Sikoraen skal nok en av de to andre spillerne ut. Hvis jeg skulle hatt en tredje spiller ville jeg gått for et nytt driftssystem, f.eks direktedreven.Gratulerer med ny spiller @nlykke Ikke altfor ofte jeg ser Sikora spillere her til lands. Blir det tre drivverk på racket hvis du beholder Sikoraen?
Tenkte akkurat det samme Grattis med forbeholdSpilleren er alt for tung til å bære ned igjen, den blir nok stående.
Mener jeg leste her i tråden om att du skulle ligge lavt på og drasse inn hifi dingser en stund? men det er vel flere sider siden....Jeg har fulgt dette merke en stund og benyttet nå anledningen til og få testet den i eget oppsett når jeg fikk tilbud om det. Det lover godt og jeg har på følelsen at det blir et godt audiofil år . . .
Du må ikke tro på alt jeg sier . . . Spesielt ikke når det kommer til utstyr rundt vinylavspilling.Mener jeg leste her i tråden om att du skulle ligge lavt på og drasse inn hifi dingser en stund? men det er vel flere sider siden....
Jeg tror du hadde likt dynamikken i dette drivverket, eller rettere sagt i denne kombinasjonen. Det er nemlig ikke bare nytt drivverk men også ny arm fra samme leverandør; KV 12. En uni-pivot arm som så langt virker meget enkel og omgjengelig og vellydende.Ja det var en staselig snurre! Grattis!
ja, vi får ta oss noen nye OVK styremøter på nyåret så jeg får hørt på herlighetenJeg tror du hadde likt dynamikken i dette drivverket, eller rettere sagt i denne kombinasjonen. Det er nemlig ikke bare nytt drivverk men også ny arm fra samme leverandør; KV 12. En uni-pivot arm som så langt virker meget enkel og omgjengelig og vellydende.