Ja, du säger något där.Ja jeg har lagt merke til at vi ser på en del like produkter . . . Hvis spilleren blir stående må du jo ta deg en tur.
Takker. Vi snakkes på nyåret.Grattis !
AS 43 kg. Sikaro 83 kg.Vad er match vekten på disse tungvektene?
Veldig interessant dette. Det er verdt å legge til at Acoustic Signature riggen er endel eldre enn Sikora. Jeg har feks testet TA-5000 mot TA-5000 NEO hjemme, og kan si at 5000 NEO er veldig veldig mye bedre enn 5000 (jeg likte også den vanlig 5000 veldig godt, men ble bortimot helt satt ut av 5000 NEO).Så kommer rosinen i pølsa. Tittelforsvarer Acoustic Signatur m/Ortofon i TA-5000 arm til venstre. Utfordrer Sikora med KV12 arm og Dynavector til høyre.
Vis vedlegget 880715
Begge spiller er av "masse/vekt" type med strikk. Sikora riggen er noe dyrere men med den eldste pic-upen og den riggen som er minst finjustert. Her er det etter min mening vekt og type arm som kanskje er de viktigste faktorene? Sikoraen er akkurat dobbelt så tung.
Acoustic Signature er gjennomarbeidet, og 5000 armen med Ortofon er kost og degget med i lang tid.
Nå skal jeg kjøre a/b testing i mesteparten av helgen og finne ut hva Sikoraen tilbringer lytteloftet som jeg eventuelt ikke kan leve uten . . .
Godt og høre dette bekreftet av en bruker. Jeg har også hørt at forskjellen mellom den vanlige 5000 og 5000 neo var noe helt spesielt, men dette var av en mindre pålitelig kilde . . .Veldig interessant dette. Det er verdt å legge til at Acoustic Signature riggen er endel eldre enn Sikora. Jeg har feks testet TA-5000 mot TA-5000 NEO hjemme, og kan si at 5000 NEO er veldig veldig mye bedre enn 5000 (jeg likte også den vanlig 5000 veldig godt, men ble bortimot helt satt ut av 5000 NEO).
Hyggelig å høre. Jeg endte med TA-9000 NEO, men kunne godt ha klart meg meg TA-5000 NEO tror jeg, den er utrolig bra. Jeg foretrakk forøvrig vanlig 5000 fremfor SME V som jeg også har i "stallen".Godt og høre dette bekreftet av en bruker. Jeg har også hørt at forskjellen mellom den vanlige 5000 og 5000 neo var noe helt spesielt, men dette var av en mindre pålitelig kilde . . .
Jeg forbeholder meg retten til og være litt selektiv ift hvem som formidler dette etter noe uheldig erfaring.
Du og jeg må møtes snart. Jeg har en sterk følelse vi har en hel del og snakke om!!Hyggelig å høre. Jeg endte med TA-9000 NEO, men kunne godt ha klart meg meg TA-5000 NEO tror jeg, den er utrolig bra. Jeg foretrakk forøvrig vanlig 5000 fremfor SME V som jeg også har i "stallen".
Helt klart! Vi må få til det i løpet av januarDu og jeg må møtes snart. Jeg har en sterk følelse vi har en hel del og snakke om!!
Husk å si godt nytt år til kona innimellom all testingen. Mens jeg husker det over testingen av en akevitt, godt nytt år til degNå skal jeg kjøre a/b testing i mesteparten av helgen og finne ut hva Sikoraen tilbringer lytteloftet som jeg eventuelt ikke kan leve uten . . .
Godt nytt år til deg også. Kona hilser tilbake og sier at resten av kvelden skal være viet henne. Nå får testinga være over for i dag . . .Husk å si godt nytt år til kona innimellom all testingen. Mens, jeg husker det over testingen av en akevitt, godt nytt år til deg
Godt nytt år motoren!Godt nyttår mister
mvh
Det kommer sikkert ikke som noen stor overraskelse, men i dag bestente jeg meg for at denne spilleren blir stående.Vis vedlegget 881181
Som dere ser er det Dynavector xv1t som er koblet opp i Sikora kv12 armen. Dette er ikke tilfeldig. Denne har stått i Phantom b 44 armen som også er uni-pivot. Der har den stått i mange år og jeg vet akkurat hvordan den presterer der. Så for og ta en ting av gangen har jeg da begynt med og undersøke om denne forflyttingen hadde noe for seg.
Det hadde den. Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg har fått en ny pick-up. På Phantom armen var den i noen sammenhenger litt bedre enn AS med Ortofon, i andre litt dårligere.
Nå er det som om den har fått åpenheten og detaljeringsnivået til Ortofon samtidig som bassen og kroppsligheten som den hadde fra før av er forfinet og enda mer utviklet.
Nå er det plutselig en pick-up som mer enn nok forsvarer prisleie den ligger i.
Så konklusjonen så langt når det gjelder xv1t omplassert på Sikora rigg med sølvkabling fra produsenten, er en klokkeklar innertier!
Jeg har stort sett spilt samme låt to ganger gjennom hele helgen, Først på Sikora, så på AS eller omvendt. Unntaksvis har jeg foretrukket AS med Ortofon. Slik var det langt fra før.
Nå er vel neste trinn og bytte pick-upene D og O. Ortofonen skal nå på Sikora riggen og D på AS, så får vi høre hvordan det låter.
Det er vel ikke noe vits i og nevne at jeg koser meg . . .
Hipp hipp nlykkeDet kommer sikkert ikke som noen stor overraskelse, men i dag bestente jeg meg for at denne spilleren blir stående.
Den tilfører så mange forbedringer av kvaliteter jeg setter høyt, så tanken på at denne skulle ut igjen har blitt mer og mer uaktuell.
Nå skal jeg kanskje også i nær framtid få opp armbord nr 2 og sette en av de andre armene på Sikoraen. Denne reisen videre blir morsom!
BBB (Big Black Beauty)!Se for deg en helsort DV-507, eller en matchende Reed-arm
Tenkte akkurat det samme Grattismed forbehold
Eller BBC (Big, Black.....ehh...Counterweight)BBB (Big Black Beauty)!
Siden du tydeligvis synes den er like vakker som jeg synes den er, legger jeg ut noen flere bilder av den.Gratulerer med noe jeg tror er et særdeles godt valg. Sikora’n ser bare vakker ut i sin sorte prakt, og det gleder meg å høre at den leverer lydskulpturer som er like flotte som den ser ut. Nyt hvert sekund!
Takker. Nå ble jeg nysgjerrig, hvor har du hørt den?Gratulerer med en helt rå platespiller,
som jeg har fått hørt på ved noen anledninger