De 470uF kondisene er meget interessante ut.hei toppers at du liker choker!
du har skjønt det!
ellers er 1mVAC støy minst 0,5 for mye...det må vi løse!
the devil is in the details
vedr katodekondensatoren på driverrøret....der har jeg gjort en stor oppdagelse
kjøp disse i 470µF/63vdc...sparker beina unna alt av lytter uansett kvalitet elelr oppbygning...en lytt er en lytt, og bør unngås i signalveien
Arcotronics - AudioCap Limited
der får du dessuten og 220µF/100v til 300B´ene om du har plass!
da kan du selge BG, om det er det som sitter der og kjøpe deg en kasse rødvin
you won´t regret it!!!!!!
mvh
Leif
Har Oscon liggende.Søren og.....
vedr katodekondensatoren på driverrøret....der har jeg gjort en stor oppdagelse
kjøp disse i 470µF/63vdc...sparker beina unna alt av lytter uansett kvalitet elelr oppbygning...en lytt er en lytt, og bør unngås i signalveien
Arcotronics - AudioCap Limited
der får du dessuten og 220µF/100v til 300B´ene om du har plass!
da kan du selge BG, om det er det som sitter der og kjøpe deg en kasse rødvin
you won´t regret it!!!!!!
mvh
Leif
edit:
Og med "søren og" så mener jeg all den tiden jeg har brukt på og prøve å finne ok lytter til katodene.
[( Os-con leder så langt) synes jeg ]
ok, tilbake til tema ....
Takk for hyggelige ord og ikke minst for linken.Her er kondisen Leif snakker om:https://www.google.no/url?sa=t&rct=...8IKwBQ&usg=AFQjCNHk2q5wGiuBb5w5AkAt8fPZY1UlJA
Ok pris og,ca500+frakt og moms.
Artig å lese om dine oppgraderinger Haglund,ser ganske så heftig og flott ut.
Mvh.
Låt ikke dårlig med eksisterende SS i utgangspunktet.Ser du har fått gjennomført planen ja, spennende lesning! Passer ikke inn i noe rack lenger de blokkene der nei. Men at du hadde lyden av knust glass før har jeg litt vanskelig for å forstå.
Mange 470uf 63 Til overs på sundet ???blir ikke kalt delelageret i Drøbak for ingenting....
mvh
Leif
Hei Rune.Kjekk tråd dette
Mye spennende du driver med Erik.Mye som er fristende å prøve selv etter hvert.
Kunne også godt tenkt meg å prøve de 470uF filmkondisene.Kan eventuellt vere med på et gruppekjøp viss det er stemning for det...
Har Elna Silmic II på vei som jeg skal sammenligne med de røde Black Gate non-polar i AN L3 forforsterker.
Silmic 2 er gode. Jeg holdt på å beholde de i et par av posisjonene i L3'n. med BP PSU tilkoblet, endte jeg tilbake på NX.Skal tenke på om jeg drar igang et gruppekjøp.Viss noen andre vil så er jeg ivertfall med på det.Skal ha minst 4 stk 470uF.
Regner kanskje med at BG N er de som har minst egenlyd,men litt glattere og softere er noe som kan vere fint å ha å voice med i enkelte oppsett.Det er totalen som er viktigst,eller la oss heller si det er hvordan annlegget totalt sett gjengir min favorittmusikk som teller mest.
Black Gate er også kanskje vel lunefulle.Kommer aldri til å ha rørutsyr stående på døgnet rundt,og det er vel da BG virkelig blomstrer slik jeg forstår det.
Ganske sikker på at magnetiske materialer påvirker lyden i større grad.Spørsmål ; når en har dratt dette så langt , alle avgjørelser er overveid og prøvet ut, hvordan stiller det seg med magnetiske materialer i nærheten av signalveien - ? som jo egentlig nesten er overalt ...
mvh per morten
Skal høre med de i morgen.Er gjerne med på gruppekjøp,2stk 470uf/63v.
Nei , jeg tror vel også dèt, uten å selv ha gjort praktiske forsøk , en norsk forsterkerkonstruktør mente at dette også var tydelig målbart og da er det sannsynligvis hørbart ! Som du selv er inne på "hvis en skulle begynne på nytt" , dette er en meget langt lerret og får bli etter den enkeltes temperament. Spørsmålet dukket bare opp fordi du nå snart har dratt dette til enden !Ganske sikker på at magnetiske materialer påvirker lyden i større grad.Spørsmål ; når en har dratt dette så langt , alle avgjørelser er overveid og prøvet ut, hvordan stiller det seg med magnetiske materialer i nærheten av signalveien - ? som jo egentlig nesten er overalt ...
mvh per morten
Vedr signalveien, du husker når jeg flyttet på utgangstrafoene i L3'n, hvor mye som skjedde med lyden der.
Det optimale løsningen for en som ikke er så lat som meg, måtte vært å bygget forsterkeren på nytt fra benk, uten forestyrende elementer. kunne man flyttet på trafoer og signalkabler osv i forhold til hverandre og når layouten var gjort, putte det i lav magnetiske kabinetter av Syrefast, aluminium eller kobber.
Hva tenker du?
Fikk følgende svar fra Audiocap:Skal høre med de i morgen.Er gjerne med på gruppekjøp,2stk 470uf/63v.
kommer tilbake til tema når jeg får svar fra de.
Flott da skal retningen vendes.venstre var ut hos meg..tviler på at produksjonen har snudd retningen i en annen batch!
Takk for i går ja.hei
takk for igår...
snudde du koblingen på chokene?
mvh
Leif