Hagto
Bransjeaktør
Ingen Harbethlyd i Munchen i år. Kun på utstilling.
Her Compact 7ES3 og M30:
Her Compact 7ES3 og M30:
Vedlegg
-
59.3 KB Visninger: 567
asvaberg skrev:Joda, Harbeth er nær sagt høyest på min ønskeliste. Jo mere vi kan dele av info og erfaring, jo bedre.
Spendor også, forsåvidt - de er jo "søskenbarn" de to merkene der, etter det jeg har forstått.
Var det ikke slik at det var to kamerater som i sin tid sammen lagde høyttalere, så skilte de lag og ut av det kom Harbeth og Spendor?
Gratulerer så mye Ketil!K.H. skrev:I dag dukket det plutselig opp to esker med Harbeth Compact 7ES3. Får vel slutte meg til "Harbeth-klubben" jeg også, da. Har såvidt prøvd dem, satt opp på to kjøkkenstoler i mangel av bestilte Skylan-stativer, men dette tror jeg kommer til å bli bra. Compact 7 er ganske ruvende, så kanskje det var bra jeg ikke fikk kloa i ett sett brukte SHL5 som ble vurdert solgt fra Sverige.
Joda, Gago, IT står her enda og som sagt tror jeg den vil fungere bra på C7. Har ikke hatt tid å teste så mye enda, men førsteinntrykket var litt merkelig. Syntes egentlig det spilte utrolig likt mine tidligere Dynaudio Special 25, så det slo meg at dette byttet egentlig ikke hadde stort for seg. Etterhvert opplevde jeg liksom litt uvant klang, så det er nok noen forskjeller likevel. Nå venter jeg bare på nye stativer, slik at høyttalerene blir skikkelig forankret og i riktig høyde.Gago skrev:grattis, k.h.
har du lavardinen ennå?
hvordan spiller it + 7es3?
I begynnelsen virket de litt store, men nå synes jeg nesten de er krympet allerede. Selv madamen, som fyrte seg litt opp da hun kom fra jobben og så dem for første gang, har nå fått tilbake sitt vanlige tilfredse ansiktsuttrykk.Jøgga skrev:Gratulerer så mye Ketil!K.H. skrev:I dag dukket det plutselig opp to esker med Harbeth Compact 7ES3. Får vel slutte meg til "Harbeth-klubben" jeg også, da. Har såvidt prøvd dem, satt opp på to kjøkkenstoler i mangel av bestilte Skylan-stativer, men dette tror jeg kommer til å bli bra. Compact 7 er ganske ruvende, så kanskje det var bra jeg ikke fikk kloa i ett sett brukte SHL5 som ble vurdert solgt fra Sverige.
Dette var jo ventet, og endelig løsnet det.
Disse kan virke ruvende delvis på grunn av de litt uvante proporsjonene, men det venner du deg fort til når du blir fortrolig med godlyden.
Og ikke glem å bruke tid på plassering (men sånt vet du vel fra før)
Det er ikke alltid store forflytninger som skal til. Jeg tenker på forsøk av typen 5cm ut fra bakvegg, spill en time, 3cm til, lytt igjen, flytt tilbake til start og hør igjen. Tilsvarende med vinkling, små skift og god tid. Kos deg hele veien.K.H. skrev:.....
Jeg står ikke spesielt fritt m.h.t. plassering, men tror nok jeg skal finne noe jeg kan leve med. ....
Skjønner hva du mener, men jeg vet ikke om jeg har idighet til å finteste slik og om jeg stoler nok på egne observasjoner om jeg prøvde. Jeg er nok litt for makelig og skeptisk til slik A-B testing, sånn sett. Jeg har kanskje mer tro på å først finne en plassering som oppleves bra lydmessig og leve med dette ei stund, og så kanskje prøve med noen endringer når en er blitt kjent med lyden over tid.Jøgga skrev:Det er ikke alltid store forflytninger som skal til. Jeg tenker på forsøk av typen 5cm ut fra bakvegg, spill en time, 3cm til, lytt igjen, flytt tilbake til start og hør igjen. Tilsvarende med vinkling, små skift og god tid. Kos deg hele veien.K.H. skrev:.....
Jeg står ikke spesielt fritt m.h.t. plassering, men tror nok jeg skal finne noe jeg kan leve med. ....
Mine Harbeth syns jeg bl.a. er gode til å gjengi rom-karakter, veldig tydelig på akustiske opptak og live-opptak. Hvis du har en god radio på anlegget kan du kanskje høre rommet som radiostemmene sitter i. Sjekk om ikke det åpner seg en dimensjon der.
Men skikkelige stativer må til, ikke konkluder før du har prøvd det.
Hei KetilK.H. skrev:Takk Ivar. Kan du si noe om hva som er forskjellen på din C7 og standardutgaven, var det noe med internkablingen?
Ser du bruker sub. Opplevde du den som lett å få til sammen med C7? Kan ikke si jeg opplevde direkte mangel på bass under den korte lyttingen i formiddag, men så er jeg heller ikke så vant med dypbass, siden jeg alltid har sverget til stativhøyttalere av relativt begrenset størrelse.
Mvh.
Ketil
Harbeth selges av Maxwell både i Stavanger og i Kristiansand, og står fremdeles på listen til Norsk Hifi-Center i Drammen. Ring og spør hva de har inne, for det er lang ventetid på levering fra produsent.Bach_Man skrev:Hvor kjøper dere Harbeth? Er det kommet noen avklaring i importørsituasjonen? Jeg vurderer sterkt et par P3ESR.
Gratulerer en masse K.H.K.H. skrev:I dag dukket det plutselig opp to esker med Harbeth Compact 7ES3. Får vel slutte meg til "Harbeth-klubben" jeg også, da. Har såvidt prøvd dem, satt opp på to kjøkkenstoler i mangel av bestilte Skylan-stativer, men dette tror jeg kommer til å bli bra. Compact 7 er ganske ruvende, så kanskje det var bra jeg ikke fikk kloa i ett sett brukte SHL5 som ble vurdert solgt fra Sverige.
Tror du er inne på noe her. Opplever vel litt av det samme. Min stue er rundt 35 kvm, inkludert åpen løsning mot kjøkken, og jeg synes også det er litt lite tyngde og kropp med Compact 7 ES3 koblet tilE.I.A. skrev:Hei .
Hadde selv Compact 7ES3 , men slet litt med og fylle opp stua på 40 kvadrat med godlyd , det ble litt for blodfattig .
Byttet de inn i Spendor Sp100R , det var en tabbe .
Nå ble stua fyllt opp og lyden var fyldig , men den fantastiske innsikten til musikken og gåsehudfrembringende mellomtone var borte .
Har nå ProAc D38R og er strålende fornøyd .
Men hadde jeg hatt et mindre lytterom er jeg ikke i tvil om at Compact 7ES3 ville vært en het kandidat ,de hadde den "magien" jeg liker .
Petterone skrev:Tenkte jeg skulle bare bevne for de som er interresert i Harbeth
På Harbeth forumet er en Dave som er ganske aktiv,Han selger Harbeth også ut av GB i ganske stor stil
Fikk dette svaret da jeg tok kontakt:
Hi Petter,
No problems with selling out of the EU. I have just sent two pairs of the Harbeth P3ESR to Malawi.
Just now I am getting all Harbeth models within 10 days, even the M40.1, so the C7 shouldn't take too long if you want to order.
.
My website is www.radlettaudio.co.uk and my e-mail is radlettaudio@hotmail.co.uk if you want to contact me again.
Best wishes,
David
hvordan vet du det, miles?Miles skrev:Petterone skrev:Tenkte jeg skulle bare bevne for de som er interresert i Harbeth
På Harbeth forumet er en Dave som er ganske aktiv,Han selger Harbeth også ut av GB i ganske stor stil
Fikk dette svaret da jeg tok kontakt:
Hi Petter,
No problems with selling out of the EU. I have just sent two pairs of the Harbeth P3ESR to Malawi.
Just now I am getting all Harbeth models within 10 days, even the M40.1, so the C7 shouldn't take too long if you want to order.
.
My website is www.radlettaudio.co.uk and my e-mail is radlettaudio@hotmail.co.uk if you want to contact me again.
Best wishes,
David
En useriøs aktør.
Har sendt mail ang. dette til Neat
Det hørtes bra utK.H. skrev:Har nå fått satt mine C7ES3 på nye Skylan stativer, laget spesielt til høyttalerene. Ble stilig, synes jeg. Låter bra gjør det også.
Joda, Lavardin IT er i bruk nå. Har også prøvd Coda CSi Limited og SAT Amplifix på Compact 7. Det eneste jeg savner av høyttalerene er litt tyngde i bassen, ellers synes jeg de er meget gode, spesielt på stemmer som oppleves svært naturlige. En annen ting er at på plater med flere vokaler samtidig, synes jeg det er lettere å skille de enkelte fra hverandre.Hagto skrev:Det hørtes bra utK.H. skrev:Har nå fått satt mine C7ES3 på nye Skylan stativer, laget spesielt til høyttalerene. Ble stilig, synes jeg. Låter bra gjør det også.
Spiller du på Lavardin? Må være fint hvis du kan få det til å spille på det du har nå. Noen ganger er det ikke så mye som skal til for å tippe anlegget i riktig retning. Lykke til!