Griffenfeldt
Hi-Fi freak
Takker gs.
Er det noen triks for å få av frontdekselet?
På mine Tandberg TL1520 bruker jeg en vanlig bestikk kniv for å ta av frontdeksel.Griffenfeldt skrev:Takker gs.
mest sannsynlig hadde jeg uansett valgt å ha de på, men hadde bare lyst til å se hvordan de ser ut uten.Brasse skrev:Om de er vanskelige å få av så skal de vel være på da
Fint oppsett griff. er det ikea-krakker?Griffenfeldt skrev:mest sannsynlig hadde jeg uansett valgt å ha de på, men hadde bare lyst til å se hvordan de ser ut uten.Brasse skrev:Om de er vanskelige å få av så skal de vel være på da
Må jeg spørge, hvad modelnavn dit Ikea møbel har?Griffenfeldt skrev:Det er Ikea krakker. Ekte high end
Må vurdere noe som er litt mer egnet til bruken, men de fungerer greit nok.
Bare å komme det!yasman skrev:Griff, disse må jeg snart få hørt!
Yasman
;Dganilsen skrev:
Trikset er å bruke en tang, og legge et tøystykke imellom i kjeften så du ikke skader rammen eller kabinettet. Tangen bør ikke være spiss, en vanlig kombinasjonstang går bra, eller en liten flattang. Lirk litt om gangen på hver side, og ikke bruk makt. Husk det er en fordel at fronten sitter godt, det er ikke meningen at de skal falle av ved uhell, og disse høyttalerne er laget for å brukes.Griffenfeldt skrev:Takker gs.
Så du har endelig truffet den anglofile spikær'n på hue nå da Thomas?Griffenfeldt skrev:Vel vel vel, endelig etter mye rokkering frem og tilbake, inn og ut, vinkling und so veiter, så føler jeg at ting endelig sitter.
Er nok litt i overkant nøye på at egenskaper som klang og perspektiv skal sitte, men nå føler jeg at skuldrene er senket ( mulig at timen hos Kiropraktoren i dag også har hjulpet litt med det )
Høyttalerene fremstår som ganske nøytrale og tro mot kildematrialet. Jeg har eid endel høyttalere fra UK opp igjennom i og med at jeg ser på meg selv som Anglofil. Dette må være en av de første som ikke er tørre i bassen. De er ikke direkte fruktige heller, men en god mellomting. Noe av det første jeg måtte eksperimentere med var kontakten høyttalerene hadde med Ikea krakkene. Det første jeg gjorde var å bruke myke skumpropper. Det var ingen suksess. Da blandet bassen seg med mellombassen. Det vil jeg ikke ha noe av. Gikk over til små skiferfliser som jeg la i hvert hjørne. Det strammet opp ting vesentlig. Skal jeg ha et "skikkelig" stativ, blir det et uten bunn. Harbeth skal tydeligvis vibrere uanstrengt under.
Diskanten er ikke diskant i Harbeth høyttalerene. De er bare naturlig forlengelse av instrumentene oppover i flankene. Ganske uanstrengt, men likevel distinkt nok til å oppleves som naturlig og tilstedeværende.
Venter på en Naim powerline som min "siste" oppgradering på en liten stund. Jeg er 100% sikker på at Harbeth Shl5 vil avsløre om den er verdt pengene, akkurat som en god høyttaler skal gjøre.
Thomas
jeg har satt de litt lengre fra hverandre. Nå er det ca 235 cm fra midt på basselementet mellom. Jeg har "tellekanter" på vegg til vegg teppet mitt. Vinklet ca 0,5 cm i slengen til det satt. Vanskelig å si om du hadde sett forskjell fra bildet? Dro de også 5 cm lengre ut fra veggen. Nå er de ca 1 meter ut målt fra fronten og bakover.Interessant det du sier ang plassering.
Hvordan har du endret plassering, vinkling etc i forhold til bildet i innlegg 884?
Og hvilken størrelse har rommet ditt?
bruker pc med en Hegel hd2 usb konverter. Bruker hovedsaklig Spotify og Jriver. Har ikke gått helt over til nas/streamer riktig enda.Til slutt....hva er det du forer nDac med?
Manualen anbefaler en avstand på ca 250cm, så vi er nærme idealetGriffenfeldt skrev:jeg har satt de litt lengre fra hverandre. Nå er det ca 235 cm fra midt på basselementet mellom. Jeg har "tellekanter" på vegg til vegg teppet mitt. Vinklet ca 0,5 cm i slengen til det satt. Vanskelig å si om du hadde sett forskjell fra bildet? Dro de også 5 cm lengre ut fra veggen. Nå er de ca 1 meter ut målt fra fronten og bakover.
Fin stemning det der, Griffenfeldt. SHL5 er absolutt finest med grillen på, og jeg hører heller ikke forskjell.Griffenfeldt skrev:
Et stemningsbilde