Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hagto

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Griffenfeldt skrev:
    Leste i nyhetsbrevet at Harbeth skal presentere en ny høyttaler på årets Munchen messe. Enda en grunn til å glede seg til turen nedover!
    Blir spennende!, du skal ned?

09.03.2012
    Munich launch promised:

TO MARK its 35th anniversary year, Harbeth will unveil an exciting new model at the forthcoming Munich High-End show (3-6 May).
    “Details are still under wraps”, says PR man Trevor Butler, “but Alan’s been working night and day on the project for several months, so expect a class-beater!”

The High End Society Munich show has become a highlight in the worldwide audio calendar. It is now a vital place for leading manufacturers to display their brands to international audio buyers.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg skal ned. Flybilett er ordnet. Vi er en liten gjeng fra Grenland lydlaug som reiser nedover. Vi skal overnatte på Rilano fra Torsdag til Mandag.
    Jeg håper Alan er der personlig for å vise frem kreasjonen.

Hagto

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Griffenfeldt skrev:
    Jeg skal ned. Flybilett er ordnet. Vi er en liten gjeng fra Grenland lydlaug som reiser nedover. Vi skal overnatte på Rilano fra Torsdag til Mandag.
    Jeg håper Alan er der personlig for å vise frem kreasjonen.

Heldig du :)
    Blir spennende å høre inntrykk når dere kommer hjem igjen.
    Husk fotoapparat.

Brian7500

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    4
    Er der nogen der kan svare mig på hvordan Quad og Harbeth matcher hinanden lydmæssigt?

Jeg overvejer den nye QSP model fra Quads Elite serie som effekt til enten et sæt C7 eller SHL5.

Ville det fungere godt tror I?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Mitt inntrykk er at Harbeth matcher det meste. Alt avhenger selvsagt av personlig smak, men Alan Shaw er veldig tydelig på akkurat det med matching.
    På Harbeth forumet er det vel like mange kombinasjoner av anlegg som det er brukere.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.899
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er viktig å velge riktig produsent og leverandør av forsterker, der er jeg helt på linje med Alan Shaw.
    Altså velge en produsent som jeg liker, stoler på, som kan levere deler og service i årevis framover, og som jeg rett og slett har lyst til å støtte. Det er stor forskjell på produsenter, og noen fortjener min støtte mer enn andre.

Jeg skal prøve en Naim SuperUniti med mine SHL5, og er nysgjerrig på om jeg opplever forskjell i lydkarakter mellom denne og gamle Sugden A21AP effekttrinnet. SuperUniti kunne vært i hus allerede, men jeg valgte å bruke påsken til familie og utendørsliv.

Carter

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Apropos; interessant om Shaws syn på forsterkere:

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?1569-Integrated-Amp-for-SHL5-( and-amp-comparisons)/page3

"Interesting read... Alan Shaw Harbeth Owner and designer of the SHL5s re-asserts that Amps make no difference in over all sound quality. He even offers up any set of his speakers in the veneer of your choice to anyone who can identify an amp in a blind test.

"if, in a controlled experiment with all variables accounted for (incl. differences in frequency reponse and within the power range appropriate to the amps) under instantaneous A-B relay switchover, driving any Harbeth speakers, if you can positively identify an amplifier by sound alone, I will give you, FOC, a pair of brand new Harbeth speakers, up to and including a pair of M40.1 in any veneer you fancy.""

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    Carter skrev:
    Apropos; interessant om Shaws syn på forsterkere:

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?1569-Integrated-Amp-for-SHL5-( and-amp-comparisons)/page3

"Interesting read... Alan Shaw Harbeth Owner and designer of the SHL5s re-asserts that Amps make no difference in over all sound quality. He even offers up any set of his speakers in the veneer of your choice to anyone who can identify an amp in a blind test.

"if, in a controlled experiment with all variables accounted for (incl. differences in frequency reponse and within the power range appropriate to the amps) under instantaneous A-B relay switchover, driving any Harbeth speakers, if you can positively identify an amplifier by sound alone, I will give you, FOC, a pair of brand new Harbeth speakers, up to and including a pair of M40.1 in any veneer you fancy.""
    Kjempeenkelt å få seg et par nye superhøyttalere til 80.000,- her........ eller???
    Tror mange hadde fått seg en real overraskelse dersom man hadde fått arrangert en slik blindtest ;)

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.555
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er med her, hentet mine harbeth m30 i går, sammen med McCormack dna 0.5 ble det musikk ;D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Festus skrev:
    Jeg er med her, hentet mine harbeth m30 i går, sammen med McCormack dna 0.5 ble det musikk ;D
    Grattis med flotte høyttalere.
    Rykter går at det er en oppgradering av monitor 30 som skal bli vist frem på årets Munchen messe. Da blir det nye navnet 30.1 og slår følge med 40.1

gs

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Grattis Festus.
    Nyt musikken.
    Kom gjerne med noen lytterapporter.

Mvh
    gs

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Nå sitter jeg i frokostsalen på Rilano og spiser og venter spent på å komme meg på messen for å se den nye Monitor 30.1. Mulig Alan er der personlig?

Thomas

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    jada, fotoapparat er med..sammen med et tomt batteri og uten lader. Generaltabbe av meg.

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Ble litt skuffet,hadde håpet en ny mod var på gang,men en oppdradering av Monitor 30.1 er ok,neste oppgradering er vel da SL 5 H som de fleste trodde sto for tur .

Hagto

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Ble litt skuffet,hadde håpet en ny mod var på gang,men en oppdradering av Monitor 30.1 er ok,neste oppgradering er vel da SL 5 H som de fleste trodde sto for tur .

Ja, har forstått det slik at det er en oppdatert M30 med samme diskant som i M40.1, nytt delefilter, og nytt Radialelement.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.899
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Oppgradere SHL5, den bestselgende klasikeren? ...d' ække mulig :cool:

leik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Antall liker
    57
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Oppgradere SHL5, den bestselgende klasikeren? ...d' ække mulig :cool:
    Det er mulig å endre den, men ikke forbedre ;)

Jeg trodde vel også at super5 sto for tur, men som Alan har sagt et eller annet sted; "it fully satisfies me"
    Må si meg enig.
    Men en ny m30 er spennende nok vel?
    Gleder meg til muligheten for lytting.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    Det var synd at du glemte lader'n, Griffenfeldt. Jeg som hadde gledet meg til bilder!!!
    Men da får du jo mer tid til å nyte messen uten å måtte sitte på kne å fotografere hele tiden ;)

Noen som kan linke til eventuelt andre bildetråder fra messen?

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.899
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det var synd at du glemte lader'n, Griffenfeldt. Jeg som hadde gledet meg til bilder!!!
    Men da får du jo mer tid til å nyte messen uten å måtte sitte på kne å fotografere hele tiden ;)
    Noen som kan linke til eventuelt andre bildetråder fra messen?
    Da får vi mase på Gamle Høvding, eller kanskje dere spanderer et glass på ham for å få ham til å ta bilde av Alan og de nye boksene.
    Resultatet forventer vi å se her:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/nyheter/37-hifisentralen-og-munchen-2012.html

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    jeg fikk sett den nye Harbeth høyttaleren i dag. Alle høyttalerene sto på utstilling sammen med Alan Shaw i dag. Jeg fikk ikke prate med han da han var litt opptatt når jeg var der. Når jeg kom tilbake seinere på ettermiddagen sto det en annen kar der. Munchen messen er DIGER!

Hagto

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    jeg fikk sett den nye Harbeth høyttaleren i dag. Alle høyttalerene sto på utstilling sammen med Alan Shaw i dag. Jeg fikk ikke prate med han da han var litt opptatt når jeg var der. Når jeg kom tilbake seinere på ettermiddagen sto det en annen kar der. Munchen messen er DIGER!
    Takk,
    kanskje du treffer ham i dag?
    Hvis du skal innom igjen kan du se om høyttalerne har biwiring?
    Så de helt like ut som de gamleM30? Hvilken finish var de på messa?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    høyttaleren har ikke biwiring.
    skal innom messen i dag også. Siste dagen dette og jeg hadde håpt å møte Alan i dag.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.899
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det antydes at 30.1 kommer til å koste 3000 Euro på kontinentet, og havner da ganske nær SHL5 i pris. Tro om den legges litt under SHL5, eller litt over?

Hagto

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Det antydes at 30.1 kommer til å koste 3000 Euro på kontinentet, og havner da ganske nær SHL5 i pris. Tro om den legges litt under SHL5, eller litt over?
    Prisen i england sies å bli £2399, og de første parene ventes ut i begynnelsen av juni.

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.555
    Torget vurderinger
    3
    Fortalte Alan noe om ide'n ,tankene bak oppgraderingen av M30, hva ønsket han å oppnå?

roy

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    han fortalte bare at det var på tide siden den forrige m30 var 15 år gammel. Han sa også at det var vanskelig å høre forskjell på de 2 med mindre man satt de opp side om side.

leik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Antall liker
    57
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Det lukter 40-årsjubileumsmodell på SHL5.1 :)

edit: Det tar visst litt tid å oppdatere sidene hos harbeth. litt rart at ikke infoside om 30.1 er klar samtidig.
    (Var bare nyskjerrig på så mye info som mulig...)

Sist redigert:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Alan spurte meg om hva jeg synes om HUG og jeg sa at den var noe vrien å navigere seg rundt på. Han var enig og skulle endre litt på den i nær fremtid. Han fortalte meg også at han brukte ca 1 time der hver kveld..til fruens store fortvilelse.
    Utrolig sympatisk type. Han tok seg god tid til alle og setter stor pris på å høre fra oss som bruker Harbeth. Alan spurte meg hva jeg brukte av forsterker på mine. Når jeg fortalte at jeg brukte Naim sa Alan at det en vanlig kombinasjon og som låt bra.
    Det hadde vært artig om han kunne kommet til Horten. Satser selvsagt på deltagelse fra Harbeth importøren..

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    Alan spurte meg om hva jeg synes om HUG og jeg sa at den var noe vrien å navigere seg rundt på. Han var enig og skulle endre litt på den i nær fremtid. Han fortalte meg også at han brukte ca 1 time der hver kveld..til fruens store fortvilelse.
    Utrolig sympatisk type. Han tok seg god tid til alle og setter stor pris på å høre fra oss som bruker Harbeth. Alan spurte meg hva jeg brukte av forsterker på mine. Når jeg fortalte at jeg brukte Naim sa Alan at det en vanlig kombinasjon og som låt bra.
    Det hadde vært artig om han kunne kommet til Horten. Satser selvsagt på deltagelse fra Harbeth importøren..
    Artig å høre Griffenfeldt.
    Håper at turen ellers også innfridde forventningene :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Turen gikk over alle forventninger. Messen var super, maten var god, transporten gikk strålende, og hotellet var storartet. Vil anbefale alle som ikke har vært der å ta turen.

kapellmester

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Antall liker
    439
    Flott med liv på Harbeth tråden - det gjør meg som importør veldig glad ! Det blir Harbeth på Horten messen ! Alan er positiv til å komme dit - jeg hadde også en hyggelig prat med ham i München. M30.1 er på vei til Norge og ventes om 2mndr - prisen er samme som i England - ca 24000kr/par - litt avhengig av kurs. PS! det er ikke stor forskjell på M30.1 og M30. Hovedsaken er at flere og flere studioer som driver med flerkanals mastering benytter M40.1 foran og M30 bak. Det er en ørliten tonal justering som er gjort på m30.1 for at den enda bedre skal jobbe homogent sammen med M40.1 i slike "surre-rundt" tilfeller.

Mvh,
    Trond Seland
    Maxwell Import
    Maxwell Import - Hjem

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn