Nå kan jeg ikke kommentere så veldig dypt og spesifikt om Maxwell, men markedsføringen har ikke vært god på nett. Noe så enkelt som en prisliste eller en oversiktlig liste over forhandlere har jeg aldri kommet over. Bare en dårlig og uoversiktlig webside. Da hjelper det ikke at prisene er gunstige. Kanskje finnes informasjonen hvis man leter godt. Til sammenligning kan jeg på noen sekunder finne en oppdatert prisliste fra Linn eller Naim. Oppfordring om å ringe for pris er ikke godt nok i et konkurranseutsatt marked. Da kan du selge til kjennerene som uansett skal ha Harbeth, men mister potensielle nykommere. At Danmark og Sverige skulle være enklere markeder kan jeg heller ikke skjønne. Hovedforskjellen er at nordmenn har mer penger.
Det er et riktig innspill, for all del. Det handler om ressurser. Prisene på siden har desverre vært vekke ei stund. ca 1år ut av de 6årene jeg har hatt Harbeth. For en tid tilbake , før denne saken med Harbeth dukket opp, la jeg ut priser igjen :
Maxwell Import - Harbeth - denne linken fant jeg med et enkelt google søk. Det at nettsiden ikke er pen er rett og slett det at jeg har laget den selv og ikke er flink til den slags.
Grunnen til at prisene var vekke var diverse valuta svingninger som gjorde det vanskelig med stabil "riktig" pris. Det var feil å fjerne de.
Ellers angående forhandlere: Ingen forhandlere , på tross av gjentagende henvendelser fra min side, selger Harbeth pr. i dag.....
dette synes jeg er veldig trist , men jeg har prøvd. Noen har bestilt et par, men det har alltid stoppet der. Høyttalerne er og blir sære ser det ut til. I den siste tiden har det fungert helt fint å selge direkte til kunder med samme pris som i UK. Jeg er usikker på om det var lett å få til så mye mer. Jeg stusser i alle fall på valget av en aktør som er enda mindre enn meg og som i tillegg bor i et annet land...Hadde det vært en av de flinke store i Oslo som tok over så skulle jeg ikke sagt et ord. Samtidig tror jeg grunnen til at ingen av dem prøver seg på Harbeth er at de vet inderlig godt at ikke det er rare businessen å hente på et slikt produkt i Norge. Ang. forhandlere: Ingen av butikkene i Oslo vil ha konkurranse på det de importerer selv... Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde funnet et vannhull i Oslo, men det gikk aldri, desverre. (Med unntak av et kort samarbeid med BigDipper da de prøvde seg på hifi butikk)
Ellers takk for støttende ord. Jeg leter alltid etter musikalsk givende produkter så det skal nok dukke opp noe som gjenoppretter "spirit" ganske snart. Jeg skal ikke mase mer om dette. Jeg får heller legge inn fan-erklæringer til lyden av Harbeth , som er veldig flott, når jeg føler for det. Flott tråd og takk for all støtte i all den tid jeg har representert Harbeth i Norge !
Mvh,
Trond
Maxwell Improt