Gratulere Fosse Har kun hørt Harbeth noen få ganger men den siste gangen jeg lyttet til de så ble det spilt på Leben forsterker og det var en svært så fin opplevelse.Jeg har nettopp kjøpt et par Harbeth 40.1. Tar gjerne imot råd angående forsterkere.
Nei de trenger du ikkeJa, jeg leste også dette med romstørrelse. Tror du jeg får problemer med for lite bass og vil komme til å trenge subene mine?
Hei FosseTakker for innspill Jesper-Holberg.
Det er kanskje uklokt av meg, men i valg av utstyr er ikke helt fri fra å vektlegg også den mer ubegrunnede "vil-ha-følelse" og ModWright har jeg ikke noe forhold til. Primært ønsker jeg nok rør, men det er ikke noe krav. Kandidater som har dukket opp i hodet er Joule Electra VZN-160, Rogue Apollo, Audio Research Ref. 210-250, Accuphase A60/A45, Hovland. Jeg aner ikke om dette er gode matcher. Jeg holder nå på å lese meg gjennom 40.1 tråden på Harbeth-forum og håper jeg ikke får problemer med bassen, forstår at høyttaleren for enkelte kan være litt krevende på dette punktet.
Takker for innspill Jesper-Holberg.
Det er kanskje uklokt av meg, men i valg av utstyr er ikke helt fri fra å vektlegg også den mer ubegrunnede "vil-ha-følelse" og ModWright har jeg ikke noe forhold til. Primært ønsker jeg nok rør, men det er ikke noe krav. Kandidater som har dukket opp i hodet er Joule Electra VZN-160, Rogue Apollo, Audio Research Ref. 210-250, Accuphase A60/A45, Hovland. Jeg aner ikke om dette er gode matcher. Jeg holder nå på å lese meg gjennom 40.1 tråden på Harbeth-forum og håper jeg ikke får problemer med bassen, forstår at høyttaleren for enkelte kan være litt krevende på dette punktet.
Mange takk for innspill ivarlo.Gratulerer med kjempegode høyttalere Fosse
Jeg bruker mine sammen med en strømsterk 100W Counterpoint forsterker. Det fungerer veldig bra.
Har også et sett DPA parallell single ended 300B monoblokker. Disse yter vel 16-20W. Var veldig skeptisk til om disse ville funke sammen med M40.1. De virker forbausende bra, magien er der i stort monn, selv om kontrollen i bunn nok kunne vært bedre.
Gled deg!
mvh
ivarlo
Begge er velrenommerte konstruksjoner, jeg har dessverre ikke førstehåndskjennskap til noen av dem.Mange takk for innspill ivarlo.Gratulerer med kjempegode høyttalere Fosse
Jeg bruker mine sammen med en strømsterk 100W Counterpoint forsterker. Det fungerer veldig bra.
Har også et sett DPA parallell single ended 300B monoblokker. Disse yter vel 16-20W. Var veldig skeptisk til om disse ville funke sammen med M40.1. De virker forbausende bra, magien er der i stort monn, selv om kontrollen i bunn nok kunne vært bedre.
Gled deg!
mvh
ivarlo
Har du noen formening om Nagra VPA kan være en god kandidat? Eller Rogue Apollo med KT120 rør?
Jeg er vel egentlig litt på gyngende grunn her, men mine erfaringer med SHL5, som er den største utenom 40.1, gjør at jeg ikke tror du kan forvente spesielt mye tyngde i bunn i ei såpass stor stue, med mindre du velger 40.1. Min stue er rundt 38 kvm og jeg opplevde SHL5 som litt veik i bassen, til tross for at de er ganske store. Andre, med lengre erfaring med SHL5 kan kanskje ha en helt annen oppfatning. Vi får se. Compact 7ES3 og Monitor M30.1, som er modellene under, tror jeg derfor også du kan se bort fra hvis tyngde i bunn er et mål. Lykke til!Har stue på 50-60m2 men får ikke hatt ht lenger en 20-30cm fra bakvegg. Hvilke harbeth tror dere vil passe best her?
mvh anmademus