- Kanskje som Bentley med 175-dekk, som sikker fungerer ...uk, Men 275-dekk i norske Flytende Dynamiske "kjøre-Opplevelser" tror jeg Føles SVÆRT annerledes av noen...- som har prøvd !?Du kommer til å elske m30.1. Fantastiske! høyttalere. Har plassert de oppå noen modifiserte IKEA-stativ (skittentøyskurv tror jeg) fungerer såpass bra at jeg vet ikke om jeg gidder å oppgradere på en stund. Spent på inntrykkene dine om m30.1. Ikke meningen å virke panegyrisk, men de er virkelig gode
ingen som har mening om dette?Hei i Harbeth tråden
Tenkte litt omkring 30.1 og hvordan de spiller rytmisk rock f.eks krautrock som ofte kjører musikken med bass og trommer.
Klart at man skal lenge lete etter et lyd f.eks. som altec 515 i front horn gir for sånn musikk men man må dessverre leve med kompromisser.
Harbeth har helt annerledes spillestil men jeg har alltid hatt en stor svakhet for engelsk lyd.
Men der finnes høyttalere med midtbass energi som kan gi enorm glede med sånn type av musikk, de gamle engelske klarte det godt "i små doser".
Har prøvet C7 i stuen og de var på mange måte den riktige høyttalere for meg men de var litt for snill i midt/øvre-bass område. Har lyttet til 40.1 hos en venn og synes de er veldig fine men nok for store og dyre for meg. Hørte SHL5 for mange år siden i København men det var så dårlig rom at lyden var ikke fin. Var så i København siste sommer og fikk hørt 30.1 og synes de spilte bedre bass en hva jeg husker fra C7. De spilte helt nydelig men det var kun 1 time jeg fikk hørt på de og synes ikke jeg fikk dannet helt total bilde av hvordan de lyder.
Fint hvis noen som har hatt de i lengre tid kan fortelle meg hvordan de er i henhold til energi i midd og øvre bass området og sammen med rytmisk rock som krautrock?
Ønsker en ærlig tanker rundt dette mer en super subjektivt "hype-Harbeth" svar
Jeg ville hatt kjøpt C7 i sin tid hvis de var litt mindre snill i dette område. Hører alle type av musikk men det er viktig for meg at det er litt energi også, så man kan nyde musikk som Kraut.
- Får du anledning til å lytte til M30, så tror jeg du vil bli MEget Overrasket ! ???Liten oppdatering etter mer lytting via M30.1 etter å ha fått dem hjem i hovedanlegget. De er gode, men jeg lurer på om jeg faktisk liker balansen i C7-ES3 bedre (som jeg har på hytta). M30.1 er nok den mest frempå høyttaleren fra Harbeth, og ligner sånn sett mer på andre høyttalermerker. C7, derimot, skiller seg ut med en mindre audiofil musikkformidling. P3ESR som jeg hadde innom mens jeg ventet på M30.1 befinner seg mellom C7 og 30.1 hva gjelder balanse. Nyansene er uansett små.
Hei.
Noen som kan si litt om hvilke lydmessige forbedringer det har blitt på shl5 pluss kontra den forrige shl5?
mvh Andreas
Hei.
Noen som kan si litt om hvilke lydmessige forbedringer det har blitt på shl5 pluss kontra den forrige shl5?
mvh Andreas
Hei.
mvh Andreas
Hei Andreas
De nye SHL5plus har fått det nye 8" Radial mellomtone/bass elementet som er bedre enn det gamle elementet på de aller fleste områder. De har fått nesten helt nydesignet delefilter. Dette har ført til enda jevnere frekvensgang, mer oppløste og åpne, behageligere høyfrekvensavgivelse, liit mer lettdrevne, mer dynamiske, og litt fastere og hurtgere bass.
mvh Torry
Hei.
mvh Andreas
Hei Andreas
De nye SHL5plus har fått det nye 8" Radial mellomtone/bass elementet som er bedre enn det gamle elementet på de aller fleste områder. De har fått nesten helt nydesignet delefilter. Dette har ført til enda jevnere frekvensgang, mer oppløste og åpne, behageligere høyfrekvensavgivelse, liit mer lettdrevne, mer dynamiske, og litt fastere og hurtgere bass.
mvh Torry
Takk for god tilbakemelding. Tror jeg må prøve å få en lytt på dem i løpet av året. Har SHL5 nå og er veldig fornøyd, men om fristelsen blir for stor kan det jo hende det blir oppgradering.
Om ikke det går å oppgradere de jeg har selv med nye basser og delefilter? Vet du om det er mulig og gjøre det Torry?
Hei.
mvh Andreas
Hei Andreas
mvh Torry
Takk for god tilbakemelding. Tror jeg må prøve å få en lytt på dem i løpet av året. Har SHL5 nå og er veldig fornøyd, men om fristelsen blir for stor kan det jo hende det blir oppgradering.
Om ikke det går å oppgradere de jeg har selv med nye basser og delefilter? Vet du om det er mulig og gjøre det Torry?
Nei det er ikke mulig med oppgradering, det gjør de ikke hos Harbeth.
Jeg har ikke selv sammenliknet den gamle og den nye side ved side men hører likevel tydelig at jeg liker den nye bedre enn den gamle. Om det er verd mellomlegget tør jeg ikke uttale meg om.
En kunde lånte med de nye fra demoen min på messen i Horten og sammenliknet med de gamle sine. Han var tydelig på at de nye var såpass bedre enn hans gamle at han kjøpte de nye av meg.
Noen her som har hørt devialet og harbeth? Ser at mine m30.1 er SAM-ready og er fryktelig nysgjerrig på hva det evt kan gjøre. Og om det beholder alt som er så bra i utgangspunktet.
Devaliet SAM er som en en dsp i blinde (døve?) hvor rommet er like ukjent som for høyttalerkonstruktøren når han gjør sine avveininger. Altså en dårlig idé som kun gir en alternativ voicing av høyttalerne dine. Kan jo ha flaks å treffe om du ikke er fornøyd med voicingen fra høyttalerfabrikken. Harbeths designer Alan Shaw tar det faktisk personlig at Devaliet har tillatt seg å levere en justert voicing av hans ht uten å spørre ham først.
Ser derfor på SAM som en ren markedsføringsgimmick som ikke appellerer til meg. Dsp uten å måle rommet må da per definisjon være verdiløst med mindre høyttaleren er feilkonstruert, noe Harbeth ikke er.
Noen her som har hørt devialet og harbeth? Ser at mine m30.1 er SAM-ready og er fryktelig nysgjerrig på hva det evt kan gjøre. Og om det beholder alt som er så bra i utgangspunktet.
Nei, og det varer ikke lenge hellerSHL5 tilsalgs her på sentralen. Ikke ofte dette skjer så benytt muligheten folkens
Hehe..... kjøper allerede meldt sin interesse ser jegNei, og det varer ikke lenge hellerSHL5 tilsalgs her på sentralen. Ikke ofte dette skjer så benytt muligheten folkens
Ikke antyd noe sånt. Det kan være han ikke kommer det så lenge han lever.Hehe..... kjøper allerede meldt sin interesse ser jegNei, og det varer ikke lenge hellerSHL5 tilsalgs her på sentralen. Ikke ofte dette skjer så benytt muligheten folkens
Satt du prisen litt for lavt?
Beklager. Blingsa!Det er Ottone som har solgt, ikke meg.
Aldri i verden!!!
JA, men så blir det fødsel istedet.Ser ut som en begravelse......
Ja, det ser jo ikke så stort ut, med mindre de lurer alle og kreasjonen egentlig er inne i podiet som pappesken står på. Kunne vært kult med en virkelig diger Harbeth med bass nedi under 20 hz.Tidsmessig er det vel tid for ny versjon av Compact 7, jf. tidligere livssyklus for hver versjon? Tipper det som kommer er Compact 7 ES-4.