Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.247
    Sted
    Sørlandet
    Jeg vurderer å gå til anskaffelse av et par 30.1 eller shl5+ for å ha i tillegg til mine Tannoy Kensington GR.
    Forsterker jeg benytter er Line Magnetic LM-512CA pre og LM-503PA effekt som er en SET forsterker basert på 845 rør og yter 24W. Dette er mer en nok for tannoyene som har følsomhet på 93dB og er lette og drive.
    Men ville dette kunne fungere med Harbeth eller blir det rett og slett for puslete? Jeg bor i leilighet så jeg har hverken behov eller mulighet til å spille veldig høyt. Spiller og for det meste jazz og blues.
    Kommentarer mottas med takk.

    Mvh
    Tore Wilhelmsen
    Jeg gjør det enkelt og kopierer fra testen det er linket til over her:

    I ran a number of amplifiers into the Compact 7s, and regardless of what was juicing them, they responded adroitly, and with polished composure. Eighteen watts of pure Class-A tube power? Timbre, tone, detail, and harmonics I love, all beautifully portrayed. 150 watts of Class A/B solid state power? Speed, dynamics, and rock-solid imaging. What about Class D? 120 watts of the stuff sounded gutsy, transparent, and exceptionally uncoloured. This is part of the beauty of Harbeth: Whatever you put in, you get out.

    -BB-
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.446
    Antall liker
    26.368
    Torget vurderinger
    24
    Ville testet selv. Opplever at noen av modellene kan ha godt av litt power. Mulig 18w går på C7 om det er super strømforsyning men jeg ville ikke anbefalt det uten videre, og uten å kjenne rom eller forsterker.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    2.194
    Torget vurderinger
    8
    Et brukt sett 40.1 i riktig farge til riktig pris hadde vært spennende. Som om noen skal selge... :cool:
    Hva anser du som god pris? :)
    Jeg har hatt 40.1, og fikk de ikke til i mitt rom.
    Ikke for å snakke negativt om 40.1, men de mindre modellene er nok mye enklere å integrere.
    Hvordan vil du beskrive lyden av dine Cornwall kontra Harbeth ?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.624
    Antall liker
    3.780
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg klarte det kunstsstykke - eller kukstøkke, som vi sier lokalt - å glemme mine hardt utgravde CD-plater hjemme.

    Måtte derfor stoppe i Oslo og nødproviantere David Sylvian «A Victim of Stars 1982-2012» og Radiohead «In Rainbows» på Platekompaniet før jeg fortsatte togreisen til Drammen.

    (Er irriterende at streaming ikke er tilgjengelig ved demo. Det er jo en verden utenfor rør og CD og jeg ønsker ikke å bli sittende fast i det. Liker å finne ny musikk og hadde mye mer annen musikk ferskt i minnet enn det som ligger lagret på CD.)

    Harbeth har ekstreme kvaliteter. På stemmer, klang og detaljering i mellomtonen overgår Harbeth alt jeg har hørt. Det låter bare riktig. Og en stor detalj er at når Harbeth spilte, hadde jeg ingen rastløshet. Bare ro og oppmerksomhet. Det er ikke å kimse av....

    «The banality of evil» med Sylvian/Nine Horses har jeg aldri hørt så bra - klanglig sett. Sylvian har en ekspressiv «fløyelsstemme», og mulig den ble gjengitt litt slankt. Tror nok det kan redigeres med plassering hjemme.

    Når jeg satte på Radiohead «15 steps» - og resten av albumet - var det med den samme fantastiske oppløsning og klanglige korrekthet. Helt første klasse. Følte kanskje det lugget litt rytmisk. Var som om høyttalerne var noe utenfor komfortsonen. Har hørt rytmisk fremdrift og engasjement, som Radiohead faktisk krever, bedre gjengitt. Er usikker på om det er et generelt trekk, eller om det lå i forsterker.

    (Det var selvfølgelig ikke bare disse to sanger som ble spilt, men til illustrasjon.)

    Har benyttet anledningen i Oslo til å høre mye svært dyrt i løpet av dagen, men SHL5+ blir på en (litt) snål måte normen man måler opp mot.
     
    Sist redigert:

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    481
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Noen som husker hvilke Harbeth høytalere som ble brukt av Hegel under Horten messa i 2016?
    Mot med kef og system audio på den andre standen?

    Husker en demo hvor Harbeth spilte "best" på musikken jeg hører mest på.

    --
    Martin
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    812
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    10
    Jeg klarte det kunstsstykke - eller kukstøkke, som vi sier lokalt - å glemme mine hardt utgravde CD-plater hjemme.

    Måtte derfor stoppe i Oslo og nødproviantere David Sylvian «A Victim of Stars 1982-2012» og Radiohead «In Rainbows» på Platekompaniet før jeg fortsatte togreisen til Drammen.

    (Er irriterende at streaming ikke er tilgjengelig ved demo. Det er jo en verden utenfor rør og CD og jeg ønsker ikke å bli sittende fast i det. Liker å finne ny musikk og hadde mye mer annen musikk ferskt i minnet enn det som ligger lagret på CD.)

    Harbeth har ekstreme kvaliteter. På stemmer, klang og detaljering i mellomtonen overgår Harbeth alt jeg har hørt. Det låter bare riktig. Og en stor detalj er at når Harbeth spilte, hadde jeg ingen rastløshet. Bare ro og oppmerksomhet. Det er ikke å kimse av....

    «The banality of evil» med Sylvian/Nine Horses har jeg aldri hørt så bra - klanglig sett. Sylvian har en ekspressiv «fløyelsstemme», og mulig den ble gjengitt litt slankt. Tror nok det kan redigeres med plassering hjemme.

    Når jeg satte på Radiohead «15 steps» - og resten av albumet - var det med den samme fantastiske oppløsning og klanglige korrekthet. Helt første klasse. Følte kanskje det lugget litt rytmisk. Var som om høyttalerne var noe utenfor komfortsonen. Har hørt rytmisk fremdrift og engasjement, som Radiohead faktisk krever, bedre gjengitt. Er usikker på om det er et genetelt trekk, eller om det lå i forsterker.

    (Det var selvfølgelig ikke bare disse to sanger som ble spilt, men til illustrasjon.)

    Har benyttet anledningen i Oslo til å høre mye svært dyrt i løpet av dagen, men SHL5+ blir på en (litt) snål måte normen man måler opp mot.
    Synes du oppsummerer veldig godt de styrker og svakheter Harbeth har. Man blir egentlig ganske fort vant til den rytmiske presentasjonen, men på den type musikk som feks 15 steps finnes det nok andre høyttalere med mer rytmisk driv. Problemet er da selvfølgelig at de som oftest mangler Harbethenes styrker ellers 😊. Er en av grunnene til at jeg er så lysten på å prøve m40.1, som kanskje har alt?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Noen som husker hvilke Harbeth høytalere som ble brukt av Hegel under Horten messa i 2016?
    Mot med kef og system audio på den andre standen?

    Husker en demo hvor Harbeth spilte "best" på musikken jeg hører mest på.

    --
    Martin
    De brukt Harbeth M30.1 på messa.
    Når det er sagt så har også Harbeth Hegel forsterker på laben sin i England.....
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.247
    Sted
    Sørlandet
    Det er interessant å lese at Mr Shaw velger å benytte en forsterker med så høy dempingsfaktor.

    -BB-
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.624
    Antall liker
    3.780
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg bestilt et sett SHL5+. Tror 5+ vil være det riktige alternativ ut fra min romstørrelse. Det er visstnok noe leveringstid, så tiden kan jo brukes på stativer..... :)

    Det er sagt at ørehøyde bør være i linje med (eller litt under) lavere diskant. Ser at høyden på normalstativer ligger på ca 40-45 cm, men jeg sitter litt lavt og jeg er heller ikke av de høyeste.

    Er det noen som vet mål på avstanden fra underkant høyttaler til senter av den lavere diskanten? Bare så jeg kan regne litt hvor jeg havner.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    812
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer! Hvilken finish valgte du?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    :) Eksempelvis er Tonträger 44cm for SHL5. Jeg opplever dem som mer enn høye nok. Er bortreist og kan dessverre ikke hjelpe deg med mål, hva med forhandleren?

    https://www.tontraeger-audio.com/lang/en/Reference_Stand_Harbeth_HL5.html

    Da har jeg bestilt et sett SHL5+. Tror 5+ vil være det riktige alternativ ut fra min romstørrelse. Det er visstnok noe leveringstid, så tiden kan jo brukes på stativer..... :)

    Det er sagt at ørehøyde bør være i linje med (eller litt under) lavere diskant. Ser at høyden på normalstativer ligger på ca 40-45 cm, men jeg sitter litt lavt og jeg er heller ikke av de høyeste.

    Er det noen som vet mål på avstanden fra underkant høyttaler til senter av den lavere diskanten? Bare så jeg kan regne litt hvor jeg havner.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.247
    Sted
    Sørlandet
    Du har samme, lille utfordring som meg. Sitter i en lav sofa og Tonträger med flere blir for høye. Jeg fikk derfor laget to stativ til mine C7 som du kan se på bildene i denne tråden:

    B6092C9D-9E22-4C62-8075-F75A48321268.jpg


    C5AC436E-AA8D-4D0D-A902-EF4F4D1CDB3A.jpg


    Hunsbedt Trebygg gjorde en utmerket jobb og jeg er virkelig godt fornøyd med stativene.

    -BB-
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.624
    Antall liker
    3.780
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, ditto her, sitter i en sofa.

    Nå kan jeg jo ikke sitte med hodet i en skrustikke, men tenkte nå jeg skulle være obs på høydeplasseringen av høyttaleren. Ser jo at Shaw bl.a. skriver følgende i en post (hvor noen mener at det ikke er så nøye med høyden):

    "It's a complete misunderstanding of basic loudspeaker design to not appreciate that for the best possible sound (with every speaker I've ever encountered) the listener should aim to get his ear level with the tweeter. ....And if you are deadly serious about Reference Standard sound, that's the very optimum listening position, precisely where my measuring microphone was during design."
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.624
    Antall liker
    3.780
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Tenkte jeg også skulle få laget meg noen stativer ala HifiRacks sine med en base i bunn, men med åpen ramme i toppen.

    Ønsker å ha mulighet til å justere stativet, da jeg har erfart at det er nyttig. Ordinære spikes med gulvunderlag er noe herk å flytte rundt på og har likt Soundcare sine spikes svært godt. De er imidlertid lange og vil løfte basen nærmere 3,5 cm fra gulvet hvis de bare skrus inn på undersiden, noe som ikke vil gi en pen løsning. De kan jo freses noe inn i basen, men da blir justering noe møysommelig, samtidig som basen blir ganske tykk.

    Er det noen som har tips til spikes ala Soundcares egne "lime-spikes", men med den forskjell at de kan justeres for vatring?

    stdsa2.jpg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.624
    Antall liker
    3.780
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har tegnet et forslag til stativer som jeg tenker å få laget i eik, eller annet hardtre. Ønsker å ha en base på stativet, synes de ellers blir litt stollignende. Samtidig ønsker jeg en åpen struktur oppe. Er jo mange kompetente folk som er Harbeth-venner her inne og er det noen som har kommentarer, eller forslag til forbedringer?

    Konstruksjon og mål:

    Stativ.jpg


    Med høyttaler:

    Harbeth2.jpg
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.748
    Antall liker
    1.087
    Må alle som kjøper Harbeth lage stativer selv? Det er da noe merkelig
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.155
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    10
    Må alle som kjøper Harbeth lage stativer selv? Det er da noe merkelig
    Det finnes nok en rekke stativer å få kjøpt. Da jeg hadde Harbeth SHL5, C7ES3 og 30.1 benyttet jeg Skylan stativer laget spesielt for de enkelte modellene. Meget gode løsninger, syntes jeg.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.247
    Sted
    Sørlandet
    Har tegnet et forslag til stativer som jeg tenker å få laget i eik, eller annet hardtre. Ønsker å ha en base på stativet, synes de ellers blir litt stollignende. Samtidig ønsker jeg en åpen struktur oppe. Er jo mange kompetente folk som er Harbeth-venner her inne og er det noen som har kommentarer, eller forslag til forbedringer?
    Selv har jeg blytunge Skylan stativ til mine SHL5 men har også prøvd open frame trestativ til dem. Personlig liker jeg utseendet på open frame stativ med ikke fullt så store dimensjoner som på ditt forslag. Hva med å snu bena til samme vei som jeg har dem på mine C7 stativ? Du vet også at Ikea Oddvar passer temmelig perfekt til SHL5? Jeg moddet noen slike og lakkerte dem sorte. Så greit ut.

    -BB-
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Har tegnet et forslag til stativer som jeg tenker å få laget i eik, eller annet hardtre. Ønsker å ha en base på stativet, synes de ellers blir litt stollignende. Samtidig ønsker jeg en åpen struktur oppe. Er jo mange kompetente folk som er Harbeth-venner her inne og er det noen som har kommentarer, eller forslag til forbedringer?
    Selv har jeg blytunge Skylan stativ til mine SHL5 men har også prøvd open frame trestativ til dem. Personlig liker jeg utseendet på open frame stativ med ikke fullt så store dimensjoner som på ditt forslag. Hva med å snu bena til samme vei som jeg har dem på mine C7 stativ? Du vet også at Ikea Oddvar passer temmelig perfekt til SHL5? Jeg moddet noen slike og lakkerte dem sorte. Så greit ut.

    -BB-
    Tontraeger stativer til SHL5 kr.10600,-
    Ikea Oddvar kr. 178,-

    Feel free to choose :)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Man ser for ofte kostbare forsterker- og høyttalerkonstruksjoner, med billige kildeløsninger. Jeg liker at det er balanse, både lydmessig, men også estetisk. For meg fortjener SHL5+ , som er en høyttaler til 30K+, et pent og stabilt stativ. Jeg respekterer dog at andre ser det annerledes :)

    Har tegnet et forslag til stativer som jeg tenker å få laget i eik, eller annet hardtre. Ønsker å ha en base på stativet, synes de ellers blir litt stollignende. Samtidig ønsker jeg en åpen struktur oppe. Er jo mange kompetente folk som er Harbeth-venner her inne og er det noen som har kommentarer, eller forslag til forbedringer?
    Selv har jeg blytunge Skylan stativ til mine SHL5 men har også prøvd open frame trestativ til dem. Personlig liker jeg utseendet på open frame stativ med ikke fullt så store dimensjoner som på ditt forslag. Hva med å snu bena til samme vei som jeg har dem på mine C7 stativ? Du vet også at Ikea Oddvar passer temmelig perfekt til SHL5? Jeg moddet noen slike og lakkerte dem sorte. Så greit ut.

    -BB-
    Tontraeger stativer til SHL5 kr.10600,-
    Ikea Oddvar kr. 178,-

    Feel free to choose :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Man ser for ofte kostbare forsterker- og høyttalerkonstruksjoner, med billige kildeløsninger. Jeg liker at det er balanse, både lydmessig, men også estetisk. For meg fortjener SHL5+ , som er en høyttaler til 30K+, et pent og stabilt stativ. Jeg respekterer dog at andre ser det annerledes :)

    Har tegnet et forslag til stativer som jeg tenker å få laget i eik, eller annet hardtre. Ønsker å ha en base på stativet, synes de ellers blir litt stollignende. Samtidig ønsker jeg en åpen struktur oppe. Er jo mange kompetente folk som er Harbeth-venner her inne og er det noen som har kommentarer, eller forslag til forbedringer?
    Selv har jeg blytunge Skylan stativ til mine SHL5 men har også prøvd open frame trestativ til dem. Personlig liker jeg utseendet på open frame stativ med ikke fullt så store dimensjoner som på ditt forslag. Hva med å snu bena til samme vei som jeg har dem på mine C7 stativ? Du vet også at Ikea Oddvar passer temmelig perfekt til SHL5? Jeg moddet noen slike og lakkerte dem sorte. Så greit ut.

    -BB-
    Tontraeger stativer til SHL5 kr.10600,-
    Ikea Oddvar kr. 178,-

    Feel free to choose :)
    At noen pinner i kryss skal koste tredjeparten av høyttaleren synes jeg ikke har noe med "balanse" å gjøre. Jeg kaller det rip-off.
    Men enig at det visuelle er viktig og hver får gjøre hva man vil, derfor endte jeg opp med Foundation openframe stativer til mine SHL5 da jeg visuelt sett likte de mye bedre enn Oddvar og var villig til å betale litt mer....
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Nei, det er akkurat det...... jeg synes, du synes og de synes :) Det er imo viktig å tåle alle innspill, men respektere de ulike prioriteringene.

    Man ser for ofte kostbare forsterker- og høyttalerkonstruksjoner, med billige kildeløsninger. Jeg liker at det er balanse, både lydmessig, men også estetisk. For meg fortjener SHL5+ , som er en høyttaler til 30K+, et pent og stabilt stativ. Jeg respekterer dog at andre ser det annerledes :)

    Tontraeger stativer til SHL5 kr.10600,-
    Ikea Oddvar kr. 178,-

    Feel free to choose :)
    At noen pinner i kryss skal koste tredjeparten av høyttaleren synes jeg ikke har noe med "balanse" å gjøre. Jeg kaller det rip-off.
    Men enig at det visuelle er viktig og hver får gjøre hva man vil, derfor endte jeg opp med Foundation openframe stativer til mine SHL5 da jeg visuelt sett likte de mye bedre enn Oddvar og var villig til å betale litt mer....
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Er det noen har erfaring med om Harbeth og Devialet er en bra match? Jeg tenker ikke å bruke SAM, men bare kjøre Devialet sammen som en "vanlig" forsterker.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.329
    Antall liker
    3.853
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Har brukt D200 og M30.1 i et par år med glitrende resultat. Hørte ingen forskjell med SAM.

    Solgte Harbethene tidligere i år og er på vei videre med et DIY oppsett, men det er en annen sak.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er det noen har erfaring med om Harbeth og Devialet er en bra match? Jeg tenker ikke å bruke SAM, men bare kjøre Devialet sammen som en "vanlig" forsterker.
    Jeg opplevde SAM som hørbart i mitt rom. Etter en stund syntes jeg at en god match med kabler og forsterker ga bedre resultater. Dette gjaldt i større grad Harbeth en ELAC.
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Er det noen har erfaring med om Harbeth og Devialet er en bra match? Jeg tenker ikke å bruke SAM, men bare kjøre Devialet sammen som en "vanlig" forsterker.
    Jeg opplevde SAM som hørbart i mitt rom. Etter en stund syntes jeg at en god match med kabler og forsterker ga bedre resultater. Dette gjaldt i større grad Harbeth en ELAC.
    Hei Zerostat
    Jeg la merke til at du var veldig fornøyd med din Devialet, men byttet ganske kort tid etter at Harbeth kom i hus. Var det ikke noen optimal match, syntes du, eller var det bare at du fant en enda bedre kombo?

    Jeg har også en Rega Elicit-R med Auralic Vega stående og kan teste litt hva som funker best. Harbeth-eieren påstår vel at høyttalerne hans låter likt uavhengig av forsterker, men det tillater jeg meg å tvile på:)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er det noen har erfaring med om Harbeth og Devialet er en bra match? Jeg tenker ikke å bruke SAM, men bare kjøre Devialet sammen som en "vanlig" forsterker.
    Jeg opplevde SAM som hørbart i mitt rom. Etter en stund syntes jeg at en god match med kabler og forsterker ga bedre resultater. Dette gjaldt i større grad Harbeth en ELAC.
    Hei Zerostat
    Jeg la merke til at du var veldig fornøyd med din Devialet, men byttet ganske kort tid etter at Harbeth kom i hus. Var det ikke noen optimal match, syntes du, eller var det bare at du fant en enda bedre kombo?

    Jeg har også en Rega Elicit-R med Auralic Vega stående og kan teste litt hva som funker best. Harbeth-eieren påstår vel at høyttalerne hans låter likt uavhengig av forsterker, men det tillater jeg meg å tvile på:)
    Saken er at jeg trives bedre med rør. Harbeth er god match i mitt rom.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    7
    Høydepunkter fra siste Harbeth nyhetsbrev (epost)
    Demo på Hi-End München og fransk test av toppmodellen 40.2

    «Don't miss our M40.2 40th anniversary model on demo at High End Munich, 10th-13th May 2018. Find us in Atrium room 4.2 E213 alongside German Harbeth distributor,
    Input Audio, Skylan stands, Magnum Dynalab and Martina Schöner, who will showcase her impressive turntable. A range of Harbeth models will also be on display in Hall 3 K07.»

    «Our flagship M40.2 model has been awarded the Haute Fidelite Reference accolade by French hi-fi magazine, Haute Fidelite. Featured in the magazine's April issue, the M40.2 was also reviewed, where it was commended for its "natural listening" and ability to beautifully "reproduce all musical styles."»
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.624
    Antall liker
    3.780
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Litt leveringstid fra Harbeth, så kan først vente å få SHL5plus inn døra i slutten av måneden. I mellomtiden brukes Naim'en som pre for et par aktive Monster-høyttalere. "Source first" får ny mening og må vel være en liten verdensdebut for kombinasjonen... .

    Nyter musikken lell, men forhåpentligvis blir det et lite løft i lyden om noen uker.

    IMG_20180504_195618_1.jpg
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Dersom fortsatt interessert i Harbeth og du er i MidtNorge (Trondheim) på noe tidspunkt, kan du få lytte til C7es3 og SHL5+ hos meg. Wienerbrød og kaffe lar seg også gjøre.

    Takk for innspill karer! Bor på nordvestlandet og er såkalt dobbeltarbeidende så en Oslotur blir dessverre vanskelig å få til. Men tilbudet er mottatt med takk:)

    Jeg får se etter Harbetheiere i Midt-Norge og spørre pent om et dagsbesøk med wienerbrød og kaffe. Folk med denne hobbyen er vanligvis enormt hyggelige og hjelpsomme.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.901
    Antall liker
    2.903
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det, Stover! Skal prøve å ta en tur i løpet av året:) Trondheim er innenfor rekkevidde!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn