Hei folkens.
Vi må vel absolutt ha plass til alle meninger her, selv om det i "vennetråd" ligger at man er nettopp vennlig. Det er ikke sikkert kommentaren fra Liotheles var ment fullt så krass som den kan fremstå. Det er mulig iallefall. Det gjelder å ikke ha alle piggene ute (alle sammen.)
Jeg tåler godt kritikk iallefall, men den bør vel være fokusert i det minste.
Så for å være konkret : harbeth ble her kritisert på bass, noe som ble kommentert av flere. At en liten ht som P3 er bassfattig burde ikke være noe stort sjokk, og derfor kanskje ikke så relevant informasjon for potensielle kjøpere? Når det gjelder shl5 er det mulig at integrering med rommet er grunnen, siden flere opplever disse som bass-rike.
Så var det noe om 70-tallet, som kanskje ikke er så lett å forholde seg til som kritikk. Er det utseendet? Er det konstruksjonsprinsippet? Er det noe i det hele tatt som kan refereres til lydkvalitet? Som sagt tidligere er de fleste prinsipper bygget på tidligere kunnskap, om det er rør, vinyl, horn eller transistor. At utseende, eller design, har blitt en annen faktor nå kanskje enn dengang, betyr ikke nødvendigvis at det er en forbedring av lydkvalitet. Det kan iallefall virke som det av og til er interiør som presser frem løsninger. Muligens.
Jeg synes det fortjener littegrann pepper i det minste å kaste ut noe slikt i en vennetråd. Tonen i tråden synes jeg tross alt er ganske sivilisert. Men hvis du Michail kan si noe mer om dette kan det kanskje forstås bedre?
Vil si at i en vennetråd bør det være stor takhøyde (også for uforskammet bejublende innlegg.)
Alt dette, som alltid, i aller beste mening.