HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    909
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Vet ikke hvem som er enig med hvem jeg.. :). Og ja, har opplevd at det ikke funker og. Umulig å si noe om på generelt grunnlag. Nå må du ruske i lassemann, venter spent på hans kommentarer. Ha en fin natt lagga :)
    Hvordan kan strøm drepe dynamikk???,hadde vært artig og få vite hvordan det henger sammen ;)

O
    Begrenset kapasitet gjør at dynamikk drepes. Har du en amp som trekker 3000 watt ved fullt pådrag og filteret maks takler 2400.. Vel da blir det en brems.. :)
    På andre bilder av dette filteret kan vi se at det kun er relativt små ferritspoler med få viklinger, og noen små kondiser ( de ser vi ) som utgjør filtreringen. Ut fra hva HC sier, så kan det være oppnådd en fin balanse i filtreringen, nok til at det roer lydbildet, men ikke så mye at det dreper dynamikk. Regner med at effekten vil være systemavhengig.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Der er du inne på noe Gunzi. Et filter som skal takle store spisseffekter a'la svære transistor trinn har jeg ikke helt troen på. Da må det rett og slett andre løsninger til, kanskje er en regenerator er en bedre vei da . Men det koster, gjerne ti-gangen. Får du ti ganger bedre strøm? Tviler... For å si det forsiktig... ;)

filter5.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.743
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar vedr. strømfilter.
    Ser det er fler med samme erfaringer som meg.
    Jeg tror jeg fortsetter som før og kjører uten filter.
    Det skal ha betydning hvor man bor også.
    Her i blåskogen er det ingen industri og ingen andre kjente kilder til støy.
    Det er sikkert derfor vi må betale eiendomsskatt:cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du kan få låne det en gang, om du tør blues.. :). Hva andre mener betyr da ikke en puck, vi er da ikke kjerringer, men karer som vil utforske selv? :). Eiendomsskatt har vi her og, nok en indikasjon på feilslått kommunepolitikere og deres inkompetanse 8)

T

TT.

Gjest
    Ser ut til at det er orden i innmaten. Det minner meg om dengang elektrikkeren hadde yrkesstolthet og bøyde kabler i strømtavlene. På jobben hadde vi slike som var bøyd i vinkler. Et kunstverk i seg selv. Etterhvert ble det simplere med kabelkanaler, men fortsatt en viss stil og standard. Nå er allt gjemt bak et heldekkende lokk og bak lokket ser det verre ut enn bak enhver tv og stereobenk. Enda roper de om brannsikkerhet.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du sier noe TT, åpner en opp endel såkalt "highend" kan en fort bli skremt.. Noe av det er bortimot søppel som Egde, mens Croft ser ut som et kråkereir men spiller meget godt.. :)

Dagen i dag blir brukt til film, ribbe og en lang gå tur. En type ribbe hver søndag i advent så en slipper mer ribbe på juleaften ;D. Idag er det honning marinert som står for tur , med søya, honning og litt chili. Ypperlige saker dette!

ribbe.jpg

Litt bakgrunnstøy, smooth. Helt fint når en skal sette en stemning og ikke geeke foran anlegget..:)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Du sier noe TT, åpner en opp endel såkalt "highend" kan en fort bli skremt.. Noe av det er bortimot søppel som Egde, mens Croft ser ut som et kråkereir men spiller meget godt.. :)

Dagen i dag blir brukt til film, ribbe og en lang gå tur. En type ribbe hver søndag i advent så en slipper mer ribbe på juleaften ;D. Idag er det honning marinert som står for tur , med søya, honning og litt chili. Ypperlige saker dette!

Vis vedlegget 413650

Litt bakgrunnstøy, smooth. Helt fint når en skal sette en stemning og ikke geeke foran anlegget..:)

Den ribba så nydelig ut må sies..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Honning, chili og soya gjør det hele litt annerledes...Og litt spenstigere...Og så er det lett å lage.. Har stjålet Lasse, da jeg ikke har et skikkelig kamera her... MEN det virker som om dette blir like bra..Veldig fornøyd Uten at dette skal bli en mat-tråd, til det må jeg innse min begrensing.. ;).. Blir det noe rom i kjelleren hos deg ?

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Honning, chili og soya gjør det hele litt annerledes...Og litt spenstigere...Og så er det lett å lage.. Har stjålet Lasse, da jeg ikke har et skikkelig kamera her... MEN det virker som om dette blir like bra..Veldig fornøyd Uten at dette skal bli en mat-tråd, til det må jeg innse min begrensing.. ;).. Blir det noe rom i kjelleren hos deg ?
    Det blir et hifirom etterhvert, men hos lassemann tar ting tid.. ;)

Mat-tråd er jo fint det. Vi prøvde oss på confitering av and og kylling i går og det må vel kunnes si å være vellykket.. Fruen skal ut med venninner i kveld og da blir det nok en slik kylling og en rødvin på han far.. Blir godt etter dagens joggetur. Har et prosjekt gående på det området også ;)

Hilse fruen og god søndag :)

mvh
    lassemann

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Platespiller

Hva har du a analogdel gamle ørn? Riia og spiller

U

utgatt25555

Gjest
    Takk for svar vedr. strømfilter.
    Ser det er fler med samme erfaringer som meg.
    Jeg tror jeg fortsetter som før og kjører uten filter.
    Det skal ha betydning hvor man bor også.
    Her i blåskogen er det ingen industri og ingen andre kjente kilder til støy.
    Det er sikkert derfor vi må betale eiendomsskatt:cool:
    Som nevnt, filter er jeg skeptisk til, men en choke/anti surge variant kan gjøre nytte, men oppe i blåskogen er det kanskje litt roligere forhold (også for strømmen) enn i storbyen, er litt misunnelig på en måte :cool:

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bare et par støvsamler ting ..Kommer liksom ikke i gang med de greiene der, ser ikke kosen...Tror jeg må være for lat..ikke synes jeg det er totalt overlegent cd heller. Tror det er en Luxman 282 og en Rotel RQ 970 riaa. Pen snurrer å se på ,men den blir ikke brukt. Tilbøyelig til å selge greiene, men markedet er neppe stort..Hos deg går det vel i Wilson og barnepass ? :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde jeg ikke allerede falt ned på en vinylløsning så ville jeg vært svært interessert i den Luxman-en. Er jo ikke blant de skikkelig gromme, men grom nok for meg. Min løsning som snart er på plass er nok et bedre valg lydmessig, men vintage Luxman er og blir noe eget.

• Liker

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Bare et par støvsamler ting ..Kommer liksom ikke i gang med de greiene der, ser ikke kosen...Tror jeg må være for lat..ikke synes jeg det er totalt overlegent cd heller. Tror det er en Luxman 282 og en Rotel RQ 970 riaa. Pen snurrer å se på ,men den blir ikke brukt. Tilbøyelig til å selge greiene, men markedet er neppe stort..Hos deg går det vel i Wilson og barnepass ? :)

Koser meg med vinyl og har det fantastisk med familien, så kan ikke klage akkurat. Du får stikke innom her og høre vinyl som blåser liv i sjelen din unge mann?????? Alt vel med dere også?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hadde jeg ikke allerede falt ned på en vinylløsning så ville jeg vært svært interessert i den Luxman-en. Er jo ikke blant de skikkelig gromme, men grom nok for meg. Min løsning som snart er på plass er nok et bedre valg lydmessig, men vintage Luxman er og blir noe eget.
    Du har sikkert plass til en til med tid og stunder.. :). Ja,enig med deg i at vintage Luxmann er både pene spillere og noe for seg selv :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Koser meg med vinyl og har det fantastisk med familien, så kan ikke klage akkurat. Du får stikke innom her og høre vinyl som blåser liv i sjelen din unge mann������ Alt vel med dere også?

Her er det bare sugar dandy vet du A. Større sannsynlighet for at du er på denne siden av fjellet. Men skal jeg over så skal jeg gi deg en heads up. Vært veldig trivelig å møttes igjen snart :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Gjør klar en slik honningribbeside til Slukets komme!

• Liker

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du har sikkert plass til en til med tid og stunder.. :). Ja,enig med deg i at vintage Luxmann er både pene spillere og noe for seg selv :)
    Ja, jeg tenker allerede på en ekstra spiller med mulighet for lett skifte av pickup til mono, for eksempel. Og så heller fokusere på ren ytelse med primærspilleren. En vakker Luxman kan jo alltid finne en plass ved siden av noe mer moderne. Så du skal ikke se bort fra at jeg sender deg noen innsmigrende pm-er på et eller annet tidspunkt. :D

• Liker

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Forsikringspremiene dreper en stakkars fattig faen...

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    For ca et år siden leste jeg artikkel med intr. Den handlet om en av de første cd spillerne jeg virkelig har likt. En Arcam 7SE. Eide en slik tilbake i 93/94 og likte den svært. Som så mye annet , som en har hatt i sitt eie, og noen sentimentale tanker rundt det :). Uansett, artikkelen var en gammel test om hvor bra denne spilleren var. Så da den dukket opp , slo jeg til. Cobra har smørt og renset den. Og til prisen så skal det bli spennende om utviklingen kan høres, eller om hørselen er såpass degenerert at en ikke hører noen forskjell.. :cool:

Arcam_Alpha_7_550.jpg

Får håpe det kommer litt snø snart og..

Innom et kjøpesenter i dag, glad det ikke var mer enn 10 min.. Blir lettere gretten jeg av alt styret med jul og happiness..Uff , kanskje jeg er en grinch..:). Fikk iallefall kjøpt litt musikk.Men gidder ikke kaste de utover gulvet her nå for å vise hvor flink jeg har vært...

N

Næss

Gjest
    klippe klippe...

Fikk iallefall kjøpt litt musikk.Men gidder ikke kaste de utover gulvet her nå for å vise hvor flink jeg har vært...
    Kommigjena... kast de ut på gulvet, eller legg ihvertfall ut bilder av noen pappesker av noe du har kjøpt :rolleyes:

Men fra spøk til revolver, du er ikke alene med å ikke trives i butikkene nå med allt fjaset og maset, grøss ;)

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Omvendt snobberi :mad:;) Blir vel lett slik når man ikke kan stå inne for egen musikksmak :cool:

Bra du kjøper cd-spillere. Jeg må sikkert etter hvert ha en annen back up enn min sønns gamle HK ;)

• Liker
    8

8x12_TOM

Gjest
    Besøker ingen stormagasiner i løp av desember. Skal forresten bare kjøpe en gave i år

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Omvendt snobberi :mad:;) Blir vel lett slik når man ikke kan stå inne for egen musikksmak :cool:

Bra du kjøper cd-spillere. Jeg må sikkert etter hvert ha en annen back up enn min sønns gamle HK ;)
    Egen musikksmak du...:mad::). At noens bidrag stort sett er musikk på et slik sted som dette er helt på sin plass. For egen del liker jeg andre ting å fortelle om selv. På den måten beriker begge det vitale gode miljøet her inne ;D. At voksne menn har behov for å spre ting utover gulvet for å vise det fre, er vel en syke for alle her inne. Til glede for oss, til skrekk og gru for de som ikke driver med denne hobbyen...

Så en melodi ifra min musikksmak til deg.. :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Besøker ingen stormagasiner i løp av desember. Skal forresten bare kjøpe en gave i år
    Nei,stormagasiner er guds straff for de fleste menn.. Kaos og masse fra folk som skal finne "gleden" til jul ..Fuck em all.. 8)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm, ny lyttestol hadde vært noe. Driver å ser litt. Men usikker. Skulle gjerne hatt en stol som gjør at en sitter godt og korrekt ifht kroppens anatomi. Samtidig kunne slappe godt av. Og så må den egne seg som lyttestol, dvs ikke kapsle inn ørene. Ikke lett. Tar imot forslag.. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.913
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, det gjorde jeg heller ikke. Derfor skrev at jeg tenkte "Hvorfor?!"

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Gunner, det der er rottefelle, ikke musefelle! Grøss.... Legg en vannmelon på senga og du får en helt annen felle :rolleyes:

no free.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror forresten jeg går for forslaget ditt vinagunner.. Og du vet hvilket.. :). Ikke den mest klassiske stolen, men helt klart den som en sitter veldig godt i. Og så kommer jeg passe høyt ;D

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn