HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Oisann! Krysser fingre for både huset og helsa, HCS :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.512
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, ut i en fire måneders periode var nytt for meg. Dritt :mad:

• Liker

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    4 mnd er lenge . Men det er uansett en bagatell ifht mye annet. Det ordner seg vel til slutt på et vis :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, folk har da opplevd verre enn å måtte bo et annet sted i fire måneder på grunn av oppussing eller i påvente av ny bolig, har selv gjort det siste. Men nettopp det gjør at jeg vet hvor forbaska kjedelig slikt er, så du har min fulle sympati, HC.

• Liker
    A

ANM

Gjest
    Uff, dette hørtes ut som om du har noen dager foran deg. Alle mine kommunikasjonskanaler åpne.

BFF
    André

• Liker

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Håper det ordner seg både med huset men først og fremst med helsa.

• Liker

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Huff da, God bedring HC, ikke minst får vi håpe det går kjapt med å få utbedret vannskaden.

• Liker

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Det var kjedelig å høre HCS. Vannskade er noe drit. Det positive får være at dere nå blir ferdige med det og får lagt et gulv dere får beholde en stund.
    Det med helsa får du fortelle mer om senere. Lykke til med det hele! :)
    Veldig sant det med at dagene ikke kommer igjen, får leve mens man har det.

• Liker

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.075
    Torget vurderinger
    0
    Dette var dårlige nyheter! Håper du kommer gjennom det hele uten for mye skade og slit!

• Liker

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Huffda HCS! Vannskader er noe herk, vi levde på en byggeplass selv i 5mnd med en nyfødt baby på denne tida i fjor. Men man må bare se frem til det er over og alt blir pent og nytt, blir det for hektisk får du ta deg en fjøstur :)

• Liker

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.083
    Sted
    Smurfeland
    God bedring herfra. Helsa kommer alltid først, men man må jo ha et sted å bo også. Håper det ordner seg.

• Liker

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.917
    Torget vurderinger
    3
    God bedring HCS. Håper alt ordner seg. Men aller mest, krysser jeg fingre for at det helsemessige ordner seg.

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.317
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ikke hyggelig lesing. Betydelig vannskade er i og for seg ille og å bo på vent i flere måneder er langt fra noen ønskedrøm. Men helse er og blir uansett en annen "dimensjon".

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk gode folk, jeg er takknemlig for en liten hilsen fra hver og en. Pm har jeg fått flere av, godt når folk bryr seg. Bare måtte innom å si dette. Blir ikke noe DSP kurs på meg, blir en rolig helg med litt lett pleie... :). Som sagt, jeg har merket meg hver og en og setter stor pris på det.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dette var ikke noe hyggelig lesning HC. Beste ønsker for både hus og helse!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hifi og hus er bare ting, helsen er den viktigste. God lyd vil du alltid ha, den gode helsen tar jeg med i aftenbønnen. God bedring, og få alle den hvile og TLC som skrotten trenger.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.599
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det ordner seg nok skal du se,fixet de meg klarer de nok deg også ;)
    Lykke til med hus og helse!

Mvh
    O

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for koselige hilsninger her og på pm. Varmer. Fikk noen gode meldinger fra hvitfrakkene i dag. Så da er jeg happy. Når det vokser mer hår i nesa og i ørene enn oppe på huet får en være glad for de dagene en får..Og kose seg med de gleder det gir...;)

hcs11.png

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når en plutselig får mye fritid så blir det tid til å tenke. Nå skal det altså legges to nye gulv, i en stue og en stue kombinert kjøkken. På sistnevnte er det sorte stenfliser i dag. Sikkert noen som liker det, men for min del er det ikke helt greia. Med lyse hundehår og sten som suger til seg møkk vil jeg heller ha laminat. Parkett har vært vurdert,men med tanke på 50 kg hund er ikke det helt tingen. Og det er gulvvarme under, blir lagt nye sløyfer og flytsparklet. Viktig at det holder. Men å finne noe en liker det er ikke lett. Det kryr jo av ulike kvaliteter og utseende. Med et hus ifra 1920 må en jo ha noe som ser tidsmessig riktig ut, uten å virke innbodd siden byggår :). Og så bør det være i stil med omgivelsene, et skipsgulv når en bor blant furu og gran er kanskje ikek helt stil...For å si det forsiktig. Og chabby chick er pyton, interiør helvetes svar på hipster skit...:)

I den første stua og kjøkkenet er foreløpig favoritt Berry Alloc Grand Avenue Rodeo Drive. Langt ord på lange bord. Ikke den vanlige størrelsen noe som betyr at rommet virker større.

62000566_rodeo_drive_wsot.jpg

Dragen har litt lyst på gulvet under. Vi får se hva det blir til :)

Berry_Alloc_Grand_Avenue_Champs_Elysèes_interior.jpg

I den andre stua skal ikke hunden være så mye. Dvs nesten ikke i det hele tatt. Så da kan en finne noe en liker. Vurderingen min er at det er her vi skal ha heltre. Heltre gulv er vakre, varme og ekte. Og holder ifra evigheten og tilbake. Har fått tips om gulv ifra Svenneby Sag ( Svenneby Sag og Høvleri - Trevarer for kjennere - Svenneby sag og høvleri) i Østfold. Ukjent for meg, men de virket tillitsvekkende på tlf.På bildet under ser en et gulv jeg likte godt, ask. Hardt som sten og vakkert. Prisen var heller ikke ille.

flisegulv-ask-1016-2.jpg

Det som blir den tyngste jobben for håndverkerne når de skal i gang her er å flytte en klebersteinsovn på 500 kg.. :p. Når den er fremme skal vi legge sten bak den fra Norsk Steinmiljø ( http://www.norsk-steinmiljo.no/).Modellen under er den tiltenkte. Samt en marmor sten til å ha under ovnen, laminat brenner bedre enn skifer som er under den i dag.. ;)

grårust.jpg

For en som ikke er håndverker er det mye å sette seg inn i. Men artig, og lærerikt. Har noen noen ideer ifht gulv, kom gjerne med det :) Og får tankene bort fra andre ting. Blir ikke så mye haifai fremover, men tenkte å ta noen besøk til folk jeg kjenner både i nærområdet og ellers :). Ihvertfall når jeg slippe å holde senga.. Og dit går det fort. Heldigvis. Vår, nye sjanser og mye musikk å oppdage :)

Melodien under er søtere enn 500 gram med marsipan ..Men den fikk meg til å smile litt.. For en som har sunget selv litt er vokal kvalitet alltid noe som fascinerer, spesielt via acapella... :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.023
    Vannskade i huset er forerdelig slitsomme greier vet jeg av erfaring, selv om min selvopplevde erfaring ikke tok 4 mnd å rette opp.
    Dattera vår flyttet inn i egen leilighet i fjor høst, og etter snaue 3 mnd i hus røyk soilrøret i boligblokka som selvfølgelig går midt gjennom hennes leilighet i 3 etg. :p
    Hun kom hjem til syndefloden rett før jul, og har nå ca. 1 mnd igjen som nomade hos venner og familie til leiligheten atter er innflyttingsklar.
    Så hold på humøret som best du kan HCS, og pass på deg og dine.
    Det er uansett ingen som takker oss om vi sliter oss ut på jobb eller i heimen.
    God bedring! Det lar seg forhåpentligvis reparere?

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, både huset og gubben er det håp for :). Og innen ting er ferdig her er det mulig vi har fått skravla litt og tatt et par brune i München ;D. Blir trivelig å sees der nede.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har du hatt en hud-orgasme i dag ? Eller i går ? 8). Ofte forbinder jeg disse opplevelsene langt utenfor det å sitte å ni-lytte foran et anlegg, sammen med andre. For min del er dette ofte opplevelser gjort alene foran et lite anlegg på hytta kanskje med en god vin på bordet, en sen nattetime i bilen mens sommerlufter og musikk har blandet seg sammen til et crescendo.. Konsentrert foran et anlegg som scorer på alle haifai parametre så er det ikke like lett.. Det blir for mentalt, og følelsene slipper ikke helt til... For de som lurer Får du gåsehud midt i favorittlåta? Det kan være en hud-orgasme - Dagbladet :)

For to dager siden hadde jeg en fin dag foran anlegget. Har perm og sykemeldt så da har en god tid. Sto opp på likt med Dragen og fikk satt meg i stolen, rettere sagt jeg satt å halvsov til langt på dag. Musikken bare rullet rolig imot meg på et lavt fulloppløst volum. Godt å bare være i musikken. Jeg hadde dagen for slått det på, varmet det opp og byttet kabler til høyttalere. Kabler, wtf ? Er det løsningen ? Nei, på ingen måte, men disse Shindo sakene gjør ikke noe feil. De bare er der. Ikke noe mindre "fnidder" eller en oktav ekstra, bare signalet slik det er. Og til nesten ingen penger. :)

20170306_151408.jpg

Slike dager foran anlegget er helt uvurderlige, og gir meningen til hobbyen. Klokket vel ca 14 timer i godstolen tilsammen etter å ha trukket ifra diverse pauser. Det ble nok ikke lyttet på de mest atonale jazz stykkene, eller tyngste rocken. Ukomplisert akustisk musikk derimot, det ble det litt av. Kunne ikke annet , når rankene gikk innom emnet som står under...:cool:

FB_IMG_1488811022902.jpg

Litt kor musikk måtte og til :)

kor.jpg

I det hele tatt, en fin dag for en litt sliten audiofil, som kjenner på vår og glede. Og smiler litt av diverse her inne, en broket gjeng for sure! :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I anledning kvinnedagen slår jeg gjerne et slag for oss gentelmen som ivaretar våre damer godt. De verdiene som gjør at damene trives med oss og vil ha oss. Verdier som gjør oss til ærbare gode menn for våre bedre halvdeler. Pålitelighet, trygghet og lojalitet! :)

Verden hadde ikke vært det samme uten dere damer. Men det hadde og vært jæ kjipt uten oss menn ;)

hcsp.jpg

Sist redigert:
    A

ANM

Gjest
    Som husmor føler jeg at denne dagen også er litt min, trass i mitt kjønnsmessige handikapp. Jeg føler jeg hedrer feminismen ved å la føderen i familien ha muligheten til å jakte på sine drømmer.

Gratulasjoner mottas med takk!

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Som husmor føler jeg at denne dagen også er litt min, trass i mitt kjønnsmessige handikapp. Jeg føler jeg hedrer feminismen ved å la føderen i familien ha muligheten til å jakte på sine drømmer.

Du har begynt å bruke det forkle du snakket om ? :cool:. Sikker på at du gjør en god innsats for Queen and country :)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen

Gratulerer ANM ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fint når folk bryr seg litt når fasongen er som formen.. :). Så til helga blir det litt "perm" fra hele styret. Og så ringte det en kompis og lurte på om jeg ville på konsert i morgen.. Såklart, konsert sier en ikke nei til, nesten uansett. Så i morgen kveld blir det en litt vilter aften på Fornebu Arena med ukjent musikk for meg og med et tempo som kan få hjertet til å knyte seg..Men teknisk er det ikke galt..Og noen av tekstene er ganske bra og..Så da gleder jeg meg, blir et bra avbrekk :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm, rockekonserter er litt oppskrytt..På tross av at en kan like endel av musikken. Tror jeg begynner å bli gammel..Stå i kø for å betale øl med en app samt febrilsk lete etter jentene som deler ut ørepropper indikerer noe.. :eek: . Bandet Disturbed var der og. De hadde iallefall noe jeg hadde hørt før, både i orginal tapping , og denne. Slett ikke ille:)

Finner uniformeringen på ulike konserter fornøyelig. På denne var det mye tatto, skinn, hår, piercing og hår i ulike farge valører.. Viktig å følge stamme språket, om det er vinyl-stammen, de digitale eller på en konsert som denne. Skjorte , som jeg hadde, var liksom litt utafor. Fint det ;)

goth.jpg

Låt som det var mest trøkk så den store salen våknet ? Uten tvil låta under..Som og var temmelig kul...Jeg synes iallefall det..Så da er en vel helt pensjonert enda..:cool:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var du på Disturbed / Avenged.. ?
    Var der vi også. Kosa oss glugg ihjel.

Om du har tid en kveld. Kan du ikke ta turen til varderingen da. Høre på ny kino forsterker, ny uinspillte høyttalere og subber som lever sitt eget liv. ? Kan skravle og drikke kaffe. Har jo svært lysst til å høre hvordan den dacen din høres ut.. Hint hint...

• Liker

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    I den grad det finnes en positiv sideeffekt av sykemeldingen din HCS, er det at du åpenbart får mer tid til å skrive gode og reflekterte innlegg i tråden din! :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Var du på Disturbed / Avenged.. ?
    Var der vi også. Kosa oss glugg ihjel.

Om du har tid en kveld. Kan du ikke ta turen til varderingen da. Høre på ny kino forsterker, ny uinspillte høyttalere og subber som lever sitt eget liv. ? Kan skravle og drikke kaffe. Har jo svært lysst til å høre hvordan den dacen din høres ut.. Hint hint...
    Det kunne vært trivelig å få hørt litt hos deg. Men vet ikke om jeg orker å dra med meg en svær dac Retep, blir nok ikke noe Veridian på deg. Da hadde du allerede kjøpt den :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn