HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er litt trøtt i dag så slapper av med litt Frankie... Når jeg ser på dette opptaket innser en at tiden har endret seg, sitte å røyke mens en synger.. Nå til dags er det silikon og botox som er politisk korrekt for enkelte.. Hva som er best/værst vet jeg ikke, men bare registrerer at tidsånden endrer seg hele tiden.. :)
    Det vet du, røykere er jo helt klart kule! Silikon kan være pent, men det blir aldri like kult som røyking. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.869
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er nå midt i kirkeinnspillingen til Domnerus og orgelkameraten. Fantastisk flott!!! Magisk er det neste fyndordet som slår meg. Hvis ikke jeg var en progressiv halvgamling, men en gamling som må klamre seg fast til fysiske medier, ville jeg løpt til platebutikken umiddelbart :cool: Kanskje forfatteren har rett i at at denne Dr Lassemann vet hva han snakker om :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Fin lesing! Hvis Lassemann er like god med maten og ølet som med elektronikk nå det ha smakt! Dere får reparere.
    Nå kan jeg bare svare for ølet og fru lassemanns bakverk, men de holder en svært høy standard ihvertfall :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er nå midt i kirkeinnspillingen til Domnerus og orgelkameraten. Fantastisk flott!!! Magisk er det neste fyndordet som slår meg. Hvis ikke jeg var en progressiv halvgamling, men en gamling som må klamre seg fast til fysiske medier, ville jeg løpt til platebutikken umiddelbart :cool: Kanskje forfatteren har rett i at at denne Dr Lassemann vet hva han snakker om :)
    Finnes den på strømmetjenester?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.869
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har den på Tidal. Søk på tittel istedenfor artist.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin lesing! Hvis Lassemann er like god med maten og ølet som med elektronikk nå det ha smakt! Dere får reparere.
    Lassemann har helt klart gode kvaliteter ifht forannevnte evner. Men primært er han en genuint grei kar som har mye bra å bidra mef,en merker at han vil en bare godt. Så heldige er vi som har tilgang på han :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, det er et par tre virkelig grandiose stykker. Egner seg sikkert ypperlig på dine Bird karmana :). Går skikkelig dypt gjør den nå, holder ikke med 30hz her. Og ja jeg har bestilt.. :)

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Du har den på Tidal. Søk på tittel istedenfor artist.
    Eller på Sjøkvist... Tidal I et nøtteskall. Hvem er egentlig Domnerus? 8)

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Domnerus har litt av Thielemann's tonespråk når han har tid til å tenke seg om. En flott utøver! :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Lassemann er ikke en mystiker, men en enkel praktisk estetiker.. På stadig jakt etter flaskehalser som forhindrer det gode signal fra CD eller vinyl å nå frem til lytteren. Ofte består dette i å fjerne kompromisser de ulike produsenter måtte ha på komponentvalg for å redusere kostnader i produksjonsprosessen.. Vel, nok om det..

Fredagen bar turen opp til HCS i anledning podens deltakelse i Rubiks Kube konkurranse på Gjøvik. Hvorfor bo på hotell når man kan få til et spennende lyttebesøk hos HCS? Her skjer det noe hele tiden.. Også er det gjestfriheten.. Her er det alltid et rom for langveisfarende og vi fikk jo til et hyggelig måltid også med en heftig Chili Con Carne.. :p

I anledning hadde jeg med meg min ARC CD3 MKII. Vi satte den den opp sammen med oppsettet til HC. Nå er det å si at lydmessig var det både likheter og forskjeller. Vi ble nok ikke enige om hva som spilte bedre etc. Uansett så spiller bra hos HCS nå, det er egentlig ikke noe å sette fingeren på. Det spiller åpent og organisk, ingen hardhet, som kanskje Lowthere noen ganger er kjent for. Som nevnt over her i tråden spilte det formidabelt med den gamle innspillingen fra Språnga kirke med Arne Domnerus på sax og Gustaf Sjøkvist på orgel. Opptaket er fra 1975 og meget bra! Hos HCS låt det som i kirken med et stort definert rom og med saxofonen litt i bakgrunnen hvilket betyr at vi kunne guffe på litt.. Koste meg godt den lille tiden vi hadde til rådighet.. Gleder oss til å få dere nedover utover våren..

Takk for lytten og gjestfriheten :)

mvh
    lassemann

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for en god beskrivelse Lassemann. Forskjellene vi hørte er bare snakk om annerledeshet , og vektlegger det å legge innsats i kilden. Må si at jeg vektlegger det du sier, din tilnærming til det analoge i klangbildet er noe jeg selv etterstreber, om jeg ikke alltid lykkes like bra.

Den cd'en du hadde med var besnærende . Bestilte meg den tvert. ;)

Ja, skal få til en tur nå om ikke lenge. Og til sommeren kan vi grille i hagen din igjen. Særs trivelig å møtes. Hilse fruen :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det mekres i en annen tråd om at viss en ikke hører forskjell på MQA har en kanskje ikke godt nok anlegg..Fornøyelig... Det handler ikke om lyden. For MQA lyder svært bra. Spørsmålet er snarere om vi som forbrukere lar oss nok en gang lure til et nytt format som skal være så mye "bedre og audiofilt", så mye nærmere "master-tapen" ? Det svaret vet vi ikke enda, jeg håper MQA kan bidra til at flere får god lyd uansett anlegg. For jeg ser ikke noen sammenheng ifht anleggets beskaffenhet og det å nyte musikk med MQA. At det da må lages et poeng, dvs et hengende spørsmål rundt dette sier mer om usikkerhet enn jovial humor.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du har et poeng i det at det er nok et forsøk på oppmerksomhet som fører til salg, men samtidig så må jo teknologien utvikle seg for å ikke stagnere. 16 bit er bra, men vi vet at Redbook også ris av en mengde issues. Det som skiller dette forsøket på å selge oss et nytt format er at det ikke er fysisk, og egentlig kommer til å koste oss forbrukere forsvinnende lite i forhold til da de lanserte SACD og de andre høyoppløste sølvskiveformatene.

Derfor skjønner jeg ikke den prinsipielle motstanden mot MQA. Ja, det vil kanskje fordyre DAC-er bittelitt, men det trenger du kun forholde deg til hvis du vil skvise den aller siste dråpen ut av potensialet. Og det at Dragonfly Black og Red har blitt fullt ut kompatible forteller oss at det neppe kommer til å koste oss noe i praksis med denne overgangen til et nytt format. Og deg gjør det i alle fall ikke hvis du har høyoppløst DAC (noe du har), en USB-kabel og en datamaskin som kjører desktop-appen til Tidal.

Tidligere forsøk på å selge oss nye formater mislyktes delvis på grunn av utvalg og delvis på grunn av pris. Dette forsøket er ikke belemret med de to problemene, og da ser jeg ingen grunn til at dette ikke skal lykkes. Og om det ikke lykkes så gjør det ikke noe for deg som forbruker, du vil likevel ha kompatibilitet med mediet i framtiden via software og det kommer ikke til å koste forbrukeren en krone. I motsetning til DVD-Audio som du kun får i enkelte multiformatspillere. Selv om hundre år når ingen bruker fysiske medier lenger (utover våre barnebarn som blir forpliktet gjennom krav i bestefars testamente) vil man kunne spille av filene, det har ingen hensikt å lage software som ikke gjør det, men en DVD-Audio er det nok ingen i verden som kan spille av utenom museer og antikvitetsamlere. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gode poeng baluba, som vanlig, og på ingen måte uenig. Framskritt er en god ting. Lurt blir vi vel alle mann, til tider ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gode poeng baluba, som vanlig, og på ingen måte uenig. Framskritt er en god ting. Lurt blir vi vel alle mann, til tider ;)
    Vi blir det, men heldigvis så ser jeg fram til at jeg endelig kan få en klar oppgradering av lydkvalitet uten å gjøre noe selv for det. Ok, jeg må ha ny DAC, men det har vært på trappene i et par år allerede. Og forsatt sitter jeg litt på gjerdet, men er glad for at jeg kan velge fritt fra øverste hylle hvis jeg godtar en begrensing i samplingfrekvens. Den doblingen tror jeg ikke halvgamle gubber får veldig mye ut av. Når de klarer å pakke 32 bit som MQA derimot blir det veldig, veldig interessant. Da vil strømming begynne å nærme seg god vinylkvalitet med syvmilskritt.

Jeg tipper at BBC kommer til å kikke nærmere på MQA som en mulighet for nettradio. De har allerede en egen algoritme i sin proprietære nettradioapp som skal være betydelig bedre enn den vanlige nettradio-codec som deles av de fleste. Som et resultat av det håper jeg at NRK kommer til å adoptere et lignende system en gang i ikke altfor fjern framtid. Lossless strømming slik vi kjenner det fra Tidal Hifi i en lang periode nå kommer selvsagt til å være på plass en gang i framtiden, selv om NRK har tatt et foreløpig skritt tilbake. Dette handler egentlig mest av alt om utvikling av formater som gir oss forhøyet strømmekvalitet, noe som vil få direkte innvirkning på nettradio også til slutt. MQA har vært solgt som nedlastbare filer fra 2L ganske lenge allerede.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.064
    Nå kan jeg bare svare for ølet og fru lassemanns bakverk, men de holder en svært høy standard ihvertfall :)

Og ølet førsteklasses :rolleyes:
    Lassemanns bryggerevner går Borgs bryggmester en høy gang.
    Nydelig rett og slett det jeg smakte.
    Så sånn er det!

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, nå er visst det nye at det skal søkes å provosere. Rart det der.. ;). Vi får se hvordan det går..

Uansett, nå på søndag kommer gunzi innom. Blir spennende å høre hva han tenker. Har lenge tenkt på å ta en tur til Trøndelag. Høre diverse oppsett. Sengeplass og mat er lovd så bare å glede seg. Skal ta med meg et par ører til og. Blir trivelig :).

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Gunnar på langtur ja :) Bæltriveli fyr d :cool:
    Ja, det støttes, tvers igjennom real og fin fyr. Og så har han ikke bare audiofile tendenser, men og andre spennende hobbyer :).
    Ja han hopper på ski å kjører Ducati :)
    God kombinasjon det. Ihvertfall Ducati. Og kan mye. Fint med smarte folk som er så avslappet. Har han vært hos deg Ø?
    Det er aaalt for lenge siden, så han har ikke hørt nåværende oppsett. Jeg var hjemme hos han for ikke alt for lenge siden.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ja han hopper på ski å kjører Ducati :)
    God kombinasjon det. Ihvertfall Ducati. Og kan mye. Fint med smarte folk som er så avslappet. Har han vært hos deg Ø?
    Det er aaalt for lenge siden, så han har ikke hørt nåværende oppsett. Jeg var hjemme hos han for ikke alt for lenge siden.
    Fortell litt om hvordan du oppfattet det? Spilte han på Manger?
    Det var Manger da ja, de er vel byttet ut nå.
    Jeg likte lyden veldig godt, spesielt med monster DPA rørblokkene. Det spillte omtrent akkurat slik jeg liker det, stort og luftig lydbilde, ikke sånn innklemt som mange har det. Og det formiddlet musikken på en sånn måte at man blir betatt, ikke sånn tam sjeleløs hi end lyd :) Skulle jeg klage på noe måtte det bli integreringen med subbene han hadde da :) Tror jeg må hente de høyttalerne snart :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rolig helg. Må innrømme at tiden her inne blir mindre og mindre, har på mange måter gått lei av oppdateringer. Når voksne menn løper ut i hagen for å ta bilder av månen eller av maten de spiser så blir det rosa-blogging så det holder for min del..:p. På tross av dette er det mange koselig folk her, på langt nær de fleste. Som det er trivelig å møte på. I går var Gunzi innom og det ble litt mat og haifai prat. Veldig trivelig. På fredag var det en ypperlig konsert med herrene under :)

Bilde er uskarpt med vilje, men tipper folk vet hvem disse to er.. :)

Vedlegg

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    909
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Skal man først ha en pit-stop på vei nordover E6 må det bli på Biri hos HCS! Varslet ankomst i god tid, og landet dieselkjerra på tunet. Hørte vaktbikkja inne før dieselraklingen hadde gitt seg.
    Bra at Hans Christian mater den jevnlig, sånn at besøkende kommer seg levende videre. Gjester blir også foret grundig, sånn er det nok på Biri. Etterpå inntok vi garasjeloftet der sakene hadde fått spille seg litt varme før vi kom. Her har det jaggu skjedd ting! Jeg kjenner jo mye av DPA sakene hos Hans Christian, har samme veldig gode pre, men den nye dac'en var meget spennende og et nytt bekjentskap for meg. Rakk ikke å høre forskjell på den, og EC som ren avspiller alene.
    Stoler på HCS sin analyse her, og på hva den sies å gjøre. Hadde jeg hatt plass skulle jeg gjerne slept hjem en slik Veridian selv, makan til digert beist av en dac! Liten og søt? Not.

Som lytteassistanse fikk vi inn vår egen psykiater (det trengs innimellom) som etteranmeldt. Undertegnede og sistnevnte fikk felles gåsehudattack når mellomtonen fikk slippe seg løs, og det selv før subbene fikk noe å tygge på. Det spiller stort, nyansert og oppløst, til tider brutalt, og - annerledes. Det betyr ikke hverken bedre eller dårligere enn andre referanser, men annerledes og veldig spennende. Annerledesheten er veldig fascinerende, skulle gjerne hatt noen timer i godstolen der med egen musikk. Det er noe som skjer når mellomtonen får sånn frislipp, og slik plutselighet. Så dersom det fortsatt er noen som tror at rørutstyr er treigt, varmt og kozelig - da bør de ta en pitstop på Biri. Der oppe over garasjen er det litt som å sitte på første benk i konsertsalen, og skvette til når artisten trår til. Nesten så man ønsker å bytte billett til tredje rad når Hørningene svinger som verst, men så blir man sittende likevel. Med et smil.

Siden jeg var på loftet sist har bassen kommet myyyye mer på plass, anlegget spiller nå med mer helthet og sammenheng enn sist sommer. Ved neste besøk må jeg ha litt mer tid, og litt færre mil på ski i kroppen, slik at jeg kan få gått dypere i materien uten å være plaget av muskel kramper. Et veldig voksent og spennende oppsett hos Hans Christian nå! Jeg forhandsvarsler ny pit-stop ganske snart!

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for besøket. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Er vel noe med å få til den lyden en selv ønsker. Jeg vil ha nærvær, tilstedeværelse og detaljer. Det skal være en opplevelse, en minikonsert :). Feil ifht enkelte hifi parameter, men alikevel ekte. Så en tror på artisten og det den søker å målbringe. Slik anlegget står nå begynner det å nærme seg. Vet litt småplukk jeg vil gjøre, men det kommer. Så er det bare å glede seg til å få hørt ting i Trondheim når tiden er inne :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Siden ingen tok de to gitaristene over så nevner jeg at det var det to Bremnes brødrene...:). Flinke folk, og det er noe eget med nord norsk humor som tiltaler meg..Sikkert da jeg har mye slekt lenger nord..Uansett, det skjer ikke så mye, jeg er fornøyd, mett og glad ..For det meste. I går kveld tilbragte Drage og jeg tre timer sammen oppå loftet, og vi koste oss. Helt uvurderlig når en har en livs-kollega som deler ens interesse på en slik måte :)

Det må sies at det er med et lite flir jeg har fått tak i noen andre høyttaler kabler. Flir fordi jeg på samme dag fikk nytt filter til DSP fra Atle. Fryder meg ved å ha et ben i hver leir, undersøke og finne ut hva som gjør meg glad. Innser vel at dagene med nevroser og bytter og tjattering fra fanboys betyr lite..Trives,og tenker at opptak og dets kvalitet avgjør :)

Kabelen er forøvrig en Belden 9497. Grunnen til akkurat denne er dens legende status blant DIY Japan og Shindo-san spesielt.. Til ca 400 kr er det bare gøy å prøve ;). Uten det at mine forventninger skyter i taket av den grunn..:cool:

20170216_112028.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Eller er det bare å glede seg litt og. Jeg har kjøpt et Tent drev av Impulse. Han skulle sjekke frakt forrige onsdag, ikke hørt noe mer. men regner med at det er her mandag eller tirsdag.

Siden det er en mote her inne for å spre musikk en kjøper så fikk jeg og en liten bunke før helga. Lett blanding med hovedvekt på country og klassisk. Helt greit å være litt schizo i smaken, da får en hørt mye forskjellig... :)

musikk.jpg

En liten guilty pleasure jeg har hørt litt på i det siste er Christoffer Cross. Ikke noe særlig til stemme, enkle melodier..Men det er , til tider , noe melankolsk som fenger meg.. Og så jæ deilig å høre musikk som ikke krever noe av deg...Som bare er. Og gir deg mulighet til å koble fra livets små og store ting..:). Her inne skal det iallefall ikke søkes å poste pretensiøs flinkis-musikk for å få kred ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt av ei bunke, HC. Endel godbiter å sette tennene i der. Og Cross er det vel lov å like i dag?

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt av ei bunke, HC. Endel godbiter å sette tennene i der. Og Cross er det vel lov å like i dag?
    Cross ble aldri helt anerkjent. Ikke god nok til å ikke selge på musikken og dets kvaliteter alene. Og utseende alene gikk heller ikke :)

Har noen prosjekter for året. En bok i uka, ti nye skiver og en hifi dibbedutt i kvartalet ;D. Må kose seg med denne reisen. Når nytt drev fra Impulse er her ligger jeg foran. Slik jeg heldigvis gjør med de andre to målene :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Siden ingen tok de to gitaristene over så nevner jeg at det var det to Bremnes brødrene...:). Flinke folk, og det er noe eget med nord norsk humor som tiltaler meg..Sikkert da jeg har mye slekt lenger nord..Uansett, det skjer ikke så mye, jeg er fornøyd, mett og glad ..For det meste. I går kveld tilbragte Drage og jeg tre timer sammen oppå loftet, og vi koste oss. Helt uvurderlig når en har en livs-kollega som deler ens interesse på en slik måte :)

Det må sies at det er med et lite flir jeg har fått tak i noen andre høyttaler kabler. Flir fordi jeg på samme dag fikk nytt filter til DSP fra Atle. Fryder meg ved å ha et ben i hver leir, undersøke og finne ut hva som gjør meg glad. Innser vel at dagene med nevroser og bytter og tjattering fra fanboys betyr lite..Trives,og tenker at opptak og dets kvalitet avgjør :)

Kabelen er forøvrig en Belden 9497. Grunnen til akkurat denne er dens legende status blant DIY Japan og Shindo-san spesielt.. Til ca 400 kr er det bare gøy å prøve ;). Uten det at mine forventninger skyter i taket av den grunn..:cool:

Hold på den dama der. :)

Moro at du er åpen for DSP. For min del er det "ja takk, begge deler" i denne jungelen. Ikke noe vits i å kaste gamle triks på båten.

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.869
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som sagt savner jeg innimellom muligheten til å bygge en musikksamling, og tråle butikker og brukthandlere for å fylle hull i samlingen. Jeg lurer likevel hvordan du klarer å bygge eierskap til samlingen din, når det virker som du til stadighet kjøper i bulk :confused::)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Liten stund siden jeg skrev her nå. Har en vannskade som gjør at stort sett hele første etasje må tas opp og legges på nytt. Det blir nok en slags oppgradering men det vil ta tid. Den lille familien her må da flytte ut og bo et annet sted i inntil 4 mnd. Det i tillegg til tiden det har tatt så langt. Nye gulv og slynger til vannbåren varme er en fattig trøst oppi alt ståket med flytting støv osv. Ikke optimalt nei.

I tillegg er det sykdom på gang, uten at jeg vil gå inn i det her. Jeg har hatt litt kontakt med kompiser herfra på sms, face osv. Veldig koselig. Andre , som kaller seg venner, hører jeg neppe noe særlig fra.Og enkelte vil ikke være venner fordi de er så snurte og smålige. Bagateller i det store og hele. Det viktigste er å ta vare på seg selv og de som er ens nærmeste i den tiden en har. En vet aldri når det er slutt. Og da betyr hifi og den slags ikke så veldig mye.

Her inne er det svært mange fine folk, folk som jeg har møtt og lært mye av. Og enda så er det enda mer å lære. Det blir en spennende tid fremover , men jeg satser på å få både sett og lært mer. HFS er et bra sted, et sted jeg nok har bruk alt for mye tid på i perioder. Lev dagen i dag, den kommer ikke igjen :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Uffda! Det var kjipt! Håper forsikringen tar det meste av regningen, i det minste!

Lykke til med utbedringen! Håper det ikke blir alt for mye plunder og heft.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det Dazed. Forsikringen dekker det meste ja, med 8 liter vann ut i minuttet var det et lite brudd...:rolleyes:

8

8x12_TOM

Gjest
    Kjedelig når slikt skjer, og viktig og holde sammen med de nærmeste i slike tider. Jeg står oppført som venn av deg her på sentralen, men er verken sår eller snurt:)
    Vi snakkes vel til helgen

Tor

• Liker
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn