En liten epoke er over... Etter å ha hatt danske Hørning stort sett sammenhengende som hovedhøyttaler siden 2005 var det idag slutt. Riktignok har jeg hatt ulike modeller Hørning, og diverse andre høyttalere har vært prøvd, men de har stått seg. Ikke er de små, ikke er de lette å flytte på heller..Det vet jeg mye om, etter å ha løftet , bært bannet og strevd.. Note to myself, I mitt neste hifi-liv skal jeg ha små aktive monitorer lik de som brukes i et studio...For da hører jeg det lyd-teknikeren hørte , da albumet ble mikset... Det skal så klart måle snorrett og veie under 5 kg..
. Og noen har visst dette som ideal, dvs monitorer brukt i diverse studioer, fordi noen tror at, i egen stue, de kan høre det som ble mikset.. Samme det, liker det visst annerledes jeg..Mye vil ha mer osv...
Uansett, det kom en skummel fyr i hettegenser, tatovert, skjegg og mørke klær... Viste seg å være en særs trivelig herre. Begge var vi slitne, jeg etter jobb , han etter jobb og kjøring. Tidlig kveld, før fridagen ble brukt til å losse høyttalere. En jæ oppskrytt sport..
Etter dette ble årets første skitur tatt. Vi på skyggesida må gløtte over til det forjettede land, Hedmark... Nå skal vel alt hete innlandet og det er samme ulla som bor på begge sider , så noen krangel er ikke nødvendig. Denne gubben var iallefall i jæ dårlig form og er så støl at videre stereo ting utgår uten videre seremoni for videre i dag..
.
Gleder meg til sommeren. Var på stedet under rundt jul, Vietnam. Savner varmen , snø er ikke min favoritt. Men klager ikke, variasjon er bra. Så også innen høyttalere..
...og skulle ting skjære seg...Da får jeg bake ei kake... Går sikkert ikke noe bedre enn sist...