HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spennende når en får en allrede vellydende konstruksjon i hus og ønsker å trekke det videre. Da er det godt det er kloke hoder her inne. Får håpe det blir bedre enn bildet under.. :)

FB_IMG_1519683590459.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke så mye hemmelig dette. Vil ha ting på plass, og til å virke. Mye jobb gjenstår, men da blir det nok bra. Delefilter ser betryggende ut iallefall. Spørsmålet etterhvert er hvordan jeg skal få plass til alle bokser... Dette oppsettet er ikke minimalistisk.. :p. Ikke at det var det før, men joggu... :)

20180227_104452.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trapper kombinert med tung hifi er Guds straffedom over oss enfoldige audiofile.. :mad::). Igår var SRM på besøk og da bar det til værs, bokstavelig talt. En føler seg temmelig nære alderdom død og fortvilelse etter å ha halt de søte små opp på loftet. Og så var det å få satt det hele opp så smått, iallefall få lyd. Ikke så lett. Og softstart på forsterker er iallefall ikke oppskrytt... :cool:. Men når ting er på plass kan en bare gi beng i all løfting og kose seg. Evt spandere en blomst på seg selv, lik den under...

blomst.jpeg

Det skal sies at at det er noe bøst med driverne i disse høyttalerne. Vel var de to 12`tommerne som satt i Hørning av bra size, men her snakker vi to meget gode 15`i aksjon i bass. I tillegg kommer såklart de to subbene mine, så dette kan bli bra. Men det var mye frem og tilbake. Ville DPA rørforsterkeren støye ? Xlr kontra rca.. Gain med to ulike forsterkere... Hmm, mye å gruble på. Nei, DPA støyer ikke. Tror SRM knekte koden med xlr. Gain er helt klart et problem, har mer gain i diskant og mellomtone, vil ha mer bass. Løsningen tenkt nå er PA amp med variabel gain. Spørs hvilke som er bra ? Dempingsfaktor, lite viftestøy og nok krefter tror jeg kan være løsningen her. Har noen følere ute. I tillegg har forrige eier sin AMS moduler så nok kan gjøre nytten og vel så det.

great.jpg

Ble sittende å høre diskant og mellomtone , siden resten ikke er på plass enda.. Og ja, fikk faktisk litt fot. Utrolig åpent, nakent ærlig. Ihvertfall liker jeg musikken presentert slik. :)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Gratulerer med nytt utstyr HCS, dette ser lovende ut. Skal du gjøre Mjøsen isfrie med dette oppsettet? ;D

43756FA9-9D2C-4090-B229-B205BD9A6DE1.jpeg

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med nytt utstyr HCS, dette ser lovende ut. Skal du gjøre Mjøsen isfrie med dette oppsettet? ;D

Vis vedlegget 483138
    Nå fikk du meg til å smile TT. For deg som er vant til Final er det likhetspunkter. Stort og åpent. Når snøen letter uti august ( ? ) må du få tatt deg en tur med cab'en. Lekker kjerre du har. Mens andre kjører traktor.. ;)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.248
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Nais, disse kan jeg tenke meg spiller sabla bra. Grattis med voksne dipoler :)
    Takk Ø. På tide vi får til å sees . Du får si ifra når den sorte er på tur her i enfoldige strøk..:)
    Ja det begynner å bli på tide. Nå skal jeg snart ned på Oslo Klatresenter, men tror vi tar toget :) Og resten av jengen tror jeg ikke gir meg medhold i non timer med hifi :rolleyes:

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig var katta ute av sekken, selv om vi fremdeles savner bilder i helfigur.....

Spennende greier! Jeg hadde dem faktisk, som vet, på shortlisten min, men kom aldri ut av startblokkene. Når jeg tenker på fiklingen som må til før det blir optimalt får de sikkert et bedre hjem hos deg enn hos meg :)

• Liker

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.763
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Nye dipoler, spennende :) gleder meg til å se dem i helfigur ved siden av alteret
    Grattis HCS :)

mvh

• Liker

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    sleng nå ut et noen ordentlige bilder 'a, så vi får se åssen rakleverket tar seg ut i rommet ditt.

• Liker
    T

tommykh

Gjest
    Kom deg i arbeid din sløkkas :mad: Gjelder forsovet også han som tok overtok den danske rekveden :cool::D
    Han andre ligger ikke på latsiden, det skal være sikkert.
    Rakveden, rak tilbake til Østlandet igjen. Til fordel for noen lekre Italienere. Det ryktes at det ikke blir byttet høyttalere i overskuelig framtid.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kom deg i arbeid din sløkkas :mad: Gjelder forsovet også han som tok overtok den danske rekveden :cool::D
    Han andre ligger ikke på latsiden, det skal være sikkert.
    Rakveden, rak tilbake til Østlandet igjen. Til fordel for noen lekre Italienere. Det ryktes at det ikke blir byttet høyttalere i overskuelig framtid.
    Må holde tunga beint i munnen for å holde kontrollen her, skjønner jeg :) Mener bestemt du hadde egen tråd når høyttalerne (nå HCs) kom i hus. Høres ut som en historie som bør fortelles, krydret med litt smålekkert fra Italia.....Alternativt passer det vel fint i tråden her, men det er vel greit å vente til HC har fått lagt ut litt bilder selv. Virker ikke som det er særlig klokt å holde pusten :mad:;)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tar sin tid. Tungt å sjalue rundt her, mens en prøver ulike små tweaks :). Alt litt på hue... 8)

20180228_191846.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er vel på tide å gjeninnføre «liker ikke» muligheten ;)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det jeg kan si er at de ruver, om mulig, mer enn de forrige.. Er ikke slik kjøpe-haifai dette, må dulles med og pleies ;)

T

tommykh

Gjest
    Må holde tunga beint i munnen for å holde kontrollen her, skjønner jeg :) Mener bestemt du hadde egen tråd når høyttalerne (nå HCs) kom i hus. Høres ut som en historie som bør fortelles, krydret med litt smålekkert fra Italia.....
    Mobsterne har egen tråd må vite. Eller det vil si 2 egne tråder faktisk.
    Tenker HCS skal få pryde denne tråden på egenhånd hva angår høyttalere, men små lekkert fra Italia kan jeg krydre med :)

8BF3FD23-2954-43D6-80F0-4AEFDAFF5D13.jpg

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med nye fjøler HCS👍😀
    Her kom endelig tørsten etter OB endelig til live.
    Får nok sove om natta nå etter flere år uten Bastanisene 😎

Detta må bli bra👍

• Liker

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg imponeres av din evne til å finne egnede bilder til å få frem poengene dine i tråden. Har du eget register? ;)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg imponeres av din evne til å finne egnede bilder til å få frem poengene dine i tråden. Har du eget register? ;)
    En må søke å finne noe som egner seg...Dvs en treffsikker visuell humor..Og HIFI i seg selv er jo litt kjedelig til tider..Så hvorfor ikke krydre med litt kunst? :).. I overført betydning ifht treffsikker, og sett i sammenheng med tanken om bevæpning i skolen i USA er bildet under passende... :cool:

trump.jpeg

Kanskje er det OB , men de har tut...Men mindre slitsom enn mye annet.. Med tanke på at disse høyttalerne hadde kostet en liten formue om de ble solgt som ferdige modeller er jeg svært fornøyd så langt..

tut.jpg

Litt om størrelsen... Subbene mine med 4 10`tommere er ikke små. Men sammen med de nye blir de rent nusslige ....

mobb.jpg

Det som er sikkert er at dette etterhvert vil overgå mye dyr kjøpe-hifi... Imponert over hva Sluket, Madman og Grevl har kokt i sammen... Men såklart, siste finpuss er min. Og der kommer nok TrompetN og SRM inn. Trompet med gullører og mic, SRM med god erfaring med ulike løsninger og teknisk forståelse.. En blir ikke bedre enn folka som bidrar, helt alene ser en fort ikke skogen for bare trær.. :)

tre.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Der var Mobsterne i full glory, regner med at de har funnet et hjem som de trives i. Dette er blant de mest interessante prosjektene jeg har fulgt med, den tiden de ble levert fra Slukster & Company til den opprinnelige eieren.

• Liker

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.763
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer så mye HCS :) dette var saker. synd vi bor så lang fra hverandre,hadde vært moro å høre.
    Hva skal du drive alt dette med?

Ha en fortsatt fin dag

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alle er, stort sett, er hjertelig velkommen når jeg selv er fornøyd. Som alltid, lite lyst til å ha en pc inn i oppsettet. Foreløpig er det en slags vill ide om rør på diskant og mellomtone , og PA på bass. Ikke sikkert det funker. Men det er jo noe av gleden. Finne utav hva som funker.Rør av ren nostalgi , og jeg liker lyden. En annen faktor er vel og at ting er håpløse selge...:cool:

k2.jpg

Crown K2 er en kandidat til bass. Den har en dempefaktor som ikke slås av så mye annet. Men begynner å bli litt gammel og begrenset med muligheter for justeringer ifht nyere ting.

En annen kandidat er den minste i den nye XTI-serien.. Men den har fått litt variabel kritikk. Innebygd dsp og mye justeringer kan være intr.

xti.jpg

Hvis noen har forslag til bass amp for en fornuftig penge så rop ut.. Uansett, B&K går på torget. Varm lyd og lett å like, men ikke helt i min gate lydmessig for dedikert bass..:)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk SRM. Og enda mer takk for tips og råd. Alltid fint å ha noen å drodle med.. ;)

• Liker
    Reaksjoner: SRM

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Var ikke så imponert over de på vei opp trappa men.:rolleyes:

• Liker

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nette livstilhøyttalere ifht hørningene

• Liker

Lars™

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Antall liker
    488
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Alle er, stort sett, er hjertelig velkommen når jeg selv er fornøyd. Som alltid, lite lyst til å ha en pc inn i oppsettet. Foreløpig er det en slags vill ide om rør på diskant og mellomtone , og PA på bass. Ikke sikkert det funker. Men det er jo noe av gleden. Finne utav hva som funker.Rør av ren nostalgi , og jeg liker lyden. En annen faktor er vel og at ting er håpløse selge...:cool:

Vis vedlegget 483424

Crown K2 er en kandidat til bass. Den har en dempefaktor som ikke slås av så mye annet. Men begynner å bli litt gammel og begrenset med muligheter for justeringer ifht nyere ting.

En annen kandidat er den minste i den nye XTI-serien.. Men den har fått litt variabel kritikk. Innebygd dsp og mye justeringer kan være intr.

Vis vedlegget 483426

Hvis noen har forslag til bass amp for en fornuftig penge så rop ut.. Uansett, B&K går på torget. Varm lyd og lett å like, men ikke helt i min gate lydmessig for dedikert bass..:)
    Av xti serien til Crown er det 6002 som gjelder. Helt annen strømforsyning og headroom enn alle de andre.
    Jeg gikk fra 4002 til 6002 (til å drive 18’’ subene på Bastanis), det er en helt annen liga.

• Liker

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23

Vis vedlegget 483424

Vis vedlegget 483426

Av xti serien til Crown er det 6002 som gjelder. Helt annen strømforsyning og headroom enn alle de andre.
    Jeg gikk fra 4002 til 6002 (til å drive 18’’ subene på Bastanis), det er en helt annen liga.
    Jeg har ikke erfaring med noen av de, men har sett folk anbefaler å styre unna 1002.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn