Har du kjøpt pickup til klenodiet, eller?
Det var svære greier.Drar imorgen...Hjemme 12 juli... Hvordan ligger du an med dine prosjekter på høyttaler fronten ? Jeg vurderer og et par apekister...Samt et par beist av noen Hørning..Er svak for Hørning, men disse er bare værst..Og vet ikke helt hva jeg skal med slike.. Apekistene er Vienna Acoustics Mahler og Pro Ac respons 4.0...
Phaf, det er disse jeg snuser litt på..
Unbenanntes Dokument
Og et lite bilde av Hørning...
Vis vedlegget 204819
De var direkte knallrå!!!Drar imorgen...Hjemme 12 juli... Hvordan ligger du an med dine prosjekter på høyttaler fronten ? Jeg vurderer og et par apekister...Samt et par beist av noen Hørning..Er svak for Hørning, men disse er bare værst..Og vet ikke helt hva jeg skal med slike.. Apekistene er Vienna Acoustics Mahler og Pro Ac respons 4.0...
Unbenanntes Dokument
Vis vedlegget 204819
Hehe, du tenker på Hørning nå ? De er nok temmelig svære...Går 2,40 i været...De var direkte knallrå!!!Drar imorgen...Hjemme 12 juli... Hvordan ligger du an med dine prosjekter på høyttaler fronten ? Jeg vurderer og et par apekister...Samt et par beist av noen Hørning..Er svak for Hørning, men disse er bare værst..Og vet ikke helt hva jeg skal med slike.. Apekistene er Vienna Acoustics Mahler og Pro Ac respons 4.0...
Unbenanntes Dokument
Vis vedlegget 204819
De Hørningene var brutale! Mine ser ut som fuglekasser i forhold. Hva heter denne modellen?
Du har vel rett i det... Men den fysiske muligheten for en høyttaler å gå dypt skal ikke underslås. Stort nok kassevolum skulle borge for at dette evt er mulig. Uansett er det rommet som setter premissene for gjengivelsen ofte på dype toner, booming er ikke gøy...Det er festpukkelen som lar musikken groove, ikke at høyttaler går ned til 25hz.
Mitt prosjekt blir med liten festpukkel og vil vel gi seg på 30hz.
Men det er langt fram, veldig langt ennå.
God tur
Haavard
Jeg hadde gått for Hørning. Men det er meg da![]()
Har du gått ut i ferie HC?
Husker hvor store jeg synes dine Hørning var da jeg var på besøk hos deg. Uvant.
Blir spennende å se hva du går for etterhvert.
Hvor står disse da?
Haavard
Lekkert!Michell Gyrodec Gold, med Helius Orion arm.. Lagga skal sette den opp.. Så blir det vel en Soundsmith pu... Bilder kommer når jeg er tilbake fra ferie.. Masse pleksigall og greier.. Og gull...Bling helt klart, men håper det spiller bra også..Hva slags snurrer ble det?![]()
Skal tro om det er noen som har bommet på dette.....2,40m høye?
Hvor høyt er det under taket hos deg? Husk at du skal få dem stablet på plass også.Antar de må transporteres inn liggende/vinklet, og da må du jo ha mer takhøyde for å få satt dem på plass.
Skal tro om det er noen som har bommet på dette.....2,40m høye?
Hvor høyt er det under taket hos deg? Husk at du skal få dem stablet på plass også.Antar de må transporteres inn liggende/vinklet, og da må du jo ha mer takhøyde for å få satt dem på plass.
De var ikke mer enn 2,0...Men trenger 2,40 for å få de opp2,40m høye?
Ah.
Tenkte bare at det kunne blitt en skikkelig fadese.
Rekk opp de som hadde ofret taket og dratt frem bajonettsaga heller enn å pakke dem ned igjen!![]()
Meget godt poeng det Rolf. Burde sikkert vente...Bare litt lei stativ høyttalere.. Det er ikke meg..Selvom de passer i rommet her...Mye fint her HCS.
Men når du nevner dette med kjøp for eventuellt nytt rom, kom jeg til og tenke på at en stund kjøpte jeg bukser som var for små, med planer om at de ville snart passe. Men det gjorde de aldri.
Kan ikke ha et variert kosthold nå da impulse ?Hva med de du snakka om i våres, da? Dipolene? Er de ikke på lista lenger? Ellers slår det meg at det er mye epler, appelsiner og kålrot her, om du forstår hva jeg mener. Det er et hav av forskjell på Avantgarde og Proac i måten å gjengi på. Jeg lurer litt på retningen...men det har jeg jo sagt ofte før. For å uttrykke meg diplomatisk.Hvis du aldri har blitt klok på sidemonterte basser, og da tolker jeg deg som om du ikke liker det, har fått det til å funke eller ser poenget, hva i himmelens navn er da poenget med å sette en høyttaler som baserer seg på netopp det prinsippet på shortlist?
I beste mening, selvsagt.
Ellers er jeg enig med Rolf. Det er ikke ofte det betaler seg å bygge grunnmur og tak samtidig.
Få koll på rom, størrelse og beskaffenhet, finn ut hvilket lydmessig ideal du egentlig søker, still inn kompasset, få fokus og følg kursen.
Det sparer deg for vingling, penger, frustrasjoner og mye tjafs.
Vitsen med prinsippet er, etter hva jeg har fått med meg, at du får en smalere frontbaffel og dermed bedre perspektivegenskaper?Du har rett når det gjelder sidemonterte basser. Et prinsipp jeg ikke skjønner vitsen med.. Utover spiller det fort i en eller annen sidevegg..Innover er bassen så udefinert at det ikke er noen vits... Så da er Mahler borte..
Ja, det kan godt hende de deler noe høyt Vienna på den modellen der. Strauss fikk jeg aldri slik jeg ville. Hørning er litt annerledes. Hornbass har en litt annen karakter en annen bass såvidt jeg skjønner og de boomet ikke hos meg. Enda de sto med to 15 tommere 30 cm ifra bakvegg. Mye av grunnen til dette var at mesteparten av bassen kom ut under høyttaleren.Vitsen med prinsippet er, etter hva jeg har fått med meg, at du får en smalere frontbaffel og dermed bedre perspektivegenskaper?Du har rett når det gjelder sidemonterte basser. Et prinsipp jeg ikke skjønner vitsen med.. Utover spiller det fort i en eller annen sidevegg..Innover er bassen så udefinert at det ikke er noen vits... Så da er Mahler borte..
Dette med innover og utover strider med at bassen er rundtstrålende? Men det kan sannsynligvis ha å gjøre med at de er delt for høyt?
Hvordan funker det på Hørning som er så svære at mellomtone og diskant spiller på et helt annet sted i rommet enn bassene?
ikke minst at de er så svære at antall kubikk i rommet synker betraktelig....![]()
![]()
![]()
Ellers veldig enig i at det er mange veier frem til godlyden. Jeg mener at ingen synsekonger eller omtaler kan gjøre deg sikker på at det funker for deg, hjemme i eget oppsett. Det må prøves ut for å bli sikker.
Kikket på systemet til Bernt...Men flere forsterkere og delefilter blir jeg lettere nervøs av må innrømmes...Første jeg tenkte når jeg leste her var Gradient Revolution![]()
snakker vi klassisk treverk?![]()