Svarer for HCS siden jeg vet hva det er. Det er en spole for passiv deling av bassen.Hei HC dette er jo ganske kjente ting for meg, men hva er den boksen med blå etikett ?Når en har fjorten tommeltotter, hvorav en sitter på ti, er det greit med kompiser som besitter kunnskap og tid. Her er det ene filteret til Mobster2 ferdig. Og sakte går det imot glede og fryd..
Vis vedlegget 490876
Siden jeg har loddet det kan jeg svare. Den gule kabelen er ikke dårlig loddet, men det er noen rester etter gammelt tinn. Når jeg fikk filtrene så var alt på bassdelen kaldloddet, og det var enormt mye tinn. Det falt fra hverandre når jeg tok i det. Jeg hadde ikke nok loddelisse til å fjerne alt av det gamle tinnet, men jeg er helt trygg på at ingen av mine loddinger er dårlige.Er det bare bildet eller er den gule kabelen dårlig loddet og er det påloddet en bananplugg til høyre i blidet?
Har nok vært andre oppi der etter at dette forlot meg. Da var samtlige loddinger gode. Jeg har loddet elektronikk i 51 år fra jeg begynte min arbeidskarriere på Radionette delefabrikk i 1967. Åra går ja !Siden jeg har loddet det kan jeg svare. Den gule kabelen er ikke dårlig loddet, men det er noen rester etter gammelt tinn. Når jeg fikk filtrene så var alt på bassdelen kaldloddet, og det var enormt mye tinn. Det falt fra hverandre når jeg tok i det. Jeg hadde ikke nok loddelisse til å fjerne alt av det gamle tinnet, men jeg er helt trygg på at ingen av mine loddinger er dårlige.Er det bare bildet eller er den gule kabelen dårlig loddet og er det påloddet en bananplugg til høyre i blidet?
Bananplugg? Nei.
Jada, det var tydelig nok det. Alle loddinger var gode bortsett fra de på bassdelen.Har nok vært andre oppi der etter at dette forlot meg. Da var samtlige loddinger gode. Jeg har loddet elektronikk i 51 år fra jeg begynte min arbeidskarriere på Radionette delefabrikk i 1967. Åra går ja !Siden jeg har loddet det kan jeg svare. Den gule kabelen er ikke dårlig loddet, men det er noen rester etter gammelt tinn. Når jeg fikk filtrene så var alt på bassdelen kaldloddet, og det var enormt mye tinn. Det falt fra hverandre når jeg tok i det. Jeg hadde ikke nok loddelisse til å fjerne alt av det gamle tinnet, men jeg er helt trygg på at ingen av mine loddinger er dårlige.Er det bare bildet eller er den gule kabelen dårlig loddet og er det påloddet en bananplugg til høyre i blidet?
Bananplugg? Nei.
-m
Det er ikke en bananplugg, men det er laget en avsluttning på kabelen. Sikkert gjort for enklere lodding.
Nei, ikke rukket. Får se hva jeg rekker til uka. Er spent. Håper på et lite løftFått koblet opp og testet med de nye filterne enda?
Spennende, er en viss forsterker på vei hjem til deg? . Musikk kjøpes her og, litt mindre kritisk enn deg mister connoisseurJeg vil heller si at debattene her inne er stabile. En vet hva en får, fra hvilke. Hver gang.
Venter ellers spent på å se hva du har dratt i hus, spes cd-drivverket.
For egen del er det lite som skjer som jeg synes er verdt å fortelle, annet enn at det brukes mer enn noensinne penger på musikk; snaue 5k kr bare i denne mnd. Forresten, HCS, vi har snart en fellesnevner i røret 6C33. Får vite mer ila neste uke
Gratulerer med flott spiller! Siklet lenge på den selv!En kan saktens spørre seg hvor utviklingen går i dagens samfunn ? For under 20 år siden hadde en nesten for stor respekt for autoriteter og deres standpunkt og kunnskap. Det ser en og her inne ved at deres stemme sakte svinner hen, og stiller mer likt alle andre. En utvikling jeg tror er bra. I disse "metoo" tider er alles mening like mye verdt, basert på kunnskap eller ei. Og en skal i tillegg romme og akseptere at noen meninger går helt på tvers av det en mener selv. Dessverre er ikke dette like gjengs her inne, hvor et gitt standpunkt gjør at en forsvarer dette med nebb og klør uten evne eller vilje til å komme sine meddebattanter i møte. Det være seg underlag, kabler eller ingen forståelse av hva ny teknologi kan brukes til... Egentlig uten at det plager meg så mye, til tider er det helt greit å kaste litt napalm på bålet, så ærlig skal jeg være... Så har jeg heller ikke behov for å "reddes" fra å bruke pengene mine, eller bli reddet ifra all svindelen som bransjen visstnok bedriver..... Egentlig en fallitt erklæring når utgangspunktet er at en tror at motparten, dvs selger/bransje er ute etter å lure en... Heldigvis gjelder ikke det majoriteten, men de som forfekter disse er noen sure jævler, pardon my French.. Ikke rart at en tidvis vurderer om dette nettstedet gir en hodepine...
I det engelske språk har vi et uttrykk som heter "over-engineering". Et uttrykk som kanskje kan forekomme noe søkt for en som faktisk er ingeniør . Hvorfor gjøre mer utav ting utover det rent funksjonelle? Blir det isåfall bling om en gjør det ?
High-end audio , og da tenker jeg dyre ting, hadde ikke eksistert uten over-engineering er min påstand. Har blårussen bidratt mest negativt for utviklingen av bransjen med sin hinsidige priser? Ja, det vil jeg si. Men og overivrige ingeniører , ivrig etter å kutte ned på mest mulig sålenge forventet levetid og funksjon er oppnådd. Tenk om disse to mantra hadde blitt stående ? Da hadde vi hatt dyre, kjipe ting uten EIEGLEDE, eller kall det bling om du vil.
Vil vi ha det slik ?Hvis noen faktisk svarer "ja" til det spørsmålet vil jeg anbefale de å ta opp fluefiske , med garn... Og ikke frekventere her inne mer. For da kan de komme til å irritere på seg brokk, dårlig ånde og impotens. For majoriteten av de som driver med denne hobbyen har glede både over musikken OG det utstyret de besitter. Uavhengig av pris, alder eller en regnskapsfører eller en elektro-ingeniør sier..
Og med det gir jeg dere en drøm som jeg har hatt noen år, mitt nye drev. En Sony SCD 777ES. 25 kg, lett gullfarget ..Bling ? . Dette er over-engineering i alle kontekst. Tungt, massivt, og med datidens beste deler. Var det nødvendig? Marantz 6000 OSE, omtrent på samme alder... Fornuftig spiller det og... Tilogmed med kobberinnmat...Og det trengs vel ikke for et mellomdårlig medium som cd ?
Og takk til alle som var villig til å drive med over-engineering , hobbyen hadde vært så kjedelig uten dere...
Ordtaket "De fleste lytter ikke i den hensikt å forstå. De lytter i den hensikt å svare." er akyuelt som aldri før.En kan saktens spørre seg hvor utviklingen går i dagens samfunn ? For under 20 år siden hadde en nesten for stor respekt for autoriteter og deres standpunkt og kunnskap. Det ser en og her inne ved at deres stemme sakte svinner hen, og stiller mer likt alle andre. En utvikling jeg tror er bra. I disse "metoo" tider er alles mening like mye verdt, basert på kunnskap eller ei. Og en skal i tillegg romme og akseptere at noen meninger går helt på tvers av det en mener selv. Dessverre er ikke dette like gjengs her inne, hvor et gitt standpunkt gjør at en forsvarer dette med nebb og klør uten evne eller vilje til å komme sine meddebattanter i møte. Det være seg underlag, kabler eller ingen forståelse av hva ny teknologi kan brukes til... Egentlig uten at det plager meg så mye, til tider er det helt greit å kaste litt napalm på bålet, så ærlig skal jeg være... Så har jeg heller ikke behov for å "reddes" fra å bruke pengene mine, eller bli reddet ifra all svindelen som bransjen visstnok bedriver..... Egentlig en fallitt erklæring når utgangspunktet er at en tror at motparten, dvs selger/bransje er ute etter å lure en...
Med den spilleren din skjønner jeg deg, veldig godt. Før hadde jeg lyst på VPI, men etter omtale fra Impulse fikk jeg lyst på Roksan. Hvem vet hvor haren hopper..Gratulerer med knall fin spiller,HC
Har selv gitt opp CD spiller her,blir ikke til at jeg bruker den. Skal jeg sette meg ned og høre på et album blir det altid Vinyl som settes på.
O
Takk for det motoren. Fikk satt den opp, på gilde røde SD føtter. Fargen er nesten karmana verdig.. . Skal sies at den leser ikke plater kjappest, men ikke verre enn at det er innafor..Gratulerer med nydelig spiller HCs du er ikke alene om å ha drømt om en slik en.
Ha en fortsatt fin helg
mvh
Med din modell 7 er du godt vant du og. Vakker spiller det. Kjøpte meg ei sacd skive for å teste ut. Er det merkbar forskjell fra standard Redbook..?Gromt mæ japansk haienn ennsjinering. (stavekontrollen tilter her nå)
Jeg har jo komplett japserack for tiden, men synes de er sinnsykt gode på ting som fungerer, er ferdigutviklet og har finish som oppleves som en million kr. Sikkert litt bling for noen, men det kommer nok an på merket og jeg synes de er deilig saklige. Og om noen synes det skulle være smakløs bling så får de lov til det. Stakkars . Alt er neppe nødvendig for lydkvaliteten, men det løfter produktet litt inn i sjelen (sic). CD7 er fin den, men synes CD/DAC12 er minst like overengineered om enn snillere i det lydmessige uttrykket. Fairytales SACD har jeg, men har ikke spilt annen enn CD-laget som låter fortreffelig. Har SACD-spiller, men den står i moroanlegget (med NAD3020 og Carlsson OA50).Med din modell 7 er du godt vant du og. Vakker spiller det. Kjøpte meg ei sacd skive for å teste ut. Er det merkbar forskjell fra standard Redbook..?Gromt mæ japansk haienn ennsjinering. (stavekontrollen tilter her nå)
Vis vedlegget 492413
Satan, der står det mye snop, HCS. Bare å gratulere!
Det lurte jeg også på? mye flott utstyr du har HCsSatan, der står det mye snop, HCS. Bare å gratulere!
Men hvor har ht gjemt seg?!???