HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.761
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Rett og slett råtøft Hcs :) Burde være nok basselementer her ja
    30 kilos snurre er ikke noe problem for en vegg hylle hvis inn festing er bra
    Denne tåler 40 kg på papiret,bare et tips til en rimelig variant :)

vms1si_1.jpg

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er det Soundstyle? Ikke så glad i glass, men likte hylla du foreslår.

Det er noe eget med disse elementene fra Great Plains Audio. Og såklart, litt gøy at ikke alle har de.. :)

1525119143015.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.761
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Nei hylla er Vm acoustics fra klubben og ja det er glass,noe jeg liker veldig godt :)
    Har hatt hyller fra Target og Rega men liker disse bedre,veldig diskre.
    Flotte elementer som sitter i talerne,ikke akkurat billige

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nei hylla er Vm acoustics fra klubben og ja det er glass,noe jeg liker veldig godt :)
    Har hatt hyller fra Target og Rega men liker disse bedre,veldig diskre.
    Flotte elementer som sitter i talerne,ikke akkurat billige

mvh
    Takk for godt tips. Skal undersøke litt. :)

Ja, de er dyre. Dyrere enn da jeg sprengte ene bassen på mine JM Lab Alcore for mange år siden.. Og undersøkte byttepris.. :p:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.440
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vet du utfordrer deg selv, men du skal ikke skyte for mye mot old-school, HC. Plutselig ender det opp med et selvskudd :cool::D

Gleder meg til å høre rommet ditt igjen. Litt bekymret/nysjerrig når du demper enda mere. Støygulvet kan jo aldri bli lavt nok, men jeg tenker det samtidig kan være lett å dempe vekk friskhet og engasjementet i musikken i samme smæla. No free lunch som de sier i små enklaver av Tiggerstaden :)

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rått anlegg, HC!
    Og som en annen her inne ville sagt: Nice compacts ;)
    Hehe, kompakte er de kanskje.. Høyttalere og sub'er veier nærmere 400 kg tilsammen. Var ikke spøk opp den trappa her.. Håper det ikke blir bytter med det første.. Selger vel huset med rælet oppe på garasjen Dragen, når jeg dauer.. ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vet du utfordrer deg selv, men du skal ikke skyte for mye mot old-school, HC. Plutselig ender det opp med et selvskudd :cool::D

Gleder meg til å høre rommet ditt igjen. Litt bekymret/nysjerrig når du demper enda mere. Støygulvet kan jo aldri bli lavt nok, men jeg tenker det samtidig kan være lett å dempe vekk friskhet og engasjementet i musikken i samme smæla. No free lunch som de sier i små enklaver av Tiggerstaden :)
    Enig, kan fort dempe livet ut av rommet. Litt forskjell er det med kompresjonsdriver kontra det jeg hadde før. Og jeg demper moderat, det skal sies.

Old school er fint, noen av de beste anlegg jeg har hørt er old school. Med nerve som er unik
    Og blir jeg lei av å teste osv hår jeg tilbake til det enkle. Dvs enkel kilde, SET forsterker, en to-veis høyttalere nesten uten filter.. Samt et par rødvins glass og en DVD med peiskos.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Noe kjent med de kassene der, har du fått testet de?
    Walker
    Det testes. Stor kred til Walker her inne som sender meg blokkene sine for testing uten at det koster noe annet enn frakt. Det er snakk om Muse 300. To monoblokker som da er selvforklarende på 300 watt hver seg. Det viktige er at de ikke støyer. Også går de oppimot en PA amp, noe som ikke automatisk er en ulempe for de. Modellen som het Muse 160 var meget god.

20180430_201653.jpg

Til prisen på ca 10000 vil jeg si at disse to monoblokkene er nesten et tyveri å regne om en har rett høyttalere til de. På Snell var mellomtonen rett og slett gloriøs. Må få inn et par ører til for å bedømme hvordan de står seg imot udyret en kan skimte i bakgrunnen på bildet.. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Testet litt nå, sacd imot Redbook... Hmm, usikker på om du skal gidde. Vel er det forskjell men det blir en smakssak. Cd laget er, i mine ører litt mer analogt. SACD oppleves med mer luft.. Ikke lett dette.. :)
    Hvis du brukte Fairytales til testen blir det ikke noen god test av SACD vs Redbook, for det er jo et Redbook-opptak som har blitt jobbet med i MQA. Skal du teste om SACD har noe for seg må kildematerialet være tatt opp i DXD/DSD eller analog multitrack og master. 24 multibitopptak vil også gi et bedre resultat, men da forlater man konseptet DSD, som er en form for enbit.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Testet litt nå, sacd imot Redbook... Hmm, usikker på om du skal gidde. Vel er det forskjell men det blir en smakssak. Cd laget er, i mine ører litt mer analogt. SACD oppleves med mer luft.. Ikke lett dette.. :)
    Hvis du brukte Fairytales til testen blir det ikke noen god test av SACD vs Redbook, for det er jo et Redbook-opptak som har blitt jobbet med i MQA. Skal du teste om SACD har noe for seg må kildematerialet være tatt opp i DXD/DSD eller analog multitrack og master. 24 multibitopptak vil også gi et bedre resultat, men da forlater man konseptet DSD, som er en form for enbit.
    Takk for innspill. Meget mulig at jeg skal teste dette ut ytterligere. Er temmelig avslappet til det hele, ser rett og slett ikke verdien i noe jeg kanskje ikke hører en gang. Men skal la det få en prøve når overskudd til det er der :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin dag dette. Fikk spikret tur til Seas fabrikker i Moss. Så får en se hvem som blir med. SRM og jeg drar nok uansett. De som bor nærmest er vel de tregeste vil jeg tro... :). Uansett, blir trivelig. Kan hende vi får til en pizza på Peppes eller noe i Moss eller noe. Det sosiale er minst like viktig som ekko-frie rom og spennende nye elementer ifra SEAS :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du får sikkert full liste på den turen der, men for meg blir det så nært opp til høringene på stortinget at jeg neppe orker å ta turen over fjellet så tidlig i oktober. :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du får sikkert full liste på den turen der, men for meg blir det så nært opp til høringene på stortinget at jeg neppe orker å ta turen over fjellet så tidlig i oktober. :)
    Ja, det ble fort fullt. Men det kommer sikkert flere muligheter. Du får ta deg en tur opp til Mjøsa sine bredder når du er over. Mat, litt musikk og prat loves :)

På en grå dag hvor det skal jobbes utover kvelden er det godt med et par timer med en bok. Og litt prog.. 8). Plata spilt får meg iallefall til å koble ut..

1525350637942.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjenner jeg er rimelig mettet av hfs. Høy promille, lavt selvbilde, dårlig ånde foran en pc og et hav av påstålighet på vegne av seg selv, og andre... Ja, der er essensen av kabel helvete tråder... Enkelte tomser er så repetetive at de fremstår som direkte DUMME.. "Falle utpå"? Inn i en diskusjon som har pågått lenge?? Nei, har forbannet meg på at i kone, Stereo+ tester "nada" skal jeg ikke si noe... :mad:;)

Kvelden ble brukt til kanskje dette årets beste krigsfilm. Langt unna usannheter og svada som i den 12.mann... For å ikke nevne tragedien Max Manus..

Denne var god.. Infanteriets svar på Das Boot..

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, det refereres stadig til kjent fysikk. Noen har tom lest i Læreboka og greier. Skaffa seg utdannelse har de også. Andre igjen stoler blindt på sin egen empiri, gudegitte instinkt og teft. Når man kjeder seg nok til å klikke på disse trådene i blant, så har den fascinerende nok lagt på seg 5-20 nye sider(!). I finvær som i gråvær, dag som natt, i arbeidstiden som på fritiden, i hverdager som i helligdager. Og tar man seg tid til å skumlese gjennom de siste innleggene (fordi man er masochist), så er de forfattet av omtrent de samme individene, med omtrent det samme budskapet (som sist). Da skjønner man at man har med spesielle tilfeller å gjøre.

Vel, ha en god søndag i dette strålende været, iaf her i Oslo. Nyt det du har her og nå, eller drøm deg bort! :)

007ef13f0bf79e479fc4f848227d4943.jpg

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det gunner, drømmer må en ha. Og humøret er på topp, på tross av arbeidsuker som nærmer seg 80 timer.. ;D. Så drømmer er bra..

FB_IMG_1525843635551.jpg

Mye er det å gledes over. SEAS besøket er iverksatt og det ser ut til å bli en bra gjeng. Blir et lite HFS treff det, og alltid trivelig å møte nye fjes :)

Et av årets små høydepunkt blir besøk i Brighton hjemme hos Peter Quatrup og et besøk på fabrikken. Med tanke på alt som blir produsert i Kina så skal det bli stas med litt håndverk fra England. Og med tanke på reisefølge tror jeg det blir helt topp ;). De vyrde gentlemen lassemann, karmana og Håkon Rognlien skal def være med. Motoren tror jeg og. Lagga og gunzi muligens. Og etter besøket skal Peter vise oss hvordan vi "drown our sorrows", som han så elegant skrev.. :).

Så ja, happy camper. Får håpe en får nyte noen solstråler i sommer, på tross av ekstensiv jobbing.. ;D

FB_IMG_1525765148202.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.440
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir bra dette! Du er flink med gode ideer, HC, og det skader jo ikke at du har gjennomføringskraft heller :) Henger leveren opp til tørk i begynnelsen av september og står i midten av måneden stand by for "drown our sorrows" :D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det karmana :). Alltid trivelig å ta med seg noen kjekke karer på tur. Er spent på hva du synes om dette old school greiene fra Audio Note... Jeg er vel delvis tilvent, men håper jeg kan overraskes.. Om ikke noe annet på grunn av prislappen... 8)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.440
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for det karmana :). Alltid trivelig å ta med seg noen kjekke karer på tur. Er spent på hva du synes om dette old school greiene fra Audio Note... Jeg er vel delvis tilvent, men håper jeg kan overraskes.. Om ikke noe annet på grunn av prislappen... 8)
    Har bare erfaring med Audio Note fra messer. Blir spennende med et lite dypdykk. Jeg antar de deler ut smaksprøver, så bare videreformidle at jeg er åpen for det meste av hele komponenter. Kan til og med ta i mot en liten PU uten å bli altfor skuffet ;)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva skal en egentlig mene om Tidal, som pimper sine egne eiere? Og det attpåtil med deres musikk, som ikke er helt min greie.. Å fader, jeg driter egentlig i hele Tidal. Når, ja når, det, går konk skal jeg finne frem en gammal slitt cd.. For den er min.. Og befinner seg hvor jeg kan se den. Ikke i "skyen" som er like tomt som hodet mitt til tider.. ;)

Men for all del, mangfold er topp. Kjøper vel mellom fem til ti cd plater hver uke. Gjerne mer. Lurer på når jeg skal rekke å få høre alt.. :rolleyes:

1526116807117.jpg

Gleder meg til SEAS. Nå er vi fulltegnet, nærmere 30 stk. Det blir vel noe av det nærmeste en kommer et HFS treff i år, noe jeg føler litt stolthet av å ha et eierskap til :)

FB_IMG_1526048061166.jpg

Får håpe det sosiale glir litt lettere enn bildet over.. Men har trua, mye kjekke folk. Kontakter skaffes og vennskap knyttes via felles aktiviteter. Og så blir det spising etterpå.. :)

Når jeg ser endel deltagere som deltar innen diskusjon rundt vibrasjon og tweaks må jeg smile litt.. Så mye engasjement, uten at det fører til noe. Og enkelte har nok hørt litt "feil" musikk og blitt I overkant høye og mørke...

FB_IMG_1525375705996.jpg

Da er faktisk ikke banjo så ille alikevel.. Tilogmed country er sikkert greit, da det er musikk en kan bli glad av..

FB_IMG_1526117240421.jpg

For egen del blir det mindre tid her på en stund.. Mye jobb og huslige sysler tar det meste av tid. Og tid BORTE fra HFS er sunt... Fôring av nett-troll, kabler og strøm i ytre gouda er ikke like givende hele tiden.. 8)

FB_IMG_1526048260975.jpg

Såklart, når jeg vet alternativer ifht HFS, ref bildet over, så blir jeg litt matt.. :rolleyes:

Men apropos, nå må jeg ut med den lille.. Ha en fin dag ;D

FB_IMG_1526062623024.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk Bergis. Det funker. Som et hederlig unntak. Og du er med, bare ikke fått oppdatert. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Terrasse - vask og maling... Hvem fant ut at slikt er gøy... :mad:. Det er etter ei slik økt en får lyst til å flytte i blokk å begynne med headfi.. :p;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.440
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Terrasse - vask og maling... Hvem fant ut at slikt er gøy... :mad:. Det er etter ei slik økt en får lyst til å flytte i blokk å begynne med headfi.. :p;)
    Jeg har heldig ikke en bjørn, men en katt som driter på plenen ;)

.....faen, kona sier at jeg skal vaske terrassen i morgen :mad: På tide å hente frem influensaen igjen ;)

• Liker

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.887
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

.....faen, kona sier at jeg skal vaske terrassen i morgen :mad: På tide å hente frem influensaen igjen ;)
    Herregud, så trege dere er! Her er både 150 m2 belegningsstein og terrassene vasket alt. :D.

På minussiden skal jeg få anledning til å tilbringe kvalitetstid med min regnskapsfører fra kl. 1000 i morgen formiddag og frem til at årsregnskapet er ferdig. :p

mvh

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.440
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Herregud, så trege dere er! Her er både 150 m2 belegningsstein og terrassene vasket alt. :D.

På minussiden skal jeg få anledning til å tilbringe kvalitetstid med min regnskapsfører fra kl. 1000 i morgen formiddag og frem til at årsregnskapet er ferdig. :p

mvh
    Strålende! Jeg snakker med regnskapsføreren din, og så kan du ta hagen her på rette siden av broen ;)

• Liker
    Reaksjoner: tkr

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    "Kondolerer" til dere begge.. :). Og må jeg få tilføye at snøen har ligget ørlite grann lenger her, enn på dine kanter tkr.. ;). Men, på andre året, har jeg gjødslet plen. Istedenfor kondom-dress på et sykkel sete blir midtlivskrisen tilbragt bak en gressklipper. Uten drift på noen hjul. Og ikke til irritasjon for noen på min vei. Syklister, tre i bredden eller mer, blir påspandert litt vindusspyler veske med sitron-luft.. Viktig med en god odør når formen skal skjerpes mens hårfestet glir inn i glemselen... :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.440
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har jo holdt deg unna tråden din i noen dager. Det går nå hardnakkede rykter om at grunnen er at du ligger i skje med denne småpiken, og venter på morgendagens bryllup i England. Jeg har selvfølgelig forsøkt å avkrefte disse ryktene, men de er som sagt hardnakkede......

E32E57C5-0AC1-4B79-A03F-755469B8D6F5.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for at du stiller opp for en kompis og din søster, men jeg skal love å holde min sti ren.. :cool:

HFS er på pause ja, blir nok det en stund. Alt fra terrasse-vask, jobb, sykdom i familien og litt generell kjedesomlighet ved å frekventere her inne gjør at en koser seg med andre ting... Men, det kongelige bryllup går jeg nok glipp av.. ;D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.440
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for at du stiller opp for en kompis og din søster, men jeg skal love å holde min sti ren.. :cool:

HFS er på pause ja, blir nok det en stund. Alt fra terrasse-vask, jobb, sykdom i familien og litt generell kjedesomlighet ved å frekventere her inne gjør at en koser seg med andre ting... Men, det kongelige bryllup går jeg nok glipp av.. ;D
    Jeg snakket da slett ikke om din sti, men svinesti :cool:;)

Greit med pauser innimellom, og kan ikke si det svinger særlig på HFS for tiden, men alternativene var heller ikke særlig forlokkende.

Take care, kompis :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, greit med små avbrekk fra hfs. Det hele er rett og sagt kjedelig, gamle travere som Sluket, Jan R, Grace og flere er savnet.. Det hele blir litt gråere. Null forskjell, alt er like bra, kom å se på selvbygget mitt osv, nei godt med pause..

FB_IMG_1528462155973.jpg

Ikke en gang litt lett nabokjekling fra langt inn i skogen biter.. Bortsett fra myggen, den gjør det i monn om dagen.. :mad:

20180609_230012.jpg

Vakkert er det uansett i området om dagen. Litt musikk har jeg fått kjøpt og. Struck the gold pot og kjøpte 40 jazz cd'er for 200 spenn.. ;)

20180609_101612.jpg

Språk er uansett ikke så lett i skriftlig form her inne. Det som blir høstens prosjekt blir vel litt justeringer og få blokkene mine opp å gå.. De har ikke vært helt I form.

FB_IMG_1528462055949.jpg

Hadde omvisning for en klasse på befalsskolen oppe på Østre Æra hvor 22 år gamle Odd Olsen ble omringet av tyskerne og skutt. Han ble gravlagt av tyskerne og med full militær honnør. En gutt som ble mann så altfor fort. Noe annet enn disse "verste" metall huene her inne som ikke har gjort noe tjeneste for fedrelandet.. ;)

20180523_164237.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.440
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må gi deg med den jazzen. Du blir så melankolsk og negativ :cool:;)

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.440
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer og velkommen i klubben!!! Da er det bare å akseptere aksellererende tyngdekraft og forandre innkjøpslisten til nå å inneholde dugelige mengder fyrste- og rullekake, kamferdrops og mokkabønner. I tillegg krever det en viss tilvenning å vite at du nå skuer mot solnedgangen og ikke soloppgangen. Foruten disse små bagatellene ønsker jeg deg en riktig så fin dag :cool::)

• Liker
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn