HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis med nyervervelser!
    fornuftig å ta det easy på vinylfronten, spørru meg.
    blir fort et jævla alter fremfor en dings å spille musikk på, og, dessuten, hvem gidder å stappe hyllene fulle av pressinger med god lydkvalitet.

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Hei kan se ut til at jeg skal ned på østlandet i slutten av neste uke, reiser mest sansynlig ned torsdag og opp igjen fredag/lørdag.
    Så om noen av disse dagen passer å få besøk for deg er forsøker jeg og komme innom:)
    Veldig trivelig at du vil stikke innom , det settes. Den helga er jeg dessverre i Etiopia , tilbake 26 nov. Men du skal vel nedover senere en gang snart håper jeg ?
    Ok du får ha god tur til Etiopia:)
    Jo da blir nok turer østover rett som det er. Så gir beskjed ved en senere anledning:)

Og gratulerer med nytt og spennende utstyr i hus. God helg til deg.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    grattis med nyervervelser!
    fornuftig å ta det easy på vinylfronten, spørru meg.
    blir fort et jævla alter fremfor en dings å spille musikk på, og, dessuten, hvem gidder å stappe hyllene fulle av pressinger med god lydkvalitet.
    Tja, si det. Virker som det er en statusheving, blant enkelte, å strø skiver på gulvet.. Helt greit, men bør nok spille gjennom de skivene jeg har. 700 stk, men lite tilsiktet audiofile greier.. Må innrømme at jeg gleder meg til å snurre litt..

Fikk CEC i gang. Låter sympatisk må jeg si. Spiller litt Lambchop, rolig og greit på en grå dag.. :)

images.jpeg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er nok ikke "statusheving" som er motivet de gangene folk viser bilder av nyanskaffelser av skiver, men mest pur glede som deles. Så kan vi spekulere i hva som gir mest statusheving, bilder av anskaffede komponenter eller noen musikkplater ;)

Uansett, knall bra drev du har skaffet deg. Virker som brikkene kommer fortløpende på plass nå. Det borger for gode sysler under mørketiden.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er nok ikke "statusheving" som er motivet de gangene folk viser bilder av nyanskaffelser av skiver, men mest pur glede som deles. Så kan vi spekulere i hva som gir mest statusheving, bilder av anskaffede komponenter eller noen musikkplater ;)

Uansett, knall bra drev du har skaffet deg. Virker som brikkene kommer fortløpende på plass nå. Det borger for gode sysler under mørketiden.
    Du har nok rett min skarpsindige venn, pur glede. Og det er mye bra tips å plukke opp.

Ja, er fornøyd. Nesten litt vemodig, er ikke noe jeg virkelig har lyst på. Har gått en lang vei, angrer ikke, men ser at jeg ikke vil noe særlig videre. En ny arm, pu, streamer kanskje, men ikke noe jeg må ha. Morpeus etterhvert, mer om det senere.. Og et par kabel stumper.. Deilig, litt fred i den audiofile tåka..

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.427
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Dette tror jeg blir svært bra. CEC drivverk skulle jeg gjerne hatt i heimen. Blir helstøpt også estetisk hos deg nå!

• Liker

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tja, vet ikke helt om det gir så mye status å strø plater på gulvet, utover det at vi alle virrer rundt her inne og pludrer og blogger og tjatrer og fjaser om (hifi-) livets viderverdigheter, og det er jo fint, da.
    artig å se fysiske formater, særlig av musikk man selv har et forhold til, uansett om det er vinyl, cd eller konsert-bluray.
    vinyl er nok mest fotogen, sånn sett.
    lp-covere og alkohol er liksom audiofiles svar på elg i solnedgang.
    skjermdump av datafiler i aksjon er ikke like gøy.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette tror jeg blir svært bra. CEC drivverk skulle jeg gjerne hatt i heimen. Blir helstøpt også estetisk hos deg nå!
    Takk Final, sort og sobert. Ulikt eieren som er lys og slett ikke mager.. Lyden er skrudd enda et hakk opp siden dere var her, nye rør i dac gjorde susen. Vi sees vel hos woodrand?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.151
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Pleier og strø plater ut over gulvet om det blitt nått større inkjøp:rolleyes: Men har nok ikke betalt mer enn 400kr for en enkelt brukt plate, om jeg en dag skall selge ivei boksene som står her så er det nok vinylsamligen som gir litt avkastningen på galskapen:p

Sist redigert:
    • Liker

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.396
    Torget vurderinger
    12
    Jeg lander i Addis på mandag, HC ,og skal varsle din ankomst så de kan stryke den røde løperen. Vi skal dog videre i embeds medfør så vi treffes ikke der.

• Liker

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.427
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Takk Final, sort og sobert. Ulikt eieren som er lys og slett ikke mager.. Lyden er skrudd enda et hakk opp siden dere var her, nye rør i dac gjorde susen. Vi sees vel hos woodrand?
    Det gjør vi;D

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.825
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her går det unna! Gratulerer!!! Det er mer fokus på haifai enn trav på Biri for tiden. Snart på tide å skifte navn til Evo 3 :cool: Anbefaler deg å hamstre plater og når du går lei kan jeg overta dem for en symbolsk sum. Penger er en uting blant venner vettu! Kos deg med ny transport og PU :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg lander i Addis på mandag, HC ,og skal varsle din ankomst så de kan stryke den røde løperen. Vi skal dog videre i embeds medfør så vi treffes ikke der.
    Det er fint når vi innlendinger kan legge verden for våre svette føtter.. Å spørre etter vinyl sjapper i Addis er kanskje lett optimistisk? :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.825
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er fint når vi innlendinger kan legge verden for våre svette føtter.. Å spørre etter vinyl sjapper i Addis er kanskje lett optimistisk? :)
    Etiopia er vel menneskehetens vugge, så noen anakronistiske formater burde vel være å oppdrive.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Etiopia er vel menneskehetens vugge, så noen anakronistiske formater burde vel være å oppdrive.
    Er det slike som vinyl-guruene kaller første pressing?:confused:;). Tar det med ro. Pratet litt med impulse i kveld, fikk et tips. Så da kjøpte jeg den..

R-1595029-1508365651-9784.jpeg.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Idag kommer Tormod innom, han bor rett borti gata her. Han besitter bla Tannoy Canterbury, en fantastisk høytaler. Spent på hva han synes. Og tilbakemeldinger er alltid kjekt, det lærer en av :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Idag kommer Tormod innom, han bor rett borti gata her. Han besitter bla Tannoy Canterbury, en fantastisk høytaler. Spent på hva han synes. Og tilbakemeldinger er alltid kjekt, det lærer en av :)
    Digg å treffe andre, netopp pga tilbakemeldinger. Det blir sikkert mye morro. Store Tannoy har jeg aldri hørt, så for min del hadde jeg krevd å få tatt turen til han også.. ?????? Ha en strålende søndag. Foresten, fått solgt platespilleren?

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det Retep, to timer gikk svært kjapt. Tror Tormod koste seg, kanskje han skriver litt her? Det fine med slike treff er ikke bare delte erfaringer. Nei, det å bli introdusert for nye artister og kanskje høre album med artister en trodde en kjente. Kjent for meg er Steely Dan men ikke albumet "Everything must go on". Kanskje litt mindre flinkis, mer lekent. Det helt nye for meg var Chantel Chamberland. Fransk er et vakkert synge-språk. Og hun synger raffinert og vakkert. Så til alle som liker syngedamer, hun bør sjekkes ut.

Slik så det ut i dag.. Trives i hula mi på loftet. Alenetid er aldri oppskrytt. :)

1541943070413.jpg
    1541943070413.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er virkelig et spennende oppsett HC :)

mvh
    Takk for det motoren. Det er blitt bra, synes jeg. Artig når andre og har glede av det. Hifi har lite intressert meg, men musikk som berører en vil jeg oppleve. Og dette oppsettet greier det for meg. Mange som har dyrere ting mange billigere. Noen vektlegger helt andre ting enn jeg. Jeg vil ha en stor scene hvor en føler musikken, nesten som på konsert. Og gjerne langt fremme ved scenen. Bassen skal føles, diskanten glitre og mellomtonen forføre meg. Gjør oppsettet det? I mine lodne ører, ja.. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Uhyre spennende oppsett, HCS, satt sammen av interessante produkter, de fleste av dem ikke noe Hvermannsen har på alteret sitt. Ikke minst er det i omtrent samme prisklasse som også jeg opererer i; grenseoppgangen der ting blir absurd kostbare og noen steg vekk fra hyllevarene. Her kan man finne ting med sjel og personlighet som krever flid, tålmodighet og nøysomhet for å få det beste ut av. Jeg synes slikt er givende. Det er liksom alltid ett eller annet som kan forbedres, lirkes på plass, uten å nødvendigvis endevende hele oppsettet.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Uhyre spennende oppsett, HCS, satt sammen av interessante produkter, de fleste av dem ikke noe Hvermannsen har på alteret sitt. Ikke minst er det i omtrent samme prisklasse som også jeg opererer i; grenseoppgangen der ting blir absurd kostbare og noen steg vekk fra hyllevarene. Her kan man finne ting med sjel og personlighet som krever flid, tålmodighet og nøysomhet for å få det beste ut av. Jeg synes slikt er givende. Det er liksom alltid ett eller annet som kan forbedres, lirkes på plass, uten å nødvendigvis endevende hele oppsettet.
    Ja, føler jeg har funnet et punkt jeg trives veldig godt med. Skal noe endres så blir det fort dyrt. Og kanskje bare en sideveis forflytning, noe en har prøvd før. Beltedrift, rør og horn ser ut som blir en endestasjon, men det er nå mulighetene ligger der. Muligheten til å lirke frem de siste nyanser og preferanser. På tide vi får hørt oss hverandre igjen. Desember er en rolig mnd så da tar jeg meg nok en tur. Likt og ulikt, som eierne, men med målet om å kose seg med musikken som samfallende

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    906
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Bra med det store bildet fra loftet HC, for første gang får jeg et inntrykk av størrelsen på Ø. Må nok legge inn pitstop ved anledning!

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bra med det store bildet fra loftet HC, for første gang får jeg et inntrykk av størrelsen på Ø. Må nok legge inn pitstop ved anledning!
    Du er hjertelig velkommen gunzi. Du har jo helt klart delansvar i lyden her. Spent på hvor god riaa er. Noen formening om Denes også der har lykkes?

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.982
    Gratulerer så mye med flott spiller og en glimrende pu :) dette burde gå veien :) Har veldig lyst på en topp loader selv men må vente til litt senere i vinter tror jeg :(
    Holder på hos tannlegen og det blir skam dyrt dessverre

Denne sugler jeg på og kjenner til hva som bor i den :)

mvh

Vis vedlegget 516756
    Motoren, grandmaster Fosse har en utmerket toplader til salgs for 17 frognertiere - Eximus CD2 trur eg det va.
    Den er i mint condition, og under halv pris om det passer for budsjettet.
    Ellersmessig er ei heller Audionet ART CD2 å kimse av om den er og oppdrive.
    Men nå legger jeg meg opp i ting jeg ikke har nor med.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer så mye med flott spiller og en glimrende pu :) dette burde gå veien :) Har veldig lyst på en topp loader selv men må vente til litt senere i vinter tror jeg :(

mvh

Vis vedlegget 516756
    Motoren, grandmaster Fosse har en utmerket toplader til salgs for 17 frognertiere - Eximus CD2 trur eg det va.
    Ikke noe problem power, alltid artig når du dukker opp. Den Eximus saken tror jeg er meget god. Om den er innenfor budsjett hos motoren vet jeg ikke

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.470
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh

Vis vedlegget 516756
    Helt topp å få slike tips, den av Fosse blir faktisk ikke stort dyrere en MHZS men det blir ikke på denne siden av jul :) Holder på med noe her hjemme nå som blir jævlig dyrt :( ikke hifi relatert)

mvh

• Liker

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.470
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh

Vis vedlegget 516756
    Ikke noe problem power, alltid artig når du dukker opp. Den Eximus saken tror jeg er meget god. Om den er innenfor budsjett hos motoren vet jeg ikke
    Det blir kanskje litt over the top med begge da det bare skal brukes som drivverk, begge 2 er i alle fall flotte spillere :)

mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.375
    Torget vurderinger
    26

mvh

Vis vedlegget 516756
    Nå er jo jeg selger, så dere får ta det jeg sier med en klype salt. Men, jeg har hatt noen få digitalrigger innom som har satt spor:

Wadia 860 på lån! Gruste min Musical Fidelity A5 så vanvittig at jeg ikke kunne spille CD på evigheter etterpå. Heldigvis gikk MF i stykker og måtte repareres. Tok så lang tid at Wadia var kommet på avstand.

Metronome hadde jeg en god stund. Nydelig lyd og fantastisk byggekvalitet. Men, den manglet digitale innganger og jeg skjønte den ville bli utdatert ... gikk all in for vinyl, trodd jeg. Det var ikke mange som hadde to platespillere da 8)

Eximus CD10. Likte denne så godt at jeg kjøpte CD5. Bygget som en tanks og får du innbrudd fungerer fjernkontrollen helt greit til selvforsvar. Lenge siden jeg har hatt de andre spillerne listet over, men har roen og lydkvaliteten fra de beste andre parret med alt av digitale innganger og utganger.

DCS og Burmester 001 hadde jeg også på lån, men de måtte se seg slått av Metronome hos meg (subjektivt).

Kommer du over en Eximus CD10 (eldre utgave av den jeg har) så kan du få vanvittig god spiller for lite penger. Sørg bare for at racket er godt bygd, dette er tung hifi. Veier omtrent det samme som en forsterker. Egentlig er det det beste kjøpet. Lyden er nesten like god som på CD5, men siden den er en del eldre selges den ennå billigere, mer for pengene.

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.470
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh

Vis vedlegget 516756
    Nå er jo jeg selger, så dere får ta det jeg sier med en klype salt. Men, jeg har hatt noen få digitalrigger innom som har satt spor:

Wadia 860 på lån! Gruste min Musical Fidelity A5 så vanvittig at jeg ikke kunne spille CD på evigheter etterpå. Heldigvis gikk MF i stykker og måtte repareres. Tok så lang tid at Wadia var kommet på avstand.

Metronom hadde jeg en god stund. Nydelig lyd og fantastisk byggekvalitet. Men, den manglet digitale innganger og jeg skjønte den ville bli utdatert ... gikk all in for vinyl, trodd jeg. Det var ikke mange som hadde to platespillere da 8)

Eximus CD10. Likte denne så godt at jeg kjøpte CD5. Bygget som en tanks og får du innbrudd fungerer fjernkontrollen helt greit til selvforsvar. Lenge siden jeg har hatt de andre spillerne listet over, men har roen og lydkvaliteten fra de beste andre parret med alt av digitale innganger og utganger.

DCS og Burmester 001 hadde jeg også på lån, men de måtte se seg slått av Metronome hos meg (subjektivt).

Kommer du over en Eximus CD10 (eldre utgave av den jeg har) så kan du få vanvittig god spiller for lite penger. Sørg bare for at racket er godt bygd, dette er tung hifi. Veier omtrent det samme som en forsterker. Egentlig er det det beste kjøpet. Lyden er nesten like god, men siden den er en del eldre selges den ennå billigere.
    Takker så mye for tips Fosse, jeg ser hva som dukker opp etter vert :)

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hadde jeg trengt en dedikert cd spiller hadde jeg kjøpt din tvert Fosse. Artig å høre hva du har sammenlignet med

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.375
    Torget vurderinger
    26
    Det var en avsporing, beklager.

Flott lytterom og kult oppsett. Skikkelig kule høyttalere.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det var en avsporing, beklager.

Flott lytterom og kult oppsett. Skikkelig kule høyttalere.
    Fra en estetiker som deg mottas rosen med takknemlighet. Kan hende jeg melder meg inn i klubben din til våren, den som krever at motoren sitter bak. Er i sonderingsfasen.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn