Ja, ja..Hadde lovet Karmana å holde kjeft til juleaften.. Men så heldig var han ikke, snill som jeg er..
.
Hvorfor bryter jeg den selvpålagte tausheten så blunt i dag...? Vel, jeg har en liten førjulshistorie som jeg må få ut, bli ferdig med. Her inne har vi mange kompetente folk. Noen er guruer med rette, andre har gitt seg selv den statusen av uilke grunner. At det er kjekt å kunne høre med folk som har drevet med hobbyen en stund er såklart lurt, det er mange fallgruver. Alt ifra diverse snakeoil, ting som ikke fungerer sammen til konkrete råd innen målinger og akustikk.
Så tilbake til denne lille epistel. 30/10 ble jeg forespurt om jeg fortsatt hadde en eldre klassisk vintage spiller, noe jeg kunne svare bekreftende på. Jeg fikk så spørsmål om denne kunne være aktuell å selge, noe jeg bekreftet at var intr. Denne "guruen" hadde kjennskap til noen vintage huer og ville ringe de. Med tanke på dagens marked og hvor vanskelig det er å selge ting var jeg takknemlig for det. Vel, guruen hadde en bekjent med navn "Arne" som akkurat hadde kjøpt JBL 212 som var meget intr. Siden denne "guruen" var en jeg hadde kjent en stund og alltid er hyggelig 1:1 ga jeg en meget god pris og fikk spørsmål om den kunne hentes påfølgende helg. Bare så det er sagt, jeg har begynt i ny jobb og har lange dager, derfor er all fritid hellig for tiden. Uansett, de skulle komme...Med en 6-serie BMW. Javel..
Intet skjedde, de kom ikke. Historien gjentok seg et par helger og et par dager hvor jeg tok fri for å få ting på plass. Men nå var det plutselig "Petter" fra Oslo i sin 5-serie fra Oslo som skulle ha spilleren... Tja, hva skal en si.. Bilen hadde mye tekniske problemer, fruen til "guruen" ga han visstnok en lusing fordi han ville forlate heimen for å holde en avtale... Mye historier , som jeg har på sms og messenger.
Til slutt klikket jeg og ba om å få prate med Petter for å ha kontakten direkte.. Det hadde vært det beste hele veien. Men "Petter" er svært oppfarende, sint som person og vanskelig å forholde seg til.. Iflg "guruen".. Til slutt overførte "guru" 5000.- av egne penger , slik at historien skulle ha hold hos meg etter masse bortkastet tid for min del..."Guruen" og jeg ble enige om at i romjula skulle de komme for å hente spiller. Og jeg slo meg til ro med dette, det hele hadde tatt altfor mye energi og krefter allerede.
Men så skjedde (jule-)underet. Jeg fikk pm her inne, av "Petter fra Oslo"..Eller var det Arne ?? Anyway, jo dette var mister Opeth her inne.. Jeg ringte. Da ble ting skremmende klare. På hver vår kant var vi blitt beskrevet som utrolig vanskelige, sinte folk.. En fin samtale foreløp, spiller ble avtalt solgt og depositum satt inn. Jeg kan smile overbærende til at ting innen hobbyen skjærer seg, men når en blir beskrevet som et monster til folk jeg ikke har møtt blir jeg kvalm av denne "guruen". Greit at han bor i en landsby, men han trenger da ikke oppføre seg som han er i middelalderen enda ?
Ikke nok med dette, en tredje person hadde og blitt fallbydd spilleren. Vet ikke helt hva jeg tenke når jeg hørte dette..Nok er nok.. Pengene til "guruen"" er tilbakeført, jeg skal til Opeth i jula, overlevere spiller, drikke god kaffe og høre på et fantastisk anlegg. Hvis noen lurer på hvem guruen er , så er det lov å spørre.
Og nå er dette sagt..Og jeg tar meg en marsipan-gris og koser meg. Fint å være innom