HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Uhyre spennende oppsett, HCS, satt sammen av interessante produkter, de fleste av dem ikke noe Hvermannsen har på alteret sitt. Ikke minst er det i omtrent samme prisklasse som også jeg opererer i; grenseoppgangen der ting blir absurd kostbare og noen steg vekk fra hyllevarene. Her kan man finne ting med sjel og personlighet som krever flid, tålmodighet og nøysomhet for å få det beste ut av. Jeg synes slikt er givende. Det er liksom alltid ett eller annet som kan forbedres, lirkes på plass, uten å nødvendigvis endevende hele oppsettet.
    Ja, føler jeg har funnet et punkt jeg trives veldig godt med. Skal noe endres så blir det fort dyrt. Og kanskje bare en sideveis forflytning, noe en har prøvd før. Beltedrift, rør og horn ser ut som blir en endestasjon, men det er nå mulighetene ligger der. Muligheten til å lirke frem de siste nyanser og preferanser. På tide vi får hørt oss hverandre igjen. Desember er en rolig mnd så da tar jeg meg nok en tur. Likt og ulikt, som eierne, men med målet om å kose seg med musikken som samfallende
    Desember kan fort gi muligheter, ja. Må planlegges skal jeg klare å ha kåken for meg selv.

Vi er seff forskjellige, HCS, både i fremtoning og gemytt. Men hva haifai angår, så tror jeg jaggu at det oppsettet du nå har, kunne fint ha vært mitt også. Det er ganske mye der som jeg lett kunne ha anskaffet meg, hadde "skjebnen" ville det slik.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.885
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Uhyre spennende oppsett, HCS, satt sammen av interessante produkter, de fleste av dem ikke noe Hvermannsen har på alteret sitt. Ikke minst er det i omtrent samme prisklasse som også jeg opererer i; grenseoppgangen der ting blir absurd kostbare og noen steg vekk fra hyllevarene. Her kan man finne ting med sjel og personlighet som krever flid, tålmodighet og nøysomhet for å få det beste ut av. Jeg synes slikt er givende. Det er liksom alltid ett eller annet som kan forbedres, lirkes på plass, uten å nødvendigvis endevende hele oppsettet.
    Ja, føler jeg har funnet et punkt jeg trives veldig godt med. Skal noe endres så blir det fort dyrt. Og kanskje bare en sideveis forflytning, noe en har prøvd før. Beltedrift, rør og horn ser ut som blir en endestasjon, men det er nå mulighetene ligger der. Muligheten til å lirke frem de siste nyanser og preferanser. På tide vi får hørt oss hverandre igjen. Desember er en rolig mnd så da tar jeg meg nok en tur. Likt og ulikt, som eierne, men med målet om å kose seg med musikken som samfallende
    Desember kan fort gi muligheter, ja. Må planlegges skal jeg klare å ha kåken for meg selv.

Vi er seff forskjellige, HCS, både i fremtoning og gemytt. Men hva haifai angår, så tror jeg jaggu at det oppsettet du nå har, kunne fint ha vært mitt også. Det er ganske mye der som jeg lett kunne ha anskaffet meg, hadde "skjebnen" ville det slik.
    En gryende kjærlighet mellom menn kan være noe vakkert :cool:;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

En gryende kjærlighet mellom menn kan være noe vakkert :cool:;)
    Dette vet du alt om etter netter på en altfor trang lugar, stirrende ut av koøyet mens kokkens breiflabb-gryte bidrar til stemning mye bedre enn noe duftlys er i stand til.. :)

Tormod

Medlem
    Ble medlem
    20.05.2004
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    2
    Jeg var på formiddagsbesøk hos HCS i dag, og riktig hyggelig ble det. Det eneste i oppsettet som var igjen fra forrige gang jeg var på besøk var subwooferne, og de bidro nok en gang til en opplevelse utenom det vanlige. Jeg var spent på å høre Ø Audio Icon, som jeg har merket meg som nye og spennende på markedet, attpå til norske. De skuffet ikke, allerede under første nummer kunne jeg høre at her stemte det meste. Det var Coleman Hawkins og Ben Webster i godt samspill på "You'd be so nice to come home to" hvor saksofonene sto klart og rent ut i rommet, med tydelig forskjell i tonen på de to. Jeg hadde også med meg utdrag fra den kanadiske artisten Chantal Chamberlands utmerkede album "Soiree", hvor hun synger på fransk, og stemmen ble nydelig gjengitt - gåsehudnivå. Jeg sa innledningsvis fra til HCS at jeg pleier å spille ganske høyt hjemme når jeg har anledning til det, og etter hvert tok han meg på ordet. Det var han som styrte nivået, og utover i lyttesesjonen ble det nesten uanstendig høyt. Men Icon var med på leken uten å mukke, det var rent og fint hele tiden, og kombinasjonen av hovedhøyttalere som tåler det meste og subwoofere som spiller med helt uanstrengt ga flotte opplevelser blant annet på Eagles' "Long road out of Eden" og Jan Garbareks "Molde Canticle" - en gjenganger fra forrige besøk. Det skyvet som var i bunnen her kan ikke beskrives - i alle fall ikke av meg - men må oppleves. HCS plukket også fram gode gamle "Tour de force" av Ole Edvard Antonsen, og spilt på et anlegg av denne dimensjonen var de smakebitene vi kjørte gjennom utrolig flotte.
    Takk for fine opplevelser HCS, og så ser jeg fram til gjenbesøk i desember.

Hilsen Tormod

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for gode ord Tormod. Du har et meget godt anlegg, så da er det spennende å høre betraktninger fra deg. Det ble etterhvert høyt nok, men det gjorde ikke noe liksom.. Bare mer skyv.

Gleder meg allerede til å høre dine eminente saker, kan ikke annet enn være klasse etter hva du nå har fått i hus.

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    906
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Bra med det store bildet fra loftet HC, for første gang får jeg et inntrykk av størrelsen på Ø. Må nok legge inn pitstop ved anledning!
    Du er hjertelig velkommen gunzi. Du har jo helt klart delansvar i lyden her. Spent på hvor god riaa er. Noen formening om Denes også der har lykkes?
    Denes sin RIAA er jo bygd etter en Neumann platekutter, i revers. Samme topografi, men reversert. Ikke spør meg om mer.... Utfordringen med den er at den ikke har andre justeringsmuligheter enn rørbytte. I den sammenhengen tror jeg du skal snakke med Lassemann. Her hos meg spiller den veldig fint med Benz Ruby, mindre imponerende med Denon 103, selv om Denes mener at dette skal være en veldig god match. Den har det typiske DPA dreiemomentet, og når du bruker den som ren preamp (har jo volumkontroll) rett i effektforsterker er det hakaslepp med rette pickup. Her har jeg ellers Trichord Delphini som er mer oppløst og veldig imponerende...kanskje noe klinisk? En Musical Fidelity riaa som er helt grei, men som ikke river snerka av kakaoen i noen sammenheng. Blir spennende å høre hva som skjer når du får sakene igang.

• Liker

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.439
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Mye morsomt som har skjedd og skjer i anlegget ditt nå HC!

Gratulerer med en glimrende kvern - jeg lurte på hvem som ville nappe på supertilbudet til Endpoint...

Dazed så jeg linket til kalkulatoren på Vinylengine, og den er grei og bruke.
    Ellers har du funnet en god match til armen din i PTG/II, dette kommer til og spille bra!

Ace Spacedeck er en spiller for evigheten...

Applause.jpg
    ThumbsUp.jpg

/ Morten

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bra med det store bildet fra loftet HC, for første gang får jeg et inntrykk av størrelsen på Ø. Må nok legge inn pitstop ved anledning!
    Du er hjertelig velkommen gunzi. Du har jo helt klart delansvar i lyden her. Spent på hvor god riaa er. Noen formening om Denes også der har lykkes?
    Denes sin RIAA er jo bygd etter en Neumann platekutter, i revers. Samme topografi, men reversert. Ikke spør meg om mer.... Utfordringen med den er at den ikke har andre justeringsmuligheter enn rørbytte. I den sammenhengen tror jeg du skal snakke med Lassemann. Her hos meg spiller den veldig fint med Benz Ruby, mindre imponerende med Denon 103, selv om Denes mener at dette skal være en veldig god match. Den har det typiske DPA dreiemomentet, og når du bruker den som ren preamp (har jo volumkontroll) rett i effektforsterker er det hakaslepp med rette pickup. Her har jeg ellers Trichord Delphini som er mer oppløst og veldig imponerende...kanskje noe klinisk? En Musical Fidelity riaa som er helt grei, men som ikke river snerka av kakaoen i noen sammenheng. Blir spennende å høre hva som skjer når du får sakene igang.
    Ja, er spent selv. Har kikket litt på et par armer. Så ting kan skje. Skjedde ting med ene blokka ihvertfall, plutselig var den helt død og bias meter i bunn. Har konfereret litt med doktor lassemann og tror vi har en ide. Så da blir det en tur dit etter ferien.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye morsomt som har skjedd og skjer i anlegget ditt nå HC!

Gratulerer med en glimrende kvern - jeg lurte på hvem som ville nappe på supertilbudet til Endpoint...

Dazed så jeg linket til kalkulatoren på Vinylengine, og den er grei og bruke.
    Ellers har du funnet en god match til armen din i PTG/II, dette kommer til og spille bra!

Ace Spacedeck er en spiller for evigheten...

Vis vedlegget 517046 Vis vedlegget 517047

/ Morten
    Takk for det Morten. Hørte rykter om at lassemann skulle ta deg med opp hit. Men først må du bli ferdig med kjøkken. Imponert at du kaster deg ut i det, det hadde ikke jeg turd.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ble litt sur når rør-blokkene begynte å hikke, igjen... Men det er lys i tunnelen. Plutselig er Jeff ferdig, spent på hva den vil bidra med ifht Ø... Tror det kan bli tøft, om enn ikke like raffinert... Men , som alltid, alt avhenger av fokus.. :)

hc1.jpg

Og ja...Måtte ta med den nye favoritt dama..Ihvertfall i dag... :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En liten hilsen fra Etiopia. Dette er veldig annerledes, og godt. Godt fordi en får et korreks ifht egen materialistisk tankegang. Kommer til å hamstre musikk fortsatt. Og godt med tid bort fra hfs, det burde indikere en lengre pause herfra igjen. Det er når en får ting i perspektiv en ser hvor mye tid og krefter en bruker på ting som er helt dust. Det være seg kabler, andres forventinger ifht ens egen hobby og intetsigende diskusjoner.. :). Samt noen personer som ikke er verdt ens tid. Blant disse er og tideligere "venner" som bygger og tror de er noe til karer. Når de i realiteten er på ingen måte verdt å bruke tid på.

1542553431422.jpg

1542553257401.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Trist!

Det må være trist å drive på med en hobby hvis du styres av andres forventninger. Det må du slutte med om hobbyen skal være en kime til glede. God tur hvor en du er...

PS: I aller beste mening

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.470
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Er du aktiv sjakk spiller selv TT? jeg kunne det engang men det er lenge siden så jeg kan ikke reglene engang

mvh

• Liker
    Reaksjoner: TT.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det må være trist å drive på med en hobby hvis du styres av andres forventninger. Det må du slutte med om hobbyen skal være en kime til glede. God tur hvor en du er...

PS: I aller beste mening
    Lite som heldigvis gjør at det skjer, så godt poeng. Uansett er det på tide med en pause. Når ting blir mer uinteressant og repeterende ser jeg bedre måter å bruke tiden på ??????. Og savner endel av de som var aktive før, baluba bla. Ting skjer ikke hvis en ikke vil skape de selv, men nå trenger jeg luft... ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, ja..Hadde lovet Karmana å holde kjeft til juleaften.. Men så heldig var han ikke, snill som jeg er.. :cool:.

Hvorfor bryter jeg den selvpålagte tausheten så blunt i dag...? Vel, jeg har en liten førjulshistorie som jeg må få ut, bli ferdig med. Her inne har vi mange kompetente folk. Noen er guruer med rette, andre har gitt seg selv den statusen av uilke grunner. At det er kjekt å kunne høre med folk som har drevet med hobbyen en stund er såklart lurt, det er mange fallgruver. Alt ifra diverse snakeoil, ting som ikke fungerer sammen til konkrete råd innen målinger og akustikk.

Så tilbake til denne lille epistel. 30/10 ble jeg forespurt om jeg fortsatt hadde en eldre klassisk vintage spiller, noe jeg kunne svare bekreftende på. Jeg fikk så spørsmål om denne kunne være aktuell å selge, noe jeg bekreftet at var intr. Denne "guruen" hadde kjennskap til noen vintage huer og ville ringe de. Med tanke på dagens marked og hvor vanskelig det er å selge ting var jeg takknemlig for det. Vel, guruen hadde en bekjent med navn "Arne" som akkurat hadde kjøpt JBL 212 som var meget intr. Siden denne "guruen" var en jeg hadde kjent en stund og alltid er hyggelig 1:1 ga jeg en meget god pris og fikk spørsmål om den kunne hentes påfølgende helg. Bare så det er sagt, jeg har begynt i ny jobb og har lange dager, derfor er all fritid hellig for tiden. Uansett, de skulle komme...Med en 6-serie BMW. Javel..

Intet skjedde, de kom ikke. Historien gjentok seg et par helger og et par dager hvor jeg tok fri for å få ting på plass. Men nå var det plutselig "Petter" fra Oslo i sin 5-serie fra Oslo som skulle ha spilleren... Tja, hva skal en si.. Bilen hadde mye tekniske problemer, fruen til "guruen" ga han visstnok en lusing fordi han ville forlate heimen for å holde en avtale... Mye historier , som jeg har på sms og messenger.

Til slutt klikket jeg og ba om å få prate med Petter for å ha kontakten direkte.. Det hadde vært det beste hele veien. Men "Petter" er svært oppfarende, sint som person og vanskelig å forholde seg til.. Iflg "guruen".. Til slutt overførte "guru" 5000.- av egne penger , slik at historien skulle ha hold hos meg etter masse bortkastet tid for min del..."Guruen" og jeg ble enige om at i romjula skulle de komme for å hente spiller. Og jeg slo meg til ro med dette, det hele hadde tatt altfor mye energi og krefter allerede.

Men så skjedde (jule-)underet. Jeg fikk pm her inne, av "Petter fra Oslo"..Eller var det Arne ?? Anyway, jo dette var mister Opeth her inne.. Jeg ringte. Da ble ting skremmende klare. På hver vår kant var vi blitt beskrevet som utrolig vanskelige, sinte folk.. En fin samtale foreløp, spiller ble avtalt solgt og depositum satt inn. Jeg kan smile overbærende til at ting innen hobbyen skjærer seg, men når en blir beskrevet som et monster til folk jeg ikke har møtt blir jeg kvalm av denne "guruen". Greit at han bor i en landsby, men han trenger da ikke oppføre seg som han er i middelalderen enda ?

Ikke nok med dette, en tredje person hadde og blitt fallbydd spilleren. Vet ikke helt hva jeg tenke når jeg hørte dette..Nok er nok.. Pengene til "guruen"" er tilbakeført, jeg skal til Opeth i jula, overlevere spiller, drikke god kaffe og høre på et fantastisk anlegg. Hvis noen lurer på hvem guruen er , så er det lov å spørre.

Og nå er dette sagt..Og jeg tar meg en marsipan-gris og koser meg. Fint å være innom :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det skal ikke være lett ;)
    Nei, du kan så si...Men imorgen henter jeg noen "bokser" . Snill til jul ? Tviler, men har brukt altfor mye penger på haifai i år. Til neste år et år i musikkens tjeneste.. Da skal all de de gode prog-skivene ( ? ) få spilletid.. Ispedd litt intellektuell jazz, så en fortsatt kan påberope seg kred og ørevoks her inne.. ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, ja..Hadde lovet Karmana å holde kjeft til juleaften.. Men så heldig var han ikke, snill som jeg er.. :cool:.

Hvorfor bryter jeg den selvpålagte tausheten så blunt i dag...? Vel, jeg har en liten førjulshistorie som jeg må få ut, bli ferdig med. Her inne har vi mange kompetente folk. Noen er guruer med rette, andre har gitt seg selv den statusen av uilke grunner. At det er kjekt å kunne høre med folk som har drevet med hobbyen en stund er såklart lurt, det er mange fallgruver. Alt ifra diverse snakeoil, ting som ikke fungerer sammen til konkrete råd innen målinger og akustikk.

Så tilbake til denne lille epistel. 30/10 ble jeg forespurt om jeg fortsatt hadde en eldre klassisk vintage spiller, noe jeg kunne svare bekreftende på. Jeg fikk så spørsmål om denne kunne være aktuell å selge, noe jeg bekreftet at var intr. Denne "guruen" hadde kjennskap til noen vintage huer og ville ringe de. Med tanke på dagens marked og hvor vanskelig det er å selge ting var jeg takknemlig for det. Vel, guruen hadde en bekjent med navn "Arne" som akkurat hadde kjøpt JBL 212 som var meget intr. Siden denne "guruen" var en jeg hadde kjent en stund og alltid er hyggelig 1:1 ga jeg en meget god pris og fikk spørsmål om den kunne hentes påfølgende helg. Bare så det er sagt, jeg har begynt i ny jobb og har lange dager, derfor er all fritid hellig for tiden. Uansett, de skulle komme...Med en 6-serie BMW. Javel..

Intet skjedde, de kom ikke. Historien gjentok seg et par helger og et par dager hvor jeg tok fri for å få ting på plass. Men nå var det plutselig "Petter" fra Oslo i sin 5-serie fra Oslo som skulle ha spilleren... Tja, hva skal en si.. Bilen hadde mye tekniske problemer, fruen til "guruen" ga han visstnok en lusing fordi han ville forlate heimen for å holde en avtale... Mye historier , som jeg har på sms og messenger.

Til slutt klikket jeg og ba om å få prate med Petter for å ha kontakten direkte.. Det hadde vært det beste hele veien. Men "Petter" er svært oppfarende, sint som person og vanskelig å forholde seg til.. Iflg "guruen".. Til slutt overførte "guru" 5000.- av egne penger , slik at historien skulle ha hold hos meg etter masse bortkastet tid for min del..."Guruen" og jeg ble enige om at i romjula skulle de komme for å hente spiller. Og jeg slo meg til ro med dette, det hele hadde tatt altfor mye energi og krefter allerede.

Men så skjedde (jule-)underet. Jeg fikk pm her inne, av "Petter fra Oslo"..Eller var det Arne ?? Anyway, jo dette var mister Opeth her inne.. Jeg ringte. Da ble ting skremmende klare. På hver vår kant var vi blitt beskrevet som utrolig vanskelige, sinte folk.. En fin samtale foreløp, spiller ble avtalt solgt og depositum satt inn. Jeg kan smile overbærende til at ting innen hobbyen skjærer seg, men når en blir beskrevet som et monster til folk jeg ikke har møtt blir jeg kvalm av denne "guruen". Greit at han bor i en landsby, men han trenger da ikke oppføre seg som han er i middelalderen enda ?

Ikke nok med dette, en tredje person hadde og blitt fallbydd spilleren. Vet ikke helt hva jeg tenke når jeg hørte dette..Nok er nok.. Pengene til "guruen"" er tilbakeført, jeg skal til Opeth i jula, overlevere spiller, drikke god kaffe og høre på et fantastisk anlegg. Hvis noen lurer på hvem guruen er , så er det lov å spørre.

Og nå er dette sagt..Og jeg tar meg en marsipan-gris og koser meg. Fint å være innom :)
    Jøjemeg, litt av en roller coaster. Godt det ordner seg til slutt, HCS.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Jøjemeg, litt av en roller coaster. Godt det ordner seg til slutt, HCS.
    Ja,fint når sannheten kommer for en dag. Nå er det jul snart, freden kan senke seg. Og "guruen" ble veldig taus, noe jeg forsåvidt forstår og holder med han i.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Bra det ordner seg for snille gutter. Aldri moro å oppleve slikt, men se opp og fram, så får man sette slikt på listen over erfaringer. Ha en flott kveld og kos deg med musikken! Hilsen Arne, som IKKE har noe som helst med nevnte historie å gjøre, heldigvis. :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bra det ordner seg for snille gutter. Aldri moro å oppleve slikt, men se opp og fram, så får man sette slikt på listen over erfaringer. Ha en flott kveld og kos deg med musikken! Hilsen Arne, som IKKE har noe som helst med nevnte historie å gjøre, heldigvis. :)
    Nei, Arne er bare en hyggelig og fin fyr... Erfaringer får en sikkert aldri nok av, men en trenger ikke gjenta de.. Gratulerer med en av de peneste cd-spillerne jeg vet om. Snart kommer vel Sony på brukt'n ?

• Liker
    Reaksjoner: TT.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.356
    Sted
    Langesund
    I stede for å sette han i gapestokk her ville jeg dratt hjem å knust kjeven hans i stillhet;) er fleip, men en får tanker når folk ikke opptrer redelig.

Sist redigert:
    • Liker

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Trist når sånt skjer,har opplevd det selv beklagelighvis,misstet nesten en venn pga det:-[

O

Sist redigert:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Godt og høre det ordnet seg. Sjokket over enkelt personers evne til og lage kvalme.
    Ønsker deg en god jul H.C

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synd dette med "guruen", men grensa er nådd nå. Takk for betraktninger, mye å være enig i her..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer med nye bokser imorgen. Dette blir storstas tror jeg. Skal bli spennede å se om dette treffer deg. Om du vil innom her også, så gjør gjerne det. Høre på låneanlegget og ta en kaffe og en marsipan gris. Uansett, så prates vi over tlf. Er en fin flott fyr du Hans Christian. Hils hjem og si god jul.

• Liker

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Siden du sa det var bare å spørre. Hvem er guruen ? Bare for å ikke mistenke feil person (er). Du nevner jo noe om en landsby.

MalaAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Antall liker
    2.926
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Det er heldigvis ikke mange guruer her i landet som passer til beskrivelsen:)

• Liker

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vi ble født alene til verden, og vi kommer til å dø alene.
    jo færre guruer og mellommenn man roter seg borti i mellomtiden, jo bedre.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.697
    Sted
    Smurfeland
    Siden du sa det var bare å spørre. Hvem er guruen ? Bare for å ikke mistenke feil person (er). Du nevner jo noe om en landsby.
    Ja, her er det akkurat nok til å så et lite frø som peker mistanken i en retning, men synd om det er feil og man mistenker feil person.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg vil ikke eksponere vedkommende på åpent fora. Men om noen vil vite er det bare å sende pm. Saken er opp og avgjort for meg og flere, men det kan være på sin plass å unngå at andre går i honning-fella..

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Litt av en historie, men kanskje ikke så veldig overraskende? Godt det gikk i orden til slutt HC.

• Liker
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn