HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.470
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer så mye med flott forsterker sett HC og du må ha en riktig fin julefeiring :)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.976
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Har du gått over til batteri-drift? ;)

Gratulerer!

Blir snart el-bil og, nå da?

M

• Liker

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer. Virkelig et imponerende forsterkersett. Tror dette vil fungere topp på Ø.
    Takk Final. Dette burde være i din gata, nøytral lyd.. :). Uten at jeg skal si noe om at jeg vet helt hva det er... Jeg tenker en forvrengningen en liker best.. Så enkelt og tidvis så vanskelig..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer så mye med flott forsterker sett HC og du må ha en riktig fin julefeiring :)

mvh
    Takk gode mann, blir en fin feiring. Har bestemt meg for det.. Håper du får en god feiring, at kjeften funker og musikken nytes.. Fikk og litt musikk idag. Gode skiver, etter min smak..

1545396754465.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har du gått over til batteri-drift? ;)

Gratulerer!

Blir snart el-bil og, nå da?

M
    Har hatt El-bil i et halvt år.. Dragen som bruker den, en liten snerten i3. Lett å like, selv om det autofile genet ikke helt triggers.. Men liker den. Batteriet er helt nytt, for håpe det varer en stund.. Du får ta deg en tur snart. Uansett transport, greit å hente selv. Posten, Bring osv.. Fysj.. ;)

FB_IMG_1543779220400.jpg

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.428
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer. Virkelig et imponerende forsterkersett. Tror dette vil fungere topp på Ø.
    Takk Final. Dette burde være i din gata, nøytral lyd.. :). Uten at jeg skal si noe om at jeg vet helt hva det er... Jeg tenker en forvrengningen en liker best.. Så enkelt og tidvis så vanskelig..
    :rolleyes: Ja - favoritt forvrengninger skal man ikke kimse av. Tror det er lettest å lete etter den i et komponent - ikke mange samtidig. Pickup’ er opplagte kandidater IMO.

Men det blir jo ikke aktuelt, du skal jo bare roe ned nå og kun spille musikk i 2019 :cool:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    :rolleyes: Ja - favoritt forvrengninger skal man ikke kimse av. Tror det er lettest å lete etter den i et komponent - ikke mange samtidig. Pickup’ er opplagte kandidater IMO.

Men det blir jo ikke aktuelt, du skal jo bare roe ned nå og kun spille musikk i 2019 :cool:
    Hørte jeg en ironi? :). Ja, det har vært et par bytter. Og det gjerne har tenkt at "dette er jeg happy med".. Men nå må det roe seg, få i gang snurra, kjøpe mer musikk og besøke en haug av folk.. Min lille plan for 2019. Samt plage karmana i München.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    På tide at du kjører åpen løsning til loftet i garasjen, og ønsker deg en gaffeltruck til jul :)
    Hehe, takk for den. Blitt litt vel mye i år ja.. Får roe ned litt. Og det mener jeg. Hemmeligheten ligger og i det å få solgt det en har.. :). Og det er ikke lett bestandig..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.885
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På tide at du kjører åpen løsning til loftet i garasjen, og ønsker deg en gaffeltruck til jul :)
    Hehe, takk for den. Blitt litt vel mye i år ja.. Får roe ned litt. Og det mener jeg. Hemmeligheten ligger og i det å få solgt det en har.. :). Og det er ikke lett bestandig..
    Gøyere å kjøpe enn å selge!

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    En vareheis med litt størrelse og kapasitet hadde vel vært en bedre løsning. :D Grattis med ASR! Handelen med H gikk glatt?
    Nå må du se å få pakket ut. :)

• Liker

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer HC! Vi må finne en dato for treff i januar:)

• Liker

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ingen bilder av selve ampen enda...!?!?!?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer HC! Vi må finne en dato for treff i januar:)
    Det må vi få til woodrand. Skal bla på møte med NHO den 3/1,om det er noen mulighet for deg? Du må uansett ha en trivelig jul, du skal kanskje til Kreta i år? Vi snakkes plutselig :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    HC er for opptatt med og høre musikk nå, bilder kommer nok etter romjula når han har landet:cool:
    Igjen lurer jeg på hva i huleste jeg driver med, bære over 100 kg esker opp en trapp som fremkaller hjertebank hos en med det minste snev av høydesyke..

Koble opp.. Og sånn jeg hater å koble, ligge med rumpesprekken i været, mens jeg knapt ser bak racket.. Og håpe på at dette blir bra tilslutt. Bite negler mens en slår på og venter på blårøyk og sikringer som skyter ut av skapet... Oppskrytt moro med nye ting. Enkelte ganger..

Fikk så koblet opp, litt provisorisk foreløpig. Alt har stått lenge, kaldt og dumt. Første toner kommer.. Helvete, dette låter hifi.. Litt tamt, grått og uten gnist.. Så lar det surre og gå mens jeg spiser litt, går tur med bikkja og hater litt..

Men så.. Kommer tilbake.. Her har batterier fått juice, ting fått varme.. Første som slår meg en utrolig separasjon, ting er virkelig skåret i sten klart og tydelig... Og når strøm-reserven er som på en mini ubåt er det noe veldig utvunget over det hele.. Og, i enda større grad, musikk fungerer på lavere volum. Er jeg overbevist? Rør har sin sjarm og kommer til å ha det i kjeden et sted. Men dette er annerledes på en måte jeg liker. Hør mer, gjør mindre... Det mantraet kan jeg leve med nå.. :)

1545517267009.jpg

Kastet inn i benken. Mye jobb gjenstår, men det spiller...

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    HC er for opptatt med og høre musikk nå, bilder kommer nok etter romjula når han har landet:cool:
    Igjen lurer jeg på hva i huleste jeg driver med, bære over 100 kg esker opp en trapp som fremkaller hjertebank hos en med det minste snev av høydesyke..

Koble opp.. Og sånn jeg hater å koble, ligge med rumpesprekken i været, mens jeg knapt ser bak racket.. Og håpe på at dette blir bra tilslutt. Bite negler mens en slår på og venter på blårøyk og sikringer som skyter ut av skapet... Oppskrytt moro med nye ting. Enkelte ganger..

Fikk så koblet opp, litt provisorisk foreløpig. Alt har stått lenge, kaldt og dumt. Første toner kommer.. Helvete, dette låter hifi.. Litt tamt, grått og uten gnist.. Så lar det surre og gå mens jeg spiser litt, går tur med bikkja og hater litt..

Men så.. Kommer tilbake.. Her har batterier fått juice, ting fått varme.. Første som slår meg en utrolig separasjon, ting er virkelig skåret i sten klart og tydelig... Og når strøm-reserven er som på en mini ubåt er det noe veldig utvunget over det hele.. Og, i enda større grad, musikk fungerer på lavere volum. Er jeg overbevist? Rør har sin sjarm og kommer til å ha det i kjeden et sted. Men dette er annerledes på en måte jeg liker. Hør mer, gjør mindre... Det mantraet kan jeg leve med nå.. :)

Vis vedlegget 522609

Gratulerer,ser fett ut i det minste. Tok meg gode 3-4 uker før jeg vendte meg til Accuphase her. Det låt ikke bra i starten og jeg angret for og ha byttet,så ble det bedre og bedre dag for dag ;). Nå er jeg ganske happy egentlig.

O

• Liker

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Godt og høre du traff bra med nyervervet kraftverk. Må få tatt meg en tur på nyåret. Om jeg så må bruke det og besøke familie som grunn til å ta en tur:)
    Må du få en herlig audiofil jul.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Vis vedlegget 522609

Gratulerer,ser fett ut i det minste. Tok meg gode 3-4 uker før jeg vendte meg til Accuphase her. Det låt ikke bra i starten og jeg angret for og ha byttet,så ble det bedre og bedre dag for dag ;). Nå er jeg ganske happy egentlig.

O
    Takk Ove. Håper de sitter helt her. Bære for å bære er jeg lite tilhenger av..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt og høre du traff bra med nyervervet kraftverk. Må få tatt meg en tur på nyåret. Om jeg så må bruke det og besøke familie som grunn til å ta en tur:)
    Må du få en herlig audiofil jul.
    Velkommen skal du være. Kos deg i jula. Og Gato har jeg trua på :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Monsterfint! (er det noe som heter det?)
    Grattis, HCS. Håper du beholder den såpass lenge at jeg får en lytt.
    Og God Jul! :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Monsterfint! (er det noe som heter det?)
    Grattis, HCS. Håper du beholder den såpass lenge at jeg får en lytt.
    Og God Jul! :)
    Takk gunner. Er du hjemme rundt den 27 ? God jul til deg og, håper du får noen harde pakker og ikke bare sokker og en deostick...

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    No worries. Jeg får ingen gaver. Vi voksne har blitt enige om å ikke kjøpe til hverandre. Bare kidsa får, med en grense på ca 300 kr. Er det behov for større sum, så blir det spleiselag. Hadde noen år med 4-5 timer med gaveåpning. Ble lei og mett. Husket til slutt ikke hvem som gav hva, og hva det skulle brukes til. Ubrukte gaver lå i poser i flere mnd før de tilfeldigvis ble funnet. Helt meningsløst og ok å slippe det kjøret.

Meget mulig jeg er hjemme den 27., ja. Vi tar det på messenger.

M

MarkusH

Gjest

mvh
    Takk gode mann, blir en fin feiring. Har bestemt meg for det.. Håper du får en god feiring, at kjeften funker og musikken nytes.. Fikk og litt musikk idag. Gode skiver, etter min smak..

Vis vedlegget 522332
    Jøss, Sopie Zelmani var nytt for meg, men knallbra. :) Gode toner for den som sitter på nattvakt :)

• Liker

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.826
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1

mvh

Vis vedlegget 522332
    Jøss, Sopie Zelmani var nytt for meg, men knallbra. :) Gode toner for den som sitter på nattvakt :)
    Dette er et par andre gode album (etter min mening) fra damen:

R-1850402-1336081297.jpeg (1).jpg

R-3246622-1336114645.jpeg.jpg

God jul:)

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.885
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanonstilig! Gratulerer :)

Kor e det blitt av Veridian DACen?

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

mvh

Vis vedlegget 522332
    Dette er et par andre gode album (etter min mening) fra damen:

Vis vedlegget 522624

Vis vedlegget 522625

God jul:)
    Takk for tips. Skal sjekke ut. Du er, dessverre for deg :), et av de anlegg jeg har lyst til å høre. Lenge siden vi pratet om dette nå. Og ja, ha en rolig og God Jul med det innehold som gir deg mest glede :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk ptb, trivelig. Når du får ånden over deg får du ta deg en tur. Lukten av nyslått gress, utsikt over friskt ferskvann og tykk "l" i dialekten loves :). God Jul til deg!

• Liker
    Reaksjoner: ptb

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.676
    Torget vurderinger
    0
    Gratulerer med forsterkersett! Du skal beholde begge ikke sant!? Rør når hjertet lengter og transistor på sommeren og når rørene er på rens. :):D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med forsterkersett! Du skal beholde begge ikke sant!? Rør når hjertet lengter og transistor på sommeren og når rørene er på rens. :):D
    Er ikke det litt råflott? Men ja vurderer det. Et ord som "finesse" er noe som dukker opp når jeg hører på ASR. Noe av det laveste støygulvet jeg har hørt av noen forsterker mens detaljer kommer svært tydelig frem. Tror noe av dette skyldes kombinasjon batterier og en gedigen strømforsyning. Rørforsterkeren er lettere å like umiddelbart, men innser at foten dukker opp raskere med ASR når jeg spiller den musikken jeg liker. Simpelthen fordi jeg får mer av den, ASR gir hele opptaket uten å favorisere eller trekke fra på frekvensflankene, noe endel rør forsterkere synder med. More for less, et greit mantra..

Vet ikke hvilke forsterkere du har tenkt å drive Ø med? Det blir stadig klarere for meg at, for å oppnå best mulig lyd, med Ø krever de sitt av forsterkeren. Og slik sett blir lav effekt SET ikke optimal løsning på Ø. Om en ikke skal spille lavt med den lokale blokkfløyte - kvartetten..

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn