Takk rama. Er en novise på 211 rør men liker måten de gjør ting på. Strakt, ikke noe avkorting i bunn og topp. 300B,845,EL34 og 6c33c har alle vært brukt. Forskjellige, selvom kretsen de sitter i og trafo kvalitet har minst like mye å si totalt sett. For meg "lever" rør på en helt annen måte enn SS. Når det er sagt er faren for brum og støy, nevroser for levetid, varme og generelt vedlikehold ikke for alle.. Det beste er musikken min høres best ut på rør, stort sett..grattis, hcs.
rør (og særlig dht se) gir mest eierglede, ja.
Grattis med et beist av en forsterker! Har virkelig sansen for det industrielle designet på disse forsterkerne fra LM.Takk roeng for gode ord. Selv om en har hatt flere høyttalere enn de fleste samt reist endel rundt, besitter en ikke annen fasit enn sin egen. Dvs funnet sin måte å "tro" på lyden på. Fascinerende er det, når en er rundt til folk, å se hvor ulikt vi foretrekker det. Og det viser meg at vi er det vi er, mennesker. At ingen svar kommer av en målemic eller pris alene, men som er indikasjon som vektes ulikt av oss.
Vis vedlegget 535659
For egen del er det litt sære av interesse. Denne forsterkeren har to strøm inntak. På 2x20 watt virker det temmelig unødvendig kanskje? Men konstruktørene har visstnok en ide. Som jeg kommer tilbake til. Og strømsterk er denne massive boksen på sine drøyt 50 kg og majestetiske 211 rør. SET så klart, har en rør eller erstatning for SS? . Flåsete sagt, men de gangene jeg har hørt SET forsterkere brukt optimalt med last og belastning ifht høyttalere og rom har gitt meg gode opplevelser. Naturlighet, nerve, nærvær... Viktige parametre, for meg.
Vis vedlegget 535660
I give you LM Audio 125. Denne inngir til respekt hos meg samt eieglede. Parret opp med høyttalere som nå står i rommet gikk det hele opp i en høyere enhet, mens jeg sank ned i lyttestolen og sovnet..
Vis vedlegget 535661
Dette var lett å like. Ihvertfall at lasermål hadde gitt meg noen svar. Idag skal jeg begynne å teste små tweaks som underlag, vinklinger etter høyst subjektive "targets". Hobby, avslappende. Tilogmed Michael Jackson kan hende må høres på...
Vis vedlegget 535662
Takk.. Kan ikke annet enn være enig.. . Blir glad når det lyser i dette søte meteret..Feit som faen, og da tenker seff på LM125. Bøsere integrert er ikke lett å finne, skal jeg si deg. Grattler!
Egentlig er graderinger temmelig uinteressante, for en lærer stadig noe nytt. På forsterker-fronten vil jeg si annerledes. Høyttalere må jeg jobbe mer med, men tror det kan bli en oppgradering. Beholder troa til øra blør? Nei, ikke riktig. Uansett er det lite jeg virkelig ikke lyst påHva tenker du, har du gradert opp, ned eller bortover?
Takker, skal søke opp. Må testes dette med UL når en har investert i herligheten..VidarP resepten med en del isopropanol og sju deler batterivann pluss ett par dråper Zalo bør fungere.Oppskrifta står i tråden hans,trur jeg husker riktig.
Det har du rett i Ø. Skal teste ut med en pre jeg har.Du få fore de med Holton da vøtt
Ja, blir tightere.. Men går ikke så dypt. Det som er fint at de så tydelig responderer på endringer av plassering.Har du prøvd å justere bassen med bassporten på B.A.C.H 12? Hvis ja, er det merkbart?
ASR og Ø var meget god. Ø gikk dypere. Men Swissonor er mer lettdrevet og morsommere, men mindre korrekt.. Ja, jeg er en rølpete fyr..Ser du koser deg med rør igjen, synd det med lyder du ikke helt blir fortrolig med.
Hvordan føler du lyden er nå kontra når du hadde ASR og Ø?