Evo III
Hertugen
Syke priser der uteStår en A-45 i frankrike i følge haien. Kombinere med ferietur?
O
Syke priser der uteStår en A-45 i frankrike i følge haien. Kombinere med ferietur?
Aha,Snell der altsåTja, hvis det å være amatør er å bytte i overkant er jeg såvisst det.. Bedre å treffe blink, ha ting lenge og bli kjent med de. Utvikle ting og ha roen.. Amatøren er slik som meg, som bytter fordi det er "så gøy".. Med mine over 40 høyttaler par er det sikkert noen som har hatt flere, Evo2 inkludert, skulle gjerne vært lavere. Og nå må jeg tenke og bestemme meg for et nytt år. Kanskje er det lureste å få Dragen til å kjøpe et sett til meg, på den måten er jeg bundet til de høyttalerne og Dragen?? .Om du ikke kvikner til nå i 2019, så kan det fort bli at HC tar over tronenHan er jo rene amatøren i forhold til megDu har kanskje fått en konkurrent Evo
Men hva skjer nå HCS ? Skal du synge selv
O
Og ja, jeg har flere par høyttalere stående. DE jeg skal bruke er det proffen EVO som har pusset opp..
Er vel ikke alle som har slik bass du har? Råeste jeg har opplevd på musikk.Når bassen trøkker til så er vel ikke plasseringen av ampene under optimalt, eller ?
Takk for at du deler. De stativene er smått geniale for forsterker plassering. Hvilken plassering er dette ? Skjønner på Endpoint at du er svært glad i disse. Kan du si noe om hvilke kvaliteter du setter pris på i disse store beista FP15 ?Vis vedlegget 532910
For da av dere som testet hORNS hos HCS forrige helg osv. Så kan dere se hvordan FP15 bor til vanlig
FlørtenTenkt litt på når jeg har hatt den største tilknytning til musikken.. Fellesnevner er gjerne sene nattetimer kombinert med litt rødvin, lavt volum og mellomtone i fokus.. Ok, jeg er svak for mellomtone.. Følelsen av genuin gjengivelse har vært mest riktig med gode horn. Fascinert kan jeg bli av låvedører, men at alt låter bra gjør ikke at det er riktig.. Vanlige høyttalere, mye bra.. Likte Karmana sine Marten..
Nyte lyden kan gjøres uansett, for min del handler det om at det skal være behagelig, samme hvilke musikk man hører på, avkobling er det helt klart, noen av de beste lyttestundene hjemme tilbringes med øynene lukket og musikk spillende på stereoen. Er også enig i at om andre ikke liker min lyd, så er det helt greit så lenge jeg liker den selv. godt å kunne ha et slikt forhold til et anlegg, det trodde jeg ikke var mulig før.Er jo nettop det som er viktig, kunne finne roen å nyte lyden men trives med. For meg er musikk å lyd en avkobling å rekreasjon.
Hva andre mener er rett lyd er ikke så viktig.
Ikke perfekte høyttalere, men ikke langt unna heller. Det som overrasker meg er at jeg kan finne to helt motsatte konstruksjoner som jeg mener er like gode, men bånddiskanter, elektrostater, store bass-systemer og linjekilder er nok de største favorittene.Perfekte høyttalere fins ikke, dessverre. Dårlige høyttalere derimot.
Nå ligger det et fordømt bra høyttaler par på brukten, til en etter min mening uslåelig pris hva angår godlyd, med en mellomtone bedre enn det meste annet jeg har hørt. I samme gate som DX4, bare bedre imo. Mer nerve og musikalitet. Der kan du hake av for flere av dine preferanser og tanker. Bass system har du allerede på plass. I min verden er det bare å løpe og kjøpe.Tenkt litt på når jeg har hatt den største tilknytning til musikken.. Fellesnevner er gjerne sene nattetimer kombinert med litt rødvin, lavt volum og mellomtone i fokus.. Ok, jeg er svak for mellomtone.. Følelsen av genuin gjengivelse har vært mest riktig med gode horn. Fascinert kan jeg bli av låvedører, men at alt låter bra gjør ikke at det er riktig.. Vanlige høyttalere, mye bra.. Likte Karmana sine Marten..
Virkelig vakker stemme hun har, Ida. Ligger mer med henne på Spotify. Coverversjon av The Story (Historien) er også fin IMO.Hei!
For de som var hos HC og hørte på Ø og hORNS :
Låta jeg hadde med, og som falt relativt godt i småk, heter "Om inte du' og er sunget av Ida Holm.
Ligger ute på Spotify og YouTube nå.
Anbefales
M
... Men ingen diskant... Og jeg gidder ikke mekke og justere det..Nå ligger det et fordømt bra høyttaler par på brukten, til en etter min mening uslåelig pris hva angår godlyd, med en mellomtone bedre enn det meste annet jeg har hørt. I samme gate som DX4, bare bedre imo. Mer nerve og musikalitet. Der kan du hake av for flere av dine preferanser og tanker. Bass system har du allerede på plass. I min verden er det bare å løpe og kjøpe.Tenkt litt på når jeg har hatt den største tilknytning til musikken.. Fellesnevner er gjerne sene nattetimer kombinert med litt rødvin, lavt volum og mellomtone i fokus.. Ok, jeg er svak for mellomtone.. Følelsen av genuin gjengivelse har vært mest riktig med gode horn. Fascinert kan jeg bli av låvedører, men at alt låter bra gjør ikke at det er riktig.. Vanlige høyttalere, mye bra.. Likte Karmana sine Marten..
Horn
Høy følsomhet
Genuin gjengivelse
Forrykende mellomtone
Punktkilde
Økonomisk nedgraderin for å sikre dagens sivilstatus
Tunge å bære opp garasjetrappen
Gått av moten på sentralen
Og et godt tips er det. Det jeg har hørt hos rama er noe av den beste mellombassen som er å oppdrive. Har han 208, ble litt usikker.. Uanett, helga er i tenkeboksen før en avgjørelse blir tatt. Vi gjerne sitte litt på en endelig løsning, ikke skifte om et halvt års tid igjen.. Da må en vel enten kjøpe veldig ukurant, tungt, strekke økonomien så det ikke svarer seg å selge eller slå seg til ro med noe svært enkelt..Jo, men ingen super tweeter, nå er ikke du ungdom lenger og hører fint lite der oppe uansett.
Det er ikke et savn etter supertweeter imo og flere med meg.
Uansett det var kun ment som et tips, ut i fra det du skriver er det trolig løsningen.
Veldig snilt, tenke litt. Er for dum jeg til å vie livet mitt til glava, targets og pc. Men imponeres over de som jobber på i dette domenet. Noen av de lykkes faktisk...Du kan få låne en supertweeter av meg.
Fostex T500 mkll. Kan deles på på 8-10 khz.
Du hører vel opp til 14-15 khz? ...som jeg gjør.
Vet ikke, men tror et enkelt passivt filter funker greit på ølmager...så slipper du å bli "Audio Lens".
Enig med deg i alt Bergfinn, hver smitt og smule... . Og dine retter ifra det asiatiske kjøkken rent ut sagt digger jeg !Glava klarer jeg meg heldigvis foruten, men targets & pc vil jeg ha til lydreproduksjon.
Det bør være forskjellige veier til godlyd.
Ellers blir et diskusjonsforum som HFS kjedelig.
"Noen av de lykkes faktisk..."
Jeg har lykkes...i forhold til ambisjonsnivå, og hvor høyt jeg legger lista.
Samtidig vet jeg flere andre her legger lista høyere enn jeg gjør.
Hifi og musikk er en fin hobby.
Artig tanke men taket mitt er litt lavt,skråtak. Tenker akkurat nå at jeg velger en løsning som passer meg.. Dvs rør.. Og null dybde i lydbildeHva med Lascala? De gjør jo nesten ingenting utav seg med hjørneplassering. ;D
Enig i at de er helt greie. Men det blir ingen hjørneplassering hos meg, og da er hensikten ikke tilstede..La Scala II er jo fine også,bass har du jo
O
Ja, der en spennende kandidat. Har noen hørt de?Hva med de WLM Diva'ne som står på Torget da?
Swissnor? Aldri sett de brukt noe sted.. Ble vel ikke solgt mange par av de?
Og du vurderer å selge? Send meg gjerne en pm med litt infoNei, tipper mitt par er det eneste i Norge.
Mener å huske at NSD hadde de i Horten for noen år tilbake.Ja, der en spennende kandidat. Har noen hørt de?Hva med de WLM Diva'ne som står på Torget da?
For hva det måtte være verdt: Jeg har nedgradert til et par fine stativhøyttalere, og trives veldig godt med det. Disse høyttalerne (Buchardt S400) er ikke såkalt lettdrevne, men synes det svinger ganske brukbart med 32wpc røreffekt likevel. Ikke for dyrt. Ikke for tungt. Ikke for stort. Ikke for komplisert. Hvis det må være SET, så blir det kanskje litt for drøy last i forhold til å holde bassen tight nok. Kanskje et alternativ i utstyrsjungelen?Men det koker ned til horn og rør, enkelt og greit. Eller beholde en viss pondus ifht størrelse på lydbilde... What to do ?? Såkalrt, en kan få begge deler, men da nytes singel tilværelsen temmelig kjapt...