HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel bekomme! ;)
    At man er softie på noen områder betyr jo ikke at man er softie i alt. En som har flyskrekk kan fort være en som går foran når en krise oppstår på et annet plan. Ikke ulik som feks med bil. At jeg ikke har stor interesse for bil - den nye kjører som en drøm, forresten - betyr jo ikke at jeg ikke klarer å være entusiastisk for andre ting.
    Ikke vær så fordomsfull, du! :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vel bekomme! ;)
    At man er softie på noen områder betyr jo ikke at man er softie i alt. En som har flyskrekk kan fort være en som går foran når en krise oppstår på et annet plan. Ikke ulik som feks med bil. At jeg ikke har stor interesse for bil - den nye kjører som en drøm, forresten - betyr jo ikke at jeg ikke klarer å være entusiastisk for andre ting.
    Ikke vær så fordomsfull, du! :)
    Hehe, ja, du sier noe. Slik "kan" det være... Og så kan det være noe helt annet.. Det en kan være sikker på er at livet er fullt av overraskende vendinger. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jepp, tenk på mine ord når du ser den gråe musa på jobben. "Tenk om..."^-^;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enkelte ganger er jeg inderlig glad for at ens egen tråd er nogenlunde et fristed. Et fristed hvor en kan berette om hobbyen akkurat slik en liker denne. Uten å måtte stå til rette for teorier fra folk som anskuligjør begrenset med entusiasme for musikk, dessto mer for obskure forskere med russiske navn... For all del, forskning må til. Men ofte savner jeg det å kunne berette om gleden av hobbyen uten å måtte sakse seksten utklipp fra diverse guruer en tror på.. Uansett, det er snart sommer. Ha en fin kveld videre :)

FB_IMG_1555801098826.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.606
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Enkelte ganger er jeg inderlig glad for at ens egen tråd er nogenlunde et fristed. Et fristed hvor en kan berette om hobbyen akkurat slik en liker denne. Uten å måtte stå til rette for teorier fra folk som anskuligjør begrenset med entusiasme for musikk, dessto mer for obskure forskere med russiske navn... For all del, forskning må til. Men ofte savner jeg det å kunne berette om gleden av hobbyen uten å måtte sakse seksten utklipp fra diverse guruer en tror på.. Uansett, det er snart sommer. Ha en fin kveld videre :)

Vis vedlegget 538414
    Spot on HC ;) Ha en fortsatt fin påske

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det motoren. Uansett er det viktigere å glede seg over det en har, tror på og de fine folka som jo majoriteten på hfs er. Det snarere enn å irritere seg over et par toms som uansett ikke ville vært bestiser i et skrålete lag..

Idag er det hagearbeid.. Må innrømme at raking av plen ikke er noe høydepunkt. Men har fått beskjed om å begynne å trene av Dragen.. Så kjemper febrilsk i mot det..

FB_IMG_1555837510350.jpg

Og uansett hvor mye en kjekler her inne er vissheten om bildet under tilstede.. Ha en fin dag.. :)

FB_IMG_1555837963700.jpg

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Godt å høre du som meg ikke her helt på lag med dørstokksmila:rolleyes:

Er du klar for litt sosial omgang i morgen? Planlagt pittstopp på Biri før turen går videre til ti rom og kjøkken, ser jeg frem til :cool:

Og fortsatt god påske!

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Er du klar for litt sosial omgang i morgen? Planlagt pittstopp på Biri før turen går videre til ti rom og kjøkken, ser jeg frem til :cool:

Og fortsatt god påske!
    Jupp, jeg er klar. Forvrengning, unøytral lyd, sur kaffe og et strålende humør loves :).

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Og fortsatt god påske!
    Jupp, jeg er klar. Forvrengning, unøytral lyd, sur kaffe og et strålende humør loves :).
    Alt gjøres i en klar "egosentrisk" ånd... Det er jo derfor en besøker andre, søker erfaringer, lytter til ulike typer anlegg og musikk... Å nei, en må kun lære på gutterommet mens en klimprer på et tastatur i største anonymitet.. ;).

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

Og fortsatt god påske!
    Alt gjøres i en klar "egosentrisk" ånd... Det er jo derfor en besøker andre, søker erfaringer, lytter til ulike typer anlegg og musikk... Å nei, en må kun lære på gutterommet mens en klimprer på et tastatur i største anonymitet.. ;).
    Anonymitet å tastatur kommer det svært sjelden noe godt ut av:)
    Å det som er rett for noen blir feil for andre. Musikk handler om følelser, å gir ikke det man hører det er man på feil sti.

Følger med fra sidelinjen å ser du pirker litt i vepsebolet Ser ut til at du treffer noen såre punk på enkelte:)
    Jeg synes hfs ikke treffer meg helt om dagen å har tapt seg mye siden jeg sist var aktiv. Det å treffe andre med samme interesse å høre deres anlegg å tanker finner jeg berikende!

Sees i morgen
    Mvh
    R

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.233
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Og fortsatt god påske!
    Anonymitet å tastatur kommer det svært sjelden noe godt ut av:)
    Å det som er rett for noen blir feil for andre. Musikk handler om følelser, å gir ikke det man hører det er man på feil sti.

Følger med fra sidelinjen å ser du pirker litt i vepsebolet Ser ut til at du treffer noen såre punk på enkelte:)
    Jeg synes hfs ikke treffer meg helt om dagen å har tapt seg mye siden jeg sist var aktiv. Det å treffe andre med samme interesse å høre deres anlegg å tanker finner jeg berikende!

Sees i morgen
    Mvh
    R
    Ikke veldig uenig med det du skriver om HFS. Likevel, det er som med det meste i livet. Fungerer bra bare man er litt selektiv :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke veldig uenig med det du skriver om HFS. Likevel, det er som med det meste i livet. Fungerer bra bare man er litt selektiv :)
    Jo da å være selektiv hjelper her som ellers i livet:)
    Og derfor har jeg bestilt kaffe herfra : https://www.langorakaffe.no. Selektiv.. :). En kan saktens lure på hvorfor enkelte MÅ ha rett, og stilles det spørsmål så er det kjettersk uten forankring i "vitenskapelig teori". Faktisk tror jeg de alle fleste nyter sin musikk uavhengig av om fremføring må forklares på detaljenivå ifht teknikk.

Og snart kommer roeng, blir trivelig :)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.807
    Sted
    Smurfeland
    Jo da å være selektiv hjelper her som ellers i livet:)
    Og derfor har jeg bestilt kaffe herfra : https://www.langorakaffe.no. Selektiv.. :). En kan saktens lure på hvorfor enkelte MÅ ha rett, og stilles det spørsmål så er det kjettersk uten forankring i "vitenskapelig teori". Faktisk tror jeg de alle fleste nyter sin musikk uavhengig av om fremføring må forklares på detaljenivå ifht teknikk.

Og snart kommer roeng, blir trivelig :)
    Her må jeg si meg enig. Det er ikke mitt mandat å stille noen som helst diagnose på andre, ei heller er jeg kvalifisert til det, men som du sier kan man undres noen ganger. Hvis man ikke tåler at andre kommer med innvendinger eller spørsmål får man heller skape seg sitt eget private ekkokammer istedenfor å starte tråder på offentlige fora med fri tilgang for alle. 'Nuff said. ;D

• Liker

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Hei HCS og takk for at jeg fikk komme å høre på det nye som står på gutterommet.

Det sosiale er som alltid på høyt nivå. Vi tar turen bare et kort stykke fra der du bor. Her står oppegående oppsett med rør mono amper og Tannoy Cantenbury. Utstyr godt opp på pris skalaen. Dette spiller virkelig bra å responderer på hva som spilles. Her er det ingen ting som stikker seg ut.

Turen går så tilbake til gutterommet til HCS, her står rør integrert og noen nok så store høyttalere. Det blir spilt av litt forskjellig musikk å med og uten sub tilkoblet.
    Jeg må nok si at dette spiller mer slik jeg liker musikk gjengitt en når du hadde Ø Icon. For meg er det nå mye mer naturlig gjengivelse. Jeg ble i grunn sittende å høre på musikk og ikke anlegg. Det er for meg en styrke å noe jeg sjelden opplever. Som du selv sier briljerer ikke Swissonor på noen områder. Men de evner å gjengi på en måte som er uanstrengt å oppfattes som naturlig.

Har fått godkjent hifi turne en gang det måtte passe:)

Mvh
    R

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Veldig trivelig å ha deg på besøk R. Ikke mye snakk om nøytralitet, teori og vas, men musikkglede og humør.

Som du sier, først var det et besøk 5 min fra meg.

1555949868745.jpg

Dette er høyttalere jeg har drømt om. Så når Tormod rett ved meg har kjøpt måtte det lyttes. Det er rett og slett en jævlig bra høyttaler..

1555949846795.jpg

De er store, og står i en vanlig stue. Uten demping av noe slag. Mektige og nyanserte. Tror dette er en av de mest homogene høyttalere jeg vet om..

1555949907874.jpg

Tannoy Cantenbury GR. Et møbel, vakkert synes jeg. Konservativ fremtoning, men med dette tidløse elegante ingen pianolakk, panel eller dipol planke er i nærheten av. Ihvertfall ifht min smak.

1555949947230.jpg

Tannoy fant opp uttrykket PA, public address. Og dette er høyttalere som gir en opptaket til fulle. Og deri ser en at en høyttaler uten for mye egenlyd har noe for seg. Nøytral? :)

Tormod, dette var veldig bra. Takk for at vi fikk komme. Og R, artig du likte Swissonor. Jeg blir ikke helt klok på de. De imponerer ikke på noe, men de er naturlige. Og en slapper av med musikken, sitter ikke å hører på anlegget. Det må da være en god kvalitet? :)

Og du bar godt ned trappa.. Tror den kommer til et godt hjem. Skal se om vi får til en helg med kjekke karer om ikke lenge :)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Jo takk for handelen, blir spennende å koble opp til fredag:)

Ja det at man blir sittende å høre på musikken å ikke lytte til anlegget er et kvalitets tegn. Om du velger Swissonor så forestår jeg deg godt. Jeg ville valgt de fremfor Ø, det er noe med Ø som ikke treffer meg. Mulig det er også den egenskapen som andre faller for med, ikke vet jeg:)

Alltid like hyggelig å treffe deg å snakke om livet og hobby.
    Vi har nok valgt to forskjellige vinklinger angående utstyr. Men vår mening om hvordan ting skal spille er ikke langt fra hverandre.

Mvh
    R

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.864
    Sted
    Bartistan
    Har ikke sjekka det men har bare antatt at utformingen og hullene innerst i ditt første bilde gir navnet?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da er en tilbake, etter et par mnd pause. Helsa har ikke vært helt i vater, hverken for egen del, eller for nær familie. Men det går seg til. Livet er kort, en får leve når en gjør det.. Er uansett en grunn til at er en reiser så mye.. :)

FB_IMG_1559999075059.jpg

Vil og få takke bevisfrond for lån av Swissonor. De er strålende gode, men nå ønsket jeg meg noe annet. Horn er fint, med sine styrker og svakheter. I det senere har jeg kjent på behov for nærvær. Nærvær på en litt annen måte enn det horn ofte gjør.

Og derav dukket følgende opp..

1560018336283.jpg

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    525
    Torget vurderinger
    23
    Så du fikk kloa i de. Gøy!
    Regner med at inntrykk kommer.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så du fikk kloa i de. Gøy!
    Regner med at inntrykk kommer.
    Ja, dette er Closer Acoustic Vigo. Fransk fulltoner i et vanvittig snekret kabinett med Corian og baltisk bjerk. Ikke noe raal farge, sikkert like lurt. Hadde nok ikke greid å bestemme meg...

1560018419635.jpg

Hagto var en skikkelig prins og kjørte de helt frem. Vi fikk også en god prat om høyttalere, miljøet, lyd og humor. Virkelig en fin fyr.

1560018467623.jpg

Et lite hakk på ellers strøkne kasser gjorde at jeg fikk et generøst avslag i pris. Litt artig at det er Norges eneste par..

Merker jo at en har savnet hobbyen.. Ihvertfall når det ikke har vært så mye tid og krefter til å etterleve behovet for musikk..

FB_IMG_1560000818943.jpg

Inntrykk kommer etterhvert ja.. :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.606
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Heisann HC :) godt å se du er på beina, hvor har den karen holde seg i det siste?
    Spennende taler du har fått deg

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Heisann HC :) godt å se du er på beina, hvor har den karen holde seg i det siste?
    Spennende taler du har fått deg

mvh
    Takk for det motoren.. Måtte innom krankenhaus en tur. Har et problem med å skru av jobb og krav. Så da smeller det... Som det ofte gjør... Heldigvis snart St. Hans, feire litt da..

FB_IMG_1560000075048.jpg

Terminalene på Vigo er WBT. Fine og ikke prangende, me like.. :)

1560019033410.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, mate!

De ser uhyre spennende ut. Fulltonere har sine svake - det har alle - og sine sterke sider. For min del hadde de sterkere sidene veid mer i dette tilfelle. Drevet av LM125 har dette gode muligheter til å bli svært bra, og noe totalt forskjellig enn ASR og Ø. Rakk ikke å få med meg siste kombo, men satser på å rekke denne før du spreller igjen ;)

• Liker

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer selv med flotte greier.
    Har ikke helt tracket på hva du spiller med for tiden.
    Ellers ser det godt å høre at du er oppe og går igjen :)

• Liker

Zulu

Til avvenning!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.688
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Fint å se deg tilbake HCS. :)

Fine og veldig interessante de høyttalerne der. Hva vil du si er den største forskjellen på de og Swissonor som du hadde?

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis, mate!

De ser uhyre spennende ut. Fulltonere har sine svake - det har alle - og sine sterke sider. For min del hadde de sterkere sidene veid mer i dette tilfelle. Drevet av LM125 har dette gode muligheter til å bli svært bra, og noe totalt forskjellig enn ASR og Ø. Rakk ikke å få med meg siste kombo, men satser på å rekke denne før du spreller igjen ;)
    Ja, forskjellig er det def. Men de overrasker, så langt. Satser på at vi sees snart. LM 125 blir jeg ikke helt venn med enda. Må jobbe litt der.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer selv med flotte greier.
    Har ikke helt tracket på hva du spiller med for tiden.
    Ellers ser det godt å høre at du er oppe og går igjen :)
    Veridian er solgt. Hadde satset på at Ondrej hadde sin nye dht dac klar, men det ser ikke lovende ut. Han sliter med synet og da er det ikke lett å bygge dac. Så da står det en Meridian som kilde på cd. Tipper vinyl får mer fokus nå....

Nye-tuter.jpg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Skikkelig flotte høyttalere.
    Fokusering på vinyl er jo ikke dumt det heller :)
    Gratulerer nok en gang.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fint å se deg tilbake HCS. :)

Fine og veldig interessante de høyttalerne der. Hva vil du si er den største forskjellen på de og Swissonor som du hadde?
    Må komme tilbake til deg Zulu, men jeg begynner å ane konturene. Element som sitter er franske EMS Lab 12 Mk2 fra Electro Magnet Speaker Service. Element er og brukt i visse modeller fra La Rosita for de som har hørt om de.. ;). Vissnok tåler de mye effekt, men med ca 98 db følsomhet vet jeg hva jeg foretrekker av forsterkere. Gjelder å utvikle seg i den retningen som en trives med, ellers kan en fort synke til bunns.. ;)

FB_IMG_1560080197677.jpg

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dessverre fikk jeg en gang erfare at sauer flyter dårlig.
    For ca. 40 år tilbake sykla jeg og fetteren etter noen sauer som snudde nesa mot elva. To av dem gikk under og dukka ikke opp igjen.
    Dette likte bonden som eide dem dårlig, men jeg gjorde opp for meg. :rolleyes:

Flotte talere HCS.
    Noen lytteinntrykk på trykk snart?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bergfinn, hørte at det var noen som gjorde noe helt identisk senest i fjor, men det var altså ikke dere:confused:;D

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn