For å ta ´an ett hakk opp:Helt enig, og det er bra. Vitenskapelig tilnærming er vel og bra, om en ønsker det. For meg er alikevel dette en hobby. Ikke en eksamen i lineær vitenskap, men noe å slappe av til. Ulik tilnærming er berikende, uansett hvilken forståelse en velger.vitenskapen er mer tilgjengelig online i dag.
Mye enig med deg i dette tkr. Den andre ytterlighet med fanboys blinde for alle realiteter, eller enda verre, rene menigheter som tilber en guru blir i lengden en tanke naivt. Du har satt deg inn i mye som jeg ikke har tålmodighet til, selv ønsker jeg kun å slå på, ferdig. Men innser dog at riktig så enkelt blir det neppe. Med rør bytter, tweaks, dagsform, underlag osv finnes det mange nok muligheter til å tryne. Og da er vitenskapen et trygt sted å søke å forklare. Fasit til slutt blir idømt subjektivt enten jeg vil det eller ikke. Og musikken? Den var mye bedre før..For å ta ´an ett hakk opp:Helt enig, og det er bra. Vitenskapelig tilnærming er vel og bra, om en ønsker det. For meg er alikevel dette en hobby. Ikke en eksamen i lineær vitenskap, men noe å slappe av til. Ulik tilnærming er berikende, uansett hvilken forståelse en velger.vitenskapen er mer tilgjengelig online i dag.
Jeg synes at jeg har lært veldig mye her inne, og jeg er ikke så sikker på at jeg savner merkehore/fanboy-dagene hvor komponentnavnene og designfilosofiene var viktigere enn det som til syvende og sist kom ut av høyttalerne.
Nå for tiden synes jeg at det er vel så viktig å forstå hvorfor ting låter som de gjør, og det fører meg uvegerlig inn på den mer vitenskapelige veien.
Det betyr ikke at jeg ikke ønsker at musikken skal utløse følelser i meg. Tvert imot. Hovedsaken er og blir musikken, men veien frem mot en god musikkopplevelse har blitt en mer teknisk preget sak enn det var da jeg meldte meg inn her for over 12 år siden. Kan kanskje si at veien er blitt mer holistisk etter hvert?
mvh
Nå fikk du meg til å gapskratte, takkKommer langt på vei med litt sunn fornuft, diplomati og takhøyde.
Å faen...trodde jeg var på forum.babyverden
Du har rett, en ville famlet mye mer uten tilgang på dette forumet. Av signaturen din ser jeg at du alikevel ikke har hørt deg blind på skrekk agitasjon ifht visse merker. En velger på mange måter sin egen sannhet .Mission accomplished then
Kommer langt på vei med litt selvironi og ydmykhet, selv på dette forumet!
Påberoper meg ikke å vere noen ekspert på verken lyd eller elektronikk, og er glad for all kompetanse og hjelp som deles her.
Er stort sett innom HFS hver dag, om enn i noe varierende tidsbruk. Som regel alltid noe interessant å lese eller se.Du har rett, en ville famlet mye mer uten tilgang på dette forumet. Av signaturen din ser jeg at du alikevel ikke har hørt deg blind på skrekk agitasjon ifht visse merker. En velger på mange måter sin egen sannhet .Mission accomplished then
Påberoper meg ikke å vere noen ekspert på verken lyd eller elektronikk, og er glad for all kompetanse og hjelp som deles her.
Jeg koser meg stort sett her inne, mye bra folk. Og blir det kjedelig har det virkelig liv nok av andre muligheter..
Vis vedlegget 544803
Takk for rosende ord Peter Lars.Aircanada (Tommy) er en hyggelig nyskjerrig kar det. Vaks opp i samme bygda vi.
Dette med å være del av et miljø er alltid fint. Her i innlandet er det mye trege gubber, meg selv inkludert, som gjør at miljøet ikke er så mye å skryte av. Temmelig navlebeskuende . Uansett, en må kose seg mens en kan... Det er fort over..Takk for rosende ord Peter Lars.Aircanada (Tommy) er en hyggelig nyskjerrig kar det. Vaks opp i samme bygda vi.
Heldigvis "belemret" med et temmelig bra hifimiljø her i området, mange med samme interesseområde og mye kunnskap.
Spennede, hva syns du om akustikk tiltakene da? Bilde? Du må få deg en anleggstråd Tommy! Den platespilleren din er meget flottEr stort sett innom HFS hver dag, om enn i noe varierende tidsbruk. Som regel alltid noe interessant å lese eller se.Du har rett, en ville famlet mye mer uten tilgang på dette forumet. Av signaturen din ser jeg at du alikevel ikke har hørt deg blind på skrekk agitasjon ifht visse merker. En velger på mange måter sin egen sannhet .Mission accomplished then
Jeg koser meg stort sett her inne, mye bra folk. Og blir det kjedelig har det virkelig liv nok av andre muligheter..
Vis vedlegget 544803
En lærer jo så lenge en lever (forhåpentligvis). I allefall når en ikke er selvdiagnostisert verdensmester
Den signaturen min trenger nok en lille oppdatering ser jeg..har jo skjedd saker og ting i 2019.
- Ny platespiller
- Ny arm
- Ny pu
- Nye kabler
- Akustikktiltak
- Nytt lytterom
Prøver du å si at du ikke kan respektere homofile som "bokstavelig talt er en normal person som du kan være venner med"?Jupp, egen tråd er et must
Vært i Oslo i dag. Hentet noen remedier. Er visst noe som heter "Pride" der.. Hmm..
Vis vedlegget 544858
Jo. Du får lese nøyere...Prøver du å si at du ikke kan respektere homofile som "bokstavelig talt er en normal person som du kan være venner med"?Jupp, egen tråd er et must
Vært i Oslo i dag. Hentet noen remedier. Er visst noe som heter "Pride" der.. Hmm..
Vis vedlegget 544858
Ironi er en vanskelig kunst her inneHmm. Her ble det utydelig hva du mente/ville med det innlegget. Om jeg leser nøye klarer jeg ikke forstå noe annet enn at du stiller deg bak budskapet i bildet, med mindre du var ironisk?
Å, du tenker det, eller var det bare flyskrekken som slo inn igjen?Når enn ser innlegget til HCS, så skjønner enn hvor viktig Pride er....
Ingen tvil om det. Plutselig kan det hende at noen ikke forstår om du er en drittsekk eller en mislykka humorist.Ironi er en vanskelig kunst her inneHmm. Her ble det utydelig hva du mente/ville med det innlegget. Om jeg leser nøye klarer jeg ikke forstå noe annet enn at du stiller deg bak budskapet i bildet, med mindre du var ironisk?
Ja, si det... . "Noen" får tro hva de vil. Ha en fin kveld videre. Uten ironi..Ingen tvil om det. Plutselig kan det hende at noen ikke forstår om du er en drittsekk eller en mislykka humorist.Ironi er en vanskelig kunst her inneHmm. Her ble det utydelig hva du mente/ville med det innlegget. Om jeg leser nøye klarer jeg ikke forstå noe annet enn at du stiller deg bak budskapet i bildet, med mindre du var ironisk?
Ja samme tanken her og. Synd..og jeg som seinest i går titta på den komplette samlinga i hylla her og lurte på om jeg egentlig trenger den lenger siden alle nummer + index lå ute på nettsia