Rolig kveld hjemme. Og tid for litt ettertanke. Var det å avhende 120 kg tysk stål, produsert etter mil spec, imot 42 kg med Kina mikk? En kan saktens lure
. Men svaret gir seg selv.. Høyttalere.. De som står her nå profitterer på den type forvrengning rør gir. Og ja, jeg tror fortsatt at alt forvrenger i ulike grad og på ulike måter..
.
Jeg fikk med et sett med kabler av T-1. Rhodium Sonata. Fikk jeg noen oktav i bassen, englestøv eller andre sanselige opplevelser? Var jo litt redd at kabelen skulle gi meg dette inntrykket av forsterkeren..
Men det hele er temmelig uendret, som forventet..
Når en hører mye mer, målbart i dB, eller frekvens som en ikke har hørt før begynner jeg å lure på om bildet under gjelder.. Forskjell, kan det være, men alikevel..
Føler ikke behov for å pynte til jul når en har rør i benken i alle fall. Rør skal lyse litt, gi varme.. 300B er i så måte kjedelige. Men 805, det kan lyse opp en liten afrikansk landsby..
Uansett, godt å trives med det en har. Hører litt på albumet under. For en som liker vokal er dette morsomt. Kose seg